25+ en bij je ouders wonen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: 25+ en bij je ouders wonen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:25

SLS_focus: er staat EIND 20 ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:29

Hier iemand van 26... die thuis wonend is.

lang verhaal mag ook via pb..

Ik ken je Gevoel ik woon nu ook weer met me zusje thuis me pa woont bij zijn vriendin, (in het huis van me pa woon ik dus met me zusje)

Ik heb dat dus precies hetzelfde, als ik op me zelf wil moet me paard de deur uit..

Vriendinnen van mij kopen nu ook appartementjes samen wonen, tja ik ben vrijgezel en ik zie wel hoe het loopt :o

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:41

)
Winged schreef:
Poiuytrewq schreef:
Soort kluizenaar idee heb ik daar bij :D

Ja, maar misschien is die persoon helemaal gelukkig met zijn leven. Je weet het niet.
dan ben ik heel blij voor diegene haha. :D

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:11

thuis wonen is heerlijk! ik woon sinds een half jaartje op mezelf en ben nu 26 jaar. Ben gaan samenwonen. Tot die tijd lekker thuis gewoond. Ik moet zeggen dat het financieel wel lekker was om thuis te wonen. ik betaalde wel kostgeld maar dat is niks vergeleken met hypotheek etc. :-)

Ik had tot een jaar geleden nog helemaal niet de behoefte om uit huis te gaan, maar leerde mijn vriend kennen en van het een komt het ander.. ;-)

Ik zou zeggen lekker doen wat goed voelt!
Het komt als het komt en anders niet, ook prima :-)

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 21:46

Ik wil iedereen graag bedanken voor de openheid en verduidelijking van hun eigen situaties :)
Het helpt enorm in het besef dat het helemaal niet zo raar , of erg is dat ik momenteel ervoor kies om in deze luxepositie te blijven zitten totdat ik de dingen goed voor mekaar heb :)
Ik weet wel dat ik op een goeie dag een leuke vent tegen het lijf loop en uiteindelijk mijn eigen stek wel zal hebben, dus ik ga proberen het maatschappelijke naast me neer te leggen en me echt te richten op wat ik graag met mijn leven wil doen , dankjulliewel allemaal! :)

IsmaySenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:43

Geniet er van zou ik zeggen! Wou dat ik die mogelijkheid had gehad.
Hier ivm mijn opleiding heel vroeg uit huis (was net 16) en toen 5 jaar op mij zelf gewoond. De eerste 2 jaar wel met klasgenoten in een huis van het ziekenhuis waar ik mijn opleiding deed. Daarna had ik mijn eigen huisje. Na die 5 jaar ben ik tijdelijk weer naar mijn ouders gegaan omdat mij relatie uit was en ik een baan meer bij hun in de buurt had gevonden.
Achteraf had ik daar financieel gezien beter langer kunnen blijven want na een halfjaar - heb ik zonder spaargeld, maar wel met mijn huidige man een appartement gekocht.
Mijn relatie met mijn ouders is niet goed, dus weet niet of het langer goed was gegaan.
Het was wel makkelijker geweest omdat we dan in het begin wat meer hadden kunnen doen.
Inmiddels 28 en heel tevreden met mijn eigen huis, 2 pony's en een man en kind, maar als ik het anders had kunnen doen....
Afgelopen jaren heel hard moeten werken en weinig kunnen genieten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:00

Ik ben 26 en woon ook nog thuis. Al willen vriendlief en ik dit jaar wel gaan samenwonen.

Zo te lezen hebben je moeder en jij het goed voor elkaar, waarom zou je daar dan verandering in brengen?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:07

joh wat maakt het uit. Mijn oom heeft tot ca zijn 45ste bij zijn moeder gewoond. Toen is zij overleden en is hij er blijven wonen. Ook een vriend van ons is tot de dood van zijn moeder (ookrond de 42) thuis blijven wonen.
Tip zorg dat het geregeld is dat jij er kunt blijven wonen als je moeder wegvalt

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:30

Zo te horen zit je helemaal niet slecht. Als iedereen hier vrede mee heeft, dan is het toch goed zo? Soms lopen dingen gewoon niet helemaal zoals je verwacht. Daarnaast moet je doen wat voor jou goed voelt, en niet wat de rest van de wereld vindt dat 'normaal' is en waar je je goed bij zou moeten voelen.

Ik ben zelf 23 en woon nog thuis, mijn vriend 27. Hij studeerde tot voor kort nog en ik werk parttime i.v.m. thuisstudie, alhoewel ik mijn uren nu aan het opbouwen ben naar mate ik meer leer. Mijn vriend is vorige maand afgestudeerd en we zijn aan het plannen om over een (half)jaartje samen te gaan wonen.

Thuiswonen was tot nu toe ideaal: ik heb kunnen sparen, kan mijn thuisstudies bekostigen en kan mijn paard onderhouden. Zelfde voor mijn vriend eigenlijk. Wij wonen echter in een 'normaal' huis en dan is een beetje privacy op een gegeven moment wel fijn :')

Dus gewoon doen waar jullie je goed bij voelen!
Uiteindelijk komt alles wel goed ;)

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:50

Herkenbaar verhaal. :P Ik ben laatst 27 geworden en woon bij mijn vader.

Ik heb tijdens mijn studies in verschillende steden op kamers gewoond, na mijn laatste studie ben ik op reis gegaan. Uiteindelijk was het geld op, en ben ik weer bij mijn vader gaan wonen. Momenteel ben ik al een tijd rustig aan het sparen om weer op mezelf te kunnen, mijn vader vindt het wel gezellig nu en voorlopig bevalt het nog wel om thuis te wonen. Natuurlijk wil ik graag weer in de stad wonen want ik heb wel behoefte aan een plekje voor mezelf, maar dat komt na de winter wel weer. Maar ik ben erg dankbaar dat ik momenteel bij mijn vader kan wonen. Ik heb ook altijd veel moeite met vastigheid en binden; dus geen relaties, wil voorlopig geen koophuis, hoef geen vast contract op het werk, etc. Compleet het tegenovergestelde van mensen uit mijn vriendengroep doen en van wat er in mijn omgeving wordt verwacht. Ik voel me hier niet schuldig over, ik ben heel blij met mijn leven en de mening van een ander interesseert me niet. :=

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:05

Hier een situatie die een beetje vergelijkbaar is. Ik ben 25 en ik woon boven mijn moeder. :Y)We hebben een huis met twee woonlagen. Dus allebei een eigen badkamer, keuken, woonkamer en slaapkamer. Het is bij mij een slag kleiner, maar ik heb ruimte zat en ik kan me dus volledig afzonderen en alleen leven, maar in de praktijk ben ik best veel ‘beneden’. We werken allebei parttime en hebben dat om elkaar heen gepland, zodat ik haar hond kan uitlaten als ze werkt en zij op mijn werkdagen de paarden tussendoor nog een keer hooi kan geven. We koken vaak voor elkaar, omdat het onhandig is om allebei voor één persoon te moeten koken.
Zonder haar had ik niet 3 eigen paarden + trainingspaarden kunnen hebben. Ik investeer in het huis/erf en ik heb zelf de stallen, paddock, longeercirkel, etc. aan laten leggen. Hierdoor heb ik geen spaarpotje meer voor een geheel eigen woning. Ik heb wel de leeftijd om helemaal op mezelf te wonen, maar het zou me geen enkel voordeel opleveren, zeker omdat ik geen relatie heb. Daarom blijft de situatie nog wel even zo. Misschien vinden anderen het raar, dat kan. Maar ik leef wel voor mezelf en ik wil alleen doen wat mij gelukkig maakt, niet wat ‘hoort’.