Dure kleding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:39

Mijn geld zit in m'n schoenen. Ik heb wat goedkope Van Haren paren om mee door de modder te rennen en een aantal paar 'merkschoenen' van +100e. Ik ga hierbij wel echt voor de kwaliteitsreputatie van de merken. Schoenen moeten gewoon goed zitten en voor kwaliteit wil ik best wat meer betalen. Mijn voeten groeien toch niet meer. Laatst 180e uitgegeven aan Panama Jack laarzen die ik al jaren wil, daar ligt voor mij als arme student wel echt de max :')

Aan kleding geef ik weinig uit. Zo'n type'tje 'altijd op dieet' die leeft volgens het principe 'als ik straks op het juiste gewicht ben dan..' :+
Zodra dat ooit zover is ga ik wel echt investeren in kwaliteitskleding.

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:14

De H&M en primark vind ik ook echt zonde van mijn geld. Voor basic hemdjes vind ik de H&M etc. best, maar verder koop ik er nooit wat. Primark haat ik zelfs. Wat een flut zooi is dat.

Ik koop ook liever duurdere kleding van een goed merk. Ik let wel erg op de kwaliteit van de stof en afwerking en beslis dan of ik iets het geld waard vind. Soms vind ik dat niet en koop ik het ook niet. Verder shop ik zoveel mogelijk in de uitverkoop, dat scheelt een hele hoop. Goede schoenen vind ik ook belangrijk en ook dan kom je nou eenmaal vaak uit bij duurdere schoenen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:21

Ik koop niet heel veel kleding maar als ik iets koop dan wil ik vaak wel een goed product. Ik heb bijvoorbeeld een keer een paar gympen gekocht van €315. Dat is 8 jaar geleden maar ik kan ze nu nog steeds dragen terwijl vriendinnen, die me toentertijd voor gek verklaarden, inmiddels al 8x nieuwe gympen hebben gekocht. Zij hebben gemiddeld €700 uitgegeven de laatste jaren terwijl ik het met €315 gedaan heb.

Goedkoop is vaak uiteindelijk duur koop.

Auk1234

Re: Dure kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:23

Ik koop mijn kleren (het liefste) bij de h&m, puur omdat ik die kleren lekker vind zitten
en mooi vind.
Ik spaar wel altijd voor nike schoenen omdat ik die gewoon het mooist vind.
(en er stiekem verslaafd aan ben := )

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:27

Ik wil ooit nog eens een Birkin of Louis Vuitton tas hebben. Alleen als ik het bedrag bij elkaar gespaard heb koop ik er toch iets anders voor omdat ik het eigenlijk ook wel zonde vind. :o
Ik heb mezelf wel een keer getrakteerd op een LV portemonnee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:28

Er is ook een verschil tussen tijdloze en modegevoelige dingen. Voor tijdloze stukken leg ik heel veel meer geld neer voor een echt mooi ding van goede kwaliteit.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:41

Ik geef het liefst zo min mogelijk geld aan kleding uit, zeker nu ik alles zelf moet kopen. Ik hou altijd acties en de sale in de gaten en dan heb ik toch vaak leuke (duurdere) dingen voor een mooi prijsje. Ik ben ook nooit moeilijk qua kleding, ik koop wat ik leuk vind en van de goedkopere merken is de kwaliteit ook best prima. Het enige waar ik 'veel' geld voor over heb zijn sneakers, want dat is echt iets waar ik gek op ben. Ik vind het wel belangrijk om er goed uit te zien, maar ik ga me er echt niet druk om maken of mensen zien dat ik merken draag of niet, als ik me er maar prettig in voel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:15

Sheran schreef:
Er is ook een verschil tussen tijdloze en modegevoelige dingen. Voor tijdloze stukken leg ik heel veel meer geld neer voor een echt mooi ding van goede kwaliteit.

Bijna alle tijdloze stukken zijn toch niet zo tijdloos, de mouwen, lengte en dergelijke zijn altijd vrij mode gevoelig. Als ik kijk naar dingen waarvan ik 4 jaar geleden dacht 'oh dit is echt tijdloos!', zie ik nu wel dat het toch niet zo tijdloos was als ik dacht.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:22

Rebeccaa schreef:
Sheran schreef:

Bijna alle tijdloze stukken zijn toch niet zo tijdloos, de mouwen, lengte en dergelijke zijn altijd vrij mode gevoelig. Als ik kijk naar dingen waarvan ik 4 jaar geleden dacht 'oh dit is echt tijdloos!', zie ik nu wel dat het toch niet zo tijdloos was als ik dacht.

Haha, dan heb ik misschien geluk gehad. Maar als iets je goed staat en het is niet al te afwijkend, dan kun je het altijd wel dragen toch?

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:32

Ik draag over het algemeen kleding van h&m en veromoda/only. Gewoon casual en ik vind het leuk.
Truien koop ik graag van superdry. En ik heb een sneakers tik, vooral Nike, adidas en hub zijn favoriet.

Maar mijn broeken koop ik bij h&m en zal ik niet snel 170 euro voor neerleggen. Terwijl ik pikeur paardrijbroeken koop a 170 euro waar ik dan niet moeilijk over doe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:33

Ja hoor, maar dat iets je nog heel goed staat, betekent niet gelijk dat het een tijdloos stuk is. :D Maar uiteindelijk kan je beter rondlopen in kleding die goed bij jou en je lichaam past, dan in kleding die wel 'van-deze-tijd' is, maar niet bij je lichaam past. En ondertussen kan in de modewereld bijna alles (anders noem je het gewoon vintage :+), dus ach. :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:35

Rebeccaa schreef:
Ja hoor, maar dat iets je nog heel goed staat, betekent niet gelijk dat het een tijdloos stuk is. :D Maar uiteindelijk kan je beter rondlopen in kleding die goed bij jou en je lichaam past, dan in kleding die wel 'van-deze-tijd' is, maar niet bij je lichaam past. En ondertussen kan in de modewereld bijna alles (anders noem je het gewoon vintage :+), dus ach. :D

Niks is helemaal tijdloos natuurlijk, niemand loopt meer in een mooi gemaakte toga. Maar bijvoorbeeld een zwarte kokerrok of cirkelrok, een basic leren riem, een zijden blouse, een little black dress, een mooie gekleurde zomerjurk...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:53

Ik shop niet zo vaak. Maar primark of h&m daar zul je mij niet zien. Spijkerbroeken draag ik heel veel altijd Levi's laatst een ander merk gekocht maar 1 broek is al stuk en de andere zit niet zo lekker eigenlijk. Ook veel van Gaastra, maar dan bij de Topshelf 5 halen 2 betalen (op de sale prijs) er stond vorige week op mijn bonnetje uw totale korting op deze bon 363,89 daar hou ik van :D
Schoenen koop ik alleen merk, Blackstone/timberland/ecco. Bovenkleding varieert qua merk. Ondergoed is ook een prijzig iets, alleen iets anders zit niet dus tja.

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:57

Tegenwoordig koop ik bij de H&M alleen nog ondergoed bh's en basic dingetjes. Bij de Primark wil ik niet meer graag naar binnenlopen. Hooguit voor sieraden of andere kleine dingetjes. Verder vindt ik het een vreselijke winkel en de kleding heeft geen kwaliteit.
Sinds ik met een vriendin uitgebreid ben gaan shoppen heeft ze me wel laten inzien dat je meer plezier hebt van een aantal goede kledingstukken die lang meegaan. Dan alleen maar goedkope. Goede kledingstukken hoeven overigens niet altijd duur te zijn. Je kunt heel veel krijgen in de sale en broeken van de Only zitten ook heerlijk.

Aan schoenen geef ik wel iets meer uit, omdat ik niet de meest geweldige rug heb. Op het moment ben ik helemaal into de New Balance. Ze lopen echt heerlijk. Vans vind ik voor de zomer wel fijn en leuk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:05

Lol, je koopt al 5-6 jaar zelf je kleding? :P
Ik kreeg in de brugklas gewoon kleedgeld en daar moest ik het van doen.

In het begin kocht ik nooit merkkleding, later merkte ik dat je dan pas echt meedeed, dus deed ik ook een poging met mijn budget om af en toe wat kleine dingetjes in merk te kopen. Daar ging mijn salaris natuurlijk ook in mee. Maar nooit extreem gedaan.
Nu ik gewoon zelf verdien, helaas niet heel veel, koop ik van alles. Het is maar net wat me aan staat. Ik ben erg lang en goedkope broeken zijn er voor mij niet bij. Miss Etam heeft hele leuke broeken voor 50 euro, maar die zijn ook in no time stuk. Toevallig gisteren een super leuke broek van Gsus gezien, helaas nog niet in mijn maat maar die wordt wel verwacht. Dus dan gooi ik er een keer 100 euro tegenaan. Ik wil gewoon ook wel eens een aparte broek.
Verder vind ik de Shoeby niet echt een merken winkel, maar telt voor mij leuke trendy kleding veel meer dan het merk dat er aan hangt en slaag ik bij Shoeby vrijwel altijd. Dan koop ik ook in één keer gerust voor 200/250 euro aan kleding.

Ik zie om me heen ook niet meer dat merken belangrijk zijn. Op de middelbare school liep iedereen met zo'n Nike zomerjasje, le coq sportif/lacoste schoenen en Bikkembergs (wie kent het nog!) t-shirts. G-star en nog een merk waren ook heel erg oké. Maar tjonge... dan gaf je een bak geld uit aan een gewoon t-shirt dat niet eens vrouwelijk was. Zonde eigenlijk, maargoed... Dat waren de 'voorschriften' om er bij te horen. Tegenwoordig moet je gewoon trendy kleding dragen. Of dat ligt aan de leeftijd, dat kan natuurlijk ook.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:19

De duurste schoenen die ik heb staan zijn 2 paar cowboy laarzen van elk bijna $300 per stuk (maar das wel helemaal goede kwaliteit leer, zelfs in de zool is volgens mij leer verwerkt) en kwa sneakers ga ik ook altijd wel voor merken. DC bij voorkeur, maar heb ook wel eens in Adidas gelopen en heb nu Le Coq Sportif aan. Maar zelfs die haal ik vaak in de uitverkoop maar vergeleken bij sneakers van €500 is zelfs de nieuwprijs nog steeds een schijntje :')

Broeken en shirtjes komen meestal bij de Only/Vero Moda, Coolcat, Bluenotes, (Canadese) Garage of American Eagle ofzo vandaan, maar als ik een leuk shirtje in zo'n ''Italiaans'' 1 size fits all winkeltje zie koop ik dat ook nog wel eens. Echter bij de Primark koop ik eigenlijk nooit wat (behalve huissokken misschien) en bij de H&M alleen de basic hemdjes. Daarvan vind ik de kwaliteit vaak ook niet zo boeiend idd..
Enige waar ik wel investeer zijn truien van Under Armour. Maar goed, met zo'n €65 per stuk zijn die vergeleken met wat sommige mensen hier kopen nog steeds goedkoop :')

Wel heb ik een ''cowboy bling'' riem en een ''gewone softshell'' jas elk van ruim $100. En 2 Oneil ski-jassen (elk rond de €150 ps geloof ik) maar ook in die laatste inversteer ik wel omdat het echt warm moet zijn (op de scooter met -15 of net zo goed toen in Canada met -30 :') ).
Maar mocht ik ooit naar Canada emigreren staat zo'n Canadian parka met bontkraag nog wel op mijn lijstje. Maar daar mag je wel al snel $500-800 neerleggen...

Maar ik heb een vrij standaard maat dus kleding ed probeer ik vaak wel in de uitverkoop te halen en vind het dan ook zonde om even €100 neer te tellen voor een shirtje ofzo. Broeken draag ik vaak wel tot ze versleten zijn maar ik heb zoveel shirtjes liggen dat ik het vaak weg doe omdat ik er op uitgekeken ben en niet omdat het verdragen is. Dan €100-200 neerleggen vind ik gewoon zonde van het geld.

Terwijl ik dus voor een goede winterjas of schoenen wel meer investeer maar dat heb je ook sneller (bijna) elke dag aan plus op goedkope sneakers krijg ik last van m'n voeten en rug.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:03

Ik mix m'n kleren en koop wat ik leuk vind. Dus soms iets mindere kwaliteit, soms gewoon goede kwaliteit. Zo heb ik bijvoorbeeld drie jaar met een spijkerbroek van de primark gedaan. Net zolang als ik ongeveer doe met de merk broeken van 100-200€. Terwijl ik een broek van only na een wasbeurt heb kunnen weggooien.
Maison scotch vind ik een erg leuk merk qua bloesjes en jurkjes, maar koop ik in uitverkoop of als ik een maand meer ruimte heb. Ik vind soms 90€ voor een bloesje met korte mouwen net iets teveel (ligt aan m'n bui).

Heb 280€ uitgegeven aan sneakers. Nooit een seconde spijt gehad en heb ze helemaal kapot gelopen. Net als m'n Uggs, die ik inmiddels niet meer draag.
Ben bijv ook dol op tassen van cowboysbag of een mooie leren tas.

Ik denk dat de kwaliteit per persoon verschillend is, net zoals de smaak.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:15

Bij ons heeft het niks met inkomen te maken ik draag vaak kleding die ik fijn vindt zitten.
Merk of geen merk vind het wel zalig heb wel een jas van nike maar wat gaat die jas me toch lang mee.
Schrik niet die jas is nu zon 15 jaar oud en nog heel gaaf.en heerlijk warm op stal.
Heb ook weleens nike schoenen gehad maar die waren zo stuk.
Op schoenen van de Lidl loop ik juist wel erg lang.
Ooit had ik een wollen truitje van Mexx mijn ma had die te heet gewassen hij was van wol een kleurig ding.
Hij was gekrompen tot poppen formaat ik was echt boos lag daar even 100 gulden destijds leuk hoor. :7

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:37

Ik heb op dit moment 1 favoriet merk, namelijk Maison Scotch. Vooral de truien, omdat ze mooi zijn en ruim zitten. Deze zijn meestal 60 tot 80 euro. Ik vind het vaak moeilijk om de juiste trui te vinden, of meesten zitten erg strak of weer driekwart mauw of er zit een wijde hals in. Ik koop echt geen truien van meer dan €100. Daarnaast koop ik een paar keer per jaar een nieuwe jeans van Diesel, Met, G Star of Replay. Soms koop ik kleding van Supertrash, Superdry, Guess of Hilfiger. Ik combineer veel met kleding van Mango of Zara.
Maar ik winkel niet zo vaak, koop per jaar misschien 5 a 6 nieuwe broeken/rokjes, 8 truien/vesten en wat shirtjes en bloesjes. Maar wel elke winter en zomer een nieuwe jas en meestal 4 paar schoenen. Sokken en ondergoed enzo koop ik wel bij de Primark of H&M.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:03

die website is echt te slecht voor je als je geen geld hebt. Het enige wat ik denk bij een tas van ruim 2000 euro hebben, hebben, hebben. Maarjah.

als je goed kijkt staan er leuke koopjes op.

thanx mama miesje