Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:43

Ik snap dat echt niet, je hebt echt wel lef om bij iemand anders op de oprit te gaan staan.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:45

C_arola schreef:
Sodera schreef:
Mijn auto stond van de week zo ingeparkeerd op mijn werk...
En ja ik woon in Ierland en moet dus aan de rechterkant instappen (het zwarte popje is die van mij). Ik ben over de bijrijdersskant naar binnen geklommen en ik neem aan dat degene uit die kloterige Micra hetzelfde heeft moeten doen....

[ Afbeelding ]

Herkenbaar, hier in Nederland maak ik dat ook regelmatig mee.

ik moet nu toch heel eerlijk bekennen dat ik ook soms zo parkeer. Maar ! Alleen als de ander als een idioot staat geparkeerd dus over de lijn of schuin. Ik rijd een bus dus doe zet ik dan achteruit strak in het vak. .... maar wel zo dat de mijne ook perfect in het vak staat. Dan wil het wel eens voorkomen dat er maar 10 cm tussen zit... ik kom er wel uit haha. Maar na dat 2 keer gedaan te hebben zetten de mensen ineens de auto prachtig weg .... lol

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:04

Ik heb wel eens een auto op 3,5 vak geparkeerd maar dat lag niet aan mij, onze camper was gewoon zo groot en die vakken zo klein en smal :+ . Meestal parkeer ik wel netjes alleen hier is ook parkeer terrein waar de strepen niet zichtbaar zijn in het donker dus dat gaat nog wel eens mis als je 's avonds moet parkeren :o?

Ik vind het trouwens heel irritant als mensen je demonstratief gaan inparkeren als je niet netjes staat. Meestal begint er namelijk een met scheef staan en moet de rest die nog op hetzelfde parkeer terrein wil staan dan ook maar scheef staan zodat het nog past, vervolgens gaat die eerste scheefparkeerder weg en wordt jij klem gezet |o

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:05

Mijn oma woonde in een flat midden in het centrum achter een drukke winkelstraat. Daar moest je betaald parkeren en ook de openbare parkeerplaatsen bij de flat waren alleen voor vergunninghouders en er moest voor betaald worden. Mijn oma had geen auto, maar had wel als een van de weinige flatbewoners destijds bij de bouw een eigen parkeerplaats gekocht voor mij en mijn moeder zodat we geen problemen zouden hebben met parkeren en de flat eventueel bij verkoop meer waard zou zijn. Eerst merkten we dat de beugel waarmee je hem opende en afsloot kapot was gereden. Vervolgens stond er vaak iemand op onze parkeerplaats. Dan moest je dus eerst zoeken waar ze waren en dan kon je pas parkeren. Soms waren het bezoekers van de flat ernaast, de winkels in de straat, of gewoon mensen die gingen winkelen. Ik had toen een Suzuki Swift en ik kende de mensen die in de flatwoning erachter woonden goed en ook hun buren die een parkeerplaats hadden naast mijn oma. Zij mochten hem als zij visite hadden altijd gebruiken van mijn oma. Ik was de laatste paar keer zo flauw dat ik in overleg met hun mijn auto zo parkeerde achter de auto die op mijn plek stond dat die geen kant meer op kon en ging dan mooi de stad in. De vrienden van mijn oma stuurden de mensen vervolgens naar mijn oma die ze de pan uitveegde en ze mochten dus mooi buiten wachten tot ik terug was. }:)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:08

Janine1990 schreef:
maralyn schreef:
Ik parkeer t liefst zo recht mogelijk, t liefst achteruit.
Eigenlijk meer om t statement te maken: Vrouwen kunnen wel parkeren.

Stond ik netjes geparkeerd, knalt er een man, jaar of 30 zo de auto, naast de mijne, en flink over het andere vak heen. Niet aan mijn kant, nee de andere.

We stapten tegelijk uit waarop ik hardop grinnikte: "Nou meneer, vandaag hebben de vrouwen gewonnen met inparkeren!!."

Beste man is ingestapt, en heeft zijn auto braaf in het vak gezet.
In de winkel kwam ik hem tegen. "Eigenlijk, stond ie wel erg scheef ja."

Ghegheghe

Ook wel eens op een druk parkeer terrein, dat ze op mij moeten wachten. Want hoe dan ook? Ik ga achteruit er in!! Veel makkelijker met eruit rijden.

Heb wel eens een applausje gehad, dat ik hem er in 1 keer in zette... :o

Ik begrijp niet waarom de gedachte er is dat vooruit parkeren makkelijker is :P
Ik vind dat heel moeilijk... M'n moeder niet, maar ik denk dat als ik parkeersensoren had ik dat ook wel makkelijk zou kunnen :P
Achteruit is echt het allermakkelijkst!

Wel tof van die man dat hij je in de winkel nog een keer erkenning gaf!!

Vooruit heb ik ook echt meer moeite mee hoor. Dan pak ik ook vaak 2.
Zet m wel altijd weer recht. Daarom maar achteruit.

Wat ik echt écht niet kan, is file parkeren..... Dan gaat t stoepje op, en stoepje af...
i know... sleeecht...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:22

fileparkeren is volgens mij een kwestie van oefenen..... als ik een andere auto heb, duurt het geen 3 dagen of ik het gaat weer feilloos :)

Een man een portiek verderop heeft zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen ofzo, hij heeft een piepklein autootje en doet er een uur over om te parkeren, al z'n kinderen en z'n vrouw er omheen die in een vreemde taal aanwijzingen gillen. Ik vind het dan grappig om aan te komen rijden en in 1 streep file te parkeren op een piepklein plekje :+ :D

Ik parkeer altijd paraat omdat ik anders kans loop dat er iemand op z'n muil gaat over mijn trekhaak en omdat het voor een diesel niet best is om achteruit weg te rijden (is mij altijd wijsgemaakt door garages)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:33

Morrie schreef:
fileparkeren is volgens mij een kwestie van oefenen..... als ik een andere auto heb, duurt het geen 3 dagen of ik het gaat weer feilloos :)

Een man een portiek verderop heeft zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen ofzo, hij heeft een piepklein autootje en doet er een uur over om te parkeren, al z'n kinderen en z'n vrouw er omheen die in een vreemde taal aanwijzingen gillen. Ik vind het dan grappig om aan te komen rijden en in 1 streep file te parkeren op een piepklein plekje :+ :D

Leuk.... Popcorn in de hand, en blijven kijken!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:45

Arethe schreef:
Janine1990 schreef:

%)

Oke, jij wint...

Jeeeetje... daar heb ik even geen woorden voor...

Ik vind het zelf ook zo raar en asociaal. Spreken ze regelmatig aan en vaak krijg je dan een grote mond. Ook de scholen benaderd maar die kunnen er weinig aan doen. Inmiddels regelmatig contact met politie en maar foto's maken als bewijs.

Kinderen een keer laten hockeyen met een echte hockeybal. Dat overleeft de lak niet. :n :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:54

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:56

:))

Zo staat er hier vlakbij net over de grens in België een invalideparkeerplaats met een bord "als u mijn plaats neemt, neemt u dan ook mijn handicap?"

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:58

Kom slecht parkeren zo vaak tegen.

Ik stop altijd een briefje onder de ruitenwisser met iets van:

Het Rémy, bel me eens. En dan het telefoonnummer van de dichtstbijzijnde autorijschool.

Of was moeilijk he, op de kleuterschool binnen de lijntjes kleuren.

Ik weet het....het heeft geen zin.

Maar ik kan het ook niet laten.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:02

Sommige mensen kunnen gewoon niet zo goed parkeren.... zoals ik :') :')

Nu moet ik zeggen dat ik altijd wel binnen de lijntjes blijf... en als ik er op sta probeer ik het gewoon nog een keer, maar vaak staat ie er toch niet echt netjes recht in.... :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:03

Ik kan netjes inparkeren en ik heb niet eens mijn rijbewijs! :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:05

Sommige uitspraken hier hilarisch, echt om te onthouden

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:05

saskiakefie schreef:

Nu moet ik zeggen dat ik altijd wel binnen de lijntjes blijf... en als ik er op sta probeer ik het gewoon nog een keer, maar vaak staat ie er toch niet echt netjes recht in.... :+

Tip,..leer jezelf aan om achteruit erin te parkeren. Zodra je het gewent bent zul je merken dat dat veel handiger en makkelijker is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:06

Vriendin van mijn moeder zet hem op een lege parkeerplaats nog HELEMAAL achteraan neer omdat ze bang is dat er iemand naast komt staan. _O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:08

een dorp verderop loopt een gepensioneerde fotograaf de hele dag foto's te maken van foutparkeerders en hij zet ze op internet.
Helaas heeft hij een uitgesproken hekel aan Landrovers en hun eigenaren, dus ik vermijd dat dorp als de pest, erg jammer, want ze hebben de beste Appie van Noord Holland ;(

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:09

NatasjavE schreef:
saskiakefie schreef:

Tip,..leer jezelf aan om achteruit erin te parkeren. Zodra je het gewent bent zul je merken dat dat veel handiger en makkelijker is.

Grapje zeker? :+ Hoezo is dat makkelijker? Eruit komen heb ik geen problemen mee.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:11

saskiakefie schreef:
NatasjavE schreef:

Grapje zeker? :+ Hoezo is dat makkelijker? Eruit komen heb ik geen problemen mee.

Het wordt makkelijker als je het vaker oefent. Dus als je het gewoon standaard doet gaat het ook makkelijk zodra het een keer moet.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:11

Maar als je niet fout parkeert heb je dus geen last van hem? Kan je toch gewoon boodschappen doen?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:13

Grapje zeker? :+ Hoezo is dat makkelijker? Eruit komen heb ik geen problemen mee.[/quote]

Is eigenlijk wel waar.
Wij hebben een oprit, waarbij we de neus naar voren moeten hebben, in de wind.
Staan wij uit de wind, dan kunnen we er donder op zeggen dat onze bougie kabels er aan gaan, wegens marters.
Dit is een aantal keren gebeurd, en sindsdien staat hij achter uit op de oprit.

Je moet redelijk met je gas en koppeling spelen om achteruit op te komen.
Maar als je het daar bij kan, bijvoorbeeld, kan je het in principe overal.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:15

saskiakefie schreef:

Geen grapje.

Ik ben bij smalle plekjes altijd bang dat ik met de neus langs de andere auto schamp.
Achteruit kan ik het in de spiegels veel beter zien.
Kan ik de lijntjes beter zien en beter exact in het midden mikken.

Echt paar keer oefenen en je zal zien dat het makkelijker is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:16

zigranta schreef:
Maar als je niet fout parkeert heb je dus geen last van hem? Kan je toch gewoon boodschappen doen?

deze man ziet altijd wel iets fouts.... mijn auto past bovendien net niet in een klein parkeervakje, dussss..... ga ik wel boodschappen doen bij een Appie met een ENORM parkeerterrein met ruimere vakken

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:18

Wij zaten een keer vast, letterlijk vast. We hadden netjes in het vak geparkeerd, maar het was druk dus voor ons, en links en rechts stonden auto's. Toen we terugkwamen had er zich iemand achter onze auto gezet, ook ronduit asociaal.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:19

MarlindeRooz schreef:
Ik kan netjes inparkeren en ik heb niet eens mijn rijbewijs! :D

In mijn les auto kon ik ook echt goed parkeren, maar vooral fileparkeren krijg ik met bepaalde auto's echt niet voor elkaar.

Ik heb trouwens wel een stuk beter leren parkeren sinds ik de auto van mijn oma zo af en toe rij, die een garage in en uit moet waar hij echt exact door de deur past (alleen met de spiegels ingeklapt kan je door de deur). Dan leer je wel precies sturen := Aanrader om je garage zo te bouwen voor de parkeer klunzen, enige nadeel je kan nooit meer een bredere auto kopen :P