Moeder weer boos op me

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Moeder weer boos op me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:53

En voor wiens gevoel ben jij verantwoordelijk? In elk geval dikke knuf, want het is niet makkelijk :(:)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:53

Het is allemaal niet zo simpel. Ik verzorg mijn moeder 24/7. Soms zeggen mensen je moet ook aan jezelf denken. Lekker makkelijk gezegd!
We krijgen 2x per dag thuiszorg en dat is het. Even wassen evt aankleden en klaar.
Ik wil onder geen beding mijn moeder in een tehuis. Nu wil de regering dat we meer mantelzorg doen, heel mooi maar ik merk aan geen kant dat je geholpen wordt.
Pas zei iemand je krijgt er toch geld voor als mantelzorger, klopt 200 euro per jaar.
Ts ik begrijp je probleem.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:55

kohtje schreef:
Het is allemaal niet zo simpel. Ik verzorg mijn moeder 24/7. Soms zeggen mensen je moet ook aan jezelf denken. Lekker makkelijk gezegd!
We krijgen 2x per dag thuiszorg en dat is het. Even wassen evt aankleden en klaar.
Ik wil onder geen beding mijn moeder in een tehuis. Nu wil de regering dat we meer mantelzorg doen, heel mooi maar ik merk aan geen kant dat je geholpen wordt.
Pas zei iemand je krijgt er toch geld voor als mantelzorger, klopt 200 euro per jaar.
Ts ik begrijp je probleem.

Ik snap jou. Maar ik snap TS ook.

Als jouw moeder 24/7 zorg nodig heeft is het waarschijnlijk een iets andere omstandigheid dan de moeder van TS die best heel goed zelf dingen kan, maar er gewoon geen zin in heeft.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:31

Kun je niet even de zorg van je moeder uit handen geven ?
Lijkt nu dat jullie beiden helemaal geen quality time hebben, maar dat ze jouw hulp vanzelfsprekend vindt en jij het hier veel te zwaar mee hebt.
Laat je niet chanteren en op stang jagen door haar. Ze is ziek en beseft niet wat voor invloed dit op je leven heeft.

Wel zou ik het hondje voor zijn eigen goed herplaatsen. Als ze hem niet meer in huis wilt, verzorgt ze deze dan nog goed ? Vergeet ze het dier niet tijdig te voeren en uit te laten enzo ?

Probeer zelf te bepalen wanneer je haar ziet en wanneer niet. Als jij stopt van te plooien als ze dit wilt of een taxi nodig heeft zal ze misschien toch op dat busje stappen. Het probleem is dat als je te veel gaat helpen je moeder nog minder zelfstandig zal worden. Iemand afhankelijk maken van je is niet helpen. Zolang ze in haar basisbehoeften geen tekorten komt (voeding, medicatie, verpleging, sociaal contact,...) mag je haar best eens aan zichzelf overlaten. Ze gaat heus niet doodvallen als ze haar kleinkind niet meteen ziet of als ze met het busje ergens heen moet. Je kunt met je huidige werk en huishouden onmogelijk haar persoonlijke assistente worden. Als zei dit niet kan begrijpen is dat pech. Je kunt niet altijd iedereen gelukkig maken en mag best tijd voor jezelf inplannen.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:27

Ook ik zorgde jaren lang voor mijn moeder toen ze nog op zich zelf woonde.....en alle goede adviezen hier ten spijt, je moeder loslaten is niet eenvoudig, zelfs onmogelijk.
Als dochter kamp je, hoeveel je ook voor haar doet, constant met een schuldgevoel.
Mijn moeder verblijft inmiddels in een verzorgingstehuis, de zorg is me dus voor een groot deel uit handen genomen.....en toch blijft de zorg om haar welbevinden.

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:04

Hoe gaat het nu met je TS?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 11:17

Het is op het moment wel wat rustiger.
Zaterdag konden we niet naar de baby gaan kijken want de moeder ligt nog in het ziekenhuis met een besmettelijke bacterie dus er mag niemand bij haar.
Als het goed is mag ze deze week naar huis en dan zouden we zaterdag kunnen gaan kijken.

Zondag wel met mijn moeder naar me oma geweest en ik heb boodschappen met haar gedaan.
Het hondje wilt ze wel houden, waarschijnlijk had ze gezegd dat ze het hondje niet meer wilde omdat ze boos was dat ik niet meteen naar me broer wilde/kon rijden toen de baby net geboren was en wilde ze even een punt maken ofzo.. dat weet ik niet.
Maar op dit moment gaat het gelukkig wel.