internetshoppen voor of achteruitgang?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:24

Wat toevallig, ik ga waarschijnlijk mijn pws over zoiets houden.

Ik vind het een achteruitgang. Steeds minder mensen gaan de stad in omdat ze het toch even snel online kunnen kopen. Ik ga zelf het liefst naar de stad toe; je kan de spullen passen, ''aanraken/voelen'', de stad is gezellig, geen verzendkosten en ga zo maar door. Als het online shoppen steeds beter wordt zullen er veel banen verloren gaan.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:54

saabineex schreef:
Wat toevallig, ik ga waarschijnlijk mijn pws over zoiets houden.

Ik vind het een achteruitgang. Steeds minder mensen gaan de stad in omdat ze het toch even snel online kunnen kopen. Ik ga zelf het liefst naar de stad toe; je kan de spullen passen, ''aanraken/voelen'', de stad is gezellig, geen verzendkosten en ga zo maar door. Als het online shoppen steeds beter wordt zullen er veel banen verloren gaan.

Damn jij neemt een hoop dingen aan:). Online shoppen houdt niet per direct in dat banen verloren gaan, nieuwe banen worden ook gecreëerd is al verteld. De stad is niet meer zo "gezellig" als vroeger wegens gebrek aan horeca in veel steden en de hoge leegstand. Personeel is kwalitatief uitermate teleurstellend. In de stad heb je parkeerkosten en benzine wat hoger ligt dan verzendkosten.

Is hier al meerdere keren verteld;) Heb zojuist mn scriptie behaald.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:00

Stephanie_M schreef:
Damn jij neemt een hoop dingen aan:). Online shoppen houdt niet per direct in dat banen verloren gaan, nieuwe banen worden ook gecreëerd is al verteld. De stad is niet meer zo "gezellig" als vroeger wegens gebrek aan horeca in veel steden en de hoge leegstand. Personeel is kwalitatief uitermate teleurstellend. In de stad heb je parkeerkosten en benzine wat hoger ligt dan verzendkosten.

Er zullen vast banen verloren gaan als de online shops het beter gaan doen dan winkels, misschien pas over een jaar of 30 maar dat zou zomaar kunnen. Ik vind de stad niet gezellig door alleen de horeca, maar dat zal aan ieders leeftijd liggen. Je kan ook met de fiets naar de stad, dan heb je geen kosten ;)

SAKKIA

Re: internetshoppen voor of achteruitgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:13

Ik bestel ook altijd meerdere maten en kleuren, of ik moet heel zeker van mijn zaak zijn dat het wel goed zit.

All stars bijvoorbeeld bestel ik tegenwoordig ook altijd online. Ik heb thuis al een paar staan en dat is een goede maat, waarom zou ik dan de hele stad afzoeken naar een model dat steeds uitverkocht was en online wel te krijgen is?

Als ik iets niet mooi vind dan of het zit niet goed oid dan stuur ik het gewoon terug en bij bijvoorbeeld de Wehkamp komen ze het gewoon weer bij je thuis ophalen in een betaald tijdvak. Ja moet je wel even voor thuisblijven maar er is altijd wel een avond in de week dat ik wel thuis ben en mocht dat dan niet zo zijn dan breng ik het gewoon zelf even naar een punt waar ik het retour kan sturen.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:19

saabineex schreef:
Stephanie_M schreef:

Er zullen vast banen verloren gaan als de online shops het beter gaan doen dan winkels, misschien pas over een jaar of 30 maar dat zou zomaar kunnen. Ik vind de stad niet gezellig door alleen de horeca, maar dat zal aan ieders leeftijd liggen. Je kan ook met de fiets naar de stad, dan heb je geen kosten ;)

Ik heb geen eens een fiets... maar het is 30 min naar Utrecht of Arnhem voor mij dus fietsen zit er niet in... Daarnaast is het in Nederland vaak vies weer bah. Als ik steeds moet wachten tot het mooi weer genoeg is om te winkelen zou ik de helft minder uitgeven.

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:23

Ik vind het zelf ook een achteruitgang, ik ga veel liever zelf de stad in om iets te kopen dan dat ik online iets koop. En in mijn stad zie echt steeds meer winkels failliet gaan...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:26

saabineex schreef:

Wilde hier ook nog even op inhaken. De stad is hier toch zeker 25 km vandaan, dat doe je dus niet zomaar even op de fiets. Ik woon in een dorp waar we een bakker, slager, groenteboer en supermarkt hebben. Wij moeten dus altijd met de auto als we kleren willen kopen, dat kost ook gewoon brandstof en vaak ook parkeerkosten.
Als ik dan wel een keer verzendkosten moet betalen lig ik daar dus ook helemaal niet wakker van.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:28

Ik vind het internet vooral handig als ik écht iets nodig heb. Dan kan ik tenminste op mijn gemakje alles doorzoeken.
Voor een gezellig dagje winkelen is de stad dan wel onmisbaar
Dus echt een achteruitgang vind ik het niet

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:32

Vooruitgang voor mij, ik heb echt geen zin ruim 2 uur te rijden om even western spulletjes te kopen in een grote winkel aangezien ik uit de slag woon, en online kun je overal ter wereld bestellen, je hebt zoveel meer keuze.
Er zijn altijd dingen die je in de winkel koopt maar stel ik koop een bepaald merk in de winkel, ik weet m'n maten daardoor ook dan koop ik voortaan online ipv de lange reistijd die ik heb door terug te gaan, die kan ik dan aan wat anders besteden. Maar bepaalde paarden spulletjes koop ik gewoon bij de ruitershop om de hoek.

Voeding ook, maar schoenen en tassen dat zoek ik liever online dan dat ik stad en land af moet zoeken naar de juiste schoenen die ik wil terwijl ik online zo klaar ben.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:40

Stephanie_M schreef:
Ik heb geen eens een fiets... maar het is 30 min naar Utrecht of Arnhem voor mij dus fietsen zit er niet in... Daarnaast is het in Nederland vaak vies weer bah. Als ik steeds moet wachten tot het mooi weer genoeg is om te winkelen zou ik de helft minder uitgeven.

Ik fiets ongeveer 25 minuten naar Arnhem stad, voor je het weet ben je er zo. Weer zit inderdaad niet altijd mee. Neem tegenwoordig ook wel eens de trein, kost ook maar iets van 90 cent. Minder uitgeven kan ook zo zijn voordelen hebben:)

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:43

SAKKIA schreef:
Wilde hier ook nog even op inhaken. De stad is hier toch zeker 25 km vandaan, dat doe je dus niet zomaar even op de fiets. Ik woon in een dorp waar we een bakker, slager, groenteboer en supermarkt hebben. Wij moeten dus altijd met de auto als we kleren willen kopen, dat kost ook gewoon brandstof en vaak ook parkeerkosten.
Als ik dan wel een keer verzendkosten moet betalen lig ik daar dus ook helemaal niet wakker van.

Als je dichtbij woont is fiets wel handig, maar zover weg snap ik wel dat dat lastig gaat. Maar wat dan wel weer nadeel is, als je bij meerdere winkels iets besteld heb je dus x aantal verzendkosten. Zal wel niet zo duur als brandstof of parkeerkosten zijn maar alsnog, dan ga ik toch liever de stad in.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:43

saabineex schreef:
Stephanie_M schreef:

Ik fiets ongeveer 25 minuten naar Arnhem stad, voor je het weet ben je er zo. Weer zit inderdaad niet altijd mee. Neem tegenwoordig ook wel eens de trein, kost ook maar iets van 90 cent. Minder uitgeven kan ook zo zijn voordelen hebben:)

Hier is de stad ook 22 km weg (nou ja stad.... Heerenveen en Emmeloord).
Dat is (ruim) 1 uur fietsen, dan nog door de stad lopen/passen en weer terug.
En met 3 kids zie ik dat sowieso niet zitten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:58

Sheran schreef:
Ben je dan niet heel veel geld kwijt aan verzendkosten?

Alleen onder een bepaald bedrag moet je verzendkosten betalen en retour is gratis.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:59

Groot voordeel van de internet winkel vind ik trouwens de afwezigheid van meegesleepte kinderen en mannen die daar duidelijk niet willen zijn ^)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:59

Ik vind het een vooruitgang, de huidige winkeltijden vind ik heel erg 1980. Mensen werken steeds vaker fulltime, en reguliere winkels gaan daar zelden in mee.

Wanneer winkels open zijn werk ik en koopavonden en zaterdagen zijn enorm druk. Dan verkies ik online aankopen doen boven het winkelen in een stad/dorp.

Voor mij is bovenstaande de belangrijkste reden om online te shoppen. Daarnaast heb ik via mijn pc toegang tot de hele wereld in tegenstelling tot de standaard winkels in centra en dan nog parkeerkosten e.d. moeten betalen.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:05

Vooruitgang. Bij ons in de stad hebben we vooral veel van hetzelfde (2 only's, 1 vero moda, H&M etc.) Voor de wat minder doorsnee winkels moet ik met de trein naar een andere stad toe, dus voor mij is internetshoppen toch wel een vooruitgang als ik iets snel nodig heb.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:22

Door het 'drukke leven' vind ik online winkelen heel erg fijn. Alleen voor bepaalde zaken ga ik nog wel gewoon graag naar een winkel, bijvoorbeeld kleding. Ik vind het ook gewoon leuk om dan rond te kijken. Al merk ik wel dat ik voor kleding ook maar bij 3 winkels kom. De rest is eigenlijk standaard te duur dus daar ben ik dan maar 5 minuten binnen.

Daar ligt ook een probleem denk ik. Al die schattige boetiekjes zijn leuk maar wel erg prijzig als je kijkt naar bijvoorbeeld de primark. En de kwaliteit is ook niet eens beter. Dus ja er is voor mij geen rede om mee uit te geven.

Bij shoppen hoort natuurlijk een terrasje pakken of eten bij een restaurantje en dat vind ik nog steeds super.

Het is wel jammer dat de winkelstraten leeg raken en shopping malls leeg blijven. Vooral technische spullen, van telefoon tot computer, dvds, koop ik vaak online. Makkelijk de prijs vergelijken en binnen 24 uur heb je het vaak al binnen of kan je het afhalen bij een pickup point als je niet thuis bent. Ideaal. Dus ik ga niet liegen, winkelen is leuk maar uiteindelijk doe ik toch denk ik veel window shopping om dan thuis prijzen te vergelijken op internet.

Voor kleinere dingen ga ik dus nog wel graag op pad. Maar van window shoppers kunnen ondernemingen niet rond komen. Winkels zullen zich moeten gaan onderscheiden. Iets bieden waarvoor ik bereid ben meer te betalen en dat wil ik echt wel. Maar dan moet je wel laten zien waarom ik bij jou zou moeten kopen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:29

Kleding koop ik in de winkel, maar ik koop ook regelmatig hele specifieke dingen. Zeker paardenboeken. Maar ook spullen als bepaalde hondenharnachement. Ik ben 3 winkels afgeweest voor een bepaalde flexi. Ik wilde de 8m koordflexi 12kg in zwart/antreciet. Zelfs als ik de kleur weg zou laten, had nog steeds niet 1 winkel hem. Dan houdt het op. Overigens probeer ik wel met enige regelmaat nog een boekenzaak in te lopen en wat mee te nemen. Ik vind het leuk dat ze er zijn dus dan moet ik ze ook sponsoren ook.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:54

Geïnspireerd door dit topic net zomerjassen voor de jongens besteld. :D

Bij kleertjes.com.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:22

voor mij ook online winkelen, niet alles maar voornamelijk hondenvoer. Ik voer mijn honden Naturis en Henne Kronch en dat is in een winkel toch echt een stuk duurder dan online, ik koop daarom altijd bij Discount 4 pets

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:35

Voor mij is het een mooie aanvulling.
ik koop nu vaker iets, want heb niet altijd zin om naar de stad te gaan.
En ik kan ook mooi de prijzen vergelijken waardoor ik soms goedkoper uit ben.
Maar het is voor mij geen vervanging van de winkels

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:47

Ik vind het wel een vooruitgang.
Ik zelf hou absoluut niet van winkelen in de stad, mede ook doordat het meestal druk is en ik daar eigenlijk niet zo goed tegen kan.
Online bestellen is dan een mooie uitkomst, en ik heb gelukkig een vrij makkelijke maat dus t-shirts en dergelijke durf ik wel te bestellen (broeken niet).
Vind ook in veel gevallen dat online webshops ook wat goedkoper zijn en er zijn er ook bij die vanaf
een bepaald bedrag (en hoeft niet eens altijd heel veel te zijn) gratis verzendkosten geven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:26

Het is natuurlijk jammer dat er hele winkelstraten leeg komen te staan, maar ik ben een groot fan van shoppen via internet :j

Het is super makkelijk om als je iets wilt hebben, heel veel te vergelijken, op te zoeken welke mogelijkheden er zijn, gericht te zoeken naar preCIES datgene dat je wilt hebben, en dan nog voor de beste prijs... je hoeft er je huis niet voor uit, kan vanuit bad of op de bank in je pyjama shoppen :P

Gewone winkels zijn toch altijd weer een teleurstelling...moet je weer speciaal naartoe gaan, gedoe met die auto parkeren, winkel-in-winkel-uit en niks tegenkomen dat lijkt op wat je in gedachten hebt, personeel dat nergens wat vanaf weet, winkels die niet open zijn...

Op internet ga je heerlijk van shop naar shop en als er ergens wat weinig info staat (dat is wel heel erg irritant altijd -O- ) dan kan je nog zoeken op Google of YouTube voor wat duidelijkere afbeeldingen / meer info zodat je toch goed beeld krijgt van de artikelen....en dan maar zoeken wie de beste prijs heeft +:)+

Het enige waar een fysieke winkel het op wint is dat je spullen echt kan zien en voelen, bij veel internetshops blijven er veel vragen onbeantwoord omdat omschrijvingen en afbeeldingen erg summier zijn en dat is wel behoorlijk teleurstellend...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:03

Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen aan shoppen op internet. Dat er veel leegstand in het centrum komt is wel jammer, maar voor mij geen reden om bij de plaatselijke middenstand te gaan kopen.
Die panden kunnen ook andere bestemmingen krijgen.

Voordelen van internet, en dan met name de grote winkels die ook een waarborg hebben:
- makkelijk prijzen vergelijken
- veel verschillende leveranciers en uitvoeringen van producten bekijken in korte tijd
- laten bezorgen wanneer je dat het beste uitkomt
- uitproberen en passen als je daar tijd voor hebt
- snel een product in huis hebben, meestal al de volgende dag
- goede service

Let er wel op als je grote aankopen doet of een webwinkel aangesloten is bij de Thuiswinkelorganisatie, dan heb je goede voorwaarden en garanties!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:07

Ik vind het absoluut een vooruitgang! Ik koop heel veel online.
Een tijdje geleden had ik bedacht dat ik toch een keer weer in de stad kleding wilde kopen, maar je moet niet denken dat ik daar kon slagen :n Alle winkels hadden alleen maar saaaaaie kleding liggen, dus uiteindelijk diezelfde avond nog kleding besteld via internet, na terugkomst uit de stad.
Tegenwoordig woon ik ook niet meer in een stad, die is 25 km verderop :')
En zoals gezegd: winkeltijden sluiten niet aan, en op zaterdag doe ik liever andere dingen dan in de stad rondhangen.