Groot leeftijdsverschil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Groot leeftijdsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:08

Toen ik 27 was, werd ik hopeloos verliefd op een man van 51. Na lang denken, puzzelen en praten met een vriendin die net uit een relatie met 25+ leeftijdsverschil was gestapt, heb ik besloten mijn hart niet te volgen. 27 en een vlotte vent van 51 is nog wel te doen. Maar dan... na een aantal jaar ben ik 47 en nog volop in het leven. Dan is mijn man een bejaarde van 71. Bovendien had hij kinderen die net zo oud waren als ik en wilde hij geen kinderen (meer). Wat ik kan begrijpen overigens. Ik blijf dit een heel moeilijk onderwerp vinden. Wat ik vind en vond geldt uiteraard niet voor iedereen. Dus hoe ik er mee om ben gegaan, wil niet zeggen dat ik dat "goed" vind en al het andere "slecht". Het was voor mij het goede. Kortom; aan mijn verhaal heb je niets ha ha ha. Maar ik wens je wel veel sterkte toe. En als het wat wordt; veel geluk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:12

Gucci_ schreef:
bigone schreef:
Ts, die fases spelen wel degelijk mee. Als jij een vrouw bent die in de toekomst kinderen wil en je partner is veel ouder dan kan het zijn dat je besluit om eerder aan kinderen te beginnen dan dat jij er eigenlijk klaar voor bent. Wacht je tot je ouder bent dan kan hij wel eens te oud zijn om nog voor kinderen te willen gaan. Leeftijdsverschil maakt tijdens het eerste begin niet zo veel uit, maar later wel. Hoef je het niet om te laten maar ik heb de indruk dat je helemaal niet naar mensen kijkt die jonger zijn en daar dus ook absoluut niet voor open staat.

Ik wilde altijd al jong kinderen, rond mijn 19e/20e, maar ben inmiddels 22 en de ware nog niet tegengekomen, die ook graag een serieuze relatie wil. Kinderen krijgen wil ik niet lang uitstellen.
Het probleem is ook dat een man die ouder dan 45 is vaak al kinderen heeft en ik vraag me af of die dan nog wel kinderen wil...

Dat niet alleen, kun jij twee puber kinderen of meer wel handelen naast een eigen baby, bvb.!!! Want zijn kinderen krijg je er gratis en voor niets bij en meestal moet je als stiefmama heel sterk in je schoenen staan.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:17

Mijn vriend wordt dit jaar 40 (ik 32) en ben in verwachting maar hij vind zich eigenlijk al "te oud" als pappa.
Dat is ook iets om rekening mee te houden met een kinderwens.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:39

Leuk topic :) Ik ben op 16 augustus getrouwd met de liefde van mijn leven... willen julie raden hoeveel leeftijdsverschil er tussen ons zit?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:42

Jij 27, hij 45?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:49

Mijn vriend en ik schelen ook 10 jaar. Zijn nu 19 en bijna 29, maar toen we elkaar ontmoetten waren we 15 en 25. Heel veel reacties op gekregen waarvan sommige echt brutaal en belachelijk waren. Diezelfde mensen roepen nu om het hardst: 'Ik vond jullie meteen al een super stel'. Heel bijzonder... :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:50

Jij 27 hij in de 40

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:51

Joolien schreef:
Jij 27, hij 45?

nope.. mijn leeftijd heb je goed *wat een verassing :P *

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:54

Hij 50 :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:01

Jij 27, hij 55/56?

Overigens TS, het is natuurlijk prima om leeftijd niet als enorm blok te zien voor een rwlatie. Wat ik me alleen wel afvraag, is of je iets jongere mensen wel een kans geeft. Zoals je zelf al zegt, ga je weinig om met mensen van je eigen leeftijd en juist veel met oudere mensen.

Het is echt niet zo dat elke persoon tussen de 20 en 25 heel de week zichzelf volgooit en niets serieus willen. Als ik naar mij en mijn vriend kijk, wij werken beide fulltime, hebben een huisje, beestjes en een bedrijf en wij zijn beide pas 22.

Volgens mij moet een persoon gewoon goed passen bij je, dan kan het zo zijn dat diegene 2 jaar jonger is, net zo oud of 20 jaar ouder. Maar ik kan me niet voorstellen dat je alleen maar op een bepaalde leeftijdscategorie kunt vallen zodra je mensen echt goed leert kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:05

Ik heb werkelijk geen mening over het feit welk leeftijdsverschil acceptabel is of niet. Als je verliefd bent, dan is het erg lastig om dat "gevoel" maar even uit te zetten lijkt mij.

Wij (ik 42, man 44) hebben vrienden (zij 53, hij 86) die al jaaaaaaren gelukkig zijn samen. Nu valt het mij echter wel op dat hij echt een "oude man" begint te worden terwijl zij nog erg vlot is. Hij was vroeger ook erg vlot en actief voor zijn leeftijd, maar ja, 86 is een behoorlijke leeftijd, hij wordt doof, vergeetachtig en gaat wat lichamelijke mankementjes vertonen. Voorheen had ik er eigenlijk nooit erg in als we samen gingen eten en een borrel drinken. Nu wel.... Hij is snel moe na het eten, wil naar huis en om 20.30 naar bed, er is geen goed gesprek meer met hem te voeren en hij vertelt 6 x hetzelfde op zo'n avond.

Ik kan mij voorstellen dat dat voor mijn vriendin best lastig is. Ze zorgt goed voor hem en zal ook wel bij hem blijven, maar in mijn ogen hebben ze de laatste tijd niet echt meer een "gelijkwaardige" relatie. Ze hebben ene huisje in Spanje, maar daar wil hij niet meer naartoe, de reis is te zwaar. Zij wil juist wat vaker omdat ze wat minder is gaan werken......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:55

wiebke schreef:
Joolien schreef:
Jij 27, hij 45?

nope.. mijn leeftijd heb je goed *wat een verassing :P *

:')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 10:09

27 en 56. Rebecca zat juist (ik ben gaan zoeken, vind dit soort spelletjes altijd onnozel zeker als je dan niet zegt dat het goed is als iemand juist raad. Had hem trouwens ook rond de 55 a 60 geschat.)
Daardoor werd mijn geheugen ook op gefrist, imo ben jij en je man een prachtvoorbeeld van hoe moeilijk het kan zijn en waar je rekening mee moet houden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:53

Nu maak je me nieuwsgierig. ;)

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:48

Ik val niet per se op oudere mannen, maar mijn vriend is wel een stuk ouder dan mij. Hij is 56 en ik ben 29. We zijn nu 2,5 jaar samen en hebben het echt super leuk. In het begin vond ik het ook maar raar en wilde het eigenlijk niet, maar ik ben echt een gevoelsmens en heb mijn hart gevolgd.
De reacties van anderen... in het begin had mijn vader wel een slapeloze nacht gehad, mijn moeder had gelijk door "ah fijn, ze is gelukkig". Als ik het verteld aan mensen gaat er wel een wenkbrauw omhoog, maar als mensen ons samen zien vinden ze ons altijd super goed bij elkaar passen, dat heb ik tijdens deze relatie echt veel vaker gehoord dan in mijn andere relaties. Of zoals laatst iemand tegen mij zei "Ja, ik snap het" toen ze voor het eerst mijn lief zag.
Voordeel van het grote verschil is dat zijn kids zo oud zijn dat ze pappie niet continue nodig hebben, maar al zeer goed opgevoede verstandige meiden zijn. En eerlijk, ik kan echt super trots zijn als ze het goed doen op school (al is dat totaal niet mijn pakkie an :o )
Nadeel... eigen kids gaat hem niet worden en trouwen ook niet (mijn keus, ik hoef niet nummer 3 te zijn :') ).
Over de toekomst denken we niet te vaak na, we genieten van NU en dat doen we met volle teugen :+:

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:00

Maar hoe zien jullie dat voor je als hij 80 is en jullie 50?
Bedoel als ik 50 ben is mijn vriend 64.. En ik denk dat het dan zelfs al heel erg voelbaar is..
Ik nog werken hij misschien al met pensioen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:04

[***] schreef:
Ik heb werkelijk geen mening over het feit welk leeftijdsverschil acceptabel is of niet. Als je verliefd bent, dan is het erg lastig om dat "gevoel" maar even uit te zetten lijkt mij.

Wij (ik 42, man 44) hebben vrienden (zij 53, hij 86) die al jaaaaaaren gelukkig zijn samen. Nu valt het mij echter wel op dat hij echt een "oude man" begint te worden terwijl zij nog erg vlot is. Hij was vroeger ook erg vlot en actief voor zijn leeftijd, maar ja, 86 is een behoorlijke leeftijd, hij wordt doof, vergeetachtig en gaat wat lichamelijke mankementjes vertonen. Voorheen had ik er eigenlijk nooit erg in als we samen gingen eten en een borrel drinken. Nu wel.... Hij is snel moe na het eten, wil naar huis en om 20.30 naar bed, er is geen goed gesprek meer met hem te voeren en hij vertelt 6 x hetzelfde op zo'n avond.

Ik kan mij voorstellen dat dat voor mijn vriendin best lastig is. Ze zorgt goed voor hem en zal ook wel bij hem blijven, maar in mijn ogen hebben ze de laatste tijd niet echt meer een "gelijkwaardige" relatie. Ze hebben ene huisje in Spanje, maar daar wil hij niet meer naartoe, de reis is te zwaar. Zij wil juist wat vaker omdat ze wat minder is gaan werken......

@kipje39, ik quote mezelf even. Dit is wat ik ervaar bij vrienden van ons.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:06

Ja dat lijkt me dus vreselijk..
Zit jij nog lekker te genieten van je leven, is er zo'n oude man die naar huis moet voor z'n tukkie..

Of je zit overal dus alleen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:08

Kipje39 schreef:
Ja dat lijkt me dus vreselijk..
Zit jij nog lekker te genieten van je leven, is er zo'n oude man die naar huis moet voor z'n tukkie..

Of je zit overal dus alleen..

Ja dat is nu wel zo'n beetje wat ik zie gebeuren. Voor hem hoeft er niet zo veel meer, terwijl zij nog volop in het leven staat.

Persoonlijk vind ik het ook lastig hoor. Want we gingen met regelmaat met zijn vieren eten, maar nu zie ik daar op de één of andere manier tegenop.. :o

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:12

Mijn vriend is 9 jaar ouder, en vond dat al best een verschil.
Ik zou denk ik niet gelukkig kunnen zijn met een man die 20/25 jaar ouder is.
Maar goed, dat ben ik! :D
Dat zegt natuurlijk niet dat iedereen dat zo heeft.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:13

De vriendin van mijn vader is 3 jaar jonger dan ik ben. Het is nog pril en ik kan het nog niet serieus nemen. Mocht het wel serieuzer worden dan ben ik er nog niet over uit wat ik er van vind. Uiteindelijk zal dat er ook weinig toe doen, het is hun keuze.

Ze schelen trouwens 31 jaar.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:21

Ik lees al eventjes mee, ik en mijn vriend schelen 6 jaar. Op zich niet heel veel. Maar ik zie voornamelijk de verhouding jonge vrouwen - oudere mannen langskomen. Ik heb vroeger exen gehad die een jaar of 5/7 ouder waren dan ik was. Nu heb ik echter een jongere vriend. Hoe kijkt bokt daar tegenaan dan? op één of andere manier rust daar nog steeds een taboe op merk ik.

Ik ben overigens 24 en mijn vriend is 18. Ik merk de leeftijdsfase heel af en toe wel op in de zin van, nog bijna geen zorgen hebben, af en toe wat impulsief. Maar zijn volwassen kant is daarbij wel een heel stuk groter dan bij een "normale" 18 jarige. We hebben het erg fijn samen en ik zie ook echt een toekomst met hem. Het is wel een punt geweest waar ik veel over na moest denken voordat wij wat met elkaar kregen.

Misschien heeft het ook wel te maken met dat wij elkaar beide de ruimte geven om nog te groeien en te leren daar wij een Long-Distance-Relationship hebben. ( Ik Nederland, hij Engeland) Absoluut niet makkelijk, maar het maakt ons wel sterker tot nu toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:26

Eerlijk gezegd zie ik dat hetzelfde als bij oudere mannen met jongere vrouwen. Nu vind ik 6 jaar ook niet echt een groot verschil. In ieder geval te verwaarlozen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:30

Om eerlijk te zijn... Begrijp me nu niet verkeerd, maar een lange afstands relatie is welliswaar niet eenvoudig, maar kwa leeftijdsverschil denk ik dat het juist "simpeler" is dan samen wonen. Je mist elkaar, dat is jullie grootste probleem, het gemis en elkaar moeten vertrouwen. Als je samen woont dan moet je elkaar verdragen, zowel de goede als de slechte kanten. :) De eerste maanden is het grote liefde en roze wolk (bij de ene minder dan de andere maar iedereen heeft het wel wat) maar als dat voorbij is, komt de periode dat jullie moeten gaan leren "samenleven". En IMO komen dan pas de persoonlijke verschillen naar boven. Dus ook die wat bij leeftijd horen.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:44

Zoals ik al aangaf staan we niet te vaak bij de toekomst stil. Je kunt het toch niet voorspellen en niet weten. Mijn vriend heeft wel aangegeven ik hem niet intensief hoef te gaan verzorgen, als ik hem nog maar wel af en toe kom opzoeken.
Als ik er heel realistisch naar kijk zijn we natuurlijk over 20 jaar giga uit balans... dat heeft dan een duidelijke reden, leeftijd/gezondheid. Maar sta er eens bij stil hoeveel relaties van nu over 20 jaar nog stand houden, dat is ook maar een klein deel. Daarbij kan ik ook ziek worden of het loodje leggen nog voordat hij oud is. Sterker nog, zijn eerste vrouw is overleden aan een hersentumor, die heeft de 30 niet eens gehaald. Genieten van nu is het motto.