Bootcut jeans aan het uitsterven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:53

betadine schreef:
Stretch opzich wel, maar niet aan mijn knien en kuiten.
Ben blij dat ik dit topic heb geopend. Heb nu al meteen een heel lijstje van waar ik het best zoek.
Bij Lee had ik er geen gevonden. Denk dat ik sowieso niet goed in de Lee jeans pas. Of ze zitten te strak aan de riem of ze zitten te los onder de kont (pampers).

Bij zalando staan er ook wel veel, maar als ik een broek koop die niet past blijft die bij meestal ook liggen dus vrees dat ik niet aan het terug sturen niet toekom als ze niet passen en koop dus liever in de winkel.

Van de C&A is Clockhouse wel stretch maar alleen bij de billen en dat is minimaal. Yessica (ook C&A) weet ik zo niet zeker maar beide merken draag ik graag bootcut jeans van. Ik heb stevige billen en bovenbenen in verhouding tot mijn taille en deze merken zitten mij vrijwel altijd goed.

ClaudiaHS

Re: Bootcut jeans aan het uitsterven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:59

De laatste keer dat ik broeken kocht waren LTB, Garcia, pepe jeans en Esprit.allemaal Bootcut.
LTB vind ik superfijn al lopen ze wel aardig uit.dus eind van de dag zitten ze stuk losser dan wanneer net uit de wasmachine.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:00

Bel&bo heeft ze ook :j

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:13

Je ziet ze inderdaad steeds minder, ik heb ook heel erg moeten wennen aan de skinnyjeans moet zeggen dat de skinnys van h&m wel heerlijk zitten.maar ik heb laatst ook een bootcut gekocht bij de h&m heerlijke broek en volgens mij hadden ze er nou ook weer bootcuts hangen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:18

Rosalie123 schreef:
Bonprix heeft ook meerdere modellen bootcut jeans (ook in lengtematen) voor weinig geld. Heb alleen nog nooit besteld, dus ik weet niet hoe ze zitten en wat de kwaliteit is.

Ik wel, erg goedkoop en daarom eens geprobeerd, maar de kwaliteit is niet best. Rare stugge stof en gedraaide naden van de pijpen. Eens maar nooit weer. Bij jeanscentre van het merk LBD (?): heerlijke broeken. :j

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:24

Levi's heeft hele fijne bootcut broeken (althans, dat vind ik) en Only verkoopt ze ook vrij veel :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:24

Broeken koop ik toch altijd liever in de winkel zodat ik ze kan passen.
Nu is er meestal wel de mogelijkheid om ze terug te sturen naar een webshop, maar dat vind ik altijd zo'n gedoe.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:28

Riddershow schreef:
hihi, komt in ieder geval nu boot-cut reclame onder aan de pagina :P

:P Haha, bij mij ook!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:30

Yvank_ schreef:
Skinny zit mij stuk beter dan bootcut := draag alleen maar skinny ben blij dat die bootcuts steeds meer verdwijnen. Maar om antwoord te geven op je vraag, primark heeft ze nog volop.

Wat een rot opmerking! Omdat jij het niet mooi vind, niet lekker vind zitten of niet wil dragen wil nog niet zeggen dat het maar uit de handel genomen moet worden.

Laat ik het zo zeggen, het is voor de maatschappij beter dat ik niet in een skinny jeans ga lopen. :') Een skinny jeans vind ik alleen mooi als je echt super slank bent, bij wat vollere personen vind ik het niet mooi staan.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:35

Wat een heerlijk topic!
Ik draag deze broeken het liefst :o

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:36

Citaat:
Wat een rot opmerking!

Nounounou dat is ook weer een beetje overdreven vind je niet. :+

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:47

Tazzey schreef:
Yvank_ schreef:
Skinny zit mij stuk beter dan bootcut := draag alleen maar skinny ben blij dat die bootcuts steeds meer verdwijnen. Maar om antwoord te geven op je vraag, primark heeft ze nog volop.

Wat een rot opmerking! Omdat jij het niet mooi vind, niet lekker vind zitten of niet wil dragen wil nog niet zeggen dat het maar uit de handel genomen moet worden.

Laat ik het zo zeggen, het is voor de maatschappij beter dat ik niet in een skinny jeans ga lopen. :') Een skinny jeans vind ik alleen mooi als je echt super slank bent, bij wat vollere personen vind ik het niet mooi staan.

Nouja, bij vollere personen vind ik bootcuts dus echt niet mooi staan := Dan wordt diegene net zo'n propje. Strak model vind ik bij vollere personen juist heel sjiek staan, mits goed gecombineerd natuurlijk (dus geen vetrollen over de rand of té laag uitgesneden topjes) https://www.google.nl/search?q=skinny+j ... 1162%3B800

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:48

Zo zou ik er dus uitzien in een skinny, nee dank je beleefd. Ik vind dat persoonlijk écht geen gezicht.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:00

Sorry voor deze offtopic reactie, maar ik moet even reageren.
eenitraM schreef:
Nouja, bij vollere personen vind ik bootcuts dus echt niet mooi staan := Dan wordt diegene net zo'n propje. Strak model vind ik bij vollere personen juist heel sjiek staan, mits goed gecombineerd natuurlijk (dus geen vetrollen over de rand of té laag uitgesneden topjes) https://www.google.nl/search?q=skinny+j ... 1162%3B800

Ik vind dit juist geen gezicht. Maak je nog onderscheid in lichaamstypes? Want een bootcut is vrijwel het enige wat echt flatteus is voor een appelfiguur. Ik ben 1,80 dus echt niet snel een propje... Een bootcut brengt mn verhoudingen juist meer in balans, lijkt evenwichtiger ipv een balletje op stokjes. Ik kan me wel voorstellen dat iemand die kleiner is, wel sneller een propje lijkt.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:09

Zwerte schreef:
Sorry voor deze offtopic reactie, maar ik moet even reageren.
eenitraM schreef:

Ik vind dit juist geen gezicht. Maak je nog onderscheid in lichaamstypes? Want een bootcut is vrijwel het enige wat echt flatteus is voor een appelfiguur. Ik ben 1,80 dus echt niet snel een propje... Een bootcut brengt mn verhoudingen juist meer in balans, lijkt evenwichtiger ipv een balletje op stokjes. Ik kan me wel voorstellen dat iemand die kleiner is, wel sneller een propje lijkt.

Bij appels worden idd vaak bootcuts aangeraden. Maar dan moet de lengte imo lang genoeg zijn :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:10

Precies Zwerte.. Ik vind slanke mensen met skinnies al teveel 'lolly', laat staan de dikkere mensen met brede heupen, dan word je gewoon zo'n cartoonfiguur :+

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:16

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:29

haha, ik vind mijzelf ook een soort lolli met platvoeten in een skinny.
Ik heb een lang relatief vormeloos stokjes lichaam en ik voel me absoluut meer thuis in een bootcut :j

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:33

Ook bij de Bristol hebben ze bootcut modellen.
Daar zijn er nog aardig wat en natuurlijk redelijk goedkoop.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:35

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:56

Grappig om die verschillende 'modellen' mensen te horen. Ik heb een zandloperfiguur, maar een skinny is aan mijn echt niet besteed. Buiten dat ik voor mijn werk altijd lompe schoenen moet dragen, wat ik totáál niet vind staan onder een skinny, vind ik het qua model ook niks. Veel te strak. Heb een paar jaar geleden een kleur en stijl-test gedaan (was duur grapje, kreeg het kado), en toen kwam er ook uit dat ik voor mijn lichaamsbouw beste een bootcut kon dragen.

Was even offtopic, maar iedereen moet vooral dragen waar zij zich fijn bij voelt, dat blijkt maar weer! Tijdens hardlopen vind ik een strakke broek dan weer géén probleem ;).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:57

Ik heb bootcut en flarebroeken vandaag nog genoeg bij de H&M zien hangen. Diverse in de sales.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:59

In skinnies heb je ook weer diverse modellen hoor. Je hebt hoge, lage, strakke en wat lossere. Heb vandaag van de laatste nog een mooie op de kop kunnen tikken in de sale. Heb ook een zandloperfiguur. Maar forse bovenbenen en brede heupen. En dan een lang lichaam met korte beentjes. Qua bovenkleding heb ik hetzelfde probleem als bij lange mensen, en dan ben ik zelf 'maar' 1.70.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:06

Sting schreef:
Ik koop ze denk ik al 10 jaar bij de C en A en ze hebben er nog steeds voldoende hoor! Zowel in het gewone dames-gedeelte als bij Clockhouse. Heerlijke broeken, kost maar 25 of 40 euro, en zit echt geweldig! Voor mij niet anders meer, ik KIJK niet eens meer op andere plekken naar broeken :P.

Staat op internet niet veel van, ook niet degene die ik een paar weken geleden heb gekocht. Wel de moeite om in de winkel te kijken dus :). http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/dames ... -leg-jeans

Je neemt me de woorden uit de mond!
Ik koop ze ook al jaren bij de C&A, loop binnen, pak er 2 (volgens mij Model Sarah van merk Yessica), in elk geval 2 voor 70 euro , en ik kan weer vooruit!

Heerlijk zo'n vaste kledinglijn als je zelf geen shopper bent...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:18

Sting schreef:
Alwiene schreef:
C&A heeft ze als het goed is sowieso van Yessica. Die staan bij de C&A's hier altijd op een wandstelling, dan 1 broek voor 40 en 2 voor 70 geloof ik. Liggen wel allerlei soorten door elkaar, dus goed op de kaartjes kijken of het 'bootleg' is. En zijn er in normaal, kort en lang. Alleen zijn dat wel stretch spijkerbroeken. En ik weet niet of dat is wat jij wil omdat je iets zei over stretch wat je niet fijn vindt. :)

Ieder zijn model natuurlijk, maar die uit die stellingen vind ik vreselijk. Ze hangen ook tussen de shirts en truien, dan zit er vaak nog een paar keer een rijtje met spijkerbroeken :).

LOL, net wat je zegt, ieder zijn model. Want voor mij zijn die broeken gewoon perfect. Enige broek die ik bijna zonder passen kan kopen. Maar ik ben klein en erg stevig (ok, dik :+ ) dus moet een korte maat hebben met veel ruimte voor bovenbenen en kont en daar voldoen deze broeken perfect aan.
De broeken die hangen hebben volgens mij meestal geen lengtemaat kort of zijn slim fit, dat gaat hem voor mij niet worden :P