Ik leef in een zwijnenstal.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:36

vencedor schreef:
Nou ts als je kamer er zo uit ziet, zou ik denk ik de keuken niet eens in durven ( dan zou je niet verwachten dat die spik en span is). Afwas en voedselverpakkingen gaat toch rotten op je kamer?

Er staat geen afwas op mijn kamer, en er liggen ook geen voedingsresten. Alles is leeg. Heb ook al meerdere malen gezegd dat de keuken/woonkamer hier wel degelijk netjes zijn, evenals de badkamer en het toilet.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:36

Haha ik vind de foto van je kamer nog een soort mooi & artistiek :=

Ik heb ook heel veel moeite (gehad) met het opruimen van mijn kamer. Op een gegeven moment heb je zoveel spullen dat het, ook al ruim je hier en daar wat op, een steeds grotere berg wordt. Mijn zus heeft me een keer een complete dag geholpen met van alles ordenen> Daarna was ik echt op, maar ik heb nu dus een kastje me 6 manden erin die ik heb ingedeeld. Dus eentje met riemen, eentje met sjaals, eentje met ondergoed, eentje met make-up en een met haarspul/douchespul. Heel gek, had ik al jaren eerder kunnen bedenken maar het gaf me nu zo'n rust dat ik als ik nu een riem oppak van de grond ik eigenlijk zonder er bij na te denken hem een plekje kan geven. Dat is namelijk altijd zo irritant, dat je geen idee hebt waar je dingen moet laten en dat maakt zo'n riem dan opeens loodzwaar voor je gevoel. Dan kan je er ook zo onwijs tegen aan hikken om op te ruimen en verplaats je alles 10x van links naar rechts in je kamer :')

Nouja die structuur heeft me wel enorm geholpen. Ik blijf een chaotisch ( en creatief :)* ) persoon, dus spik en span zal het elke dag niet zijn. Sterker nog er ligt nu ook weer van alles op de grond. Maar toch zit er een verbetering in, verbetering is dus zéker haalbaar :D

& leuk inderdaad dat sommige mensen heel geschokt zijn en zich niet kunnen voorstellen zo te leven. Alsof je een soort vuilnismonster bent :") je verhaal is heel herkenbaar, bij ons is het hele huis verder ook vrij netjes, ik woon samen met mijn zus in een eensgezinswoning, dus we moeten heel het huishouden verder doen en ik ben dus zeker wel in staat om schoon te maken en voor mezelf te zorgen. :)
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 27-01-15 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:37

xManon_ schreef:
Haha het is ook echt van die troep die je op moet pakken en even op de juiste plek moet leggen en dan ben je klaar. :') Geniaal :D

Klopt, maar met dit alles opruimen ga ik in totaal toch wel een aantal dagen bezig zijn denk ik. Heb besloten om buiten dit topic op mijn blog bij te houden hoe de situatie zich ontwikkelt, dus als jullie daar interesse in hebben staat de link in mijn onderschrift :D

xManon_

Re: Ik leef in een zwijnenstal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:38

Ik vind het wel knap dat je niet tijdens je tentamens juist bent gaan opruimen, dat is echt één van de periodes dat ik het opeens nodig vind. :P

Fijn om met gelijkgestemden te praten hihi.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:38

Sellyxx herkenbaar. Wil wel opruimen, maar dan heb ik geen idee waar ik het moet laten en worden het alleen maar verplaatsbare stapels :=
Al kan ik het al veel netter houden dan voorheen. Maar ik heb 80m2 om vol te laten lopen en dan wordt het erg onoverzichtelijk. En dan weet je soms niet waar te beginnen. Sinds vorig jaar november lukt het gelukkig veel beter!

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:39

haha alsof ik mijn zusje haar kamer zie!

Ik ben een ADD er en hou van een opgeruimde kamer. Mijn is ook vaak netjes. Waar ik lui in ben is de vuilnis zak weggooien. Ik doe mijn troep netjes in de vuilbak en als de zak dan vol is dan doe ik een nieuwe zak erin. De oude zak ligt er dan nog een week of 2 en dan komt er een moment dat deze naar de container gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:39

Ik ga alleen 'opruimen' als ik ritalin genomen heb, maar dan zit ik meestal drie kwartier op de rand van mijn bed me heel erg te irriteren aan de rommel en me te bedenken dat ik moet opruimen, maar doe het uiteindelijk nooit. Vandaar dat ik het nu maar gewoon even uit mezelf ga doen. Huisgenoot gaat morgen helpen dus dat scheelt ook alweer :')

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:42

Wow! Ik schrok van dit topic, jullie zijn toch meiden? :')

Herken mezelf er absoluut niet in, hou van een schoon huis en zal alleen dingen laten staan als ik ziek ben of chagrijnig. :Y)

Edit: en oh, als het even kan en ik bij iemand logeer of dergelijke die een vies huis hebben, maak ik gelijk het hele huis schoon. Wil dan een ding doen maar vervolgens is het 3 uur later en is echt alles schoon.

(Niet teveel uitnodigingen voor logeerpartijtjes in mn pb box nu hoor ;))
Laatst bijgewerkt door StillAngel op 27-01-15 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:42

Hm, nu ik die foto zie vind ik het eigenlijk nog best meevallen :') Maar dat is waarschijnlijk omdat ik zo snel alleen kleren/tassen/lege flessen zie, geen beschimmelde dingen ofzo, dat vind ik altijd het ergst.

vencedor: ik heb een huisgenootje die 24/7 in zijn kamer leeft en dag en nacht door gamet, overal ook verpakkingen op de vloer en aangekoekte borden/bekers (die overigens van hemzelf zijn dus die gebruikt de rest niet), maar de gemeenschappelijke ruimtes houdt ie heel erg schoon, dus dat je dan niet meer naar binnen zou durven..

(Is die bruin/oranjeish (hoe noem je die kleur meh :') ) jas aan je kapstok van de Monki trouwens? Totaal niet relevant verder maar die had ik ook zien hangen daar en hij is tof)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:47

Er is hoop meiden! :))
Ik ben ook jaren zo geweest, maar nu ik met mijn vriend samenwoon is het een stuk beter. Alleen de slaapkamer is nu nog een puinzooi, omdat we nog geen kledingkasten hadden, maar die zijn vandaag bezorgd, dus van het weekend hoop ik alles op orde te hebben!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:49

ja haha!...
Na een tijdje als er echt veel te veel kleding op de grond ligt zet ik mij op bed, met de pc en speel ik filmpjes af van leuke youtubers (zoella bv) en plooi ikalle kleding op. Die blijft dan nog enkele weken liggen en dan ruim ik het meestal ook op :D

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:50

Ik ga morgen mijn kamer opruimen! :D best een goed voornemen :=

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:51

Ladybird schreef:

Dit topic motiveert he! :))

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:53

Ik krijg hier kriebelhandjes van :))
Als ik rommel zie word ik gewoon een beetje onrustig, dus mocht iemand opruimhulp willen ;)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:53

xManon_ schreef:
Ladybird schreef:

Dit topic motiveert he! :))

Ja echt he :') haha ik zal als ik er om denk een before/after foto maken :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:54

Na de geschokte reacties op de foto's schaam ik me nog dieper _O- Als je dát al vies vindt.... }>

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:55

BaileyMix schreef:
Na de geschokte reacties op de foto's schaam ik me nog dieper _O- Als je dát al vies vindt.... }>

Hoe ziet die va jou er uit dan? _O-

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:56

Nou ja in het midden dus een stuk stoffige vloer en dan rondom tegen de muren en in de hoeken een vuilstort :') Met ergens nog een tafel vol met eten :')

Edit; En ik ga NU dus opruimen :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:58

Bij mij is't net andersom.. Mijn studentenkot is best netjes, maar mijn slaapkamer bij mijn ouders is echt een puinhoop. Overal liggen hoopjes kleren, lege glazen en blikjes, mijn vuilbakje puilt uit van het afval (er ligt ook een boel afval naast aangezien ik soms misgooi), mijn beddengoed is ook niet meer wat het geweest is aangezien mijn hond ook bij mij slaapt, soms ben ik zelfs te lui om nieuw beddengoed op te leggen dus dan slaap ik gewoon maar in een slaapzak op mijn bed :')
Maar de enigste rommel die je in mijn studentenkot zult vinden zijn boeken en papieren :=

Donderdag heb ik mijn laatste examen en dan heb ik een lesvrije week, dan ga ik mijn kamer eens stevig onder handen nemen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:59

Haha dit topic is voor mij ook wel een stok achter de deur :') Net zoals dat ik er nu dus over blog. Elke dag een stukje en dan aan het einde van het weekend wil ik helemaal klaar zijn. Maandag begint een nieuw blok en dan wil ik gewoon goed en rustig aan de slag kunnen aan mijn bureau

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:00

Lotgenoten *\o/*
Dacht al dat ik de enige was haha. Momenteel is het weer heel erg maar paar maanden geleden heb ik mijn eenpersoonsbed ingeruild voor een tweepersoons. Op een kamertje van 2 bij 5 is dat niet heel praktisch :+
Momenteel struikel en schuif ik dus nog even door totdat in april mijn zus het huis uit gaat en ik de hele zolder(10 bij 30 ofzo :') ) kan inpikken xd
Als ik echt heel goed opruim blijft het ook echt een tijdje netjes, totdat er ook maar één papiertje ergens ligt en dan is het BOEM, oorlogsgebied xd

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:02

Ik ga niet eens meer naar school dus ik heb ook totaal geen excuus om niet op te ruimen, gewoon puur luiheid := Het valt me nu trouwens op dat ik overal plastic zakken met allerlei troep erin heb staan :') Wáárom!?

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:03

Ongelofelijk wat een bende kunnen mensen maken zeg!! Ik kan er soms zelf ook wel wat van, maar zoooo erg!! Nee, dat niet :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:04

BaileyMix schreef:
Ik ga niet eens meer naar school dus ik heb ook totaal geen excuus om niet op te ruimen, gewoon puur luiheid := Het valt me nu trouwens op dat ik overal plastic zakken met allerlei troep erin heb staan :') Wáárom!?

Mijn kamer was op zijn aller ergst toen ik niet naar school ging en niet werkte. Lag alleen maar in bed, (rommelig) vriendje was hier vaak en samen maakten we er echt een troep van. Alleen maar blowen en bier drinken in bed, ga zo maar door. Toen donderde op een dag mijn bed uit elkaar, heb ik de planken echt drie maanden op mijn kamer laten liggen. Naderhand was mijn huisgenoot me zat, dus die heeft toen alles voor m'n verjaardag toen ik niet thuis was opgeruimd. Dat was in oktober, en sindsdien heb ik er niks meer aan gedaan. Nu is het weer tijd voor een grote schoonmaak EN DIT KEER GA IK HET ECHT VOLHOUDEN

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:06

Emmaa_ schreef:
Hahahaha _O- Toen ik in mijn vorige huis nog een bank had heb ik daar wel eens op geslapen omdat ik een fles wijn over mijn bed heen had laten vallen oid :o

Of dat iemand anders wijn over je bed heen gooit :o?

Mijn huis is nu ook best wel een zooi, komt ook door m'n huisgenoot die zich er niet aan kan storen. Maar vind het dan wel weer echt heel chill om op te ruimen, ruim dan meteen de chaos in mijn hoofd op naar mijn idee hahaha. Is wel een tijdje anders geweest, toen vond ik dat ik er recht op had om rommel te hebben en werd boos als mijn moeder het opruimde. Later vond ik dat ik recht had op 1 rommella en nu vind ik zelfs dat irritant. Zin om op te ruimen nu, maar ben bij m'n ouders |( :')