Ex vraagt cadeau terug

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:05

paardje1983 schreef:
Ik zou het houden en gewoon weggooien. Heb je hem veel harder mee.

Waarom zou je dat willen?
Ik zou persoonlijk niet eens een cadeau van mijn ex willen houden, dus ik had het direct al terug gegeven geloof ik. Geen probleem toch.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:06

Wat kinderachtig om het terug te vragen, imo is het 'eens gegeven blijft gegeven', hoewel ik het na de breuk niet meer zou dragen, dus houden heeft ook vrij weinig zin :Y)

picobello

Re: Ex vraagt cadeau terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:13

Wat een flapdrol. Van mij zou hij het terugkrijgen....met een baksteen eraan...tsjonge .
Als je zo elke relatie beëindigd kun je maar beter een kasboek bij gaan houden....

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:18

CM_ schreef:
Ik zou hem uitlachen, het wel teruggeven en vragen of zijn nieuwe vriendin weet dat ie tweedehands sieraden krijgt :')

IK zou zoiets in elk geval niet meer willen dragen, en hoe sneu de vraag ook is, gewoon teruggeven, kun jij altijd tenminste in de spiegel kijken ;)

:oo _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:58

Ik zou ruilen, als hij de ketting wil wil jij ook een duur cadeau terug :')

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:02

Wat een sukkel.
Gegeven is gegeven toch?
Ik zou het lekker houden, klaar.
Of je verkoopt het, als je er vanaf wil.

Wat een onzin, je geeft toch ook niet een cadeautje aan een gewone vriend en als jullie niet meer met elkaar omgaan vraag je het toch niet terug?!

Volgens mij weet hij niet wat het woord 'cadeau' betekent xD

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:04

Gewoon teruggeven, want ik zou het niet eens meer willen dragen van zo'n sukkel en het is nog eens gekocht ook door zijn mammie.

Zeg er dan wel achteraan of zijn nieuwe vriendin weet dat ze tweedehands spullen krijgt van hem hahaha.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:07

Teruggeven. Het leven is te kort om over zulk soort dingen moeilijk te gaan doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:08

Nassie schreef:
Ik had van mijn ex in onze relatie veel kados gehad. Toen het heel raar uit ging alles in een doos gestopt en opgestuurd. Enige wat ik niet had terug gegeven was zn mini laptop, daar heeft hij flinke heisa over gemaakt.

Eerlijk? Dát kan ik me voorstellen. Ik vind het n beetje: of je geeft alles terug, of niets, maar om er nou uit te halen wat je nog wel goed kan gebruiken en waarbij je je blijkbaar over het sentiment heen kan zetten, en wat je niet meer wil gebruiken vind ik ook heel raar.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:15

Ik vind het ook raar, maar goed..
Zelf zou ik het niet eens meer willen hebben, dus het gewoon teruggeven.

x_zoetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:25

Ik zou het niet durven een cadeau terug te vragen, al zou ik dat eigenlijk heel graag willen. Zou echt de ogen uit m'n kop schamen.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:27

Brainless schreef:
Citaat:
Cadeau is cadeau, dus of het nu een pizza was, een sierraad, een auto of wat dan ook, ik vind het een beetje heel raar om dat terug te vragen eerlijk gezegd ja..

Dus blijkbaar vinden veel mensen het bedrag niet uitmaken, gegeven is gegeven.
Ben benieuwd hoe zij daar tegenaan kijken als het andersom zou zijn.

Ik blijf erbij, een cadeau is een cadeau. Ik heb de eigenaren van mijn vorige verzorgpaarden ook dure cadeaus gegeven; frontriem, halster, zweetdeken, hoofdstel, dekje. Gegeven is gegeven, hoe rot deze (minder emotionele) relaties ook geëindigd zijn.
Op het moment zelf geef ik het uit genegenheid en geniet ik ervan als de ander er blij mee is gemaakt. Zelfs al zou ik de mensen minder aardig vinden als de relatie verbroken is, dan nog vraag ik het cadeau niet terug omdat het gegeven was om hoe ik me toen voelde, niet nu.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:27

Vjestagirl schreef:
Nassie schreef:
Ik had van mijn ex in onze relatie veel kados gehad. Toen het heel raar uit ging alles in een doos gestopt en opgestuurd. Enige wat ik niet had terug gegeven was zn mini laptop, daar heeft hij flinke heisa over gemaakt.

Eerlijk? Dát kan ik me voorstellen. Ik vind het n beetje: of je geeft alles terug, of niets, maar om er nou uit te halen wat je nog wel goed kan gebruiken en waarbij je je blijkbaar over het sentiment heen kan zetten, en wat je niet meer wil gebruiken vind ik ook heel raar.

Het is natuurlijk een klein stukje van een heel verhaal. Geloof me ik ben een zeer redelijk persoon.
Toen ik hem vroeg wat is nu wat je wil? De laptop of het geld wat het je gekost heeft?
Ging hem om het geld, diezelfde dag nog het geld overgemaakt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:28

Nassie schreef:
Vjestagirl schreef:

Het is natuurlijk een klein stukje van een heel verhaal. Geloof me ik ben een zeer redelijk persoon.
Toen ik hem vroeg wat is nu wat je wil? De laptop of het geld wat het je gekost heeft?
Ging hem om het geld, diezelfde dag nog het geld overgemaakt.

Ah kijk, dat verklaard.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:35

heeft hij je ooit bloemen of iets eetbaars cadeau gedaan? zo ja, zou ik ook terug geven :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:38

Maar waarom zo'n principekwestie van maken? Wordt het allemaal wel heel moeilijk van hoor.

Vind je de ketting leuk, draag je hem veel of graag? Dan zeg je 'Sorry, ik vind de ketting mooi en hou hem graag'. Is de ketting je niks waard geef je hem toch terug? Misschien tegen de fatsoensnormen in, maar om nu overal een principekwestie van te maken is vermoeiend hoor. :)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:39

danamuts schreef:
heeft hij je ooit bloemen of iets eetbaars cadeau gedaan? zo ja, zou ik ook terug geven :P

Die van mij is erg gul met etentjes/trakteren op afhaal. Als het ooit uit mocht gaan met mijn vriend, dan heb ik toch echt een probleem :')

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:41

nee hoor, gewoon een zak stront teruggeven :p, dat is toch echt het enige dat er overgebleven is

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:45

Een vriendin van mij had ook zo'n loser ex, die toen het uit ging al het geld wat hij de jaren ervoor aan etentjes uit had gegeven terug wilde :') hoe kansloos is dat. En ook een ketting die hij haar inderdaad voor verjaardag had gegeven, want die wilde hij voor z'n nieuwe vriendin :') dat zij zijn eten ook vaak betaalde en zelfs 2 weken naar club med en later nog een skivakantie meenam kreeg ze uiteraard niet terug.

Vind dat soort mensen toch wel erg sneu,en zou de ketting nu helemaal niet meer geven. Als je hem zelf terug had willen geven had je dat vast al gedaan, maar als hij erom vraagt zou hij het bij mij toch wel verpest hebben.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:51

Ik zou de eer aan mezelf houden maar. .... ik zou dan alles wat ik ooit heb gekregen van hem inclusief ketting in een doosje doen
Maar dan zou ik ook alles wat ik zou hebben gekocht ook terug eisen

Hij wil het kinderachtig spelen. . Prima dat kan. Gelijk oversteken

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:57

Ik zou echt zeggen oh sorry die heb ik al weg gedaan (naar de container) en hem later aan iemand anders cadeau geven voor een verjaardag ofzo. Wat een domper zeg.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:00

gewoon teruggeven en verder gaan met je leven.

als hij daar al zo'n drama erom maakt,
wil ik niet weten wat voor stampij die kan maken,
als hij zijn zin niet krijgt. :o :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:02

Nee ik zou het niet terug geven.
Hij is van jou. Klaar.

Toen ik van mijn toenmalige vriend een tv kreeg (hij had een nieuwe gekocht en ik mocht zijne hebben).. heb ik duidelijk gevraagd of hij hem terug wilde als we ooit uit elkaar zouden gaan. Hij heeft duidelijk gezegd dat hij van mij was.

Ik zou me echt achterlijk voelen als ik aan mijn ex iets terug ga vragen omdat het een duur cadeau was en ik wil het terug omdat het uit is. Alsof je cadeaus te leen geeft ofzo.
'Hier schat een cadeautje voor jou, als het uit gaat moet je het terug geven'.. als dat zo ging zou ik het niet eens aannemen.

Eigen schuld dat het duur was en dat zijn moeder het heeft uitgezocht, hij was er zelf bij toch? is toch zijn geld?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:04

Vraag je dat serieus als je een cadeau krijgt? _O-

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 21:05

Nou komt hij er nu mee dat hij niet wist hoe duur de ketting was bla bla bla. Ik heb hem in zijn gezicht uitgelachen, je moet niet iets aanschaffen zonder naar het prijskaartje te kijken. Ik heb gezegd dat dit een dure les voor hem is.