onder 1 dekbed, lekker dicht tegen elkaar aan kruipen! Vriendje heeft een bed van 1.40 en dekbed van 2x2m, ik heb een bed van 1.60 en een dekbed van 2x2.40 Ik rol mezelf graag aan de buitenkant van het bed in de deken zodat er geen koude lucht onderdoor komt
Ik ben op het moment vriendloos, maar altijd onder twee dekbedden geslapen. Vind het heerlijk om tegen mijn vriend aan te kruipen, maar als je dan midden in de nacht wakker word omdat je vriend het dekbed van je afgetrokken heeft, brrr Dan heb ik liever even fijn knuffelen en dan onder je eigen dekentje in slaap vallen
Sababber
Geplaatst: 18-01-15 23:12
Ik heb 2 eenpersoonsdekbedden. Mijn vriend en ik kunnen nogal ruzie maken om de dekens. Dus daarom is 2 fijner, als we samen onder 1 willen liggen klappen we de een over de ander heen waardoor er 1 grote wordt gecreëerd. En als we het zat zijn dan is dat geen probleem. En pakken we weer ons eigen dekbed.
Hij heeft ook wel eens mijn dekbed gejat en zijne aan de kant gegooid waardoor ik zonder lag en er eentje aan de andere kant onbemand lag
yvje86
Geplaatst: 18-01-15 23:13
1 dekbed, ooit bij center parcs onder 2 losse dekens gelegen en vond dat 3x niks.
Mri
Geplaatst: 18-01-15 23:15
echt absoluut 2 (om eerlijk te zijn 3 ) een persoons dekbedden hier. Mijn vriend heeft 1 dunne, ik heb een dikke en een dunne. Ik heb het altijd koud en hij niet. Daarnaast draaien we ons allebei in ons dekbed. Met een tweepersoons (we hebben het wel geprobeerd) ligt er 1 in de kou. En meestal was ik dat geen succes dus!
Wij hebben 1 bed van 180x220 maar wel 2 dekbedden van 140x220.. Nooit ongezellig hoor, dat doe je toch zelf? Wij hadden altijd ruzie om de dekens, maar ook als de een het koud had (ik) had de ander het juist weer bloedheet..
Nu iedere nacht heerlijk slapen en nooit meer gezeur om de dekens!
Marije_jiplover
Geplaatst: 18-01-15 23:21
Met 2 dekbedden kun je ook prima lepeltje-lepeltje liggen zonder tochtgaatjes hoor, doen wij hier ook bijna dagelijks. Maar beiden ook nogal woelwaters in bed, dus na verloop vsn tijd draaien we van elkaar weg en dan geeft 2 losse dekbedden minder tochtgaten tussen ons in.
Wij hebben een bed van 140x200 en een 4 seizoenen dekbed van 180x200.
Het inpikken van dekbedden is bij ons snel opgelost, het winterdekbed ligt er nu namelijk los op dus mocht de een gaan trekken dan heeft de ander de ander. 's Zomers is dit nog makkelijker, dan heeft vriendlief het te warm dus is de zomerdeken helemaal van mij
Ja klopt haha. Ik ga het proberen met 1 dekbed! Een hele grote xD
Abracadabra9
Geplaatst: 19-01-15 00:17
Dat is verschillend, ik woon nog thuis en heb een 2 persoons bed (1.60) met een lits jumeaux (220x240?) dekbed - waarvan de lakens altijd extra duur zijn omdat het extra groot is -. Ik vind het heerlijk, een dikke deken en lekker knus. Echter heeft mijn vriend zowel thuis als op kamers 2 aparte dekbedden, waarvan ik graag wel de dikste inpik (ook al ben ik 's nachts een kachel).
Kort gezegd: hij slaapt het liefst met 2 dekbedden, ik met 1..... Het is maar net wat je zelf fijn vind TS Uitproberen haha!
Ik had twee eenpersoons dekbedden Tot grote teleurstelling van (ex)vriendje die graag tegen me aankroop maar ik vind het veel te klef zo 's nachts zwetend tegen elkaar aan
Ik heb zelf een twijfelaar van 1.40m breed, daarop heb ik een dekbed van 220x200cm en daar liggen we dan samen onder ja. Ik vind het wel lekker knus en gelukkig pikken we allebei niet echt de dekens in! Al moet ik zeggen dat ik als ik bij mijn vriend slaap het ook best prettig vindt met ieder een eigen eenpersoonsdekbed. In slaap vallen samen vind ik fijn, maar daarna wil ik mezelf wel een beetje om kunnen draaien onder mijn eigen dekbedje.
Het ligt er denk ik aan wat je slaapgewoonten zijn! Als je al van elkaar weet dat je dekens inpikt/warmbloedig/koudbloedig bent of iets anders dan is de keuze snel gemaakt !
Allebei eigen dekbed anders is het elke nacht zo'n getrek om de dekens daar heb ik een hekel aan.
Riddershow
Geplaatst: 19-01-15 10:40
lits jumeaux!!! Ik hou van knuffelen en lekker tegen elkaar aanliggen... en manlief gelukkig ook. We hebben nog wel eens ruzie over de deken, maar het is vrij minimaal...
Aria_zz
Geplaatst: 19-01-15 10:41
Wij slapen nu momenteel regelmatig onder een 1 persoons dekbed dat gaat ook prima, maar dan soms eens tegentrekken Dus een dubbeldekbed moet prima gaan lijkt me