Shadow0 schreef:Dit vind ik een schoolvoorbeeld van slechte communicatie. Daarbij wordt totaal niet uitgegaan bij de informatie die voor de ontvanger van belang is (namelijk: je moet je abo van de kaart halen) en wordt informatie gedeeld die totaal irrelevant is (het opzeggen van het reisrecht zelf.)
En je geeft aan dat je het makkelijk hebt gevonden, maar uiteindelijk zijn mensen gewend om menselijke, mondelinge uitleg zwaarder te wegen dan een uitleg op internet. Als zij het rechtstreeks vragen aan de helpdesk van DUO, wordt die informatie als leidend genomen. Als DUO vervolgens behoorlijk relevante zaken weglaat (vrij vaak) is dat een probleem dat DUO is aan te rekenen. Zij weten immers, of kunnen weten, dat het een probleem is.
Het personeel van DUO moet dit vermelden tijdens de gesprekken ivm wetgeving. Uitvoerende instantie dus zijn we het daar niet mee eens moet men de politiek aanschrijven. Daarnaast, mocht dat niet uit mijn tekst blijken, moeten de medewerkers ook informeren over het stopzetten van het product op de kaart. Naar mijn weten doen ze dat ook (al gaat dat kennelijk dus wel eens mis) mits ze daar de kans voor krijgen en de beller niet al heeft opgehangen na het denken te horen van de juiste informatie (heb dit regelmatig van medewerkers vernomen).
Als je het flauw wil spelen. Het reisrecht is niet meer dan onderdeel van de wet studiefinanciering. Dat studenten het onderling los benoemen is niets anders dan het niet (volledig) op de hoogte zijn van de wetgeving, iets wat iedere Nederlander offcieel wel zou moeten.
Shadow0 schreef:Dat blijft een boete die juist bij de ov-chip niet meer nodig zou zijn, en zeker niet in die mate. Met het simpelweg aanwezig zijn van een abo waar je geen recht op hebt maar waar je ook geen gebruik van maakt, wordt er immers niemand geschaad en is 194 euro per maand vrij uitzinnig.
De studenten kunnen ten alle tijden gebruik maken van dit abonnement. Er zijn er ook genoeg bij die het zo lang mogelijk laten doorlopen (hopende op geen controle) omdat die 194,- per maand voordeliger is dan het betalen van de reiskosten. Ik weet niet of vervoersbedrijven kunnen zien of er onrechtmatig gebruik is gemaakt van het abonnement, DUO kan dat in ieder geval niet. Het bedrag is vastgesteld door de vervoersbedrijven.
Shadow0 schreef:Dat lijkt me op zich ook geen gek ideeIk weet eigenlijk niet of dat niet kan? Volgens mij kan het oplaadapparaat ook bonnetjes printen. Maar het lost de overige problemen rond de boete niet op.
Mits dat niet het afgelopen jaar is veranderd, is het geen mogelijkheid een geprint stopzettingsbewijs te krijgen van de automaat.
Ik weet eigenlijk niet of dat niet kan? Volgens mij kan het oplaadapparaat ook bonnetjes printen. Maar het lost de overige problemen rond de boete niet op.
Dus nu moet alles via de post. Anno 2014.
Al met al een vaag verhaal met een conclusie die ze in september ook al kunnen trekken. 
Vreemd.