Grote geldproblemen, welke stappen zijn mogelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:44

Hier hebben we het ook gehad en betalen onze regelingen nog steeds af, in mei zijn wij klaar.

Wat wij doen is blijven berekenen en vooral blijven betalen ook al is het minder dan afgesproken.
Bel de schuldeisers en speel open kaart, bel ze ook de maand als je het niet of minder kan betalen.
Wij moesten 38.000 euro afbetalen ivm dat mijn man zijn zaken mbt de belasting niet op orde had voor mijn tijd.

Ook ik zag het even niet zitten maar nu komt het einde in zicht.
Verkoop spullen die overbodig zijn klein en groot, dat geeft wat ruimte in je budget.
Let op je leefgeld en vooral probeer overal kleine beetjes te besparen.
Bv roken, benzine (neem vaker de fiets), abonnementen, leefgeld, ziektekosten, verzekeringen, tijdschriften.

Misschien een brutale vraag, kan je geen thuiswerk er tijdelijk bij doen? Dan verdien je toch even een paar honderd euro.

Zouden je ouders de 2000 euro die je van opa en oma krijgt niet voor willen schieten? Dat als jullie het echt krijgen van opa en oma het aan hun terug betalen. (weet niet of dit mogelijk is)

Succes met puzzelen, hoop dat jullie eruit komen! :(:)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Grote geldproblemen, welke stappen zijn mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 01:07

Probeer te voorkomen dat er 6 maanden premie achterstand bij de zorgverzekeraar ontstaat. Aanmelding bij ZINL met bijbehorende boetepremie kan je helemaal niet gebruiken. Voor de vordering bij de deurwaarder een betalingsregeling treffen.

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 01:45

Ga echt op zoek naar organisaties in je gemeente die kunnen helpen bij je financiële administratie! Humanitas, Radar WMO enz.

Wat je alvast zelf ook kan doen maar waar de organisaties je mee kunnen helpen:

Krijg inzicht in je bestedingsruimte. Pas als je dit inzicht hebt en weet wat je kan betalen bij schuldeisers dan een bedrag pas bepalen niet zonder inzicht een bedrag doen. Als schuldeisers het er in eerste instantie misschien niet mee eens zijn dan kan je dan ook makkelijk inzicht geven in je financiële situatie. Zorgverzekeraar zoals eerder genoemd is erg belangrijk vanwege de premie voor wanbetalers net zoals CJIB boete.

Zorg dat er een overzicht is van ALLE schulden. Niet alleen de dingen die jij belangrijk acht.

Nooit leningen nemen om schulden af te lossen! Ik las ook dat je een creditcard hebt, daar betaal je ontzettend veel rente over en daardoor raak je verder en verder in de problemen. Knip deze door!

Als het al 3 jaar speelt heb ik het idee dat het een structureler probleem is dan tijdens je ziekte van de afgelopen maanden waardoor je geen inkomsten had. (zoals ik het nu lees) Het lijkt daarom alsof het verhaal niet compleet is. Ik snap dat het moeilijk is vooral via internet en heel moeilijk om de touwtjes weer in handen te krijgen, alleen is het wel belangrijk dat je adviezen (dan heb ik het niet over de nuttige bespaartips!) alleen aanneemt van mensen die er wat over weten en je GEHELE verhaal kennen. Daarom: ga naar een organisatie via je gemeente! Belangrijk ook dat er structurele hulp komt het is niet in 1x opgelost als er iemand 1x naar heeft gekeken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:14

Kan je verder niet helpen met tips. Je hebt al veel tips gekregen zie ik.
Maar wij doen sinds kort vaker boodschappen bij de aldi.
En scheelt de helft van het boodschappen geld.
Misschien is er een aldi bij jullie in de buurt.

En op Facebook heb je veel groepen met vraag en aanbod en dan bv je ken getal. Of weggeef hoek.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:59

Ik zie nu dat je in Gelderland woont, ik in Brabant. Hier in Deurne heb je een project schuldhulpmaatje, dit zit door heel Nederland. Ik zou zeggen ga even informeren bij stichting Welzijn bij jullie en zij weten wel waar jullie het beste naartoe kunnen. Succes!! Pb staat altijd open voor vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:49

Mijn nekharen gaan hier altijd van overeind staan. Dit is mijn ergste nachtmerrie, je zaken niet meer kunnen betalen. Mensen gaan ook maar mee met wat de maatschappij klaarblijkelijk van ze verwacht: nieuwbouw koophuis, etc etc, het kan allemaal niet gek genoeg.
Ik vind het echt opvallend dat je in tijden van crisis een nieuw huis koopt alvorens je oude huis is verkocht. Maargoed, dat is nu eenmaal gebeurd. Persoonlijk zou ik wel in de sanering gaan. Hoe vervelend ook, dan ben je er straks wel vanaf!
Verder: katten uit huis, en jezelf niet rijk rekenen met eventuele lonen of schenkingen die nog gaan komen. Je zit NU in de schulden. Je zit een beetje met je kop in het zand als je het mij vraagt, maargoed.
Wat voor auto of auto's rijden jullie? En heb je er een of twee?

Veel sterkte.

edit: typo's
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-02-15 12:18, in het totaal 3 keer bewerkt

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:08

Heel veel tips zijn er al voorbij gekomen. Wij zitten niet in jou situatie maar misschien heb ik wel een tip voor je.

Ik doe weekboodschappen. Zondag middag bekijk ik online de folder van de supermarkt waar ik altijd heen ga, aan de hand van de aanbiedingen maak ik een weekmenu.
Wij zijn een gezin met 6 personen, 2 volwassenen en 4 kinderen in de leeftijd tussen 3 en 9 jaar.
Ik reken per week 100 euro voor de boodschappen dat is incl, shampoos en huishoudelijke middelen. Ik red dat met gemak en houd geregeld nog geld over per week.
vorige week was ik 65 euro kwijt voor een week boodschappen en afgelopen week was ik 72 euro kwijt.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:14

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:26

Ts, ik snap heel goed hoe vervelend het is om zo diep te zitten dat het bijna uitzichtloos lijkt. Ik krijg wel een beetje de indruk dat jullie wel heel lang gedacht hebben dat het wel los zou lopen. De mobiele abonnementen lopen nog tot het einde dit jaar, die heb je dus hooguit een jaar geleden afgesloten , toen het dus ook al slecht ging. Jullie hebben jonge kinderen en je laat een baan liggen die "maar"400 pm op zou leveren. Dit is toch 400 per maand en misschien had je de oppas anders kunnen regelen ipv de kinderopvang te betalen. Ook gewoon direct de schuldeisers bellen wanneer je iets niet kunt betalen is niet gebeurd. Ik hoop dat jullie nu echt de knop om hebben gezet maar snap ergens ook niet dat je op het salaris van je man een hypotheek hebt kunnen krijgen voor een woning die duidelijk boven jullie budget ligt. Schuldsanering lijkt een oplossing maar is een drama om in te zitten. Veel sterkte met het bezuinigen en vooral zelf bellen elke keer wanneer je een rekening krijgt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:34

Joman schreef:
Mijn nekharen gaan hier altijd van overeind staan. Dit is mijn ergste nachtmerrie, je zaken niet meer kunnen betalen. Mensen gaan ook maar mee met wat de maatschappij klaarblijkelijk van ze verwacht: nieuwbouw koophuis, etc etc, het kan allemaal niet gek genoeg.
Ik vind het echt opvallend dat je in tijden van crisis een nieuw huis koopt alvorens je oude huis is verkocht. Maargoed, dat is nu eenmaal gebeurd. Persoonlijk zou ik wel in de sanering gaan. Hoe vervelend ook, dan ben je er straks wel vanaf!
Verder: katten uit huis, en jezelf niet rijk rekenen met eventuele lonen of schenkingen die nog gaan komen. Je zit NU in de schulden. Je zit een beetje met je kop in het zand als je het mij vraagt, maargoed.
Wat voor auto of auto's rijden jullie? En heb je er een of twee?

Veel sterkte.

edit: typo's

Hier ben ik het wel mee eens. Je zit er nu midden in! 'Katten zijn de kosten niet', nou, alle beetjes helpen!

Ik heb ook het idee dat je je kop in het zand steekt. Ik las dat je alleen mailt naar de schuldeisers, maar je moet bellen, dan bereik je meer en toon je goede wil. Nee het is niet leuk, maar dat is deze situatie ook niet. En als je er uit wilt komen moet je hard aan de bak.

ik ben ook stomverbaasd dat je een baan en dus inkomsten laat lopen. Hoe graag wil je eigenlijk dat je uit de schulden komt?Je rekent je rijk met inkomsten die er nu gewoon niet zijn.

geef jezelf een schop onder je kont, dit moet je zelf oplossen! Je bent volwassen genoeg om kinderen op de wereld te zetten, wees dan ook zo volwassen om je eigen ellende op te ruimen en ze een goede toekomst te geven.

en ja, misschien ben ik wel heel hard dat ik dat zo zeg. Toch hoop ik van harte dat je echt aan de slag gaat en de boel opgelost word.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:08

http://gratis.startpagina.nl/dit is trouwens een fijne site om door te spittennaar gratis producten. Soms moet je net wel zelf voorschieten maar krijg je het later op je bankrek. Terug gestort. Veel zal het misschien niet schelen op de dagelijkse boodscahppen maar alle kleine beetjes helpen dan, denk ik.

Verder wat hier al vaker gezegd is: reken je ajb niet rijk met je kinderopvang baan. Nu lijkt het alsof je elke maand dat bedrag binnenhaalt, maar ook de piders van die kinderen kunnen hun baan kwijt raken waardoor ze jou niet meer kunnen betalen. Of ze vinden het elders goedkoper of... Genoeg redenen te bedenken dat je misschien het bedrag wzt je in je hoofd hebt helemaal niet haalt. Dus pin je daar nu ajb niet op vast want dan krijg je straks misschien nog meer schulden, terwijl je nu juist daaruit wilde komen.

Hou je ons op de hoogte als je gebeld hebt en eventueel wat hebt kunnen regelen? Snap dat dit in het weekend moeiljk gaat, maar zal het maandag meteen doen als ik jou was!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:20

(Gemiddeld) 20 euro per dag aan boodschappen, dat is dus 140 euro per week, daar kun je echt heel veel op besparen! Er loopt een topic bezuinigen op boodschappen waar je wellicht wat tips uit kunt halen.

Schaduw2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 20:26

Zorro, je mag uiteraard je eigen mening geven, geen probleem ik snap enigszins hoe je zo denkt, maar je hebt me er echt ontzettend mee geraakt. Ik ben er ook echt van slag van geweest gisteren (ben natuurlijk stuk emotioneler en slecht in mijn vel momenteel).

Ik heb ons verhaal zoals ik ook vermeld heb ook niet uitgebreid gepost. Dat is ook niet nodig, ik open het topic voor hulp voor welke stappen wij kunnen ondernemen voor hulp/instanties. Bespaar tips waardeer ik natuurlijk ook, maar dat terzijde.
Ik gaf aan dat het toen begonnen is, maar het is niet altijd zo geweest onze situatie! Ik heb in die tijd geen contractverlening gehad, dit huis hebben wij wel op 2 salarissen gekocht. Maar dat is voor de OP helemaal niet van belang! Ik ben daarna als gastouder begonnen, mijn rekenmethode heb ik dus al een hele tijd zo gehanteerd is echt een reele indicatie. Ik reken mij niet rijk. Als een kindje gehaald wordt tussen 17.00 en 17.30 uur dan reken ik gewoon tot 17 uur dan kan het alleen maar meevallen. In principe komen zieke kinderen ook gewoon, heb 1x gehad dat er een 2 dagen thuis is gebleven met waterpokken. Ik weet wanneer vakanties en vrijde dagen zijn dus ik heb echt wel een globale inzicht!
Ik had niet moeten zeggen dat ik 'een baan voor 40 uur kon krijgen' want dat ligt anders.
Zoals ik al zei is het bedrijf waar mijn man werkte failliet gegaan. Uiteindelijk zijn ze met 11 verder gegaan ipv de 28. Er zat niemand meer achter de balie en toen ik na 11 maanden thuis zitten ivm depressie en gezondheid weer wilde beginnen heeft hij geinformeerd of ze nog iemand hiervoor wilden aannemen. Directeur zei dat als een grote opdrachtgever binnenkwam waar ze mee bezig waren dit zo was en ik kon solliciteren, want diegene die er zat en hij graag terug wilde was weer voorzien van werk. Uiteindelijk duurde dit lang, en bij andere sollicitaties liep het nog niet helaas. Ik heb toen de keus gemaakt weer als gastouder te beginnen maar het heeft eventjes nodig om het weer op te bouwen, ook vooral omdat ouders de KDV moeten opzeggen. Echter, zit ik wel per 1 mei helemaal vol, alle contracten zijn getekend. Ik bespaar ook 2 x kdv als ik ga werken. Dit is ECHT het beste qua inkomen voor de komende tijd. Als de jongste over 2 jaar naar school gaat wil ik verder kijken voor een baan bij een baas, ook ivm pensioen e.d. en het uit huis zijn e.d.

Wij hebben het steeds kunnen redden omdat mijn man op zaterdag bij werkt, en goed verdiend.
Echter in de winterperiode is dit een stuk minder en heeft hij dit nu al 8 weken niet. Dat scheelt toch 150 per week.

Wij hadden een regeling bij de zorgverzekeraar maar moeten nu naar het gerechtshof voor een regeling wat ons nog 400 extra kost of beslaglegging loon bijv. Dit kwam voor ons onverwachts, omdat we wel aan lopen, maar we schijnen 2x te laat betaald te hebben en dan komt de regeling te vervallen.

Wat me nou zo raakte is dat je niet het hele verhaal kent, en dat hoeft ook niet, maar je wel kei hard oordeelt. Je zegt: Je bent volwassen genoeg om kinderen op de wereld te zetten, wees dan ook zo volwassen om je eigen ellende op te ruimen en ze een goede toekomst te geven.

Nou ik was 15 toen de eerste geboren werd. Dit was geen keus, het was onvrijwillig en de vader? Geen idee wie het was. Ik wist niet eens dat ik zwanger was! Ik ben zondag op maandag nacht bevallen en reed die zaterdag nog gewon een intensieve training met mijn pony. Ik had GEEN buik, en vaak 'menstruatie'. Dit waren dus bloedingen, die ik bij de 2e zwangerschap vanaf week 10 heb gehad. Hoe vaak wij wel niet savonds en snachts naar het ziekenhuis moesten met een flinke bloeding in de hoop dat het hartje nog klopte. Ik stond er vanaf mijn 15e in eens helemaal alleen voor, geen enkele vrienden en was die 'ene met dat kind'. Hard is de jeugd dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:29

Hoeveel auto's heb je?
En heel eerlijk, waarom gaan jullie niet de sanering in?

Schaduw2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 20:33

Een bedrijfswagen. 0 dus.
Omdat toen wij belden met de gemeente de situatie nog niet zo was, omdat wij de zorg, gwl en hypotheek wel betaalden was dit niet nodig. Het is ook de afgelopen weken erger geworden, het was hiervoor aardig stabiel.

Wij weten niet goed wat het inhoud, welke andere opties/instanties we nog hebben, vandaar dit topic hiervoor welke stappen we kunnen nemen. Zoals eerder een paar keer gezegd, ga ik morgen de gemeente weer bellen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:33

Joman schreef:
Hoeveel auto's heb je?
En heel eerlijk, waarom gaan jullie niet de sanering in?

Daar kom je in de meeste gemeenten niet in met een baan.

Schaduw2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 20:36

inderdaad anne,gti. Wij kwamen toen niet in aanmerking voor een gesprek. Wij kregen alleen de tip om altijd als eerste de hypotheek te betalen aan de telefoon, maar dat deden we dus al.

Ik kreeg ook via pb de uitleg dat schuldhulpsanering weer anders is dan schuldhulpverlening. Het is fijn dat ik voor ik contact op neem al wat een op rijtje kan zetten met dingen die ik kan vragen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:44

Morgen alle schuldeisers opbellen, emoties uitschakelen en precies vertellen hoe het er voor staat. Daarbij zeker vermelden dat je vanaf mei weer volledig de aflossingen/achterstanden weg kunt werken.
Niet geschoten is altijd mis dus vanavond alles opzoeken en morgenvroeg aan de telefoon. Grootste en belangrijkste schuldeisers het eerst. En zorg er voor dat er geen rekeningen te laat betaald worden zonder bericht van jullie, dan krijg je ook niet met extra kosten te maken. Dat bedoelde ik ook met afwachtend en het loopt wel los. Dat het dat niet doet ben je nu achter, als jij vanaf je vijftiende samen met een kind het hebt gerooid moet dit regelen peanuts voor je zijn, en dat bedoel ik heel positief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:45

Schaduw2015 schreef:
inderdaad anne,gti. Wij kwamen toen niet in aanmerking voor een gesprek. Wij kregen alleen de tip om altijd als eerste de hypotheek te betalen aan de telefoon, maar dat deden we dus al.

Ik kreeg ook via pb de uitleg dat schuldhulpsanering weer anders is dan schuldhulpverlening. Het is fijn dat ik voor ik contact op neem al wat een op rijtje kan zetten met dingen die ik kan vragen.

Niks inderdaad. Je weet klaarblijkelijk niet hoe het er in jouw gemeente aan toegaat. Het lijkt me dan ook zinvol dat uit te zoeken ipv met anderen in dit topic mee te gaan praten.
Wordt wakker!! Die schulden gaan niet weg, de schulden bouwen zich op. Je gaat kopje onder als je op deze manier mensen en vooral jezelf naar de mond gaat praten!!
Het minnelijke traject kan wellicht voorzien in de problemen wanneer alle schuldeisers daarmee instemmen. Zo niet, dan kan je een verzoek doen tot toetreding tot de schuldsanering. Wanneer de gemeente dit weigert, kan je daarover een klacht indienen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:48

Schuldhulpverlening had mijn oud-collega ook, dan wordt er, mits je aan kan tonen dat je iedere maand hebt geprobeerd je vaste lasten te betalen, je salaris naar de gemeente overgemaakt en zij gaan in overleg met je schuldeisers om tot een overeenkomst te komen. Als dat lukt gaat er een klein gedeelte van je salaris af en de rest krijg je gestort. Je moet dan jaarlijks uitdraaien overleggen dat je daadwerkelijk betaalt. Je kan daar ook een budgetcoach krijgen. Ik zou de stap wagen en het eerste gesprek aangaan want na drie jaar ben je, buiten je hypotheek, schuldenvrij.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:53

Chakkie17 schreef:
Als het goed is kun je hiervoor (kosteloos) bij je gemeente aankloppen. De Nederlandse gemeenten zijn namelijk op grond van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening verplicht om hun inwoners met schuld-/betalingsproblemen bij te staan d.m.v. begeleiding, betalingsregelingen, bemiddeling etc.

Dat heet waarschijnlijk Pingloket

Schaduw2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 20:56

Joman, ik leg je reacties naast mij neer, je standpunt is duidelijk en continu wordt wakker zeggen en lopen schreeuwen heb ik niets aan. De situatie is nu zo, wij proberen nu juist stappen te zetten om erger te voorkomen. Laat? Ja zeker, maar beter nu wel dan straks dwang en erger. Je laatste 2-3 regels wel, bedankt daarvoor.

Bedankt voor je post Bigone in principe wordt alles betaald, alleen waren we te laat met 2 betalingen voor de zorgverzekeraar waardoor de problemen nu ineens nog veel groter worden! En ook in het verschiet dat we meer moeten gaan betalen bij de hypotheek is een door in het oog zeg maar gaan we uiteraard weer contact over opnemen. Het was vrijdag die paniek van de gerechtsdeurwaarder die toesloeg dat we het niet meer zien zitten, was het er niet, en de hypotheek verhoging ook niet, dan konden we het net aan redden. Maarja, als-als.. dat is eenmaal niet. Daarom willen we nu juist stappen gaan zetten voor alles onder dwang moet.

Bedankt chanica voor de uitleg. Maakt al meer duidelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:04

Schaduw2015 schreef:
Joman, ik leg je reacties naast mij neer, je standpunt is duidelijk en continu wordt wakker zeggen en lopen schreeuwen heb ik niets aan. De situatie is nu zo, wij proberen nu juist stappen te zetten om erger te voorkomen. Laat? Ja zeker, maar beter nu wel dan straks dwang en erger. Je laatste 2-3 regels wel, bedankt daarvoor.

Bedankt voor je post Bigone in principe wordt alles betaald, alleen waren we te laat met 2 betalingen voor de zorgverzekeraar waardoor de problemen nu ineens nog veel groter worden! En ook in het verschiet dat we meer moeten gaan betalen bij de hypotheek is een door in het oog zeg maar gaan we uiteraard weer contact over opnemen. Het was vrijdag die paniek van de gerechtsdeurwaarder die toesloeg dat we het niet meer zien zitten, was het er niet, en de hypotheek verhoging ook niet, dan konden we het net aan redden. Maarja, als-als.. dat is eenmaal niet. Daarom willen we nu juist stappen gaan zetten voor alles onder dwang moet.

Bedankt chanica voor de uitleg. Maakt al meer duidelijk

Prima hoor. Ik ben benieuwd hoe jij je eigen reacties over een jaar nog eens doorleest.
Je praat gewoon Anne_GTI of wat dan ook na. Daar heb je niets aan, echt niet.
Je hebt er veel meer aan de zaken die je kan gaan regelen eens op een rij te zetten, en direct stappen te gaan ondernemen. Laat je niet tegenhouden door een opmerking waarin staat dat je in bepaalde gemeenten niet wordt toegelaten tot de schuldsanering. Wellicht geldt dat totaal niet voor de gemeente waarin jij woont. Dus voor jou is het gewoon totaal overbodig met een dergelijke reactie mee te praten.
Wat je wel kan doen is morgen de gemeente opbellen en vragen om schuldhulpverlening. Wordt een minnelijke oplossing niets, dan kan je wellicht de sanering in.

Je leeft NU, dus NU spijkers met koppen slaan. Anders stel je alleen maar uit.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:11

Iedereen heeft het hier over de schuldsanering. Schuldsanering is fijn als je daar aanspraak op kunt maken. MAAR hun hebben een koopwoning en worden NIET toegelaten aangezien hun veel eigen vermogen hebben. Dit is heel krom maar helaas wel van toepassing.

Wil niet zeggen dat de gemeente geen andere hulp kan bieden.

Schaduw2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 21:14

Dat doe ik helemaal niet, ik zeg alleen dat we al eens contact hebben gehad en die vrouw ons zei dat als wij de hypotheek gwl en zorg gewoon betaalden een gesprek geen zin had. TOEN.
Dat is geen na praten, ik bevestig het alleen en vertel wat er toen gezegd is.
Ik ga morgen dus weer bellen en informeren naar vrijwillige schuldsanering/schulphulpverlening en het verschil en of er meerdere opties zijn. Wellicht kunnen we wel op gesprek komen of hebben zij adressen waar wij aan kunnen kloppen.
Reacties over een jaar terg lezen, geen behoefte aan. Wij leven nu en hebben nu hulp nodig. Hoe we er ook voor staan volgend jaar kan mij het verleden dan niet veel doen. Dat heeft geen zin.
Wij willen hier uitkomen en een goede/betere toekomst tegemoet. Stap 1 NU -> morgen gemeente bellen. Daarna weet ik meer (of niet) Ik heb via pb ook veel info en hulp aangeboden gekregen waarmee ik in contact ben.