Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
willemieke schreef:Ik heb niet alle reacties doorgelezen.
Maar ik woon in een klein dorp. De lokale basisschool spreekt mij niet zo aan ondanks dat het op loopafstans is en alle buurkinderen er op zitten.
Ik vind onderwijs ontzettend belangrijk. Dus als dat betekent dat ik mijn kinderen elke dag met de auto naar school moet brengen, een dorp verderop, dan doe ik dat!
Daar zijn twee scholen, een grote 30 kinderen per klas, en een kleinere 10 kinderen per klas.
Makkelijk sommetje hoeveel minuten aandacht per kind bij iedere school...
De kleinere school scoort ook veel beter op persoonlijke begeleiding, het niveau waarop de kinderen uitstromen. Ook komt pesten hier niet voor. Daarvoor hebben de leraren teveel overzicht.
Voor mij geen massa scholen maar een school waar mijn kind een individu is en herkent wordt en geen nummer is uit klas zoveel...
Volg je hart dan komt het goed.
sofiexx schreef:willemieke schreef:Ik heb niet alle reacties doorgelezen.
Maar ik woon in een klein dorp. De lokale basisschool spreekt mij niet zo aan ondanks dat het op loopafstans is en alle buurkinderen er op zitten.
Ik vind onderwijs ontzettend belangrijk. Dus als dat betekent dat ik mijn kinderen elke dag met de auto naar school moet brengen, een dorp verderop, dan doe ik dat!
Daar zijn twee scholen, een grote 30 kinderen per klas, en een kleinere 10 kinderen per klas.
De kleinere school scoort ook veel beter op persoonlijke begeleiding, het niveau waarop de kinderen uitstromen. Ook komt pesten hier niet voor. Daarvoor hebben de leraren teveel overzicht.
Voor mij geen massa scholen maar een school waar mijn kind een individu is en herkent wordt en geen nummer is uit klas zoveel...
Ik ben de ALPO aan het studeren waarbij ook basisschool stage voorkomt. En geloof mij, geen enkel kind is een nummertje. Hoe groot de klas ook. De docent zal ieder kind proberen te geven wat nodig is. Ik denk dat hoe groot of klein de klas ook is, de leerlingen die erin zitten en de docent bepalen veel meer. Als je een klas van tien kinderen hebt waarvan er een aantal zwaar achter lopen met rekenen en weer anderen met taal dan gaat daar net zo veel tijd in zitten als 30 snel lerende kinderen.
NoName126 schreef:Ik ben zelf leerkracht en als er een montessorischool in de buurt was, zou mijn kinddaar absoluut heen gaan.
Ware het niet dat ik de allerbelangrijkste reden om te kiezen vind of de school in de buurt ligt. Zodat een kind later zelfstandig naar vriendjes kan gaan en aansluiting kan vinden in de buurt.
Moet je je voorstellen dat je nog 8 jaar lang iedere dag je kind met de auto een aantal keer per dag moet wegbrengen naar school, vriendjew en sport. Dan liever gewoon lekker te fiets overal heen en later helemaal zelfstandig als het korte afstanden zijn. Geeft jou als ouder ook vrijheid en het kind zelfstandigheid.
Iris82 schreef:* ik zou met de auto gaan omdat ik daarna door moet naar mijn werk. Dat zou eigenlijk volgens mij ook gelden als ik naar een basisschool van 800 meter verderop zou gaan. Dan kan ik daarna meteen door. Ik zou niet inzien waarom ik eerst daar naar toe zou lopen / fietsen om dan voor 07.45 weer bij mn auto te zijn zodat ik weer op tijd op mijn werk kan zijn.
Iris82 schreef:* ik krijg het werkelijk Spaans benauwd als ik de rapporten van het ministerie van Onderwijs lees. Ik wil jullie best laten weten welke scholen evt icm met de gastouder kunnen. Jullie kunnen namelijk toch zien waar ik woon.Dat zijn de Bloemaert en de Driecant. Als ik beiden op http://toezichtkaart.owinsp.nl/zoek_scholen invul dan word ik echt ongelukkig.
Emmaa_ schreef:pmarena schreef:Ik zie het steeds weer langs komen en zit me echt te verbazen hoor....Waarom zou je bij een afstandje van 2,5 km in hemelsnaam vast zitten aan het brengen met een auto
Later is dat misschien geen probleem, maar een kind van 4 ga je toch niet 2.5 km laten fietsen? Is ook ontzettend onpraktisch voor TS om elke keer met dat kind op en neer te fietsen lijkt mij... Nog veel onpraktischer dan de auto moeten pakken.
willemieke schreef:willemieke schreef:Ik heb niet alle reacties doorgelezen.
Ik ben de ALPO aan het studeren waarbij ook basisschool stage voorkomt. En geloof mij, geen enkel kind is een nummertje. Hoe groot de klas ook. De docent zal ieder kind proberen te geven wat nodig is. Ik denk dat hoe groot of klein de klas ook is, de leerlingen die erin zitten en de docent bepalen veel meer. Als je een klas van tien kinderen hebt waarvan er een aantal zwaar achter lopen met rekenen en weer anderen met taal dan gaat daar net zo veel tijd in zitten als 30 snel lerende kinderen.
Vanillia schreef:Ben je nu al niet enorm laat met het inschrijven op een basisschool? Ik hoor van vrienden uit Tilburg dat je ze praktisch al in moet schrijven op de dag van geboorte omdat de wachtlijsten zo ongelooflijk lang zijn hier..
bigone schreef:Angela, je woont in Duitsland maar hoe doen jullie dat straks met het voortgezet, ook naar een tweetalige school want doordat ze geen les in Duits krijgt zal ze toch een achterstand krijgen, sluit dat straks wel aan bij het vervolgonderwijs?? Ben trouwens absoluut een voorstander van tweetalig onderwijs.