(Had het even als voorbeeld genomen KarmaWitch, dus ik zeg niet dat jullie dat doen
) Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MayDayParade schreef:Het vervelende is dat tegenwoordig de reactie op een middelvinger van een 3 jarige "AAAHHHH wat schattig!!!!" is
(Had het even als voorbeeld genomen KarmaWitch, dus ik zeg niet dat jullie dat doen)
Hier hebben we ook een buurmeisje, die neemt al snel woorden over maar dat is dan '' ahahaha aaahw ''
lifaya schreef:is niet laatste jaren hoor. toen ik jaar of 16 was (9 jaar geleden dus) er ook al een jongetje van 6 die vroeg of ik hem eff kwam pijpen
MayDayParade schreef:Het vervelende is dat tegenwoordig de reactie op een middelvinger van een 3 jarige "AAAHHHH wat schattig!!!!" is
(Had het even als voorbeeld genomen KarmaWitch, dus ik zeg niet dat jullie dat doen)
CelestaT schreef:Wauw..... echt "de jeugd van tegenwoordig"
Het wordt wel schokkend..
Overigens val jij natuurlijk ook nog onder de jeugd
. Aan jou de taak een goed voorbeeld te geven
Delphi schreef:MayDayParade schreef:Het vervelende is dat tegenwoordig de reactie op een middelvinger van een 3 jarige "AAAHHHH wat schattig!!!!" is
Zie jij dat echt om je heen?? Ik zie echt niet dat daar heel veel anders op gereageerd wordt dan jaren geleden.
In mijn jeugd, zo'n *kuch* 23 jaar geleden, had je ook 8 jarige die belletje trokken. Ook maakten ze soms seksistische opmerkingen/scheldwoorden waarvan ze hoogstwaarschijnlijk niet eens wisten wat het precies inhield en waren er ouders met de 'mijn kind doet dat niet' instelling.
Ik heb het idee dat een hoop onderwerpen zoals opvoeding, combi werken/kinderen, borstvoeding bijv. nu onder een vergrootglas liggen en het gewoon meer besproken wordt dan vroeger (social media).
Dat deden wij vroeger ook wel (al kreeg ik er wel straf voor
) marleen_88 schreef:Ik snap een aantal reacties hier niet echt, een emmer water, eigeel en meel over het kind heen kieperen?![]()
Ik snap dat je dit taalgebruik niet accepteert, zou ik ook zeker niet doen. Maar bedenk goed, dat kinderen dit taalgebruik ergens 'leren.' Ze denken dat het stoer is en gaan vooral door, zeker wanneer er een reactie komt. Ik denk dat negeren in deze toch de beste optie is.
sarcasme he Arc_En_Ciel schreef:Dit soort dingen heb ik ook steeds vaker. Ik fietste een tijd terug nog naar school toen een jongetje van 7/8 met zijn vrienden ineens zijn shirt omhoog trok en naar me riep: 'ik vind je lekker!'.
Zo ook de brugklassers op school (zien er echt nog heel jong uit, en zijn ook nog maar rond de 12), kanker dit kanker dat, en schelden als een gek. Ik denk dat ik in jouw geval even de deur open had gedaan en had gezegd dat ik naar de politie zou bellen als ze niet binnen 2,5 minuut weg zouden gaan. En het dan ook nog echt doen. Smerige kleuters.

MiReRe schreef:Ik ben net tijdens een bosrit met m'n IJslander door fietsende schooljeugd uitgescholden voor frikandel en prutsmuts.
Ik riep nog 'je moeder!' En bedacht meteen dat ik eenmaal thuis het in dit topic zou schrijven.
Suffe apekoppen.
Nooit weer gezien.
MiReRe schreef:Ik ben net tijdens een bosrit met m'n IJslander door fietsende schooljeugd uitgescholden voor frikandel en prutsmuts.
Ik riep nog 'je moeder!' En bedacht meteen dat ik eenmaal thuis het in dit topic zou schrijven.
Suffe apekoppen.
MiReRe schreef:Oh, wat zou jij normaal vinden dan? Je laten uitschelden zonder wat terug te zeggen? Diep in gesprek gaan met keurige woorden terwijl zij voorbij fietsen en ik de andere kant op rijd? Gewoon maar over je kant laten gaan?
Ik ben eigenlijk heel blij dat ik tenminste zo gevat was om in elk geval íéts terug te roepen.
MiReRe schreef:Oh, wat zou jij normaal vinden dan? Je laten uitschelden zonder wat terug te zeggen? Diep in gesprek gaan met keurige woorden terwijl zij voorbij fietsen en ik de andere kant op rijd? Gewoon maar over je kant laten gaan?
Ik ben eigenlijk heel blij dat ik tenminste zo gevat was om in elk geval íéts terug te roepen.