ElineS schreef:Ik heb iets positiefs vandaag, want dat gebeurd ook nog wel eens! Ik heb gisteren de vieze gele muur in onze gezamenlijke woonkamer wit geverfd. Huisgenoten had ik weken eerder al gevraagd of ze het erg vonden als ik een keer ging verven. Vonden ze eigenlijk ook wel een goed idee en we zouden wel even uitwerken hoe we dat en wanneer we dat gingen doen.. Maar was de kleur zo zat, kon niet meer wachten. Huisgenoten kwamen thuis en één zei, geef even door wat je er qua kosten aan kwijt was, betaal ik de helft. Heel lief aangeboden.
Verder is mijn andere huisgenoot sinds gisteren weer thuis en ja hoor, hij laat standaard zijn pannetje, als hij gekookt heeft, in de wasbak. Ik snap het niet. Het kost twee seconden om die even schoon te maken en op te bergen na het koken, maar nee, in plaats daarvan ligt er de hele dag een pan op het aanrecht. Het is een klein iets, maar kan me daar zo aan ergeren. Ja, hij kookt er meerdere keren per dag mee, dus voor hem is het zo makkelijker.. En het is zijn eigen pan, dus kan niet klagen over dat 'als ik hem nodig heb moet ik eerst jouw spul afwassen'. Dusss.. Ik zet hem nu wel telkens weg in de bijkeuken, misschien leert hij er dan van.
Hier ook gehad! Vervelende huisgenoot is eindelijk weg, maar heeft natuurlijk ook zijn eigen spullen uit de keuken etc weer meegenomen. Ik en huisgenootje R. waren naar de Action gegaan en hebben daar 60 euro aan een nieuwe voorraad schoonmaakspullen, pannen, messenset etc uitgegeven. Huisgenoot W. vroeg ook gelijk wat hij mee moest betalen in de kosten!
Het is nu zoveel fijner in huis qua sfeer nu de rotte appel weg is
En heb je het al een keer gezegd van zijn pan? Want het kan natuurlijk dat hij het helemaal niet door heeft dat jij dat vervelend vindt. Hetzelfde dat wij een fietsenrek hebben voor het huis en mijn huisgenootje mijn fiets elke keer inbouwde zodat ik 's ochtends 5 minuten stond te kloten om mijn fiets vrij te maken, wist ze dus ook niks van! Heb het gewoon 1x gevraagd of ze dat niet meer wilde doen en sindsdien nergens meer last van 
Heb zelf ook al wel gemerkt dat ergernissen en problemen vaak komen door miscommunicatie. Maar er zijn natuurlijk ook gewoon personen die zich niks van je aantrekken