wie is verantwoordelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: wie is verantwoordelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:13

Gaan jullie nu echt een kinderachtige discussie voeren vanwege een meningsverschil? :+

Joram, je hebt gelijk, excuus :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:15

Ayasha schreef:
Amandavd schreef:
Wat is dit nou weer voor rare reactie? Omdat iemand van mening met je verschilt zijn het meteen 'abnormale' mensen? Dit is niet Ayasha's forum he, andere mensen mogen ook een mening hebben, zelfs als die verschilt van jou.

Wat is dit nou weer voor rare reactie? Omdat iemand van mening met je verschilt is het meteen "niet ayasha's forum"?
Dit is niet Amandavd's forum he, andere mensen mogen ook een mening hebben, zelfs als die verschilt van jou.

Het gaat mij erom welke toon je gebruikt in je bericht. 'Over mijn gezin viel veel te zeggen, maar ik ben blij dat wij als normale mensen hierover konden praten.'

Daarmee insinueer je dus dat omdat iemand het niet met je eens is, het maar geen normaal mens is of er niet normaal over kunnen praten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:16

Ik insinueer niet dat die persoon niet normaal is, ik insinueer dat ik vind dat die daar dan niet normaal over kunnen praten. Want neen, "jouw pup heeft mijn controller stuk gebeten omdat ik die niet goed opgeboren had goed wetende dat die pup hier rond loopt dus jij gaat mij een nieuwe controller betalen" vind ik niet "als normale mensen" met elkaar praten als gezinsleden. (normale mensen hier als uitdrukking bedoelt. Niks meer of minder. )
Daar mag je over vallen zoveel je wil. Dat is mijn mening en die mag ik hebben, net zoals jij dat onzin mag vinden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:19

Ayasha schreef:
Ik insinueer niet dat die persoon niet normaal is, ik insinueer dat ik vind dat die daar dan niet normaal over kunnen praten. Want neen, "jouw pup heeft mijn controller stuk gebeten omdat ik die niet goed opgeboren had goed wetende dat die pup hier rond loopt dus jij gaat mij een nieuwe controller betalen" vind ik niet "als normale mensen" met elkaar praten als gezinsleden. (normale mensen hier als uitdrukking bedoelt. Niks meer of minder. )
Daar mag je over vallen zoveel je wil. Dat is mijn mening en die mag ik hebben, net zoals jij dat onzin mag vinden.

Dit vind ik al heel anders overkomen dan de opmerking die je maakte. We verschillen van mening prima, daar hoef je geen kinderachtige opmerkingen over te maken richting een ander. Je had ook kunnen zeggen, prima, ik zie dat anders. I.p.v. zo'n opmerking te plaatsen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:21

Amandavd schreef:
Ayasha schreef:

Dit vind ik al heel anders overkomen dan de opmerking die je maakte. We verschillen van mening prima, daar hoef je geen kinderachtige opmerkingen over te maken richting een ander. Je had ook kunnen zeggen, prima, ik zie dat anders. I.p.v. zo'n opmerking te plaatsen.

Dat had jij ook gekunt. :) Gaan we dit "jij zus ik zo" spelletje blijven spelen of zullen we gewoon erkennen dat we allebei duidelijker hadden kunnen reageren?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:21

Ik zou niet te specifiek over die opmerking vallen. Die gebruiken wij hier ook regelmatig.
Is toch een soort van spreektaal.

Als ik tegen iemand zeg: Ik wil graag een goed gesprek met je voeren, zeg ik niet dat al mijn andere gesprekken met die persoon niet goed waren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:22

Iris82 schreef:
Ik zou niet te specifiek over die opmerking vallen. Die gebruiken wij hier ook regelmatig.
Is toch een soort van spreektaal.

Als ik tegen iemand zeg: Ik wil graag een goed gesprek met je voeren, zeg ik niet dat al mijn andere gesprekken met die persoon niet goed waren.

Dat bedoelde ik ook soort van maar goed, ik begrijp ook dat dat op bokt verkeerd opgevat kan worden achteraf gezien ook al had ik dat zo niet bedoelt. :) Dus wat mij betreft zand erover.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:22

Kennelijk ben jij de enige die het niet begreep Amandavd - ik zie ook geen kwaad in Ayasha's opmerking en ben het bovendien met haar eens.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:23

Ayasha schreef:
Amandavd schreef:

Dat had jij ook gekunt. :) Gaan we dit "jij zus ik zo" spelletje blijven spelen of zullen we gewoon erkennen dat we allebei duidelijker hadden kunnen reageren?

:j :D Zand erover.

TS, succes!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:23

oliebol happens. :D
Hoe is het nu eigenlijk opgelost TS?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 12:50

Ayasha schreef:
Over mijn gezin viel veel te zeggen maar ben blij dat wij over dat soort dingen als normale mensen konden praten. :+

Ayasha schreef:

ik heb het allemaal even mee gelezen, maar snapte het toch niet helemaal, was dit op mij gericht? zo ja: wij kunnen er hierthuis ook zeker als normale mensen over praten hoor, dat gebeurt in deze situatie ook, we hebben hier geen ruzie om ofzo, ik vroeg mij gewoon af wat jullie mening hierover zou zijn. tussen mijn broer en ik gaat het er gewoon normaal aan toe hoor.
was dit niet op mij gericht dan excuses.

we hebben het voor nu even zo gelaten, zoals ik al zei heeft hij genoeg andere game consoles om zich mee te vermaken. dus we laten het even in het midden tot onze ouders thuis zijn. maar bedankt voor het meedenken allemaal!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:55

Nee was niet op jou TS :)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 12:56

okido mooi :)
ik wil nog eventjes een ding verbeteren gewoon voor de duidelijkheid:
Amandavd schreef:
Vind ik niet. Het is haar hond, die hoort niet te slopen. Goed het is een pup dat kan gebeuren. Ja misschien is dit een goede les voor haar broer om zijn spullen iets beter op te bergen. Maar zij had ook beter op haar pup kunnen letten. Zeker als je weet dat die sloopgraag is.

de pup is niet erg sloop graag, hij was gewoon aan het rondsnuffelen en stootte het er met zijn neus af. wat ik in de OP bedoelde was dat puppies over het algemeen wel eens wat dingen kunnen slopen. had ik misschien wat beter moeten verwoorden sorry.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:29

NM >> LZP

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:03

Alle huisgenoten zijn ervan op de hoogte gesteld en zijn akkoord met de komst van de pup. Als je dan je spullen op zo'n hoogte legt is dat je eigen risico vind ik.

TS is ook niet 24/7 thuis om de pup op te voeden en andermans spullen op een veilige plek te leggen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:51

TS, als het nu niet de hond was geweest maar jij was daar zelf langs gelopen en had per ongeluk die controller van de tafel gestoten, wie had er dan moeten betalen?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:56

Ayasha schreef:
Arabella: dat zou ik 'm toch maar snel proberen af te leren want als ie een keer de foute kabel doorbijt heb je geen pup meer.

Ik weet het, we zijn ermee bezig. Maar als we niet thuis zijn of ze even alleen is als er iemand naar de wc is kunnen we niet veel doen. Wel heb ik haar laatst goed bestraft toen ze in mijn bijzijn in een kabel beet.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:13

Ik heb een kitten, oke nu 9 maanden inmiddels, en deze wilt nog wel eens op de tafel springen en gaat er dan vanalles afgooien om te spelen. Regel is dus gewoon dat iedereen zijn zooi opruimt en dan kan er ook niks kapot gaan. Werkt meteen goed om het huis opgeruimd te houden ;)
Net zoals dat de jack russell er een handje aan heeft om tegen dingen te plassen die op de grond staan, dat betekend dus gewoon geen schoenen, kleding of tassen op de grond en wie dat toch vergeet heeft pech.

Ik vind het netjes als je 50/50 zou doen maar vind het ook je broers eigen schuld.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:23

Sorry hoor, maar dat van een kitten kan ik ergens nog begrijpen, maar je hond? Das gewoon gebrek aan opvoeding.. Fijn dat het er voor zorgt dat jullie huis opgeruimd is, maar dat is niet de oplossing in dit geval denk ik

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:52

Dat dat gebrek aan opvoeding is dat weet ik, vertel dat maar aan diegene die zijn 'opvoeding' verpest heeft.. Helaas is er dus niet veel anders van te maken dan ervoor te zorgen dat de spullen opgeruimd zijn.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:45

Als je PS controller stuk is als ie van 40 cm hoogte valt, dan is er toch iets goed mis met de controller.. was 'ie niet gewoon al stuk?? of is er echt een stuk afgebroken ofzo?
Je moet echt goed hard smijten met zo'n ding, wil je m' kapot krijgen.. ervaringsdeskundige hier :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:12

jongens, hij heeft het niet gesloopt, maar heeft het eraf gestoten! Je kan een hond veel afleren, maar snuffelen toch niet? :P