Sparen voor een doel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:08

M_D_H schreef:
Wat ik graag zou hebben is een gesloten rekening. Vroeger hebben mijn ouders een rekening afgesloten voor mij en mijn en mijn broertje en vanaf 18 jaar kwam dit gespaarde bedrag vrij voor mij (voor mijn broertje dit jaar) om te gebruiken.
Zoiets zou ik nu weer willen. of iets waarbij het meerdere dagen duurt voor het op mijn betaal rekening staat... of iets waarvoor je een schriftelijk verzoek met handtekening moet indienen.
Dat het maar zo lastig mogelijk gemaakt wordt om het er een bedrag van af te kunnen halen..

De rabobank heeft zoiets, dan duurt het 30 of 90 dagen voor het op je lopende rekening staat op het moment dat je het wil overboeken. En je krijgt nog iets meer rente op die spaarrekening dan op een gewone spaarrekening ook

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:03

Fangio schreef:
M_D_H schreef:
Wat ik graag zou hebben is een gesloten rekening. Vroeger hebben mijn ouders een rekening afgesloten voor mij en mijn en mijn broertje en vanaf 18 jaar kwam dit gespaarde bedrag vrij voor mij (voor mijn broertje dit jaar) om te gebruiken.
Zoiets zou ik nu weer willen. of iets waarbij het meerdere dagen duurt voor het op mijn betaal rekening staat... of iets waarvoor je een schriftelijk verzoek met handtekening moet indienen.
Dat het maar zo lastig mogelijk gemaakt wordt om het er een bedrag van af te kunnen halen..

De rabobank heeft zoiets, dan duurt het 30 of 90 dagen voor het op je lopende rekening staat op het moment dat je het wil overboeken. En je krijgt nog iets meer rente op die spaarrekening dan op een gewone spaarrekening ook

Ik heb zelf ING en wil daar eigenlijk niet bij weg.
Ik ga vrijdag eens informeren bij de bank wat de mogelijkheden hiermee zijn

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:18

Ik heb zelf een 2e bankrekening aangemaakt om te sparen. :)
Een spaarrekening vond ik niet fijn en ik wil dat wat ik spaar echt los van de maandelijkse lasten.

Die 2e bankrekening is nu omgedoopt tot mijn 'dromenpasje', die ligt op een goede plek in mijn kamer en heb ik dus niet mee. Heb ook niet de neiging gekregen om dit pasje voor iets te gebruiken, juist omdat het zo'n apart iets is van mijn andere geld, denk ik niet snel 'laat ik dat pasje maar even gebruiken'. Ik hou via een lijstje wat bij dat pasje ligt bij hoeveel erop staat, dus ik ga ook niet snel op de rekening ervan kijken. In mijn hoofd bestaat het geld wat op dat pasje staat niet echt omdat ik het dus nooit echt voor mij zie, wat ik wel bij mijn andere rekening heb natuurlijk, die check ik regelmatig.
Iedere maand zet ik zoveel mogelijk op dat pasje maar zo dat ik genoeg over hou om de maand door te komen, vaak ook wat meer, hou ik wat over dan zet ik dat ook op mijn andere rekening.

lovemario

Re: Sparen voor een doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:11

zucht.. bijna het geld bij elkaar voor mn e rijbewijs ( op 50 euro na) gaat mn scooter stuk.. moet hem wel laten maken aangezien ik hem dagelijks nodig heb.
nouja dan nog maar een maandje wachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:10

Hoe sparen jullie voor meerdere doelen?

Ik wil graag een autootje kopen op den duur en wil in oktober weer mijn schoolgeld in één keer betalen. Maar sparen jullie dan voor één doel tegelijk of met meerdere rekeningen en stort je per rekening wat? Ik heb nu dat laatste en dat is niet erg overzichtelijk haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:11

Fangio schreef:
M_D_H schreef:

Dit heb ik ook! Erg handig, alleen ik durf er geen grote bedragen op te zetten, voor het geval dat.

maatje987

Re: Sparen voor een doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:48

ik heb de oranje (jongeren ?) spaar rekening bij de ing erg handig en ik kan het ook bij houden bij de mobiel bankieren app

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:55

Leuk topic, ik doe mee! *\o/*
Toen ik nog bij mijn ouders woonde ging sparen makkelijk, had immers nauwelijks vaste lasten. Nu met ons koophuis (samen met vriendlief) merk ik dat sparen toch veel minder makkelijk/snel gaat. Alles kost gewoon ontzettend veel geld. Kreeg vorige maand ook de rekening van mijn zorgverzekering: iets van 800 euro eigen risico, vanwege mijn ongelukje met paard afgelopen herfst. Wij hebben ons eigen risico maximaal staan, omdat we eigenlijk nooit iets (gehad) hebben, maar met dit soort dingen tikt het gewoon lekker aan -O-