Ik heb zelf een paar maanden bij de Kruidvat gewerkt, als vakkenvuller én kassamedewerker, en er wordt heel erg op klantvriendelijkheid gehamerd. Ik werd elke keer dat ik kassa draaide geobserveerd door de filiaalmanager en kreeg na afloop ook te horen wat ik fout deed. Dat waren echt (vond ik) onnozele fouten:
- Ik zei een paar keer 'Hallo' in plaats van 'Goedemorgen/-middag/-avond'.
- Ik zei niet standaard 'Bedankt' na de aankoop.
- Ik vroeg soms 'Wilt u er een tasje omheen?' in plaats van 'Gaat het zo mee?'
Er wordt bij Kruidvat dus zeker wel op gelet, maar niet iedereen houdt zich strikt aan deze regels, zeker als er niet op gelet wordt door iemand.
Daarnaast vind ik de Kruidvat ook vaak een zooitje. Ik ben zelf heel netjes en geordend en kon mij tijdens mijn werkperiode ook erg ergeren aan al die rotzooi, stapels met spullen die bijna omvallen. Elke m2 moet benut worden.
Voor mijn mascara en nagellak kom ik bij de Kruidvat omdat de Essence betaalbaar is. Voor andere prulletjes ga ik vaker naar de Hema.
Oja! En tasjes mogen bij Kruidvat niet standaard aangeboden/gegeven worden omdat het slecht voor het milieu is en Kruidvat een 'groen' imago wil. Ik hoorde zelfs dat de kleine (gratis) tasjes er helemaal uit gingen.
Lange rijen bij de kassa, absoluut geen overzicht, schappen zien er rommelig uit.. Enige voordeel vind ik dat ik gewoon zelf pijnstillers etc kan pakken en afrekenen.