Bij mij is het een gevoelskwestie, bij mijn vriend was t ook echt een vonk die over sloeg toen hij me aan keek. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bij mij is het een gevoelskwestie, bij mijn vriend was t ook echt een vonk die over sloeg toen hij me aan keek. Kana schreef:Is het niet zo dat iedereen zichzelf een cijfer geeft en een partner zoekt die ongeveer het zelfde cijfer heeft?
je maakt onbewust een inschatting van je eigen 'knapheid' en matcht daar een partner bij. Dit werd aangetoond in verschillende psychologische experimenten. Zowel beschrijvend onderzoek (dus IRL kijken naar wat voor cijfers mensen zichzelf geven en hun partners) als echt experimenteel (in een gecontroleerde omgeving mensen hun zelfbeeld beïnvloeden en de keus voor hypothetische partners bekijken). Dit gebeurt uiteraard onbewust. Wel interessant
VogeltjeM schreef:Kana schreef:Is het niet zo dat iedereen zichzelf een cijfer geeft en een partner zoekt die ongeveer het zelfde cijfer heeft?
Ja dat klopt inderdaad, daar moest ik ook aan denken bij dit topicje maakt onbewust een inschatting van je eigen 'knapheid' en matcht daar een partner bij. Dit werd aangetoond in verschillende psychologische experimenten. Zowel beschrijvend onderzoek (dus IRL kijken naar wat voor cijfers mensen zichzelf geven en hun partners) als echt experimenteel (in een gecontroleerde omgeving mensen hun zelfbeeld beïnvloeden en de keus voor hypothetische partners bekijken). Wel interessant
dus kan het niet zo snel vinden.
Huertecilla schreef:Hhilde schreef:Verliefdheid is niet rationeel, dat is wel een mooie. Ik ben nog nooit verliefd geweest. Nog nooit écht. Ik vind altijd iets waardoor zo'n man niet goed genoeg bevonden wordt.
De eerste en laatste zin zijn tegengesteld.
Bij het irrationele, chemische verliefd, speelt het laatste helemaal geen rol. Dat niet goed genoeg vinden is een rationeel stuk informatie op basis waarvan je wel/niet op de verliefdheid gevolg geeft.
Ik ben zelf in het geheel niet perfect; er zijn derhalve LEGIO vrouwen goed genoeg.
De chemie is verder simpel; kansberekening; gewoon een kwestie van veel nieuwe mensen ontmoeten.
Wat betreft selectie op e-fotos is er een manier om meer nieuwe mensen te ontmoeten.
Het is het glas half vol versus half leeg: Kijk naar het LEUKE en niet naar het ONLEUKE. Er is geen koe zo bont of er is wel een vlekje aan, terwijl aan de andere kant heel veel mensen ietshebben.
Maar goed; dat is allemaal een stuk makkelijker als je zelf niet perfect bent
Maar als ik mezelf een cijfer zou geven zou dat veel lager zijn dan dat van hen. Dat zijn denk ik -nog steeds- de twee knapste en leukste mannen die ik ooit ontmoet heb. Mijn vriendinnen vinden ze dan weer helemaal niet bijzonder of knap, dus dat is wel typisch. Het is iig iets ingewikkelds
Hhilde schreef:Dat met die cijfers geloof ik niet.
maar niet omdat ik denk dat ik een bepaald persoon/type verdien ofzo. Gewoon omdat ik bij het één wel een gevoel heb en bij het andere niet. Ook op karakter ben ik kritisch, want na 2 relaties van 2 jaar ben ik er achter dat dat het aller belangrijkste is voor een longlasting relationship
Huertecilla schreef:Hhilde schreef:Dat met die cijfers geloof ik niet.
Ik wel.
Ook dat vrouwen zichzelf veelal hoog inschatten en op basis daarvan nogal wat eisen denken te kunnen opstellen; 'omdat ik het waard ben'.
Als vrouwen hun uiterlijk niet als 'oneerlijk' voordeel zouden zien, waarom dan zoveel chirurgische opwaardering, - bedrog?!
Dit is behoorlijk grappig omdat mannen MINDER kritisch zijn dan vrouwen.
Ik zou mezelf qua cijfer ook niet hoog inschatten. De mannen die ik echt leuk vond, vond ik altijd te goed/knap voor mij. En ik heb ook wel eens gevoelens gehad voor iemand die ik helemaal niet knap/mooi vond, maar wel heel aantrekkelijk.
Voor mij zal dat ook wel opgaan. Mijn vriend vond ik overigens wel al vanaf de eerste ontmoeting een lekker ding
Maar mijn vriend heeft aan het begin van onze relatie wel regelmatig gezegd dat ik "veel te mooi" (wat ik dikke onzin vind, maar dat terzijde) voor hem was en dat hij bang was me kwijt te raken daardoor etc. Voor hem klopt het dus niet.. Huertecilla schreef:Hhilde schreef:Dat met die cijfers geloof ik niet.
Ik wel.
Ook dat vrouwen zichzelf veelal hoog inschatten en op basis daarvan nogal wat eisen denken te kunnen opstellen; 'omdat ik het waard ben'.
Als vrouwen hun uiterlijk niet als 'oneerlijk' voordeel zouden zien, waarom dan zoveel chirurgische opwaardering, - bedrog?!
Dit is behoorlijk grappig omdat mannen MINDER kritisch zijn dan vrouwen.
Het zijn in mijn ervaring meestal de kerels die erg goed zijn in zichzelf hoog inschatten
En dan bedoel ik niet dat ik mezelf beter voel dan iemand en mensen bij voorbaat al geen kans gun omdat ik mezelf meer waard zou vinden (of ik iemand aantrekkelijk vind of niet staat echt compleet los van mezelf), maar veel mannen denken het "recht" te hebben zich ongewenst op te dringen.
Kana schreef:Hoezo zeg je ik ben er absoluut niet trots op dat je een dikke man hebt afgewezen?
Ik snap dat het niet iets is om trots op te zijn maar je lijkt te zeggen dat het erg is of dat het niet oké is om iemand af te wijzen op uiterlijke kenmerken.
Maar zo raar is dat toch niet? Als jij je niet seksueel aangetrokken kan voelen tot iemand die zwaar overgewicht heeft dan is dat toch dik oké voor jou? Misschien is dat wel een pluspunt voor een ander!

Ik heb hem via Wordfeud leren kennen, en hoewel ik hem tijdens het chatten al heel leuk vond, gaven de foto's op zijn Facebook toch wel de doorslag om hem te ontmoeten. Thesserd schreef:Niet alle vrouwen denken letterlijk zo HC.
Kana schreef:Hoezo zeg je ik ben er absoluut niet trots op dat je een dikke man hebt afgewezen?
Ik snap dat het niet iets is om trots op te zijn maar je lijkt te zeggen dat het erg is of dat het niet oké is om iemand af te wijzen op uiterlijke kenmerken.
Maar zo raar is dat toch niet? Als jij je niet seksueel aangetrokken kan voelen tot iemand die zwaar overgewicht heeft dan is dat toch dik oké voor jou? Misschien is dat wel een pluspunt voor een ander!
Ik vind het zo gek dat het in gesprek (of in dit geval in geschreven dialoog) best een taboe is om toe te geven dat je afknapt op bepaalde uiterlijke kenmerken en dat er voor iedereen wel een lelijk en knap standaard is en dat de voorkeur gaat naar iemand die men persoonlijk knap vindt.
Als ik je zin verkeerd opvat dat trek ik bij deze mijn bericht terug.
Fiffill schreef:Trouwens, "omdat ik het waard ben" lijkt me een prima instellingGaan voor wat goed voelt, niet minder. Je bént het toch ook waard?
Huertecilla schreef:Fiffill schreef:Trouwens, "omdat ik het waard ben" lijkt me een prima instellingGaan voor wat goed voelt, niet minder. Je bént het toch ook waard?
Mwah.
Wil dat toch relativeren.
Niemand is meer waard dan deze te bieden heeft.
In mijn ervaring zijn er nogal wat vrouwen, ik aarzel om modaal te schrijven maar denk dat wel, die hier een forse onbalans in hebben. Daarbij volstrekt ongeemancipeerde zaken op de weegschaal leggen die daar helemaal niet op horen.
Dat is hen mijns inziens niet individueel aan te rekenen; het is onze maatschappij, maar dat maakt het nog niet correct. Waar het ook door komt is niet relevant; onrealistische verwachtingen/eisen zijn onrealistisch.
Dus nee Fifil, niet iedereen is waard wat goed voelt. Dat geldt alleen wanneer dat gevoel niet over het paard getilt is maar een feitelijke basis heeft.
Fiffill schreef:Als jij je op je kop zou laten zitten door een vrouw die allemaal eisen stelt waar je niet aan kan voldoen zou ik op zoek gaan naar eentje die wel bij je past, en dat geldt andersom uiteraard ook
Maar toch pasten zij goed bij me.