hekel aan carnaval, ik kan toch niet de enige zijn?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 17:17

Je reageerd op kiwipitje over het ziek zijn. Kiwipitje heeft nooit beweerd ziek te zijn. :+

Toen hebben we er inderdaad maar het beste van gemaakt ja. Wat moest ik anders? Er in kwam ik niet. Bij thuis komen heb ik gedouched en ben ik rechtstreeks bed in gegaan. (ja, om zeven uur 's avonds.) en de dag erna nog een hele dag beroerd van geweest. heerlijk! Echt! :j Kijk er alweer naar uit zondag! +:)+
Als je verder nog twijfelt aan mijn ziek zijn wil ik je rustig wat dokersverslagen op sturen. ;)

Doubtless

Re: hekel aan carnaval, ik kan toch niet de enige zijn?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:22

Nee hoor, ik reageerde op kiwipitje dat de winkels niet overal dicht zijn & dt ze toch wel iéts kan bedenken om haar middag mee te vullen. Die reactie daarvoor was op jouw post.

Tsja Ayasha, je poedersuiker natuurlijk ook gewoon een middagje thuis blijven. Strijk bijwerken, achterstallig onderhoud aan het huis, beetje puzzelen, koken/bakken, film/series kijken, poetsen... Zo moeilijk kan het toch niet zijn.

Ik snap het best als je de gehele carnaval kots in je voortuin hebt liggen dat je het beu bent, en wanneer je elke nacht wakker geschreeuwd wordt door dronken lallend volk. Maar jij maakt zo'n heisa om 7 uurtjes... Klinkt gewoon echt alsof je andere mensen hun lolletje niet gunt omdat jij er een pas voor moet wijken. En god behoede als we dat moeten voor iets waar we zelf niets mee hebben...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 17:25

En jij gaat de paarden voeren en water geven? Jij komt mijn auto afschermen tegen alles wat gegooid wordt en alle dronken mensen? Jij komt mijn voortuin opruimen? Jij komt de schade aan ons houten hekwerk herstellen als ze dit jaar dezelfde geintjes gaan uit halen als vorig jaar? :)
Strijken doen we niet en poetsen wordt gedaan om dezelfde reden als hiervoor. _O-
Als jij dat er van wil maken is dat je goed recht hoor, Ik weet beter, maar val mij dan niet lastig met je foutieve conclusies. :')

Ik heb helemaal niks tegen mensen die lol hebben, ik heb wel iets tegen overlast en schade omwille van hun lol. Dat ik dan ook nog eens zeven uur mijn eigen huis niet uit of in kan, is gewoon nog iets irritants dat er bij op komt waar ik last van heb.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-02-15 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:27

Doubtless schreef:
Kiwipitje schreef:
Dat kan niet.. alle winkels zijn dicht met carnaval :n

Nee hoor :+ ze vieren niet overal carnaval.

Maar ik mag toch hopen dat je zelf wel iets kunt bedenken om je middag mee te vullen. Je gaat toch wel eens vaker een dagje van huis??
Ik reageerde op dan ga je toch lekker een dagje de stad in. Ik heb zelf niet zo'n problemen met dat ik m'n huis niet in of uit kan want ik woon achteraf, maar vind het wel irritant dat er gewoon winkels 4 dagen dicht zijn met carnaval. :=

Kan me prima een middag vermaken hoor, maar als je de quote niet verknipt had dan zag je waar ik op reageerde :).

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:35

Moet je eens naast tomorrowland wonen. Heb het 2 jaar volgehouden, ben enkele straten verder gaan wonen is al een hele last minder.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:37

Ayasha schreef:
Als jij dat er van wil maken is dat je goed recht hoor, Ik weet beter, maar val mij dan niet lastig met je foutieve conclusies. :')

Lastig vallen vind ik wel een heel groot woord :+ tolerantie niveau is niet zo heel hoog he? zulke reacties kan je verwachten als je een topic opent. Je hoeft er natuurlijk niet op te reageren.

Is het een optie om je auto in een straat te parkeren waar de stoet niet langs komt? Desnoods bij vrienden of familie als jullie hele dorp aan gruzelementen geslagen wordt tijdens carnaval (ja, ik begrijp dat dàt niet leuk is).

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:40

Ik kan het kort samenvatten... ik ben blij dat ik niet in het zuiden geboren ben. Hier wordt op een paar kleine groepjes na door niemand iets gevierd. :P
Zelf denk ik niet dat ik het heel erg zou vinden als het hier meer gevierd werd zolang het met beleid gebeurde, maar helaas kennen veel feestgangers dat woord niet (dat is hier met 5 mei al te merken).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 17:44

Mja de enige familie in de buurt zit een paar km verder, de cirkel van de stoet hier is ook vrij groot (denk ik tenminste, weet niet of dat normaal is) maar hij maakt hier een behoorlijke blok. Ik zit nu wel te denken, als ik mijn auto hier een eind verderop parkeer (is een 500m wandelen maar goed. Dan zou ik wel later kunnen vertrekken want te voet kan je wel door.) en dan kan ik via de rijksweg volgens mij wel tot aan de weide komen. Ik weet alleen niet zeker of ie daar echt veilig staat, moet ik straks eens bespreken met mijn man (die kent de route beter.)

Manlief zit me dus al heel de week te pesten er mee en Karma is a bitch want nu zit ie dus zelf vast in de stoet. := Hij werkt door de week op werven (bouw) en de werf waar hij nu bezig is ligt blijkbaar aan een carnaval-route en daar komt ie dus nu achter nu die daar wil vertrekken.... :=

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:42

Ik heb ook een hekel aan Carnaval. Heb het nog nooit gevierd, want kom uit Den Haag waar ze er niets mee doen. Nu woon ik op kamers in Tilburg waar Carnaval wel uitgebreid gevierd wordt. Maar ik ben echt niet voor Carnaval in Tilburg gebleven in de vakantie xD Ben dus gewoon weer lekker in Den Haag, heerlijk :D
Vind het maar gek gedoe, zie mezelf ook nooit zo achterlijk gekleed over straat gaan bij Carnaval. :+

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:44

Hier ook een hekel aan carnaval :+
De muziek is in de hele stad te horen, terwijl het toch maar een wijk aan de rand is die er echt mee bezig is. Knoeihard, iedereen kan dus meegenieten.. Verkleden zou ik ook echt nooit doen, maar het is soms wel leuk om naar te kijken

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:51

Ik vind carnaval walgelijk, al dat gezuip en geslet :+ Het wordt hier niet gevierd, maar oh de verhalen enzo :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:33

Hahah ja alle verhalen en foto's ... :+
Ook iedereen die hoort dat ik in Tilburg op kamers woon nu, begint met: 'oh daar is Carnaval! Dat wordt Carnaval vieren!'
Tis ook echt het eerste waar ze aan denken :') Zuiden = Carnaval.
Maar mooi niet dat ik Carnaval ga vieren :) Jongetje van mn stage zei ook al: 'oh juffrouw, voor jou wordt het dus de eerste keer Carnaval, ben eigenlijk wel benieuwd daarna hoe je dat vond!' xD

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:41

Tsja, ik kan me best wel voorstellen dat zo'n afzetting vervelend is. Zeker als je weg moet en daarin beperkt wordt. Maar ik heb het topic doorgelezen en ik ben bang dat je er mee zult moeten leren leven.
Het is gelukkig niet elk weekend en over het algemeen maar een keer of 2/3 in hetzelfde dorp.
Is het inderdaad geen optie om je auto net buiten de route te zetten? Wat betreft de rommel, zou ik sowieso klagen bij de gemeente of de verenigingen. Het lost misschien niet direct iets op, maar wanneer men hier meerdere keren op gewezen wordt zullen ze er toch wel iets aan doen lijk me.

Hier in het dorp hebben we ook een heel groot evenement waarbij eigenlijk bijna het hele centrum is afgezet. Mensen die niets met dat evenement hebben zullen daar ongetwijfeld van balen, maarja niet iedereen kan alles leuk vinden helaas. Dan werd er nooit meer wat georganiseerd.

Ik woon overigens ook in het zuiden en zit op kamers in Tilburg.
Rondom beide huizen wordt er carnaval gevierd, maar behalve dat en 's nachts wat meer mensen dan normaal voorbij komen en dat het meerendeel gekke pakjes aan heeft merk ik er niet van :P .

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:53

Hier komt de optocht ook twee dagen voor de deur voorbij. Maar ook bij andere jaarlijkse evenementen is alles afgesloten en dan duurt dat echt de hele dag. Bij optochten is het hooguit een paar uur. En zelfs dan nog kunnen we gemakkelijk komen waar we willen. Of thuis blijven of zorgen dat de auto ergens anders staat.

En ik vraag me ook af wat ze bij jullie allemaal doen bij de optochten? Ik zie ze niet kotsend in voortuinen hangen. Wel een hoop lawaai en rotzooi, dat zou van mij wel wat eerder weer opgeruimd mogen worden, dat waait hier nu ook 3 dagen alle kanten op. Maar bij ons geen kots of pis bij de voordeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:06

Kom een keer naar carnaval Aalst dan :=

Nee echt, kan best begrijpen wat voor een horror je dat allemaal vindt. Ik woon in een dorp op 5km van de stad, gelukkig heb ik niks van overlast. Het enige rotprobleem waar ik tegenaan bots, is dat alles in en rondom het centrum verboden parkeren is tijdens de 3 carnavalsdagen, dus vanaf zondagochtend 00.01 tot en met woensdagmiddag. Eerst zodat de stoet overal ongehinderd door kan (en hulpdiensten), om schade aan voertuigen te vermijden en om na afloop te zorgen dat de stadsdiensten alles vlot kunnen opruimen.
Nou moet ik sowieso om naar de stad te gaan via redelijk donkere en afgelegen wegen, dus ik ga liefst met de auto. Voelt veiligste van al. Maar dan moet ik wel op 10 minuten stappen van het stadscentrum parkeren :+ Moet ik alsnog een stuk via lege, verlaten straten. Al zijn er nu wel gratis nachtbussen voorzien, maar geen gebruik van gemaakt. Omdat er geen (gratis) bussen richting centrum gaan, dus zou alsnog te voet, in het donker, naar de stad moeten. En die route gaat helaas langs de straat waar ze deze ochtend om 8u30 een vermoorde vrouw hebben gevonden -O-

Dat mensen staan kotsen in jouw voortuin, da's gewoon goor. De eerste die hier tegen mijn garagepoort gaat pissen of kotsen, die laat ik het persoonlijk oplikken :r

Schade aan je omheining kan je altijd proberen verhalen op de gemeente, zeker als je voor en na foto's maakt (of zelfs filmt tijdens de optocht).

Carnaval wordt hier ook gevierd met drank, maar er is er geen eentje die gaat vechten, wie ziek is blijft thuis en anders bellen ze mij zodat ik ze kan oppikken en naar huis brengen. Ik vind het al erg genoeg dat heel mijn inkomhal onder het glitterstof zit dat ze tegenwoordig rondgooien over elkaar heen. Al waren de smeersel van bloem en chocopasta voorgaande jaren ook niet zo denderend.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:16

Carnaval was het enige weekend dat ik niet ging stappen. Vreselijk vond ik het!

Inmiddels ga ik nooit meer stappen en ook nogsteeds geen carnaval, gelukkig geeft mn man er ook helemaal niet om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:25

Overdag ga ik wel mee als ik tijd heb, 's avonds valt het de laatste jaren tegen. Vroeger was de grote markt echt het centrum van alles. De laatste jaren zijn er echter nog pleinen waar ze gaan vieren, en de grote vrolijke feestbende valt daardoor uit elkaar. En dat scheelt toch echt wel in sfeer vind ik.

Dit jaar overdag ook niet gegaan, vriend wel. Had ik lekker tijd om te tutten bij de paarden en te rijden/longeren :Y) Ik zit nu ook gewoon te wachten tot de popverbranding is afgelopen. Vriend zou dan bellen zodat ik 'm kan gaan ophalen en smoutebollen (oliebollen) gaan kopen :9

Op zich zouden zo'n evenementen eigenlijk geen overlast mogen geven. Zij zijn er voor ieders plezier, niet om je stiepelzat te zuipen en andermans eigendom te gaan vernielen. Straten waar de mensen geen garage of oprit hebben, zouden ze voor mij mogen vermijden. Hier is het ook af en toe avondmarkt en 1x/jaar dorpskoers. Voor die koers moet ik ook 500m verderop gaan parkeren, minstens. Als de andere inwoners van het dorp me niet voor zijn. En da's dan in smalle staten waar ze dagelijks al spiegels van auto's rijden.
Voor bewoners zijn toegangskaarten een goeie optie. Zeker voor Ayasha, gezien haar medische achtergrond vind ik dat zo iemand nooit vlotte toegang tot de woning ontzegd mag worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 22:48

Mja dat weten die mannen natuurlijk niet. Daarom dat ik al zei; waarom geen bewonerskaart maken dat je bv om vier uur (als de stoet niet meer op jouw straat zit, onze straat ligt heel aan het begin van de route dus die is dan al 'niet meer nodig' gewoon naar je huis kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:52

Ik denk, maar ben geen 100% zeker, dat ze hier in de stad na de passage van de laatste carnavalswagen, stelselmatig het traject vrijgeven. De route is altijd hetzelfde. Zo kon ik zondagavond op stukken waar de stoet al lang en breed voorbij was gewoon rondrijden, de stukken waar hij nog langs moest waren nog afgesloten. Dik probleem was wel dat ze vanuit het stadsbestuur zo slim waren om echt in ALLE straten in en rondom de stad, alle straatverlichting uit te schakelen. Kom je aangereden in het potdonker, niet wetende waar je kan en mag parkeren (veel meer afgesloten dit jaar), moet je nog eens gaan opletten ook omdat talloze voetgangers gewoon midden van de straat gaan rondhollen :roll:

Maar als dat hier kan, dan moet dat daar ook gewoon kunnen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 22:58

Hier moet je rekenen op de goedheid van een chagrijnige stadswaker die volgens mij zelf een hekel aan de stoet heeft en dus niet echt in de 'ga maar door meiske' mood is... :') >;)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:01

Hier ook een hekel aan carnaval nou ja hekel ik gun de ander echt zijn lol wel maar ik wil er zelf geen last van hebben.

Afgelopen zondag optocht in het dorp van te voren nergens te vinden hoe laat het precies is. Dus eerst 10km om kunnen rijden en toen alsnog niet verder kunnen en ongeveer 3 kwartier vast staan bijna in de optocht.

Gisteren gewoon gewerkt en mocht op weg naar huis 11 km 2 x blazen leuk joh carnaval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:06

Hier liep dit jaar een massa aan agenten rond, waarvan er veel niet van hier zijn en toch heb ik geen enkel chagrijnig gezicht gezien. Allemaal vriendelijk en in voor een goeie mop. Drank en drugs zijn paar jaar heel erg geweest, daar wordt nu (zeer) stevig tegen opgetreden.

Kan je niet eens bij de gemeente gaan polsen of je geen vrijstelling of speciale kaart kan krijgen voor doorgang zolang de stoet niet gestart is en vanaf hij voorbij je huis is? Hier kunnen ze steeds redelijk goed inschatten om hoelaat de eerste wagens ergens aankomen en wanneer de laatste gaan passeren. Dat duurt ongeveer 4 tot 5u (jawel!), pannes meegerekend. Me dunkt dat ze dat dan voor een klein dorp ook kunnen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 23:18

Dat kan ik wel eens vragen idd. Om een uur of vier moeten ze Halfweg zijn (anders zijn ze nooit om zeven uur op het eindpunt) en dan zijn ze lang en breed voorbij onze straat. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:20

Als ze hier voor een stoet van pakweg 90 wagens en 4000 man tot op 5 minuten ongeveer kunnen zeggen waar die zich gaat bevinden, dan moet dat bij jou ook wel lukken :j

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:42

Gelukkig woonachtig in het hoge noorden, waar we niet weten wat carnaval is. Maar ken wel mensen die helemaal afreizen naar het zuiden om het eens flink op een zuipen te zetten..

Nee, feesten is mooi, maar probeer het voor iedereen leuk te houden.

Wel balen, denk je met je nieuwe huis er eindelijk vanaf te zijn, krijg je even een flinke dumper...