Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Romeo2007 schreef:Bij welke corporatie werk je?joke165 schreef:Ik werk bij een woningcorporatie. Eerst even over de genoemde bedragen die ik in dit topic zie staan. De huurtoeslaggrens voor sociale huurwoningen lag in 2014 op 699,48 en in 2015 op 710,68.
Bij een jaarovergang wordt er geïndexeerd, daar komen de 2 verschillende bedragen vandaan.
Maartje1990 schreef:marleen_88 schreef:Ik woon in Noord Holland Noord, we willen samenwonen in Gemeente Velsen. (Vriendlief woont daar al en wil daar niet weg.)
no offence, maar misschien moet vriendlief toch even z'n prioriteiten aanpassen
marleen_88 schreef:Ben ik volledig met je eens, maar dat gaat gewoonweg niet gebeuren.
Sheran schreef:Ik weet dat ze vaak een maandinkomenseis stellen, maar die ligt ook vaak onder jullie bedrag. En anders heb je misschien ouders die nog garant willen staan?
Polivy schreef:Sheran schreef:Ik weet dat ze vaak een maandinkomenseis stellen, maar die ligt ook vaak onder jullie bedrag. En anders heb je misschien ouders die nog garant willen staan?
Helaas doet men niet meer aan garant staan. Hebben het al bij velen gevraagd. Antwoord is elke keer nee. En die inkomenseisen, in particuliere sector daar zit vaak ook eis van vast contract bij...
elenaMM77 schreef:kijk je moet het eigenlijk zo zien.
Huurtoeslagen, net als alle andere toeslagen worden betaald uit belastinggeld..
Het zou toch enorm scheef zijn dat iemand die een eigen woning gekocht en daar alles voor opzij heeft gezet heeft of in de vrije sector moet huren zijn of haar belastinggeld ziet verdwijnen naar iemand die huurtoeslag wil hebben om van te sparen.. ik denk dat iedere belastingbetaler dan liever minder belasting betaald en zelf spaart voor een leukere, mooiere of grotere huurwoning of een eigen koopwoning..
ik heb zelf ook geen recht op huursubsidie, ook ik wil (weer) een eigen huis.. dus ik zit er echt niet op te wachten dat er mensen sparen van iets dat ik betaal om zo een eigen huis te kopen, terwijl het mij langer kost omdat ik eerst moet afdragen aan iemand die spaart voor zijn/haar eigen woning.. dat kan toch niet?
particulier huren heb je zomaar een woning.. dan even wat minder eisen aan de woning of het woningtype zou ik zeggen. Ik heb zelf een advertentie gezet voor woonruimte tot 600 euro exclusief een tijdje terug en daar heb ik genoeg reacties op gehad toentertijd.
verder kun je naar makelaars stappen om te kijken welke eigenaren eventueel wel willen verhuren op lange leegstansbasis..

Daar komen ze met hun inkomen sowieso niet voor in aanmerking. 
miccamaaike schreef:Elena, jij leest echt niet goed
TS wil graag een goedkopere woning zodat ze kunnen sparen voor een koopwoning. Deze is particulier lastig te vinden, vandaar de sociale huur. Heeft niks met huurtoeslag van doen want daar komt ze bij lange na niet voor in aanmerking.
Huurtoeslag zegt ook niks over sociale of particuliere huur. ook met particuliere huur kun je voor huurtoeslag in aanmerking komen, als je huur maar onder die 710 euro is, en je een zelfstandig woning hebt. Je haalt dus wat dingen door elkaar.
elenaMM77 schreef:miccamaaike schreef:Elena, jij leest echt niet goed
TS wil graag een goedkopere woning zodat ze kunnen sparen voor een koopwoning. Deze is particulier lastig te vinden, vandaar de sociale huur. Heeft niks met huurtoeslag van doen want daar komt ze bij lange na niet voor in aanmerking.
Huurtoeslag zegt ook niks over sociale of particuliere huur. ook met particuliere huur kun je voor huurtoeslag in aanmerking komen, als je huur maar onder die 710 euro is, en je een zelfstandig woning hebt. Je haalt dus wat dingen door elkaar.
Niet voor alle particuliere verhuur mogelijkheden is huursubsidie mogelijk, omdat je vaak te maken hebt met restricties op permanente bewoning.. als ze zich daaraan waagt heeft ze alleen zichzelf ermee.
sociale huurwoningen worden mogelijk gemaakt door staatsteun (en die potten worden gevuld door? ...).
Huursubsidie is idd nog een tweede punt.. Echter, in mijn belevingswereld smokkelen mensen echt niet slechts op 1 punt als er op meerdere te besparen valt. met name met een eerdere tip hier.. de ander gewoon niet inschrijven.. bingo.. sociale huurwoning + subsidie (waar ze samen slechts een paar duizend euro boven zitten).

Suuskipje schreef:TS heeft nergens gezegd subsidie aan te vragen. Niet gelijk het allerslechtste denken van de mens hoor jemig.
Beetje hetzelfde je ziet dat iemand een snoepje steelt bij de jamin en er dan gelijk vanuit gaat dat ie zo om de hoek een oud vrouwtje van dr portomonnee gaat beroven
. Gaat om in welke mate iemand iets ok vind.
miccamaaike schreef:elena, zolang jij de finaniciele gegeven van TS niet weet kun je daar helemaal niks zinnigs over zeggen en ik vind dan ook dat je ook een beetje genuanceerder daar in mag zijn.
Bij een inkomen van 22000 euro krijg je al geen huurtoeslag meer dus je kunt er niet vanuit gaan dat ze daar onder zit.
Sociale huurwoningen werden idd altijd mogelijk gemaakt door staatssteun, maar volgens mij is dat allang verleden tijd want corporaties dragen vooral heel erg veel af aan de staat