450,- niet nakomen afspraak.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:20

Heb je inmiddels al een specificatie gekregen, contact opgenomen met rechtsbijstand/juridisch loket of gevraagd naar de algemene voorwaarden/waar je deze zou kunnen vinden?

Zag deze vragen meerdere malen voorbij komen en het lijkt me sowieso goed om dat te doen. Maar kan nergens vinden of je dit gedaan hebt ja of nee.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 14:22

StalNollie schreef:
Ik vond het een net bedrag als je al uren rekent stel drie uur operatie twee of drie man die helpen, materiaal kosten reserveren van de kamer. Dan vind ik het een redelijk bedrag. Zeker een hoog bedrag maar wel eigen schuld en je hebt al meerdere brieven gehad heb je nog geluk dat ze daar geen bedrag bovenop gooien. Nog goed recht ook nog.

Kun je mij dat uitleggen aub? De materialen die maken ze open voor de hond er is en moesten ze nu dus weggooien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:23

StalNollie schreef:
Ik vond het een net bedrag als je al uren rekent stel drie uur operatie twee of drie man die helpen, materiaal kosten reserveren van de kamer. Dan vind ik het een redelijk bedrag. Zeker een hoog bedrag maar wel eigen schuld en je hebt al meerdere brieven gehad heb je nog geluk dat ze daar geen bedrag bovenop gooien. Nog goed recht ook nog.

Maar dan moet de klant hier wél op gewezen zijn en de algemene voorwaarden waar die in staat hebben ontvangen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:26

Zipporah schreef:
StalNollie schreef:

Kun je mij dat uitleggen aub? De materialen die maken ze open voor de hond er is en moesten ze nu dus weggooien?

Spullen klaarleggen? Medicatie die vast in de injectiespuiten is gedaan, gaasjes ed. wat alvast is klaargelegd

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 14:27

Rianne_ schreef:
Heb je inmiddels al een specificatie gekregen, contact opgenomen met rechtsbijstand/juridisch loket of gevraagd naar de algemene voorwaarden/waar je deze zou kunnen vinden?

Zag deze vragen meerdere malen voorbij komen en het lijkt me sowieso goed om dat te doen. Maar kan nergens vinden of je dit gedaan hebt ja of nee.

Ik heb gemaild naar het incasso en hun zouden contact opnemen met de dierenarts hoe ze exact op dat bedrag komen en of dat ergens van te voren is aangegeven. Dus misschien dat daar wat uitkomt of raad je alsnog aan om ander genoemde dingen alsnog te doen? Ik dacht dit antwoord even af te wachten.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:31

Ik denk dat als de DA het juist heeft doorgegeven en TS het inderdaad verkeerd had, ze alleen de uren die ze kwijt zouden zijn voor de operatie in rekening zouden mogen brengen. Ze lopen nu namelijk wel de inkomsten die operatie-uren zouden opleveren mis en hadden een ander dier in die tijd kunnen opereren om voor inkomsten te zorgen. Materiaal lijkt me niet, aangezien dat, als het steriel verpakt is, het uitgepakt wordt zodra het dier onder narcose op de tafel ligt en niet eerder. Ik zeg er wel bij dat ik geen dierenarts ben, ook geen dierenartsassistente, dus ik heb hier geen ervaring mee. Mocht ik dit mis hebben, dan mijn excuses.

Dus alleen de uren zou voor mij redelijk lijken en ik gok niet dat dit € 450,- zou zijn. (maar ik weet dus niet wat voor operatie het geweest zou zijn, dat speelt ook mee)

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 14:34

Vjestagirl schreef:
Spullen klaarleggen? Medicatie die vast in de injectiespuiten is gedaan, gaasjes ed. wat alvast is klaargelegd

Ik wist niet dat ze spullen voor de hond er is aangekomen al open maken en de injecties al vullen. Als mijn hond of poes voor injecties komt doen ze dat ter plaatse openen en uit de juiste potjes zuigen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:37

Zipporah schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik wist niet dat ze spullen voor de hond er is aangekomen al open maken en de injecties al vullen. Als mijn hond of poes voor injecties komt doen ze dat ter plaatse openen en uit de juiste potjes zuigen.

Hier doen ze dat ook pas als het dier er is.Er kan n.l. áltijd iets gebeuren waardoor een operatie niet door kan gaan.Dier kan doodziek zijn,koorts hebben,onderweg een ongeluk krijgen.
Dus ik vind dat onzin dat ze alles al open gemaakt hebben,geloof dat ook niet.

Collie2008

Re: 450,- niet nakomen afspraak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:43

Dat geloof ik ook niet. Zou ook niet hygiënisch zijn. Steriel werken kan je niet als je spullen al een uur van te voren open en bloot op een tafel legt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:47

Maar dat maakt insé ook niet echt uit, er is een operatiezaal gereserveerd, de nodige mensen voor ingeroosterd,.......
Als het omgekeerd geweest, zou je er dan ook zo over denken?

Bijvoorbeeld: Als je als zelfstandige, met iemand een afspraak hebt, je hebt daar je tijd voor vrijgemaakt (wat je niet meer kan compenseren), de nodige matrialen voor aangeschaft ( maakt dan al niet uit of je ze hebt geopend of niet) en die komt niet opdagen. Zou jij daar mee kunnen lachen?
Je hebt daardoor wel al de nodige kosten voor gemaakt. Als ze dan al niet de beleefdheid hebben om op je brieven te antwoorden, dan zou ik ook niet toegeefelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:49

Maar iedereen gaat hier voor bij aan het feit dat je dit de klant VAN TE VOREN moet melden. Dit kan je niet achteraf bedenken.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:51

Zal vast wel in de voorwaarden staan.

Ik vind het anders vrij logisch en kan ik zelf ook wel bedenken dat ik een boete zou krijgen

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:51

Het incassobureau werkt voor de dierenarts. Daar moet je niet op gaan wachten.
Specificatie + algemene voorwaarden opvragen en laat ze ook maar eens aantonen waar de fout is gemaakt. Voor hetzelfde geld heeft de assistente wel een foutje gemaakt met de datum. Daarnaast kunnen zij sowieso niet zwart op wit aantonen dat de afspraak gemaakt is en dat de fout bij jou ligt. Ik zou echt niet betalen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:52

Even los van het feit dat het gemeld had moeten zijn, vind ik je echt ongelooflijk laks. Als iemand je een rekening stuurt denk je toch niet 'ach ze zullen het wel niet echt menen, ik gooi 'm in de prullenbak'. Hoe ziet jouw administratie er dan verder uit? Zo ga je toch niet met je financiën om?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:56

StalNollie schreef:

Ik vind het anders vrij logisch en kan ik zelf ook wel bedenken dat ik een boete zou krijgen

Dan moeten die voorwaarden wel aan de klant zijn meegegeven of op de website staan waar de klant op is gewezen. Dit is bij beide niet het geval.

En hoe TS omgaat met haar rekeningen staat volledig los van de wet... Ik zou dus contact opnemen met rechtbijstand/ juridisch loket die kunnen je verder helpen ook nu het bij een incasso ligt.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:06

Anoeska schreef:
Even los van het feit dat het gemeld had moeten zijn, vind ik je echt ongelooflijk laks. Als iemand je een rekening stuurt denk je toch niet 'ach ze zullen het wel niet echt menen, ik gooi 'm in de prullenbak'. Hoe ziet jouw administratie er dan verder uit? Zo ga je toch niet met je financiën om?

Ik dacht eerlijk gezegd precies hetzelfde := .

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 15:49

Cardy schreef:
Anoeska schreef:

Ik dacht eerlijk gezegd precies hetzelfde := .

Ik maak dit soort dingen nooit mee. Dit is de eerste keer dat ik het met een bedrag eigenlijk niet eens ben. Normale rekeningen betaal ik in ieder geval gewoon zonder bij na te denken.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:58

Zipporah schreef:
Rianne_ schreef:

Ik heb gemaild naar het incasso en hun zouden contact opnemen met de dierenarts hoe ze exact op dat bedrag komen en of dat ergens van te voren is aangegeven. Dus misschien dat daar wat uitkomt of raad je alsnog aan om ander genoemde dingen alsnog te doen? Ik dacht dit antwoord even af te wachten.

Ik zou niet wachten op een reactie van het incasso bureau. Je bent zelf verantwoordelijk voor het boven krijgen van de juiste informatie.
Dus, inderdaad zoals al vele malen gezegd is, de kliniek bellen en vragen naar de algemene voorwaarden. En indien die er zijn, hoe je die dan in had kunnen zien.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:36

Yvank_ schreef:
StalNollie schreef:

Dan moeten die voorwaarden wel aan de klant zijn meegegeven of op de website staan waar de klant op is gewezen. Dit is bij beide niet het geval.

En hoe TS omgaat met haar rekeningen staat volledig los van de wet... Ik zou dus contact opnemen met rechtbijstand/ juridisch loket die kunnen je verder helpen ook nu het bij een incasso ligt.

Ik zeg volgens mij duidelijk dat dat los staat van vooraf meegedeelde voorwaarden etc. Ik geef gewoon mijn mening over het ' weggooien' van rekeningen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:44

Ik vind het best wel normaal dat je een boete kan krijgen,maar van 450,-? dat vind ik abnormaal.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:46

Reken op 100E arbeidsloon per uur. Daar zit je zo aan met de tijd die de artsen en assistenten vrijhouden voor je operatie. Dan nog niet eens eventuele schoonmaakkosten/materiaal/huur/GWL :)

Tis een behoorlijk bedrag, erg vervelend, maar de TS heeft het wel erg lang laten liggen zeg.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:48

Dit is mi geen boete maar gederfde inkomsten in rekening brengen. Vrij logisch. Dan weer niet logisch dat er geen specificatie kan overhandigd worden. Die zou er wel moeten zijn want hoe komt anders het bedrag tot stand? Of er moet standaard een percentage gehanteerd worden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:54

Maar wat nou als ze die operatiekamer toch alsnog hebben gebruikt en een ander dier hebben geopereerd tijdens jouw afspraak? Dan zouden die manuren alsnog vervuld zijn kan me niet voorstellen dat ze dan bijv 3 uur uit hun neus hebben staan vreten :o

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:58

lifaya schreef:
Maar wat nou als ze die operatiekamer toch alsnog hebben gebruikt en een ander dier hebben geopereerd tijdens jouw afspraak? Dan zouden die manuren alsnog vervuld zijn kan me niet voorstellen dat ze dan bijv 3 uur uit hun neus hebben staan vreten :o

Waar zouden ze dat dier zo snel vandaan gehaald moeten hebben?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:00

Vaak moeten dieren een dag van te voren toch op de kliniek zijn? Mijn poes moest voor haar operatie iig een dag eerder daar heen