SindyKaya schreef:Ik snap wat je bedoelt hoor, soms zie ik ook wel eens foto's op Facebook of instagram voorbij komen en dat ik dan denk " jeetje meid dit kan wel wat minder" maar goed eigen keuze.
Ik ben 15 en draag ook wel make-up, foundation, concealer, mascara, oogpotlood en wenkbrauw poeder.
Waarom? Omdat ik dat mooi vind.
Zelf heb ik ook een hekel aan die meiden die gewoon dikke stepen op hun hoofd hebben staan. Bah zo lelijk! Maar ik gebruik wel wenkbrauw poeder om het enkel egaal te maken, en dat is net zo met foundation

Wauw, meteen een hekel aan iemand vanwege uiterlijk...
Nou, lekker dan. Zij dragen het toch ook omdat ze het mooi vinden. Net zoals dat jij je foundation, concealer etc draagt omdat je het mooi vind. Een ander hoeft het niet mooi te vinden, zoals dat jij getekende wenkbrauwen niet mooi, maar zolang ze het zelf wel fijn vinden, wie ben jij om meteen een 'hekel' aan ze te hebben.
Ik vind concealer bijvoorbeeld niet mooi. Jij draagt concealer. Heb echt een hekel aan meiden die concealer dragen. Bah zo lelijk. Ik heb dus een hekel aan je.
Zie je hoe belachelijk dat klinkt?
Vjestagirl schreef:Ik draag geen make-up. Hooguit wat mascara + oogschaduw naar mijn werk, maar verder nooit. Ik vind dat k t niet nodig heb. Foundation laat iedereen eruit zien als een gladgestreken stukje plastic. Ingetekende wenkbrauwen maken je gezicht veel te hard. Geëpileerde wenkbrauwen zijn al helemaal vreemd: 2 van die altijd verbaasde boogjes, dingen met onnatuurlijke puntjes erin etc.
Daarbij snap ik echt niet waarom je er zó onnatuurlijk uit zou willen zien. Behalve een enkeling die het voor elkaar krijgt om make-up daadwerkelijk een aanvulling te laten zijn vind ik het eigenlijk altijd zonde van de persoon.
Je presenteert het als een feit. Foundation laat iedereen eruit zien als plastic, gezicht is te hard door ingetekende wenkbrauwen etc. Nee... Jij vind dat foundation eruit ziet als plastic en dat een gezicht te hard word door getekende wenkbrauwen. Jij snapt het niet waarom iemand er op die manier uit wil zien.
Daarom doe je het ook niet zelf allemaal op je gezicht. Mooi.
Maar een ander wel, want zij vinden foundation geen plastic, maar een mooi egaal gezicht, zij vinden aangepaste wenkbrauwen wel goed staan etc.. Zij snappen het voor zichzelf wel.
En dat is uiteindelijk waar het toch om gaat. Je doet het voor jezelf. En als jij het mooi vind, wat het dan ook is, veel make-up, weinig make-up. Doen. En je niet laten weerhouden door reacties van buitenaf.