Ik was toen 28 weken zwanger van de eerste.
Ook dit was een 'ongelukje' want we kenden elkaar pas 3 maand.
We zijn inmiddels bijna 10 jaar bij elkaar.
Koophuis en 3 kinders
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:In mijn omgeving ben ik anders best laatMeeste van de vrienden/familie zijn tussen 20/25 getrouwd
Imo is dat gewoon een normale leeftijd daarvoor... toch?
Tuurlijk hebben we pieken en dalen maar heb er geen spijt van gehad
Lous schreef:De meeste studeren nog op hun 20ste. Ik had er zelf niet aan moeten denken. Studententijd is echt de mooiste tijd van je leven. Niet naar feesten kunnen, want nee mijn man zit thuis op me te wachten. En de wereld en het leven verder ontdekken gaat ook niet echt meer. Nee ik vind persoonlijk dat juist rond je 20-ste de tijd is om te ontdekken wat het leven te bieden heeft.
Sommige mensen begrijpen het leven niet helemaal geloof ik. Lous schreef:De meeste studeren nog op hun 20ste. Ik had er zelf niet aan moeten denken. Studententijd is echt de mooiste tijd van je leven. Niet naar feesten kunnen, want nee mijn man zit thuis op me te wachten. En de wereld en het leven verder ontdekken gaat ook niet echt meer. Nee ik vind persoonlijk dat juist rond je 20-ste de tijd is om te ontdekken wat het leven te bieden heeft.
spatter schreef:Goof schreef:
Je ging samenwonen toen je 16 was?
ja, klopt![]()
Ik ging voor studie op kamers en ik had mijn man al iets eerder leren kennen omdat we dezelfde opleiding gingen doen, dus eenmaal begonnen zijn we gelijk samen gegaan.
rienne schreef:elizexbeau schreef:
Ik ben 23(volgende maand 24)en in mei alweer 3 jaar getrouwd met een oudere mandit jaar zijn we 7 jaar samen en wonen 5 jaar samen. En ons eerste kindje is op komst
Hoe oud is je man, als ik vragen mag?
. Trek mij vrij weinig aan wat mensen ervan vonden.[/quote]
rienne schreef:rienne schreef:Ik ben 23(volgende maand 24)en in mei alweer 3 jaar getrouwd met een oudere mandit jaar zijn we 7 jaar samen en wonen 5 jaar samen. En ons eerste kindje is op komst
Ja hoor dat mag mijn man is 22 jaar ouder dan mij. Had ik dat ooit in gedachten? Nee, maar het voelde goed en ook veel commentaar gehad erover maar hey ik moet er toch mee leven. Trek mij vrij weinig aan wat mensen ervan vonden.

Nee, dan wacht ik liever nog minstens vijf jaar, niet omdat we het niet zeker zijn, maar omdat we dan nog iets heel bijzonders hebben om op lange termijn naar uit te kijken
anneliesdj schreef:Dat dacht ik vroeger ook amy_luna, ik zag mezelf ook niet zo snel trouwen en al helemaal geen kinderen krijgen. Maar toen ontmoette ik de ware en toen ik er beter over na ging denken wilde ik eigenlijk ook wel een kindje van hem, terwijl ik 2 jaar daarvoor nog riep dat ik 'nooit' kinderen hoefde.
Van mij hoeft het allemaal niet. Yucca schreef:Jong trouwen heb ik opzich geen probleem mee, maar ik vind het jong trouwen vóór het samenwonen nogal wat.
Hoe goed ken je elkaar eigenlijk als je niet samenwoont? Ik ben blij dat ik niet getrouwd ben met diegene waar ik als eerste mee ging samenwonen.

Oliiviia schreef:Als ik hier de leeftijden zie, val ik echt bijna achterover
Ik ben nu (bijna) 19 en net begonnen aan mijn studie.
Ik zie mezelf echt niet trouwen voor dat deze afgerond is (6-7 jaar)
De ware leren kennen verandert alles. quera schreef:Lous schreef:De meeste studeren nog op hun 20ste. Ik had er zelf niet aan moeten denken. Studententijd is echt de mooiste tijd van je leven. Niet naar feesten kunnen, want nee mijn man zit thuis op me te wachten. En de wereld en het leven verder ontdekken gaat ook niet echt meer. Nee ik vind persoonlijk dat juist rond je 20-ste de tijd is om te ontdekken wat het leven te bieden heeft.
Want als je getrouwd bent mag je niet meer op stap en zit je in een kooi?
Je kan dan nog steeds stappen en/of reizen.
In sommige relaties mag je deze dingen niet meer als je een relatie hebt. Dit is maar net hoe jij en je partner het invullen

Lous schreef:Het kan wel, prima als je goede afspraken kunt maken. Maar je bent nog jong, kan nog de wereld ontdekken, ook op relatievlak. Maar je bent al gebonden. Terwijl iedereen om je heen bezig is de mannelijke wereld ( of die van hetzelfde geslacht, mocht je homo of lesbienne zijn) nog te ontdekken.
En op bijvoorbeelde je 16 kijk je heel anders tegen relaties aan dan op je 20-ste.
amy_luna schreef:anneliesdj schreef:Dat dacht ik vroeger ook amy_luna, ik zag mezelf ook niet zo snel trouwen en al helemaal geen kinderen krijgen. Maar toen ontmoette ik de ware en toen ik er beter over na ging denken wilde ik eigenlijk ook wel een kindje van hem, terwijl ik 2 jaar daarvoor nog riep dat ik 'nooit' kinderen hoefde.
Ik geloof ook wel dat de meesten er dan anders over gaan denken als ze de ware hebben gevonden.
Maar ik denk dat ik daar wat te nuchter in benVan mij hoeft het allemaal niet.

Paisano schreef:Lous schreef:Het kan wel, prima als je goede afspraken kunt maken. Maar je bent nog jong, kan nog de wereld ontdekken, ook op relatievlak. Maar je bent al gebonden. Terwijl iedereen om je heen bezig is de mannelijke wereld ( of die van hetzelfde geslacht, mocht je homo of lesbienne zijn) nog te ontdekken.
En op bijvoorbeelde je 16 kijk je heel anders tegen relaties aan dan op je 20-ste.
En wat nou als je daar geen behoefte aan hebt omdat je hartstikke blij bent met wat je hebt?