Asociale kinderen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:52

Het vervelende is dat tegenwoordig de reactie op een middelvinger van een 3 jarige "AAAHHHH wat schattig!!!!" is -O-

(Had het even als voorbeeld genomen KarmaWitch, dus ik zeg niet dat jullie dat doen :P )

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 19:54

MayDayParade schreef:
Het vervelende is dat tegenwoordig de reactie op een middelvinger van een 3 jarige "AAAHHHH wat schattig!!!!" is -O-

(Had het even als voorbeeld genomen KarmaWitch, dus ik zeg niet dat jullie dat doen :P )

Inderdaad -O- Hier hebben we ook een buurmeisje, die neemt al snel woorden over maar dat is dan '' ahahaha aaahw ''
Totdat ze het ook op straat zegt en andere er mee lastig valt -O-

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:57

Wauw..... echt "de jeugd van tegenwoordig"
Het wordt wel schokkend..

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:00

Jemig tS wat een snotaapjes, ik ben even oud maar heb dan last van jongens van een jaar of 20 die gaan dan met ke meerijden en gasgeven naast je, dooodsbang word ik ervan. Dan had ik liever die kleintjes haha. Als ze bog aan de deur staat politie bellen dan vinden ze het niet leuk meer >:)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:12

lifaya schreef:
is niet laatste jaren hoor. toen ik jaar of 16 was (9 jaar geleden dus) er ook al een jongetje van 6 die vroeg of ik hem eff kwam pijpen

Pfff ben ik even blij dat mijn 7 jarige nog heerlijk onschuldig is. Ik moet zeggen dat ik dit soort dingen hier in de buurt gelukkig nog nooit heb meegemaakt of gehoord heb dat iemand dit soort dingen mee heeft gemaakt.
Het zijn natuurlijk wel echt uitzonderingen en die heb je onder kinderen, maar zeker ook onder wat oudere jeugd, tieners en volwassenen.

MayDayParade schreef:

Zie jij dat echt om je heen?? Ik zie echt niet dat daar heel veel anders op gereageerd wordt dan jaren geleden.
In mijn jeugd, zo'n *kuch* 23 jaar geleden, had je ook 8 jarige die belletje trokken. Ook maakten ze soms seksistische opmerkingen/scheldwoorden waarvan ze hoogstwaarschijnlijk niet eens wisten wat het precies inhield en waren er ouders met de 'mijn kind doet dat niet' instelling.

Ik heb het idee dat een hoop onderwerpen zoals opvoeding, combi werken/kinderen, borstvoeding bijv. nu onder een vergrootglas liggen en het gewoon meer besproken wordt dan vroeger (social media).

CelestaT schreef:
Wauw..... echt "de jeugd van tegenwoordig"
Het wordt wel schokkend..

Ik vind 'de jeugd van tegenwoordig' echt niet zo compleet anders dan bijv. 15-20 jaar geleden. Of ik woon in een heel braaf dorp :D Overigens val jij natuurlijk ook nog onder de jeugd :P. Aan jou de taak een goed voorbeeld te geven :D

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:37

Delphi schreef:
MayDayParade schreef:

Zie jij dat echt om je heen?? Ik zie echt niet dat daar heel veel anders op gereageerd wordt dan jaren geleden.
In mijn jeugd, zo'n *kuch* 23 jaar geleden, had je ook 8 jarige die belletje trokken. Ook maakten ze soms seksistische opmerkingen/scheldwoorden waarvan ze hoogstwaarschijnlijk niet eens wisten wat het precies inhield en waren er ouders met de 'mijn kind doet dat niet' instelling.

Ik heb het idee dat een hoop onderwerpen zoals opvoeding, combi werken/kinderen, borstvoeding bijv. nu onder een vergrootglas liggen en het gewoon meer besproken wordt dan vroeger (social media).

Ja, ik zie dit best vaak. Vooral jonge ouders (denk aan 18-25)en ik mag het vast niet zeggen, maar een beetje tokkies. Ik zat laatst in de trein naar Almere en daar zat een stel met een 4/5 jarige en die zei K*nker.... Ouders: Hahaha, grote jongen, wie heeft jou dat geleerd?... -O-

Ik moest me vroeger niet in m hoofd halen vieze of kwetsende woorden te zeggen of mijn middelvinger op te steken. Mijn vriendjes en vriendinnetjes ook niet. Misschien dat ik het daarom aan tijd koppel. Omdat ik in een milieu opgegroeid ben waar schelden echt niet kon. En nu zie ik het zo vaak om mij heen.

Belletje trekken vind ik dan weer onschuldig :P Dat deden wij vroeger ook wel (al kreeg ik er wel straf voor <<) )

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:38

marleen_88 schreef:
Ik snap een aantal reacties hier niet echt, een emmer water, eigeel en meel over het kind heen kieperen? 8)7

Ik snap dat je dit taalgebruik niet accepteert, zou ik ook zeker niet doen. Maar bedenk goed, dat kinderen dit taalgebruik ergens 'leren.' Ze denken dat het stoer is en gaan vooral door, zeker wanneer er een reactie komt. Ik denk dat negeren in deze toch de beste optie is.

En als ze het dan niet afleren, leren ze het nooit af :j sarcasme he

Bruma

Re: Asociale kinderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:41

ik zal nooit vreemde zo benaderen... het wordt steeds idioter!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:55

Dit soort dingen heb ik ook steeds vaker. Ik fietste een tijd terug nog naar school toen een jongetje van 7/8 met zijn vrienden ineens zijn shirt omhoog trok en naar me riep: 'ik vind je lekker!'.
Zo ook de brugklassers op school (zien er echt nog heel jong uit, en zijn ook nog maar rond de 12), kanker dit kanker dat, en schelden als een gek. Ik denk dat ik in jouw geval even de deur open had gedaan en had gezegd dat ik naar de politie zou bellen als ze niet binnen 2,5 minuut weg zouden gaan. En het dan ook nog echt doen. Smerige kleuters.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 21:23

Arc_En_Ciel schreef:
Dit soort dingen heb ik ook steeds vaker. Ik fietste een tijd terug nog naar school toen een jongetje van 7/8 met zijn vrienden ineens zijn shirt omhoog trok en naar me riep: 'ik vind je lekker!'.
Zo ook de brugklassers op school (zien er echt nog heel jong uit, en zijn ook nog maar rond de 12), kanker dit kanker dat, en schelden als een gek. Ik denk dat ik in jouw geval even de deur open had gedaan en had gezegd dat ik naar de politie zou bellen als ze niet binnen 2,5 minuut weg zouden gaan. En het dan ook nog echt doen. Smerige kleuters.

Mijn zus had vorige week rijles waren er 3 kindjes die hun blote billen stonden te dansen zegt ze :roll:

Ik heb ze vandaag niet meer gezien trouwens, hoop dat ze wegblijven

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:48

Ik had het echt niet in mijn hoofd hoeven halen om zo te schelden. Enige wat ik nu soms roep is k*t of f*ck en dan niet waar kids bij zijn...

Maar goed toen mijn neefje dus 3 was kende hij alle scheld woorden al. Schold in restaurant met kerst de serveerster uit voor verrekte mongool & de ouders lachen erom...
voor mijn tante (zn moeder). Geen correctie, wel een waarschuwing maar daar trekken ze zich niks van aan.

Heb mijn vader 1x uitgescholden voor banketstaaf... daar kreeg ik toch dan wel echt ff een schop onder mijn kont voor.
1x middelvinger opgestoken. Zei mam: weet je wel wat dat betekend?
ik: nee... sindsdien nooit weer gedaan in mijn jonge jeugd...

Inderdaad ook de jeugd die met kanker schelden... waar haal je het lef vandaan!?

Meh sorry hoor... tegenwoordig vind ik dat vele ouders hun kinderen te vrij laten.

Buurjongetje hier die staat zo in je tuin hoor. Ook al heb je het haakje erop, hij krijgt hem eraf. Jochie is 4/5 jaar oud...

Ik ben opgevoed met vrijheid en duidelijke regels. Ik had te luisteren, zo niet dan had ik pech maar dan volgden er sancties...

Kids nu? Geen respect vokr ouderen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:00

Ik vind die radio reclame voor ziggo (?) ook zo treffend. Papa is wat aan het uitleggen. Het kind blert er steeds harder tussendoor dat het internet zo traag is. papa moet steeds harder gaan praten om boven dat kreng uit te komen.

Voedt dat kind op. Als grote mensen praten, houden kinderen hun waffel dicht tenzij:
- er brand is
- er een ongeluk gebeurd is
- er iets is dat echt niet kan wachten
Echt tenenkrommend. :+

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:49

Of die reclame van de altijd vers garantie van de Jumbo. Waarin de kinderen als moeder wegloopt de bloemkool beurs maken en er met bruine stift op kleuren omdat ze het niet lekker vinden, en moeder hem gewoon ruilt voor een verse.

Walgelijk die kinderen :+

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:32

Ik snap best dat mensen niet graag een kind willen slaan, maar dat gebeurde bij je ouders wel als die wat uithaalde en ze werden gegrepen. Die kregen gewoon een draai om de oren als ze ergens rotzooi aan het trappen waren. Snap dat de normen en waarden nu iets anders zijn, maar soms zou je willen dat je dit nog kon doen, dan leren ze het misschien nog af voordat het er echt ingesleten is en als 'normaal' gezien wordt.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:39

Ik ben net tijdens een bosrit met m'n IJslander door fietsende schooljeugd uitgescholden voor frikandel en prutsmuts.
Ik riep nog 'je moeder!' En bedacht meteen dat ik eenmaal thuis het in dit topic zou schrijven.
Suffe apekoppen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:27

MiReRe schreef:
Ik ben net tijdens een bosrit met m'n IJslander door fietsende schooljeugd uitgescholden voor frikandel en prutsmuts.
Ik riep nog 'je moeder!' En bedacht meteen dat ik eenmaal thuis het in dit topic zou schrijven.
Suffe apekoppen.

Je moeder? Dan bedoel je dus dat zijn moeder een prutsmuts is?

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:35

Als ze al een moeder hebben, waar ik gezien hun gedrag sterk aan twijfel, dan zouden ze dat zo kunnen opvatten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:42

Wij hebben hier een tijd terug kinderen gehad die wel eens zomaar even de schuttingdeur van ons open doen en even bij ons door de tuin gaan lopen.
Stonden er zomaar 2 kleine kinderen in onze tuin met de konijnen in hun armen.
Ben toen gaan schreeuwen uit het raam dat ze onmiddelijk weg moesten gaan, man wat was ik boos.
Sinds wij een hond hebben zie ik steeds minder kleine kinderen bij ons, schuttingdeur zit ook een stokje tussen waar kleine kinderen niet bij kunnen. Dus ze krijgen de deur ook niet open.

Ook een keer fietsten er 2 meiden langs m'n tuin, zien ze dat mijn hond met zijn hoofd onder de schutting door kijkt en ze dachten om leuk even de schutting deur open te doen en snel weg te fietsen. (toevallig zat dat stokje er niet tussen)
Hond achter die kinderen aan rennen, hond is snel genoeg dus kind springt van d'r fietsje, Levi helemaal dat meisje bespringen en afslikken, eigen schult dikke bult. :') Nooit weer gezien.

Maar om even terug te komen op je topic: Ze worden de laatste tijd steeds asocialer.
Maar dat ligt ook aan de ouders hoor, die zijn net zo erg.
Meisje hier in de buurt fietste toen ze 4 was nog in d'r eentje door de buurt om 11 uur s'avonds, ik ben 10 jaar ouder en mag niet eens meer rond die tijdstip op de fiets zitten. :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:48

MiReRe schreef:
Suffe apekoppen.

Nou die kids maar ook zeker jij horen in dit topic ja.
Ik vind zo'n opmerking ook echt niet normaal...! :x

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:50

Oh, wat zou jij normaal vinden dan? Je laten uitschelden zonder wat terug te zeggen? Diep in gesprek gaan met keurige woorden terwijl zij voorbij fietsen en ik de andere kant op rijd? Gewoon maar over je kant laten gaan?
Ik ben eigenlijk heel blij dat ik tenminste zo gevat was om in elk geval íéts terug te roepen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:53

MiReRe schreef:
Oh, wat zou jij normaal vinden dan? Je laten uitschelden zonder wat terug te zeggen? Diep in gesprek gaan met keurige woorden terwijl zij voorbij fietsen en ik de andere kant op rijd? Gewoon maar over je kant laten gaan?
Ik ben eigenlijk heel blij dat ik tenminste zo gevat was om in elk geval íéts terug te roepen.

Ik vind het zeker niet normaal. Ik weet niet wat ik terug zou zeggen, jouw reactie in ieder geval niet.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:59

MiReRe schreef:

Niets... Helemaal niets...
Negeren met die handel.
En komen ze op je af... "En je ouders weten dit ook? Dat jullie dit doen?"
Zelfs de vraag/ "Waarom vinden jullie het nodig, om mij uit te schelden? Doen mensen ook toch niet bij jullie?"

Beledigen of schelden heeft geen zin. Ze willen aandacht. Negatieve aandacht.
Niet vergeten, dat sommige jongeren, dit thuis niet krijgen, of alleen negatieve aandacht.
Ouders zijn vaak te druk met werken, beiden een 32 tot 40 uurs baan en kinderen worden aan hun lot over gelaten.

Een stukje normen en waarden wordt over het hoofd gezien, en al helemaal de etiketten van omgang van elkaar.

Erg vervelend. Maar met schelden los je niets op.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:01

Alsof ik uitgebreid de tijd had om daar over een gepaste reactie na te denken.
Ik vind het jammer dat de paden bevroren waren, anders was ik ze achterna gegaloppeerd!

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:02

Fijn dat jullie zo heilig zijn. Gefeliciteerd!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:44

Ik vind 'je moeder' als antwoord inderdaad ook zwaar asociaal. Hun moeder is waarschijnlijk net zo min een prutsmuts als jij, en buiten dat is zij niet degene die jou uit heeft gescholden. Maargoed, je moet zeggen wat je wil hè :P