Brief aan verkrachter, vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:27

Wow... wat verschrikkelijk heftig! :(:)

Maar wat verschrikkelijk mooi dat al deze reacties je misschien tot iets goeds aanzetten!! Want ik denk ECHT, ECHT dat je het moet delen met iemand, dit is TEVEEL voor iemand om in z'n eentje te verwerken!!!

Ik hoop oprecht dat je eruit komt en dat je weer kunt gaan leven!! De komende periode zal heel heftig worden, maar hou in gedachten dat je GOED HANDELT!!! :* :* :*

luuntje

Re: Brief aan verkrachter, vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:42

Meisje wat heftig.
Ik lees ui je posts dat je een sterke vrouw ben.
Heel knap dat je dit wil gaan veranderen.
Ik heb er vertrouwen in dat het je gaat lukken.

Het is nu tijd voor hem om zich rot te gaan voelen.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:58

Meid heel erg heftig! Dit zou niemand mogen overkomen! En wat sterk van je om dit met ons te delen! Maar ik stem toch met iedereen in om met je ouders erover te praten ik snap ook dat het lastig is omdat het binnen de familie ligt maar hij heeft jou wel kapot gemaakt en je bent ook een familielid!!! Denk daar goed overna, je zult zeker niks gedaan hebben wat dit heeft uitgelokt. Het word tijd dat je voor jezelf opkomt!

Heel veel succes en sterkte

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:19

Wauw TS, wat mega knap van je om een topic te openen over zo iets gevoeligs. Echt heel veel respect daarvoor. Ook voor her feit dat je nu overweegt om je verhaal naar buiten te brengen. Ik denk dat dat erg belangrijk is om zelf verder te kunnen met je leven. Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop dat je dit snel achter je kunt laten Y;(

anoniem4215

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 19:24

Jullie reacties helpen me echt onwijs, zeker ook om tot een oplossing te komen voor deze situatie zodat alles eindelijk eens ophoudt! Dank jullie wel :).

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:31

Meiske, dit ga je met een brief écht niet kunnen tegenhouden en/of oplossen. Daarvoor zul je helaas toch echt naar de politie moeten gaan. Je hebt alles zwart op wit, je hebt hard bewijs.. Zonder hem aan te geven heb je geen poot om op te staan. Zulke mensen zijn ziek in hun hoofd en dat stopt niet door een brief. Ze zijn narcistisch en egoïstisch en denken alleen maar aan hun eigen welzijn.

En natuurlijk je ouders. Daar móet je écht mee gaan praten. Ouders geloven dit meteen, geloof mij maar. Over zoiets lieg je niet.

Alles wat ik wil zeggen is dat het allemaal goed komt en dat ik het knap vind dat je er nu zo over durft te praten! En een dikke knuffel van hieruit Y;(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:34

Ik denk dat het voor jou wel goed is dat je de brief geschreven hebt, omdat je misschien een klein stukje van je af kan schrijven. Maar dat is dan ook alles. Ik denk ook niet dat het raadzaam is de brief te sturen. En familie niet veraden, lieve meid toch, die man mag zich helemaal niet meer jouw familie noemen. Iemand die zoiets doet is geen familie meer :n

Zoiets blijft de rest van je leven bij je. En het zal het niet weg halen, maar ik zou naar de politie stappen als ik jou was. Die man heeft een deel van jou stuk gemaakt. En wie weet dat hij het ook weer bij een ander gaat doen.

Meid, ik wens je heel veel sterkte. Wat je ook wel of niet doet.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:38

Lieve schat, wat een heftige tekst heb jij gepost zeg.
Wat zul jij je vreselijk rot voelen, afschuwelijk dat mensen een ander zoiets aan kunnen doen.

Ik wil je ook aanraden om dit met je ouders te delen, ik weet zeker dat zij je zullen helpen en beschermen. :(:)

Als de brief sturen jou 'oplucht' zou je hem kunnen versturen, maar ik denk dat, het niet stopt door deze brief.

CoolCorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:39

Ten eerste zoek professionele hulp, hoef geen politie te zijn, maar zoek hulp.
Ten tweede, deze brief verstuur je niet.
het is niet jouw schuld, jij valt niets te verwijten, jij hoeft geen verontschuldigingen te maken.
Hijis fout, jij hoeft niet sorry te zeggen, hij is fout.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:45

CoolCorrie schreef:
het is niet jouw schuld, jij valt niets te verwijten, jij hoeft geen verontschuldigingen te maken.

Precies dit :)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:52

CoolCorrie schreef:

Dat ja. Maar ik zou toch echt wel aanraden aangifte te doen, als het niet voor jezelf is dan voor eventueel andere slachtoffers. Goed dat je erover denkt dit toch met je ouders te delen!

Heftig verhaal, van mij dus ook een virtuele knuffel!

Je bent een topper, je kunt dit!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:54

Ten eerste hij is fout ongeacht hoe jij je voelt. Hij hoort zijn handen thuis te houden. Je zegt dat je je minderwaardig voelt Door hem maar geloof me je bent juist ontzettend sterk. Dit is iets waar je NIET alleen doorheen moet. Dit kun je niet alleen doen. Dat je het hier neer hebt gezet is al een stap in de goede richting. Je wou na leen weten of de brief goed was maar ondertussen draag je deze last niet meer alleen. Ga alstublieft met je ouders praten want zij zullen ook niet willen dat je dit alleen moet doen. Ik ben zelf moeder van twee kinderen en ik zou ook willen dat ze bij me komen mocht dit hun gebeuren. Je ouders zullen het net als jou zwaar krijgen maar kunnen je wel steunen en hoef jij deze last niet alleen te dragen. Het is makkelijker om stappen te ondernemen als je weet dat je steun hebt van de mensen die van je houden. Verder weet ik even niets te zeggen want ik vind dit verschrikkelijk maar ik hoop dat je de juiste keuzes maakt en de mensen die van je houden toelaat in deze situatie. Je komt hier sterker uit al denk je nu misschien van niet

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:11

Ik snap dat je je ouders niet verdriet wil doen.
Maar deze man heeft jou wat vreselijks aangedaan.
het gaat nu om jou.
dat jij dit kan gaan verwerken en dat je je weer wat veiliger voelt.
Ga met je ouders in gesprek.
Dat raad ik je echt aan.
De brief zou ik nog even niet stureb

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:19

Meisje, wat zwaar om dit te moeten doorstaan. Het begin van je brief straalt té veel uit dat jij twijfelt aan je jezelf in hoeverre je hier zelf schuldig aan bent. Maar luister goed. Niemand, maar dan ook NIEMAND heeft het recht misbruik van jouw lichaam en vertrouwen te maken. Neem aub je ouders in vertrouwen en ga samen met hen deze zware weg. Dát zal jou het meeste opleveren. En ik vrees dat de kans groot is dat deze man meer meisjes (heeft) misbruikt. Ik wens je wijsheid en kracht om dit aan te pakken. Het feit dat je het lef hebt om het hier bespreekbaar te maken betekent dat je de eerste stap om voor jezelf op te komen hebt gezet. Super!!!!

Heel veel sterkte.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:00

Ik zou ook de brief niet sturen, want die plaatst jou in een slachtofferrol, en toont dat je door de situatie een heel verknipt zelfbeeld hebt, het doet me denken aan die vrouwen die slaag krijgen van hun man, en daardoor spijt hebben... van het feit dat de aardappelen aangebrand waren.

Met die brief zou ik eerder naar een psycholoog/psychiater stappen, of desnoods naar je HA, die heeft ook beroepsgeheim (hoewel ik niet weet of dit geldt voor misdrijven), en een cursus zelfverdediging en assertiviteit gaan volgen, want als je continu iedereen in bescherming neemt behalve jezelf, dan mag je er donder op zeggen dat profiteurs en consoorten dat ruiken van ver, en zo kan je van de ene slachtoffersituatie in de andere belanden. Eigenlijk is dit nu al het geval: eerst een verkrachter, nu een stalker/dreiger. Dus leer je wapenen tegen zo'n situaties, en dan zal je de situatie kunnen te boven komen. Misschien beslis je dan om het achter je te laten, of misschien neem je dan alsnog stappen.

Sterkte!

anoniem4215

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 21:04

Door alle reacties heb ik nu inderdaad ingezien dat het beter is om het toch naar buiten te brengen, juist ook voor eventueel andere slachtoffers. Naar de politie gaan ben ik nu alleen nog niet aan toe, maar wie weet later wel. Wil geen jaren meer rondlopen met dit verdriet en een onverwerkt trauma, dus ik denk dat dit de beste optie is. Ik ben nu nog jong, hoe langer dit nog door blijft gaan hoe erger het gaat worden.

Wel even een vraagje, misschien dat bokkers daar antwoord op kunnen geven. Mocht ik toch besluiten om naar de politie te gaan, hoe snel zal dit proces dan ongeveer gaan? Dit vraag ik met betrekking tot de doodsbedreigingen. 2 weken geleden is het wiel van mijn auto - naar verwachting - namelijk losgedraaid (en dus niet uit zichzelf losgegaan). Ik weet niet of hij hier schuldig aan is, en of hij daar toe in staat zou zijn. Maar het gevolg hiervan is wel dat ik nu bij alles denk dat er iets kan gaan gebeuren, ik word helemaal paranoia en voel me nergens meer veilig. Kan ik dit bij de politie aangeven? Ben namelijk onwijs bang dat als hij op zou worden gepakt en bijna gelijk weer vrij gaat komen, dit misschien echt van kwaad tot erger gaat. Vind het allemaal iets te toevallig.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:06

Dat laatste vind ik zeer alarmerend en ik vind eigenlijk dat je zo snel mogelijk de politie moet inlichten.
Zei kunnen je ook adviseren over hoe daar mee om te gaan.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:08

Eens met mijn voorganger. Neem snel actie, voor het je hele leven verpest. Maak wat van het leven want je bent het echt waard! Probeer dit zo snel mogelijk achter je te laten, laat je helpen door mensen die dicht bij je staan en de professionals.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:09

Dan meteen naar de politie gaan morgen, als er dan wat gebeurt kun je er iets mee. Ik kan me niet voorstellen dat je *** je moedwillig de dood in wil jagen maar misschien merkt hij wel dat je zelfverzekerder word en is hij tot veel in staat om dit te voor komen. Ga vanavond met je moeder om de tafel en dan samen het aan je vader vertellen(deze volgorde raad ik je aan op basis van je pb).
Jij hebt bewijs van bedreiging dus ook al laten ze hem weer los, dat zal waarschijnlijk ook gebeuren, je hebt dan wel het grote voordeel dat je ouders en politeie op de hoogte zijn, je staat er dan niet meer alleen voor. Daarnaast kun je ook meteen een gebiedsverbod aanvragen.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:13

Jeetje dat laatste vind ik inderdaad behoorlijk shockerend.

Ik zou niet langer wachten, het lijkt erop alsof je je leven aardig op het spel zet mocht je dat wel doen!

Helaas geen flauw idee hoe snel dit soort dingen gaan. Gezien de ernst van alles neem ik aan dat het toch wel vlot zal gaan allemaal.

CoolCorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:17

Ga naar de politie, morgen of zo snel mogelijk, ik weet niet hoe zij dit aanpakken, en probeer een hulpverlener te vinden, een psycholoog of wie dan ook .
Maar zoek hulp. Dit is niet goed.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:22

Aangifte doen, zo snel mogelijk. Dit is echt niet goed, zeker niet gezien je laatste berichtje over je auto! :\

Mocht je bang zijn dat ze hem snel weer vrijlaten, zorg dan dat je bij vrienden oid verblijft, of in ieder geval op een plek waar hij je niet snel kan vinden. Vraag ook aan de politie of ze hier iets voor weten!

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:23

Och meid. Wat zou ik je graag een knuffel willen geven.

Als het kan benader je ouders vanavond nog. Ofhij je wiel wel of niet heeft los gedraaid, doodsbedreigingen gaan te ver, wat zeg ik? Veel te ver!
Actie ondernemen meid hoe moeilijk het ook is.
Je komt hier sterker uit!

NatasjavE

TammyVN schreef:
Mocht je bang zijn dat ze hem snel weer vrijlaten, zorg dan dat je bij vrienden oid verblijft, of in ieder geval op een plek waar hij je niet snel kan vinden. Vraag ook aan de politie of ze hier iets voor weten!

Mee eens.

Anoniem

Lieve TS... meid... brrr.... Heel heel veel sterkte en een hele dikke knuffel... wat verdomd heftig is dit!
Je brief is een prachtige manier van verwerking voor jezelf. Maar zoals al gezegd zou ik hem dit niet gunnen want hij gaat er ben ik bang inderdaad voldoening uit halen én daarbovenop vind ik ook dat je te lief voor hem bent.

Qua politie... Ik kan je vertellen dat dit soort zaken erg snel (kunnen) gaan. Zeker omdat het een bekende is en je al zijn gegevens hebt incl. adres, je schriftelijk bewijs hebt van de dreigementen en de alarmerende dingen die je noemt in je laatste reactie.
Ik zou er zeker niet te lang mee wachten, want wie weet trek jij straks aan het kortste eind en dat moet je zien te voorkomen. Daarnaast vrees ik ook voor de veiligheid van anderen. Als hij zich vergrepen heeft aan jou kan hij dit net zo goed een ander aan doen en dat zou ik persoonlijk al helemaal willen voorkomen.

De politie biedt in dergelijke gevallen ook slachtofferhulp en hier zou ik zeker gebruik van maken als ik jou was, zij kunnen je ook begeleiden m.b.t. je familie.

Meis echt waar, kies voor je eigen veiligheid/leven en dat van mogelijke (toekomstige) andere slachtoffers en ga z.s.m. met je bewijzen naar de politie. Je familie zal zich kapot schrikken, maar moeten bij mijn inziens jou echt wel gaan steunen. Dat zou ik in elk geval wel doen als je mijn dochter zou zijn.

Veel sterkte :(:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-15 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt