Vriend heeft met een ander gezoend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:45

Goede beslissing inderdaad, sterkte vanavond!

Jolliegirl

Re: Vriend heeft met een ander gezoend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:51

Heel veel succes vanavond.
Kies wat jij wil..wat jou goedvoelt..
Laat je niet ompraten met mooie woordjes...

Wat een rotsituatie..

Als mijn vent met n ander zoent is het over...ookal heb ik dan geen werk,huis,vriend meer..
Dat overleef ik dan wel weer.. Ik sta er dan helemaal alleen voor!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:56

Ehm, hoe kan je dan van hem verwachten dat hij moet laten zien dat je belangrijk voor hem bent terwijl het overkomt alsof jullie beiden toch wel twijfels hebben over de relatie en ik begrijp dat jij vooral degene was door wiens twijfels jullie 2 maanden geleden besloten afstand van elkaar te nemen...?

Lijkt me niet helemaal fair om dan van hem te verwachten dat hij zijn ziel en zaligheid in een relatie stort waarvan de ander heeft aangegeven dat er best wel twijfels zijn of ze met hem verder wil...en of dat überhaupt gaat lukken vanwege de afstand en het elkaar weinig zien enzo.

Het lijkt me logischer dat je eerst eens gewoon eerlijk en open een gesprek in gaat waarbij jullie allebei jullie kaarten op tafel gooien en bespreekbaar maken wat je precies wilt in je relatie, en in hoeverre dat het haalbaar is om dat bij elkaar te vinden :)

Pas als je een duidelijk plan hebt om het samen weer leuk te gaan hebben, en samen besluit er helemaal voor te gaan, kan je verwachten dat hij er helemaal voor gaat en dat ook aan je laat zien....waarbij jij uiteraard hetzelfde "moet" doen zodat jullie allebei niet hoeven te twijfelen over elkaars intenties :j

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:57

Jeetje wat een rotsituatie TS :(
Ik wil je heel veel kracht en wijsheid sturen voor vanavond :(:)
Alles komt altijd wel op z'n pootjes terecht.
Het doet nu pijn, maar je laatste post in precies zoals het is. Als hij maar met 1 been in de relatie staat, wat is je relatie dan waard? Iedereen verdient iemand die net zo gek op hem/haar is als hij/zij op diegene.
Heel veel sterkte!

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:11

Rotsituatie TS :( ik weet helaas maar al te goed hoe jij je voelt.

Ik ben er vorig jaar via via achtergekomen dat mijn toenmalige vriend tijdens het stappen met een ander had gezoend. En het zou niet de eerste keer zijn geweest ook. heb van meerdere mensen bevestiging gekregen behalve van hem toen. Tot op de dag van vandaag ontkend hij het.. maar zegt wel dat hij het misschien gewoon vergeten is dat het gebeurd is door de alcohol. ( daar heb je het Alcohol excuus weer. Ik weet hoe hij is met alcohol en dat hij makkelijk vergeet als hij bezopen is, dus daarin kan ik hem geloven. Maar ik geloof ook dat het wel gebeurd is )

Heb er heel lang mee in mijn hoofd gezeten, wat moet ik nu doen. Ik heb hem uiteindelijk vergeven, maar inderdaad vergeten doe je niet. Het resultaat is nu dat na 6 maanden wij alsnog uit elkaar zijn gegaan. Wel eens waar als hele goede vrienden en we spreken elkaar nog elke dag. Maar dat is het dan ook. Het vertrouwen is gewoon zo erg beschadigd dat je met alles wat hij dan ook maar doet onzeker wordt, en ik werd daar erg ongelukkig van.

Wij hadden overigens 4 jaar een relatie , waarvan wij 3 jaar hebben samengewoond. Ook ik zei altijd, mijn vriend doet zoiets niet.

Nu heb ik gelukkig een hele lieve nieuwe vriend, vertrouw hem volop maar door wat er gebeurd is ben ik ook voorzichtiger geworden.

Ik hoop dat mijn verhaal je een beetje helpt. Zegt niet dat het bij jou ook zo zal zijn, maar dit is mijn ervaring. Als het werkt tussen jullie en jij kan hem volledig vergeven en vertrouwen, is dat geweldig natuurlijk.

En als het niet werkt, er zijn echt nog meerdere 'vissen in de zee'!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:52

CharlotteCC schreef:
Sorry dat ik niet op ieder persoonlijk reageer, maar ik waardeer al jullie reacties heel erg!

Het gevoel begint steeds meer te komen dat het inderdaad een actie was, omdat hij niet meer genoeg voor mij voelt. Dat hij eigenlijk heel graag van het vrijgezelle leven wil genieten. Hij zegt van niet, maar ik denk dat hij mij ook eigenlijk niet kwijt wil, maar ook niet meer een vaste relatie wil.
Want ja, hij heeft heel erg spijt, maar ik merk het niet tot nauwelijks. Hij zegt dat het door de twijfels komt. Eigenlijk zouden we pas na mijn tentamens praten, maar ik kan het gewoon niet loslaten, en daarom gaan we vanavond praten.

Gisteravond dan ook in een verdrietig moment hem gestuurd dat als hij niet gaat laten merken hoe belangrijk ik voor hem ben, ik voor mezelf ga kiezen. Niet zozeer de zoen zit mij dwars, maar de manier waarop hij met de situatie omgaat. Hij doet afstandelijk en geeft mij het gevoel dat ik iets fout heb gedaan. Hij zegt dat hij dit niet bewust doet, maar ja, onbewust dus wel. Ik moet hem gaan loslaten, hem maar naar mij toe laten komen.. Ik vind het ontzettend moeilijk, want ik ben onwijs gek op hem en ben bang dat hij het niet zal doen. Maar ik wil geen relatie met iemand die er maar met één been in staat.

Dus hij moet vanavond echt laten zien dat hij er voor de 100% voor wil gaan. Anders is het wat mij betreft klaar..

Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen voor vanavond. En nogmaals: ik hoop op een uitkomst die jou het gelukkigst maakt. Al is dat misschien een uitkomst die je voor nu het verdrietigst maakt. :(:)
En over het dikgedrukte stukje: laat het alsjeblieft niet gebeuren dat HIJ in de slachtofferrol gaat zitten. Dit is niet jouw schuld! Hij heeft de keuze gemaakt om haar te zoenen, hij is dus degene die fout zit en wat heeft goed te maken met jou. Haal het dus alsjeblieft niet in je hoofd om hem naar jou te laten komen. Mocht het wel nodig zijn dat jij naar hem moet zodat hij het goed kan maken, vraag je dan af wat je werkelijk waard bent voor hem. Hoezeer wil hij er echt moeite voor doen om het goed te maken met jou?

Edit: met 'naar hem toe komen' bedoel ik niet letterlijk dat jullie vanavond niet bij hem thuis moeten afspreken, maar meer dat jij hem niet tegemoet moet komen omtrent het aanbieden van zijn excuses. Hij zat fout, laat hem dus maar 200% de moeite doen om het goed te maken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:45

Hoe is het gesprek gegaan ts??

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:45

Dat vraag ik me ook af.. :(:)

esmee1008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:24

Hier nog 1, hoop dat je hebt kunnen zeggen en op hebt kunnen lossen zoals jij het voor ogen had! :*

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:35

Hoe is het gegaan TS?

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 00:34

Lief dat jullie er naar vragen.

Maar we hebben samen besloten er een punt achter te zetten. Niet zozeer vanwege die zoen, maar meer vanwege zijn en ook mijn twijfels die spelen. Allebei zijn we bang dat wanneer we nu door zouden gaan, we over een paar maanden weer tegen precies hetzelfde aan zouden lopen. Qua verstand het beste, maar ik wist niet dat je zo ontzettend verdrietig kon zijn.. fiets, wat is dit moeilijk.. Het idee om niet meer 's ochtends wakker te worden met een berichtje van hem, niet meer 's avonds met hem te gaan slapen. Ik kan alleen maar huilen als ik denk aan de momenten die we niet meer samen zullen delen... De enige manier waarop ik nu nog een beetje normaal kan nadenken, is het idee dat we als we bij elkaar horen, we wel weer bij elkaar komen maar dan in een beter jasje.

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Het heeft me de kracht gegeven om voor mezelf te kiezen, maar leuk vind ik het niet.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 00:36

CharlotteCC schreef:

Maar we hebben samen besloten er een punt achter te zetten. Niet zozeer vanwege die zoen, maar meer vanwege zijn en ook mijn twijfels die spelen. Allebei zijn we bang dat wanneer we nu door zouden gaan, we over een paar maanden weer tegen precies hetzelfde aan zouden lopen. Qua verstand het beste, maar ik wist niet dat je zo ontzettend verdrietig kon zijn.. fiets, wat is dit moeilijk.. Het idee om niet meer 's ochtends wakker te worden met een berichtje van hem, niet meer 's avonds met hem te gaan slapen. Ik kan alleen maar huilen als ik denk aan de momenten die we niet meer samen zullen delen... De enige manier waarop ik nu nog een beetje normaal kan nadenken, is het idee dat we als we bij elkaar horen, we wel weer bij elkaar komen maar dan in een beter jasje.

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Het heeft me de kracht gegeven om voor mezelf te kiezen, maar leuk vind ik het niet.

heel veel sterkte, enne dat het pijn doet, is omdat het nog heel vers is.

soms moet iets eerst heel veel pijn doen, om er uiteindelijk beter van te worden. :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 00:39

Break-ups zullen altijd pijnlijk zijn. Heel veel chocola kopen, films kijken en vooral veel huilen. Lekker paar dagen zielig zijn en dan schouders eronder en sterk zijn. Sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 01:04

Allereerst heel veel sterkte! Een relatie verbreken is nooit leuk.

Ik vind wel dat jullie erg snel besloten hebben een punt erachter te zetten. Jullie hebben al 4 jaar een relatie maar je besluit in 2 dagen tijd met behulp van een paardenforum dat je het uit gaat maken? Persoonlijk vind ik dat een beetje te snel. Vergeet niet dat jongens totaal anders denken dan wij. Vrouwen zoeken altijd overal wat achter. Jij denkt dat hij afstandelijk doet omdat hij het niet meer wilt, maar misschien doet hij wel afstandelijk om je tijd te geven om na te denken? Of misschien wel onbewust. Ik las ergens een post met: Hij zegt dat hij het niet bewust doet, maar dus wel onbewust. Ik vind dit vrij cru om te zeggen. Onbewust betekent dat hij het niet door heeft. Je geeft hem de schuld van iets wat hij niet door heeft?

Maar even over de situatie zelf. Ik ben geen man, maar mij zou zomaar hetzelfde kunnen overkomen. Als ik dronken ben denk ik niet meer na, ik zie wel wat er gebeurd. Dit zal hem ook wel overkomen zijn. Er is zelfs wetenschappelijk bewijs dat je niet meer goed nadenkt als je dronken bent, dan kun je zoiets dus verwachten. Je kan zeggen: Moet ie maar niet dronken worden.. Maarja, denk jij daarbij na?

Ik sta ervan te kijken hoe snel je je om laat praten. Vergeleken met je eerste post, waarin je nog aangaf dat je hem nog steeds vertrouwd, zie ik in je laatste posts dat je hem niet meer vertrouwd? Een tip voor de volgende keer: Gooi dit niet op internet. Dit soort beslissingen zijn aan jezelf, en niet aan derest van de wereld.

Hij heeft je alles eerlijk verteld, tot in de detail. Ik vind dit getuigen van spijt. Ik ken hem verder natuurlijk niet, maar je zegt zelf dat je dit nooit achter hem gezocht had. En dat hij aangeeft dat hij het niet meer zal doen.

Misschien moet je even uit je emotionele achtbaan stappen, even uit je lichaam stappen en naar jezelf kijken. Je vertoont nu typisch vrouwengedrag.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 01:30

MarZaracha, mooi geschreven! eens met jou..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 01:31

Andere kant van het verhaal: zelf heb ik ook een keer met een ander gezoend in een dronken bui. Ik ben impulsief en heb nogal een zwak voor aandacht, maar voor mij is het zo..: ik deed het niet uit gebrek aan liefde voor mijn vriend! Ik wil met niemand liever samen zijn dan met hem. Ik deed het omdat ik op dat moment in het moment leefde, dronken was, en er nogal sprake was van lust.. En ik miste mijn vriend eigenlijk heel erg en probeerde dat op de één of andere manier op te vullen ofzo, hoe stom dat ook klinkt.
Nadat ik die fout beging heb ik me echt zo immens schuldig gevoeld dat is ongelofelijk.. Echt vréselijk voelde ik me (terecht). Maar ik ben wel 100% open geweest naar mijn vriend en dat blijf ik ook, ik kan zoiets toch niet voor me houden. Gelukkig weet hij dat en zijn we daarom nog samen (wonen nu zelfs samen!), daar ben ik hem heel dankbaar voor.

Ik denk dat je vriend ook zo is, dat hij het je openlijk heeft verteld zegt een hoop en als er ooit weer zoiets gebeurd zal hij dat weer openlijk vertellen. Je kunt hem gewoon vertrouwen anders had hij het je niet verteld! Maar hij heeft natuurlijk wel een zwak; eens een zwak altijd een zwak. Dat wil niet zeggen dat hij ook nog ooit aan die zwak toe zal geven hoor.

Zojuist las ik dat jullie nu uit elkaar zijn.. Ga bij jezelf na of je dat wel echt wilt. Zo niet dan kun je nadenken over wat ik zojuist heb geschreven. Zo wel denk wens ik jullie veel succes in deze tijd!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:32

Jaime_ schreef:
MarZaracha, mooi geschreven! eens met jou..

Hier ook eens. Bokkers kunnen gemakkelijk puur vanuit verstand redeneren door de afstand die ze hebben, maar een relatie is meer dan een optelsom van verstandelijke ideeën.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:53

Ts sterkte... Ik heb het ook meegemaakt recht in de examens, laat je er niet door doen en gewoon voor jezelf leren en goede examens maken! Ook al ist het rot moeilijk.

Als ze beide al langer twijfels hadden, en met een strohalmpje aan elkaar hingen is feit de beste keuze. Even ademen, examens af maken en zien of ze daarna nog ruimte voor elkaar hebben of niet, want dat gebeurd ook soms.
Maar bij elkaar blijven om bij elkaar te blijven zal hen nu niet sterker maken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:05

CharlotteCC schreef:

Maar het hoeft niet zo te gaan hè. Ik heb met m'n ex nog steeds een heel goed contact. We leefden als broer en zus. Daarom is het uit gegaan. Nu zijn zijn we nog steeds broer en zus. Bellen en appen nog steeds elke dag. Passen samen op de hond. Maar daten met een ander.

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:49

Sterkte TS, uit ervaring weet ik dat break-ups echt niet leuk zijn.. Je moet vooral lekker aan je zelf denken meid!!

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:22

Sterkte TS. Succes met je tentamens en een dikke knuffel van hier :(:)

Als jullie bij elkaar horen, dan komt dat ooit nog wel en anders vind je een andere liefde in je leven <3

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:53

Sterkte meid. Ik weet hoe vreselijk je je voelt en dat je niet weet hoe je verder moet zonder hem.
Maar je gaat je beter voelen, echt!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:23

Even een soort van of topic maar moet het even kwijt, voor alle gekwetste zielen hier die geen man meer wil vertrouwen een tip.
Als je dat meeneemt in je volgende relatie heb je gelijk al een probleem in die nieuwe relatie. Bij voorbaat jaloezie, achterdocht en onzekerheid brengt nooit iets goeds.

De ene man is de ander niet, je hebt mannen die vreemd gaan bij het leven, die daarin na het ontdekken van de vrouw/vriendin er geen oprechte spijt bij tonen en die daarin niet snel zullen veranderen en je hebt mannen zoals die van jou TS. De relatie loopt niet lekker en in een dronken bui beantwoord hij een zoen van een meisje en dat biecht hij ook nog op.

Ik snap dat hij twijfelde, je zegt zelf al hij mist je bij belangrijke dingen in zijn leven. Kan je natuurlijk niks aan doen als je niet naast de deur woont maar dat is iets wat blijkbaar wel een scheurtje in jullie relatie bracht. Twijfel over jou als persoon/partner hoeft het niet geweest te zijn, dat was er denk ik niet.

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 13:37

Lieve reacties, dank jullie wel.

@MarZarascha en ook de rest: Ik heb op dit moment zelf ook het gevoel dat we veel te snel een beslissing hebben genomen. Het voelt absoluut niet goed en ik mis hem ontzettend. Maar er speelt wel meer dan dat ik hier alleen heb neergezet, vandaar ook de beslissing om het uit te maken. We hebben eerder namelijk op dit punt gestaan, maar het toen niet doorgezet omdat we niet zonder elkaar wilde. Misschien heb ik mij onbewust dit keer laten beïnvloeden door jullie, mijn ouders, andere mensen met wie ik het erop heb gehad, maar ook heel erg door mijn vriend die steeds duidelijker maakte dat hij twijfels had/heeft.. Maar hoe langer ik over onze beslissing nadenk, hoe minder belangrijk die dingen lijken te worden en hoe liever ik had gehad dat we nu nog bij elkaar waren. Gisteren leek het echt te beste beslissing, op dit moment niet meer.

Allebei zijn we heel erg bang dat we de verkeerde beslissing hebben genomen. Maar hij twijfelt nog steeds en ik wil gewoon geen relatie met iemand die er maar met een half been in staat om vervolgens over een half jaar opnieuw door dit verdriet te moeten. Ik doe dit puur uit zelfbescherming om nog enigszins mijn tentamens te kunnen maken en nog enigszins de eer aan mezelf te houden. Ik wil hem nu ook de ruimte geven om te kunnen nadenken, zonder elke keer mijn verdriet te zien en zonder dat ik hem probeer te beïnvloeden, dat hij zelf tot de conclusie kan komen dat hij ook niet zonder mij kan.
Het lijkt op dit moment de omgekeerde wereld, ik zou de beslissing moeten nemen. Maar ik ben er wel achter dat ik heel graag met hem verder wil, maar de bal ligt nu bij hem. Hij heeft de twijfels, niet ik.

Ik merk ook dat ik hem in die zin niet echt iets verwijt, hoe gek het misschien ook klinkt. Tuurlijk, ik ben heel erg verdrietig dat het zo is gelopen en dan hij niet veel eerder aan de bel heeft getrokken dat hij twijfels had. Maar ik heb nogal het gevoel dat mijn vriend op dit moment het allemaal niet meer zo goed weet met alles niet en dat hij daarom dit gedaan heeft.

Misschien zijn we maar een week uit elkaar, misschien voor een paar maanden, misschien voor altijd. Ik weet het niet, ik kan niet in de toekomst kijken hoe graag ik dit ook zou willen. Tijd zal het leren.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:41

Je klinkt als een heel verstandige vrouw die weet wat goed voor haar is. Ik wens je alle wijsheid en ontzettend veel sterkte toe, want het is een ontzettend vervelende emotie... :(