Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vonneke schreef:Joman schreef:Ik krijg echt het idee dat sommigen hier smetvrees hebben. Van een paar bacterieen ga je niet dood hoor. Beetje weerstand is nooit verkeerd
Heeft niks met smetvrees te maken maar met hygiene.
Allejandro schreef:Citaat:Verbijsterend om te lezen dat na één dag je vaatdoekje/ sponsje waarmee je je keukenaanrecht schoonveegt, minstens 4 miljard méér bacterieën heeft dan een toiletpot na een week.
..vandaar hier elke dag een schoon vaatdoekje..maar niet de wc.
)
ja doekje over het aanrecht en dan hop de was in. Toilet wordt hier bijna niet gebruikt, enige wat vaker per week gaat is de kattenbak. benangelique schreef:Precies dat.
Een gezin met 5 personen in huis en dan maar 1x pw het toilet schoonmaken?

Laura1589 schreef:Wij wonen met z'n 2en, allebei fulltime werkend en geen huisdieren.
Stofzuigen 1-2 keer per week
Wc's + badkamer 1 keer per week
Dweilen 1 keer per 2 weken
Keuken dagelijks na het koken, maar 1 keer per week echt grondig
Stof afnemen 1 keer per week
Bed verschonen 1 keer per week
Wassen 4-5 per week
Afwassen doet de vaatwasser
Tafels afnemen en rommel opruimen dagelijks
Verder doe ik als ik een vrije dag heb vaak nog wat extra klusjes, bijvoorbeeld de ramen lappen, koelkast schoonmaken etc
Lay_D schreef:Ons gezin bestaat uit 6 personen, 4 kinderen en 2 volwassenen,een lang harige hond,een kat en een fret.
Stofzuigen, 2 x per dag.
Afstoffen,afnemen met een nat doekje dagelijks.
Wc dagelijks.
keuken (aanrecht) 3x per dag.
Douche, dagelijks na het douchen, 2 keer in de week grote beurt.
Was, elke dag, was vouwen doe ik elke avond als de kinderen op bed liggen terwijl ik tv aan het kijken ben.
Dweilen, 3 X per week indien nodig vaker.
Bedden verschoon ik 1 x per week.
Slaapkamer/(achtervertrekken.wij wonen gelijkvloers ) stofzuig ik 2 x per week,de kinderkamers dweil ik dan ook.
Wij wonen achteraf/op een boerderij.