Ontvrienden op Facebook.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friendlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:11

Sammie schreef:
Nogmaals. . Dat moet je zelf uitzetten. Daar kunnen zij niks in betekenen.

Bij de meeste spelletjes kan je zelf kiezen wie je aanvinkt om om levens oid te sturen. Tot nu toe bij alle spelletjes het geval die ik speel in ell geval. Uitnodiging versturen wordt duidelijk aangegeven en dan kan je óók aanvinken wie wel en wie niet. Dus nee, als ik het vraag een paar keer en ik krijg het nog... Dan DELETE! Zelf hoor ik het ook graag als ik per ongeluk zelf zo vervelend ben. Dan let ik daarop.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:15

Ik heb er ook wel eens mensen afgeknikkerd. Mijn ex omdat hij irritante 9GAG artikelen deed liken en ik er gek van werd. Ook heb ik twee meisjes er ooit afgegooid die iets zeiden in de trant van: ''als je een kort rokje draagt als meisje, dan vraag je erom om verkracht te worden.'' .. :evaw:

En mensen (en dit waren voornamelijk familieleden) die over alles wat de kids uitspoken (van eerste keer op het potje tot een gekke uitspraak) op Facebook moeten zetten. Daar kan ik me echt kapot aan ergeren en die verwijder ik dan ook echt meteen. Regelmatig krijg ik nog verzoeken van ze, maar ze snappen de hint denk ik niet. %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:26

friendly schreef:
Sammie schreef:

Bij de meeste spelletjes kan je zelf kiezen wie je aanvinkt om om levens oid te sturen. Tot nu toe bij alle spelletjes het geval die ik speel in ell geval. Uitnodiging versturen wordt duidelijk aangegeven en dan kan je óók aanvinken wie wel en wie niet. Dus nee, als ik het vraag een paar keer en ik krijg het nog... Dan DELETE! Zelf hoor ik het ook graag als ik per ongeluk zelf zo vervelend ben. Dan let ik daarop.

Toch leiden die spelletjes vaker een eigen leven. Ik zag vaak reacties voorbij komen dat mensen een bepaald spelletje niet spelen en er toch uitnodigingen werden verstuurd. Ik kreeg amper spelletjesverzoeken, had ze allemaal geblokkeerd. Alleen bij een nieuw spelletje kreeg ik nog verzoeken, maar die blok je dan ook gewoon weer.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:29

Mensen die constant foto's posten, levensverhalen, of van die stomme spelletjes uitnodigingen sturen tien keer per dag. En verder gewoon mensen die me irriteren :').

irisje2

Re: Ontvrienden op Facebook.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:31

Eigelijk ontvriend ik nooit, maar ontvolg altijd haha.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:33

friendly schreef:
Sammie schreef:

Ik krijg uitnodigingen voor spelletjes die die mensen allang zelf niet meer spelen....
Kreeg laatst een berichtje van een spelletje, van mijn dochter... en zij zat gewoon naast mij huiswerk te doen.

Er zijn helaas veel spelletjes die gewoon met regelmaat op diverse tijden verzoeken en uitnodigingen sturen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:42

irisje2 schreef:
Eigelijk ontvriend ik nooit, maar ontvolg altijd haha.

Dat doe ik ook vaak! Bijvoorbeeld bij mensen die het woord "na" gebruiken waar "naar" zou moeten staan, kan ik heel slecht tegen :'). Dat zijn dan wel mensen die ik wel ken, maar niet heel veel mee heb.
Mijn broer doet dat bijvoorbeeld ook, maar die blijf ik wel volgen. Hypocriet eigenlijk :=

Ik heb ook weleens iemand verwijderd omdat die in geuren en kleuren vertelde over hoe haar kind had overgegeven. Daar zit ik dus echt niet op te wachten.
En iemand omdat die foto's van haar kind plaatste toen die gevallen was. Foto's van kind inclusief bloedneus en ook foto's van de bloedspetters op de grond .... -O- Bi-zar.

Ik ben zelf niet heel selectief met wie ik toevoeg, dat komt ook omdat ik fanatiek Landleven speelde (inmiddels) := Maar de mensen die ik daarvoor toegevoegd heb, gooi ik er nu zo langzamerhand allemaal uit.
De tijdlijn wordt gewoonweg te vol :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:12

Ik kan trouwens ook niet goed tegen dagelijkse zelfverheerlijking. Maar goed, die mensen zou het wél erg opvallen als ik ze ontvriend en het is altijd nog beter dan dagelijkse updates over hoeveel hoofdpijn ze wel niet hebben :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:19

phormicola schreef:
Ik kan trouwens ook niet goed tegen dagelijkse zelfverheerlijking. Maar goed, die mensen zou het wél erg opvallen als ik ze ontvriend en het is altijd nog beter dan dagelijkse updates over hoeveel hoofdpijn ze wel niet hebben :+

Dit dus.. -O- Facebook is toch geen dagboek?? Zo nu en dan een update of een foto is gewoon leuk. Maar 3 statussen per dag gevolgd door een aantal dertien in het dozijn selfies met melancholische teksten erbij? No, just no....

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:27

Als ik langer dan drie seconden na moet denken wie iemand ook al weer is :+ Meestal ontmoet op een feestje/in de kroeg/etc. Het heeft geen zin om dan nog bevriend te zijn vind ik.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:30

Spelling/grammatica is mijn grootste ergernis en zorgt er ook voor dat ik met enige regelmaat aan het ontvrienden ben. Ik ben zelf ook geen hoogleraar Nederlands en ook ik maak wel eens een foutje maar als ik berichten tegen kom als "Vanaaf na me sgatje lekke filmpje kijke" dan klikt mijn vinger automatisch naar de ontvriend knop.

Die vriendenuitnodigingen interesseren me niks, snap ook niet zo goed waarom het vervelend is. Dan scroll je toch langs die meldingen? Maar zo heeft iedereen natuurlijk andere irritaties.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:49

Ik ontvriend mensen waarvan ik denk: 'Wtf waarom lees ik dit soort dingen nog. :?'
Mensen die ik irritant vind maar door goed fatsoen (familie, andere banden) eigenlijk niet kan ontvrienden ontvolg ik.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:54

K_im schreef:
Shenavallie schreef:
@ K_im: Als je je onderschrift naast FB legt, dan klopt het niet helemaal. Je kunt mensen niet veranderen, maar wel accepteren dat ze niet altijd op een ander reageren. Misschien is iemand die dag niet op FB geweest of voelt zichzelf niet lekker of is er met zijn/haar hoofd niet bij. Vriendschap bestaat niet alleen maar uit liken en reageren...

Ik begrijp niet helemaal wat je ermee wil zeggen :o

Als ik merk dat het mij energie gaat kosten wanneer ik dingen lees die ik eigenlijk helemaal niet wil lezen, staat het mij toch vrij om iemand niet te volgen? In die zin verander ik de situatie zodat deze mij beter bevalt. Je hoort mij niet zeggen dat ik mensen wil veranderen. Of vat ik je post nu te persoonlijk op?

Nee hoor, dat was niet de bedoeling om het persoonlijk op te vatten. Jouw onderschrift is vertaald: accepteer wat je niet kunt veranderen. Mensen kun je helaas niet veranderen, maar soms zul je wel moeten dealen met wat ze melden. In zo'n geval zul je dus moeten accepteren dat ze niet altijd zullen reageren of dingen posten waar je niet helemaal blij van wordt. Ben het zeker met je eens dat als je daar lange tijd "last" van hebt, dat je dan een keuze maakt. Zo begon het mij na een paar maanden aardig uit de keel te hangen dat iemand maar extreem religieuze uitspraken en verwensingen bleef schrijven en nooit eens iets vrolijks of persoonlijks. Die heb ik er dus ook uitgehaald. Zoals je het schreef, leek het net of je al heel snel iemand eraf haalt als die niet op jou reageert. Vandaar dat ik er iets over zei. Nogmaals, niet persoonlijk opvatten. Het was stof tot nadenken. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:56

Nayomie schreef:
Als ik eerlijk ben, ik snap het nut niet zo goed van verwijderen. Zeker niet van die routines die sommigen uitvoeren. Persoonlijk heb ik wel andere dingen te doen dan mij bezig te houden met mensen verwijderen etc. :)

Ik snap jou, maar ik snap het van anderen ook wel: op een gegeven moment wil je niet steeds hoeven nadenken wat je schrijft. Daarnaast kan het wel zo zijn dat je nooit meer contact met iemand had, die eigenlijk alleen maar tijdelijk bekend was. Elke week of maand schonen vind ik ook wat ver gaan, zij het dat het nog steeds iemands eigen keuze blijft, maar zo eens in de zoveel tijd... ;)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:59

Ontvrienden doe ik bijna nooit. Alleen als mensen elke keer over spelletjes links sturen en dat soort onzin. Verder vind ik het juist leuk om soms nog dingen te zien van mensen die je anders nooit meer spreekt. Ik vink wel vaak aan dat mensen niet in mijn nieuwsoverzicht hoeven. :D Omdat ze heel de dag lopen te klagen.. Heel irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:02

Ik heb laatst alle 600 'vrienden' verwijderd, nieuwe account, kende of sprak het grootste deel toch niet echt en je wordt stapel van al die grappige plaatjes, likes, like deel en win en uitnodigingen waardoor je een post die je wel zou willen zien mist
Mensen waar ik veel contact mee heb en familie heb ik inmiddels weer, nieuwsoverzicht is een stuk overzichtelijker zo! En degene waar ik een uitnodiging voor een spelletje oid voor krijg gooi ik er gelijk vanaf :Y)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:02

Niniane schreef:
Ik heb er ook wel eens mensen afgeknikkerd. Mijn ex omdat hij irritante 9GAG artikelen deed liken en ik er gek van werd. Ook heb ik twee meisjes er ooit afgegooid die iets zeiden in de trant van: ''als je een kort rokje draagt als meisje, dan vraag je erom om verkracht te worden.'' .. :evaw:

En mensen (en dit waren voornamelijk familieleden) die over alles wat de kids uitspoken (van eerste keer op het potje tot een gekke uitspraak) op Facebook moeten zetten. Daar kan ik me echt kapot aan ergeren en die verwijder ik dan ook echt meteen. Regelmatig krijg ik nog verzoeken van ze, maar ze snappen de hint denk ik niet. %)

Staat me iets van bij dat je zelfs verzoeken kunt blokkeren, maar helemaal zeker ben ik daar niet van. Misschien eens een berichtje sturen met de reden waarom je ze niet meer in je lijstje wilt?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:08

Ik ontvriend niet vaak ik heb een geselecteerde groep vrienden en als ik een nieuw verzoek krijg van iemand dan weiger ik dat vaak.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:11

Een keer in de zoveel tijd gooi ik er een lading uit, mensen die alleen maar meelezen en nooit reageren, mensen die me niet meer interesseren.
En ik blok ze ook gelijk. Exit is exit.
Maar m'n fb gedrag is ook veranderd.
Ik post eigenlijk niks meer over mijn privéleven.
Enkel betreft de honden die ik herplaats.
De rest gaat niemand wat aan. ;)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:13

Oh ja, heb ik een tijdje terug nog gedaan. Diegene was in het echte leven ontzettend dominant en ik had geen stem als ik met hem op stap ging. Die heb ik er dus uit gegooid. Is nog een heel drama geweest, hij wilde persé uitleg.. heb er maar iets van gemaakt en daarna heeft 'ie me geblokkeerd. :')

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:14

Eigenlijk vrijwel nooit, ik ontvolg mensen die irritante dingen posten, en ik heb de meldingen van de meest voorkomende spelletjes uitgezet (candy crush :') )
Ik verwijder mensen alleen als ik ze wil blokkeren haha.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:17

Ik heb mijn facebook wel opgedeeld. Ik heb een groepje waar ik ook wel privé dingen mee deel, daarin zit hoofdzakelijk familie en heel goede vrienden. En verder heb ik een groep kennissen en daar deel ik vrij weinig mee.
Ik verwijder mensen alleen als ik er echt helemaal klaar mee ben. Ik vind het vrij kinderachtig om mensen eruit te mikken omdat ze niet op je reageren. Pfff, ik heb wel iets beters te doen. :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:21

Dat sommige mensen dat ontvrienden zo zwaar opvatten :P Tijdje geleden had ik een 'vriendin' die constant liep te mekken dat er zoveel mensen meelezen maar niet reageren. Die heb ik verwijderd, reageren is wat mij betreft geen verplichting. Sowieso, dat je dat gaat bijhouden :+

Ik accepteer maar weinig mensen en zorg er ook voor dat mijn vriendenlijst opgeruimd blijft. Mensen die ik nooit spreek (al zijn het klasgenoten) hoef ik er niet tussen te hebben, net als collega's van 3 jaar geleden die ik ook nooit meer zie. Ik zet zelf trouwens bijna nooit iets op Facebook, behalve dan foto's van paardlief of hoogtepunten van mijn opleiding ofzo. Sommige mensen zetten iedere zucht online, vind ik ook prima, moet iedereen zelf weten, maar ik hoef het zelf niet.

Die spelletjes blokkeer ik gewoon allemaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:23

Heb wel fb maar altijd zeer selectief geweest in toevoegen. Nu is het wel zo dat ik het voornamelijk heb voor mijn buitenlandse vrienden en kennissen. Dat zijn er een stuk meer dan de nederlandse en dan is FB handig. Wel wat mensen op geblokt staan maar dat zijn de mensen die alles spuien wat er maar te spuien valt, van boer tot scheet. Ik reageer ook bijna nooit maar stuur een prive bericht als ik iets wil vertellen aan die persoon.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:34

Ik doe eens in de zoveel tijd een opruiming.
Heb er vorige week weer een stuk of 8 weggeknikkerd :)
Voornamelijk mensen die ik ooit toegevoegd had omdat het toen makkelijk was maar nu nooit meer spreek en ook nooit iets van voorbij zie komen.
Of mensen die vijf keer per dag minstens 4 foto's per keer van haar kinderen post. Dan weer op het potje, dan aan het huilen, dan met koffie op de bank (een peuter!!), of met een koortshoofd. Nee bedankt. Was trouwens ook iemand waar ik niet zoveel mee had.
Spammers/overmatige delers gaan er bij mij ook na verloop van tijd eraf.

Heb er nu 154, wat ik nogal veel vind, maar een boel zijn dan ook wel interessant om te volgen. Sommigen zitten in het buitenland, of hebben gewoon een gaaf leven op wat voor gebied dan ook.

Overigens heb ik 3 vrienden die echte, echte vrienden zijn en die ik midden in de nacht kan bellen om mij op te halen van een plek, als ze in de buurt hadden gewoond. De rest is allemaal een kennis of familie.