Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gucci_ schreef:bigone schreef:Ts, die fases spelen wel degelijk mee. Als jij een vrouw bent die in de toekomst kinderen wil en je partner is veel ouder dan kan het zijn dat je besluit om eerder aan kinderen te beginnen dan dat jij er eigenlijk klaar voor bent. Wacht je tot je ouder bent dan kan hij wel eens te oud zijn om nog voor kinderen te willen gaan. Leeftijdsverschil maakt tijdens het eerste begin niet zo veel uit, maar later wel. Hoef je het niet om te laten maar ik heb de indruk dat je helemaal niet naar mensen kijkt die jonger zijn en daar dus ook absoluut niet voor open staat.
Ik wilde altijd al jong kinderen, rond mijn 19e/20e, maar ben inmiddels 22 en de ware nog niet tegengekomen, die ook graag een serieuze relatie wil. Kinderen krijgen wil ik niet lang uitstellen.
Het probleem is ook dat een man die ouder dan 45 is vaak al kinderen heeft en ik vraag me af of die dan nog wel kinderen wil...
)
).
[***] schreef:Ik heb werkelijk geen mening over het feit welk leeftijdsverschil acceptabel is of niet. Als je verliefd bent, dan is het erg lastig om dat "gevoel" maar even uit te zetten lijkt mij.
Wij (ik 42, man 44) hebben vrienden (zij 53, hij 86) die al jaaaaaaren gelukkig zijn samen. Nu valt het mij echter wel op dat hij echt een "oude man" begint te worden terwijl zij nog erg vlot is. Hij was vroeger ook erg vlot en actief voor zijn leeftijd, maar ja, 86 is een behoorlijke leeftijd, hij wordt doof, vergeetachtig en gaat wat lichamelijke mankementjes vertonen. Voorheen had ik er eigenlijk nooit erg in als we samen gingen eten en een borrel drinken. Nu wel.... Hij is snel moe na het eten, wil naar huis en om 20.30 naar bed, er is geen goed gesprek meer met hem te voeren en hij vertelt 6 x hetzelfde op zo'n avond.
Ik kan mij voorstellen dat dat voor mijn vriendin best lastig is. Ze zorgt goed voor hem en zal ook wel bij hem blijven, maar in mijn ogen hebben ze de laatste tijd niet echt meer een "gelijkwaardige" relatie. Ze hebben ene huisje in Spanje, maar daar wil hij niet meer naartoe, de reis is te zwaar. Zij wil juist wat vaker omdat ze wat minder is gaan werken......
Kipje39 schreef:Ja dat lijkt me dus vreselijk..
Zit jij nog lekker te genieten van je leven, is er zo'n oude man die naar huis moet voor z'n tukkie..
Of je zit overal dus alleen..

De eerste maanden is het grote liefde en roze wolk (bij de ene minder dan de andere maar iedereen heeft het wel wat) maar als dat voorbij is, komt de periode dat jullie moeten gaan leren "samenleven". En IMO komen dan pas de persoonlijke verschillen naar boven. Dus ook die wat bij leeftijd horen.