Tasgevalletje op Schiphol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:14

Ik sta wekelijks meerdere keren op Schiphol. En zie ook vaak tassen onbeheerd staan. Ik ga er geen moeite voor doen. Mijn overstap daar is maar 7 minuten.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:17

Keet schreef:
Maar dit is allemaal niet nieuw? Dit is al minstens zo vanaf 2001, dus al 14!!! jaar.
Snap niet dat mensen zich er nog over verbazen.

Disneyland Parijs wordt in de avond ook doorgelopen door politie met automatische wapens. Is ook al minstens 15 jaar zo.
Waarom zijn jullie zo bang voor mensen in dienst met wapens? Ze schieten je echt niet zomaar neer hoor ;) daar zijn ze goed voor getraind.
Zou banger zijn voor alle illegale wapens die in NL rondzwerven dan degene in bezit bij sportschutters en profs.

Idd, ik zou juist banger zijn als ze er níet zouden lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:16

Anneert schreef:
Ligt er aan wat erin zit Horseydude ;)

Nee, maar idd, je staat er soms van verstelt wat mensen allemaal vergeten! (zo vergat ik vorig jaar in de VS mn wandelschoenen ergens (of ze zijn gejat door kamermeisjes) en dit jaar een super fijne korte broek, terwijl ik echt alle hotelkamers check voor ik ga!)

Ik ben vorig jaar mijn trouwjurk vergeten in een hotelkamer :))

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:30

Karlijnxxx schreef:
Ik sta wekelijks meerdere keren op Schiphol. En zie ook vaak tassen onbeheerd staan. Ik ga er geen moeite voor doen. Mijn overstap daar is maar 7 minuten.

Dus de veiligheid is niet belangrijk omdat jij er maar 7 minuten bent?

Zo moeilijk is het toch niet om een beveiliger oid aan te spreken?

CoonArt

Re: Tasgevalletje op Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 09:48

Afbeelding
_O- _O-

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:07

Gelukkig snap ik wel waarom het vloeistof weggegooid moet worden ... Dit plaatje .. Tjaa.. Zie er de humor niet van in .. Want het klopt niet

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:28

JustAshley schreef:
Gelukkig snap ik wel waarom het vloeistof weggegooid moet worden ... Dit plaatje .. Tjaa.. Zie er de humor niet van in .. Want het klopt niet

Wat klopt er dan niet?

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:33

Ze doen nu op dat plaatje net alsof het ontploft als ik het naast me gooi in een bak ... En daar heb je toch wat meer voor nodig dan alleen vloeistoffen .. Maar meer kan ik hier niet op internet plaatsen ;) sorry ! Alleen dat is dus niet het geval

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:13

Wauw ik snap wel waarom je je kapot geschrokken bent :')
Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan, ik zie ook niet in elke tas een bom en achter elke paal een terrorist..

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:03

JustAshley schreef:
Ze doen nu op dat plaatje net alsof het ontploft als ik het naast me gooi in een bak ... En daar heb je toch wat meer voor nodig dan alleen vloeistoffen .. Maar meer kan ik hier niet op internet plaatsen ;) sorry ! Alleen dat is dus niet het geval

Nitroglycerine doet wel boem als je ermee gooit ;)

Alleen dat neem je ook niet zo maar mee in je koffertje of rugtasje, want van het gehobbel alleen al kan het ontploffen. :P

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:19

Idd knappe man als je dat in je tasje doet

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:49

;:= vind het wel grappig om te lezen. Wel heerlijk nog dat er zulke nuchtere mensen bestaan :+
Snap wel heel goed waarom ze het zo aan moeten pakken tegenwoordig.
Je hebt veel te veel gekken in de wereld rond lopen.

Tijdje achter de douane gewerkt op Schiphol. Dus 2x per dag de douane langs.
Ben toen veel meer gaan begrijpen waar de douane nou werkelijk daar doet en waar ze op moeten letten. Je leert de mensen die er werken ook wel aardig goed kennen dus mocht ook een paar keer meekijken met wat ze nou doen als ik erg vroeg op me werk was.

Vind het alleen maar goed dat ze het zo aanpakken en dat er zoveel beveiliging/marechaussee rondloopt. Geeft mij juist een veilig gevoel als ik er ben.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:20

@leprycorn. Achter de douane of achter de beveiligings check? Maar wel leuk dat er ook mensen zijn die het juist "fijn" vinden !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:45

Maar een vraag aan de deskundigen: hoe zit dat nou met die flesjes van 100ml? Als je echt kwaad wil kan je dan toch alsnog een liter meenemen en dat is toch ook genoeg dan? :+ Heb dat echt nog nooit begrepen haha.

Heb overigens ook vaak genoeg scherpe voorwerpen en echt hele flesjes water/pakjes sap etc in m'n handbagage gehad waarna m'n tas niet eens gecontroleerd werd, dus of het werkt? :+
Op de terugweg heb ik het toen expres gedaan, om te kijken of ze hem eruit zouden pikken. Zat ongeveer 2 liter in, maar niks hoor :')

Wapens zijn op zich niet zo verrassend, marechaussee is gewoon defensie op zich.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:05

JustAshley schreef:
@leprycorn. Achter de douane of achter de beveiligings check? Maar wel leuk dat er ook mensen zijn die het juist "fijn" vinden !

Ik heb heel stoer bij de Burger King gewerkt die achter de douane zit :+
Weet niet of je dat douane noemt of alleen beveiligingscheck maar je mocht niet verder lopen zonder Schipholpas en je moest ook de poortjes door. Jij weet de weg daar wel en je weet vast wel wat ik bedoel ;)

Ooh wat goor was dat 's ochtends om 10 uur. Kwamen mensen hele menu's halen haha. Maarja tijdsverschil doet ook wonderen voor je eetlust.

Zomerbaantje was het. Staat nog steeds wel stoer op me CV dat ik een Schipholpas heb gehad.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:05

Eulogy schreef:
Maar een vraag aan de deskundigen: hoe zit dat nou met die flesjes van 100ml? Als je echt kwaad wil kan je dan toch alsnog een liter meenemen en dat is toch ook genoeg dan? :+ Heb dat echt nog nooit begrepen haha.

Heb overigens ook vaak genoeg scherpe voorwerpen en echt hele flesjes water/pakjes sap etc in m'n handbagage gehad waarna m'n tas niet eens gecontroleerd werd, dus of het werkt? :+
Op de terugweg heb ik het toen expres gedaan, om te kijken of ze hem eruit zouden pikken. Zat ongeveer 2 liter in, maar niks hoor :')

Wapens zijn op zich niet zo verrassend, marechaussee is gewoon defensie op zich.

Je mag niet hele tassen vol met 100 ml flesjes mee nemen hoor haha ! Er is ook een max ! en dat op de terug weg kan best idd maar dan is het niet binnen europa.. of een beveiligings beamte die lag te slapen! Best slecht maarja helaas heb je die er altijd tussen.

@ Leprycorn
Dat is achter de beveiliging idd, mensen zeggen 'Achter de douane' maar de douane staat er eigenlijk alleen maar voor mensen die terug komen om te kijken of jij niks bij je heb waar hun geld aan kunnen verdienen..
De beveiliging controleert mensen die op schiphol werken of mensen die op vakantie gaan.
Maar ik snap inderdaad wat je bedoeld kan Schiphol inmiddels als mijn broekzak haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:07

Was wel in Europa en heb het ook gewoon op Schiphol meegemaakt, dat er gewoon niets van gezegd werd :+ Meerdere keren. En nee, maar je mag wel 10 van die flesjes meenemen, dan heb je ook een liter. Snap de regel gewoon niet zo goed?

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:09

Eulogy schreef:
Was wel in Europa en heb het ook gewoon op Schiphol meegemaakt, dat er gewoon niets van gezegd werd :+ Meerdere keren. En nee, maar je mag wel 10 van die flesjes meenemen, dan heb je ook een liter. Snap de regel gewoon niet zo goed?

dat is erg raar. Normaal zou dat er echt uit gehaald moeten worden! Maar wanneer was dat?
Ik snap dat andere mensen dat soms niet zo goed snappen. Helaas kan ik niet alles gaan vertellen.
Maar zo hou je inderdaad wel mensen die geen begrip hebben ervoor. Dat is logisch

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:16

Ben in NL ook wel eens door de controles gekomen met artikelen die er in Londen wel uitgehaald werden bij de controle.

Wat ik irritant vind, zijn mensen die bij de beamte zelf nog even hun riem/schoenen af moeten doen of hun laptop/ereader/tablet/telefoon uit hun tas moeten gaan vissen.
Houdt zooooooooooooooooooo de boel op!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:17

@JustAshley: :j nu snap ik het. Klinkt ook wel logisch inderdaad. Dat scanding die rondom je draait gaf echt de hele tijd een melding van me BH :') Zaten gespen aan me bandjes waar die waarschijnlijk van af ging. Nooit zeker geweest wat het nou precies was maarja. Probeerde hem nooit aan te doen naar me werk maar vergat het wel is. Haha stond ik weer. Blijf het een leuke ervaringen vinden daar "achter de schermen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:20

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-04-26 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:24

Mijn moeder is er een keer uitgepikt toen we terug wilde vliegen uit Israel. We waren met zijn tweetjes en natuurlijk gebaarde iemand naar mijn moeder. Die eerst een knal rood hoofd en vlekken in haar nek kreeg en vervolgens benauwd tegen mij zei 'mijn zakje zand' We hadden zand meegenomen en ze was er inderdaad om die reden uitgepikt. Ik probeerde het maar een beetje luchtig te houden want ze was echt bang. Beetje terecht want de mensen bij de douane zijn niet om grapjes mee te maken, zowel op schiphol niet als je naar Israel vliegt als in Israel zelf niet.

Op de heenweg was ze er ook al uit gepikt, had een vijl in haar tas laten zitten #zucht.
Maar goed verder ziet ze uit als een betrouwbare dame op leeftijd :') .

Een alleenstaande tas meenemen begrijp ik echt niet. Daar word je overal voor gewaarschuwd. Ik vind het wel goed dat ze zo strikt zijn en dat ze met geweren rondlopen doen ze voor jouw veiligheid. Dat is nou de tijd waarin wel leven (jammer genoeg)

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:27

Keet schreef:
Ben in NL ook wel eens door de controles gekomen met artikelen die er in Londen wel uitgehaald werden bij de controle.

Wat ik irritant vind, zijn mensen die bij de beamte zelf nog even hun riem/schoenen af moeten doen of hun laptop/ereader/tablet/telefoon uit hun tas moeten gaan vissen.
Houdt zooooooooooooooooooo de boel op!

Hahah geloof me die wil ik ook wel eens een bakje voor hun kop gooien !
Ik had een paar dagen geleden een japanner die sprak geen engels ( Zoals alle japanners en chinezen ;( ) Die ging door de metaal detectie poort en die piepte omdat er metaal in zijn schoenen zat. Normaal lopen ze dan terug en doen ze hun schoenen uit om er op sokken doorheen te gaan. Deze ging wel terug maar deed zijn schoenen in de koffer en pakte er ineens andere schoenen uit, deed die aan en liep er weer doorheen. Ik moest echt heel hard lachen omdat je dat gewoon niet verwacht haha !

Zo had ik gister een man die werd heel boos omdat ik alleen even in zijn tas wou kijken. Ging hij alles benoemen wat ik uit zijn tas haalde.. ( Engels) Dus ik vroeg aan hem : Gaat u nou echt alles benoemen? Hij : JA! -:(- .. Oke prima .. Toen ging ik dus ook maar benoemen wat ik uit zijn tas haalde.. ~~}> dat had hij niet verwacht hij keek me vet verbaast aan! Daarna kwam hij me nog maar even vertellen dat hij volgende keer met een andere maatschappij zou vliegen.. Nou meneer veel succes en tot de volgende keer dan maar want mij kom je alsnog tegen +:)+ _O-

Zo maak ik elke dag wel leuke dingen mee

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:29

Eulogy schreef:
.

En ik haal alles ook pas uit m'n tas als ik daar ben hoor :+ Die rij is hartstikke lang meestal en ik reis vaak met veel handbagage, dan ga ik echt niet met 2 laptops, een jas, riem en schoenen in m'n hand de hele tijd staan wachten hoor.

Ja dat is logisch maar je heb mensen die dat pas doen als ze al hun bakje op de band hebben gezet dus dan nog snel terug moeten of mensen die het niet doen en ik het daarna alsnog zelf er uit moet gaan halen en nog een keer door de xray moet doen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:33

JustAshley schreef:
Eulogy schreef:
.

En ik haal alles ook pas uit m'n tas als ik daar ben hoor :+ Die rij is hartstikke lang meestal en ik reis vaak met veel handbagage, dan ga ik echt niet met 2 laptops, een jas, riem en schoenen in m'n hand de hele tijd staan wachten hoor.

Ja dat is logisch maar je heb mensen die dat pas doen als ze al hun bakje op de band hebben gezet dus dan nog snel terug moeten of mensen die het niet doen en ik het daarna alsnog zelf er uit moet gaan halen en nog een keer door de xray moet doen

Zeg ook niet dat je het 3 km van de band al vast moet gaan houden. Maar met 5 mensen voor je kan dat prima al hoor.

Ik ging in Londen de laatste keer af op mijn schuifspeldjes (totaal vergeten dat die in mijn haar zaten, op Schiphol was het ook geen probleem)
Maar volgens de machine gaf hij op buikhoogte wat aan :+ heb een lol gehad met die vrouw die me moest controleren.
Of ik iets rond mijn buik droeg? Uhmn nee, alleen een baby (13 weken zwanger) Dus zij en een collega compleet dubbel, zij hadden daar alleen chocolade :j
Verder kwam ze tot ongeveer mijn navel, dus deed netjes bukken voor haar, vond ze helemaal geweldig :D Het is zo'n stuk leuker als iedereen gewoon meewerkt en erbij glimlacht :)