Het Huisgenoten Klaagtopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:09

Doubtless schreef:
Je beseft dat je het over hoe het wc papier op het houdertje zit hebt he :+

Hij vind misschien wel dat 'het vriendinnetje van z'n huisgenoot' zich niet moet bemoeien met de wc gewoonten :+ Als je door dat soort dingetjes geïrriteerd raakt vraag ik me echt af of dat dan bij jou of bij hem ligt..

Meer het constant omwisselen. Hij doet het wel 10x per dag als het moet :+

Maar hé, ik mag toch lekker zelf weten waar ik me aan erger of niet :+
Dat jij dat overdreven vindt, is totaal niet mijn probleem.
En hij mag zich prima aan mij ergeren, dat is fair zat.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:12

Iew die schimmel op de afwas is wel erg vies!

Hier staat soms ook wel vaat een dag of twee, maar alsiedereen er is komen we al snel tekort dusiedereen moet wel afwassen :P .
Maar goed zijn er altijd een paar die het vaak doen en een paar die het bijna nooit doen.

Momenteel is het wc papier op.
Ik heb een rol op mijn kamer en vandaag geen tijd voor boodschappen.
Ben benieuwd of iemand anders het doet :P .

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:34

Slina schreef:
Maar hé, ik mag toch lekker zelf weten waar ik me aan erger of niet :+
Dat jij dat overdreven vindt, is totaal niet mijn probleem.

Ja hoor, dat mag jij helemaal lekker zelf weten +:)+
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan...

Josien; heel herkenbaar :') Hier is het niet zozeer onwil, maar omdat wc papier niet in je routine zit wordt het gewoon heel vaak vergeten!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:23

1234 schreef:
Hahah je kan het ook net treffen met een leuk huis en leuke huisgenoten xD

Opzich ben ik wel blij met mijn huisgenoten. Erger me alleen soms aan 1 huisgenote. Maar opzich is die ook gewoon aardig. Kan dr meestal wel mee kletsen in de keuken.

Nu was ik het zo zat dat ze weer de kliko niet buiten gezet had, dat ik dacht van NU ga ik er wat van zeggen. Maar vervolgens kom ik dr tegen in de keuken en dan zeg ik er weer niets van maar ga k gewoon een praatje met dr maken :') zo gaat er natuurlijk noooit wat veranderen hahaha Achja.
Ik zet nu iedere dinsdag maar de kliko buiten, ga k gewoon via de poort naar buiten, die uitgang is net iets dichterbij dan via de voordeur xD

Sprak maandag een studente die hier verderop op kamers woont in een huis met 10 huisgenoten, die zegt ook dat het totaal niet bevalt daar met al die huisgenoten (maar zij wil daar eigenlijk ook weg). Maar zij hebben een schoonmaakrooster en als je niet voor die bepaalde tijd in die week had schoongemaakt wat je schoon moest maken volgens het rooster, dan moest je een 'boete' betalen van €5,-. Als je het voor de zondag dan nog niet gedaan had kwam er nogmaals €5,- bij.
Opzich wel slim op die manier, zo word je wel gedwongen om het te doen en blijft het ook schoon.

Hadden wij ook.
Je moest je week taak doen voor maandagavond, en als je dat niet gedaan had moest je een taart bakken. Maarja toen kregen we elke dag taart en was het huis nog steeds niet schoon, dus hebben we ingevoerd 2 euro per dag dat je te laat bent met schoonmaken, en dan moet je dus betalen En het nog steeds schoonmaken.
Maar ik kon op gegeven moment niet meer tegen alle zooi en het gezeur, dus nu woon ik op mezelf. Heerlijk. Als ik de afwas laat staan is het tenminste mijn afwas, en doe ik het lekker de volgende dag, maarja van 1 dag in je eentje is tenminste neit zoveel als 1 dag (of 3 of 4 van een weekend..) van 10 man ;)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:26

Doubtless schreef:
Zo zie je maar dat 't allemaal super persoonlijk is. Ik zou een van de huisgenoten kunnen zijn die dat raam lekker open laat staan :')

Ik ook. Die van mij hadden er echter een handje van om de voor- of achterdeur open te laten staan...
Op de een of andere manier is er nooit ingebroken, maar ik had wel altijd mijn deur op slot!

LauraSaskia

Re: Het Huisgenoten Klaagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:33

Mijn huisgenoot word altijd súperboos als ik de achterdeur naar het balkon niet op slot én op knip draai. We wonen twee hoog...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:38

Bij ons is het onze lucky day als de voordeur een keertje niet wagenwijd open staat midden in de nacht :') In onze ghettowijk nog wel haha

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:41

ariannexrich schreef:
Ik deel het huis ook met huisgenoten, gelukkig hoeven wij alleen de keuken en de douche te delen, wat kan ik aan mijn medebewoners ergeren zeg, als ze koken is de kookplaat zo vies al wat en heeeel soms maken ze het schoon en wij moeten het altijd schoonmaken, als ze savonds koken laten ze het raam wagenwijd open staan en wij komen vaak pas laat thuis en dan staat die nog open -:(-

Hebben jullie ook dat jullie medebewoners zo'n herrie maken? Die van ons wel grrr ze gooien snachts met de deuren daar zeg je u tegen de heledag hoor je boem boem en soms kan je er gewoon niet door slapen zo erg is het

Ik had dat bij mijn vorige kamer. Daar was een jongen (huisgenoot) die de deur niet fatsoenlijk dicht kon doen. Hij is muisstil dicht te doen, maar nee hoor: BAM. Of het nou 's ochtends vroeg, 's middags, 's avonds of 's nachts was (na een avond bij vrienden), altijd knalde hij de deur dicht alsof de deur eruit moest ofzo.
Zat geregeld midden in de nacht rechtop in bed. Zovaak wat van gezegd, maar hij leerde het niet.

Waar ik nu zit valt het wel mee, hoewel ze daar ook de deur keihard dicht knallen terwijl hij heel zacht dicht kan. Maar daar komen ze gelukkig niet meer midden in de nacht thuis.
Enige herrie is de ruzies tussen huisgenote en dr vriend :+

Hier laten we geen deuren open staan, soms wordt er weleens vergeten om het keukenraam dicht te doen (doen we vaak open tijdens het koken), maar verder niet. Maar soms vergeet mijn huisgenoot wel de afzuiger uit te doen. Kom k 's ochtends beneden, staat de afzuiger nog aan, heeft dan de hele nacht gedraaid.... :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 18:16

Ik heb iets positiefs vandaag, want dat gebeurd ook nog wel eens! Ik heb gisteren de vieze gele muur in onze gezamenlijke woonkamer wit geverfd. Huisgenoten had ik weken eerder al gevraagd of ze het erg vonden als ik een keer ging verven. Vonden ze eigenlijk ook wel een goed idee en we zouden wel even uitwerken hoe we dat en wanneer we dat gingen doen.. Maar was de kleur zo zat, kon niet meer wachten. Huisgenoten kwamen thuis en één zei, geef even door wat je er qua kosten aan kwijt was, betaal ik de helft. Heel lief aangeboden.

Verder is mijn andere huisgenoot sinds gisteren weer thuis en ja hoor, hij laat standaard zijn pannetje, als hij gekookt heeft, in de wasbak. Ik snap het niet. Het kost twee seconden om die even schoon te maken en op te bergen na het koken, maar nee, in plaats daarvan ligt er de hele dag een pan op het aanrecht. Het is een klein iets, maar kan me daar zo aan ergeren. Ja, hij kookt er meerdere keren per dag mee, dus voor hem is het zo makkelijker.. En het is zijn eigen pan, dus kan niet klagen over dat 'als ik hem nodig heb moet ik eerst jouw spul afwassen'. Dusss.. Ik zet hem nu wel telkens weg in de bijkeuken, misschien leert hij er dan van.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:25

ElineS schreef:
Ik heb iets positiefs vandaag, want dat gebeurd ook nog wel eens! Ik heb gisteren de vieze gele muur in onze gezamenlijke woonkamer wit geverfd. Huisgenoten had ik weken eerder al gevraagd of ze het erg vonden als ik een keer ging verven. Vonden ze eigenlijk ook wel een goed idee en we zouden wel even uitwerken hoe we dat en wanneer we dat gingen doen.. Maar was de kleur zo zat, kon niet meer wachten. Huisgenoten kwamen thuis en één zei, geef even door wat je er qua kosten aan kwijt was, betaal ik de helft. Heel lief aangeboden.

Verder is mijn andere huisgenoot sinds gisteren weer thuis en ja hoor, hij laat standaard zijn pannetje, als hij gekookt heeft, in de wasbak. Ik snap het niet. Het kost twee seconden om die even schoon te maken en op te bergen na het koken, maar nee, in plaats daarvan ligt er de hele dag een pan op het aanrecht. Het is een klein iets, maar kan me daar zo aan ergeren. Ja, hij kookt er meerdere keren per dag mee, dus voor hem is het zo makkelijker.. En het is zijn eigen pan, dus kan niet klagen over dat 'als ik hem nodig heb moet ik eerst jouw spul afwassen'. Dusss.. Ik zet hem nu wel telkens weg in de bijkeuken, misschien leert hij er dan van.

Hier ook gehad! Vervelende huisgenoot is eindelijk weg, maar heeft natuurlijk ook zijn eigen spullen uit de keuken etc weer meegenomen. Ik en huisgenootje R. waren naar de Action gegaan en hebben daar 60 euro aan een nieuwe voorraad schoonmaakspullen, pannen, messenset etc uitgegeven. Huisgenoot W. vroeg ook gelijk wat hij mee moest betalen in de kosten!
Het is nu zoveel fijner in huis qua sfeer nu de rotte appel weg is *\o/*

En heb je het al een keer gezegd van zijn pan? Want het kan natuurlijk dat hij het helemaal niet door heeft dat jij dat vervelend vindt. Hetzelfde dat wij een fietsenrek hebben voor het huis en mijn huisgenootje mijn fiets elke keer inbouwde zodat ik 's ochtends 5 minuten stond te kloten om mijn fiets vrij te maken, wist ze dus ook niks van! Heb het gewoon 1x gevraagd of ze dat niet meer wilde doen en sindsdien nergens meer last van :)

Heb zelf ook al wel gemerkt dat ergernissen en problemen vaak komen door miscommunicatie. Maar er zijn natuurlijk ook gewoon personen die zich niks van je aantrekken :+

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:18

Inderdaad ergenissen zijn persoonlijk, maar snap best dat het op den duur redelijk opstapeld.

Ik laat vaak ook een raampje open omdat het gewoon stinkt of het is knetters warm, ik kan best leven op een graad of 18 in huis en huisgenoot heeft er dus handje van om het 4 graad hoger te gooien.

Verder laat ik de garagedeur ook met regelmaat gewoon open, maar dan ben ik of iemand anders thuis. Bovendien wonen wij naast een bedrijf en rijden er continu bedrijfsbusjes of als het bedrijf gesloten is zit er een groot bedrijfshek voor... inbrekers ben ik dus niet echt bang voor :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 23:23

@Unoo: Nee ik heb het nooit gezegd, maar ik vraag al heel veel dingen qua schoonmaken. Ben sowieso wekelijks wel aan het zuchten en steunen omdat ze niets gekocht hebben, het vuil niet is buiten gezet, ze zich niet aan het schoonmaakrooster houden, zich wel aan het schoonmaakrooster houden maar denken dat één doekje over de tafel schoonmaken is etc. Ik wil er nog niet meer dingen bijvoegen, want wil ook voor hun niet de vervelende huisgenoot zijn.. :P Maar ik word er soms wel gek van. Het is gewoon niet prettig samenwonen met twee mensen die andere schoonmaakstandaarden hebben.. Of beter gezegd, GEEN schoonmaakstandaarden hebben.. En ik ben zelf echt niet superschoon, maar etensresten laten liggen op de grond of op het fornuis na het koken vind ik echt niet kunnen en daar klaag ik dan ook over. Of de muur waar de vuilnisbak tegenaan staat, waar dan ook vuil op komt, wat nooit door hun word schoongemaakt.. Dat snap ik niet, dat mensen dat zelf niet in de gaten hebben zulke dingen :P

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:25

Ik heb een tuinkabouter als huisgenoot... Kan het totaal niet met haar vinden.
Ik gebruik het toilet beneden en zij op de badkamer, en ja natuurlijk begrijp ik dat een mens zn behoefte moet kunnen doen.. maar is luchtverfrisser of het raam open doen te veel gevraagd?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:33

Ik vind sommigen hier wel overdrijven hoor :') Als mijn huisgenootjes aan zouden komen met een strikt schoonmaakrooster, gaan klagen als ik dat één dag te laat doe en dan ook nog commentaar hebben op de manier waarop ik dat doe... :') Dikke doei, dan moet je niet in een studentenhuis gaan wonen.
En een pannetje in de wasbak :? Is dat zo verschrikkelijk vervelend en vies dan!?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 00:00

Nee nee, dat is even anders. Dit is niet een gewoon studentenhuis. Dit huis heeft een duidelijke set regels van de huiseigenaar. Het staat te koop dus het moet ten alle tijde schoon en netjes en goed onderhouden zijn. Het mag best wat stoffig.. Maar het is niet de bedoeling dat er overal etensresten rondvliegen, de koelkast stinkt, de vuil niet aan de weg word gezet en opstapelt in de achtertuin (leuk in de zomer, lekker stinken) en de keukenkastjes, de deurklinken en de lichtknoppen vlekken hebben van wekenlang niet schoonmaken omdat idioten niet beseffen dat ja, dat word ook vies ja als ze dat dagelijks aanraakt en er geen snel doekje overheen haalt zo af en toe..

En de huisbaas komt soms langs om te controleren.. En bij wie klaagt hij als het niet schoon is, bij mij. Er word duidelijk verteld aan mensen die hier komen wonen, dit is het rooster. Dit zijn de regels. Het is een schoon huis. En daar mag je best een keer van afwijken. En een dag te laat zijn.. Of zelfs twee. Ik heb ook de badkamer nu nog niet schoon gemaakt, terwijl dat gisteren had gemoeten.. En ik doe het morgen. Omdat ik gewoon geen tijd had. Dat geef ik dan aan, is prima..

Maar elke week zich er niet aan houden door, of te laat zijn, of het niet te doen, of het halfslachtig doen, terwijl de andere twee huisgenoten alles blinkend schoon schrobben en dus extra werk hebben als het onze beurt is voor hun gedeelte, wat ze die week daarvoor niet hebben schoongemaakt, de stofzuigerzak nooit vervangen, de vaatwasser nooit leeghalen, nooit iets voor het huis kopen etc, ja, dat is behoorlijk frustrerend.

En nee, het is niet echt vies, maar ik vind het niet kunnen. Er wonen hier 3 anderen die gebruik maken van de keuken en constant dat ding, vol met water, eruit moeten vissen, als ik mijn eigen gebruikte pannen wil afwassen, omdat hij anders in de weg staat, of voor iets anders de wasbak nodig heb, zoals de gieter vullen voor de planten of een emmer.. Of wat dan ook. Daarnaast, de hele dag zo'n pan in de wasbak, ik vind het gewoon niet netjes staan. Maar goed, het is één klein dingetje, als dat het was.. Maar het is één klein dingetje bovenop 20 andere kleine dingetjes en dan ga ik me er sneller aan ergeren, terwijl ik het normaal echt geen probleem had gevonden :P. Maar wanneer je eenmaal al geïrriteerd bent om dingen, ga je alles zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 00:07

Wow, ik heb nog nooit gedacht om de lichtknop schoon te maken. Ben ik nu zo'n viespeuk? _O-

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 00:22

Ik vind het niet zo heel prettig om met de gek te worden aangestoken ;) Maar nee, dan ben je geen viespeuk, maar vergis je niet in hoe snel zoiets vies word. Zitten dagelijks verschillende handen aan. Toen ik hier kwam wonen zat er elke lichtknop toch echt wel grijze vlekken en ook rondom de deur.. En dat maakt dan niemand schoon.. Maar dan word het ooit zo'n deur

Afbeelding

Of zo'n lichtknop en dat vind ik vies.

http://2.bp.blogspot.com/-VK78JDQ-3FY/VBBHkm9B5OI/AAAAAAAAB9Q/3W_N_PvYoKQ/s1600/Lichtknop.jpg

Maar goed, dat zijn wederom kleine dingetjes.. Maar veel van die kleine dingetjes, en zoals de lampen stofvrij maken, spinnenwebben weghalen, bovenop de kastjes afstoffen, als enige alle deuren afnemen etc.. Dan is het gewoon vervelend.. En dat zijn geen grote klussen en dat hoeft ook niet vaak, maar ik heb het resultaat gezien van als je dat jaar in jaar uit niet doet en dan is het huis niet fris meer.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 00:38

Ik snap je wel hoor, alle kleine dingen stapelen zich op waardoor het een grote klus word omdat je ál die kleine dingen dan in een keer moet doen terwijl het gewoonweg maar een paar minuten werk is.

Bij ons hebben we dan ook een schoonmaakrooster, ik heb deze week keuken maar huisgenoot zet gerust haar vaat letterlijk boven de vaatwasser neer terwijl die gewoon leeg is om gevuld te worden, omdat ik keuken heb en ik de vaatwasser dus in en uit moet ruimen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 00:43

ElineS schreef:
Ik vind het niet zo heel prettig om met de gek te worden aangestoken ;)

Heb je het nu tegen mij? :? Hoe? Wat? Huh? :')

Wij hebben geen rare vlekken op de deur/lichtknop, maar ik denk eerlijk gezegd dat je in een studentenhuis al heel blij moet zijn dat er geen schimmel in de magnetron zit. Lichtknopje is the least of my worries. :=

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 00:52

Haha wat een verhalen. Wij wonen al 3 jaar met 3 meiden in een huis, en hebben eigenlijk nooit gezeur om zulke dingen. Als het een rotzooi is ruimen we gewoon samen even alles op. Gaat prima zo!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:57

Anthea schreef:
Wij hebben geen rare vlekken op de deur/lichtknop, maar ik denk eerlijk gezegd dat je in een studentenhuis al heel blij moet zijn dat er geen schimmel in de magnetron zit . Lichtknopje is the least of my worries. :=

En ik denk dat het daar bij de meeste mensen fout gaat :j
Ik zou het echt vertikken om ruim 300 euro per maand te betalen voor een heel beperkt aantal vierkante meters, dat alle openbare ruimtes goor en een zooi zijn...Maar hé :D ; er staat geen schimmel in de magnetron!

Eline; Als hier de deuren/muur/knopjes vies zijn halen we er inderdaad ook even een doekje overheen :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:01

Nou inderdaad, ik snap dat je niet moet verwachten dat het zo schoon is als bij de meeste moeders thuis maar dat je blij mag zijn als er geen schimmel in de magnetron staat _O- .

In zo'n huis zou ik niet lang wonen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 12:51

Anthea schreef:
ElineS schreef:
Ik vind het niet zo heel prettig om met de gek te worden aangestoken ;)

Heb je het nu tegen mij? :? Hoe? Wat? Huh? :')

Wij hebben geen rare vlekken op de deur/lichtknop, maar ik denk eerlijk gezegd dat je in een studentenhuis al heel blij moet zijn dat er geen schimmel in de magnetron zit. Lichtknopje is the least of my worries. :=

Nee, sorry, het was laat en was al half in slaap, ik las de zin verkeerd :o :D

Ben het eens met Doubtless, betaal wel voor een huis, en ook niet weinig, dus dan mag hij ook schoon :p. En goed onderhouden worden. Als ik soms zie wat sommigen betalen... 400 of 500 euro en dan wonen ze in zo'n vies studentenhuis, brrr. Moet er niet aan denken.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:25

Hier komt deze week de controle van de woningbouw dus als je nu langs komt heb je nog nooit zo'n schoon studentenhuis gezien :D !

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:40

Mijn vader en stiefmoeder komen morgen op bezoek dus ook hier wordt het schoonmaak dag :') Daarbij heeft huisgenootje zo'n 2 weken geleden opeens besloten dat afwas doen voor mietjes is ofzo... Dus dat ga ik vandaag maar doen want het is echt niet meer te harden hoe vol de keuken nu staat. Ik zal een foto maken zo :')