Wat is dat toch...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:40

LadyMadonna schreef:
Overigens heb ik een x een workshop "dagelijkse make up" gevolgt, van het merk wat ik in mijn nagelsalon ook verkoop. Toen dacht ik jeetje! Als ik dat elke dag moet doen moet ik een uur eerder m'n bed uit! :')

Had mijn zus ook, een make-up party.
Jeutje, kom ik aanzetten met mijn dagcreme, mascara en oogpotlood :').

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:40

Kahawa schreef:
Goof schreef:
Meiden van die leeftijd vinden vaak dat ze de wijsheid in pacht hebben en vinden zichzelf vaak al heel volwassen. Hun eerste bijbaantjes, hun eerste vriendjes, hun eerste uitgaanservaringen etc etc. en tja, dan moet je er wel volwassen uitzien natuurlijk :+

Ik ervaar bovenstaande trouwens veel in mijn klassen, ik werk in het middelbaar onderwijs, dus het is niet uit de lucht gegrepen ;)

Ach het is toch ook een mooi streven, volwassen willen worden. :D Beter dan voor eeuwig kind willen blijven.

Ze moeten al zo lang volwassen zijn, ik zou ze zo graag nog wat langer als kind zien :D

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:41

Britta31 schreef:
Mijn dochters van 12 en 14 dragen een beetje make-up.Vriendin van 12 is al dicht geplamuurd.Dames waren naar de stad geweest en de vriendin van 12 had een kanten bhtje en een kanten string ding gekocht.Ik was gewoon geschokt.Mijn dochters dragen nog degelijke onderbroeken.

Mmm, heeft het dragen van dergelijke lingerie te maken met hoe oud je wil lijken?
Ik vind kanten lingerie mooi, ik wil dat ik er verzorgd en netjes uitzie, daarom kan ik ook kant dragen.
Niet omdat ik met de eerste de beste het bed in wil duiken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:42

Snap ik hoor.

Als ik op de manege nu meiden van 10/12 zie zijn ze heel anders dan toen ik 11 was..
Op mijn 11e was ik echt kind, en kon ik nog uren met lego bouwen ed.
(Oke, kan ik nu nog steeds als ik moet oppassen, ben 21 :') ).

Maar nu gaat het over jongens, make-up etc..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:42

Lisa_H schreef:
Ik moet dan wel eerlijk toegeven dat ik zelf nooit make up draag en ik al snel vind dat iemand te veel make up op heeft.. Ik ben dan 20, maar heb gewoon niks met make-up. Foundation en mascara 1x opgehad en ik had constant het gevoel dat mn gezicht vies was en ik het moest wassen :=

Precies dat laatste! Zo'n vies gevoel :') Ik heb van mezelf aardig lange en donkere wimpers, als ik daar mascara op doe dan voelt dat echt raar. Sowieso vind ik het een naar gevoel om iets op mijn gezicht te smeren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:43

Chiave schreef:
Britta31 schreef:
Mijn dochters van 12 en 14 dragen een beetje make-up.Vriendin van 12 is al dicht geplamuurd.Dames waren naar de stad geweest en de vriendin van 12 had een kanten bhtje en een kanten string ding gekocht.Ik was gewoon geschokt.Mijn dochters dragen nog degelijke onderbroeken.

Mmm, heeft het dragen van dergelijke lingerie te maken met hoe oud je wil lijken?
Ik vind kanten lingerie mooi, ik wil dat ik er verzorgd en netjes uitzie, daarom kan ik ook kant dragen.

Maar je kan er toch ook verzorgd en netjes uitzien in een gewone onderbroek of boxershort. Dat je kant mooier vind: prima. Maar dat maakt al het andere toch niet onverzorgd?

Gracezellaa

Vjestagirl schreef:
Cinderella schreef:
Grappig dat je dat bij iedereen kan vinden Vjestagirl, want waarschijnlijk zie je bij de helft van de vrouwen nieteens dat ze het tekenen. Ik ga alleen met een 'donkerblond' kleurtje over mijn lichtblonde wenkbrauwhaartjes. Lijkt gewoon alsof dat mijn normale kleur is. Verder verander ik niets aan mijn wenkbrauw vorm, dat epileer ik gewoon.

Dus je veranderd wel wat aan je wenkbrauw vorm :P

Epileren is niet perse de vorm veranderen, hooguit in model houden. Ik loop niet dagelijks met make-up. Als ik dit wel doe is het wat mascara en oogpotlood. Bij een feestje ook af en toe lippenstift. Maar om er verzorgd uit te zien, vind ik het wel belangrijk om mijn wenkbrauwen af en toe wat bij te werken. Een unibrow is ook geen gezicht.

viavialover

tegenwoordig lopen ze op hun 13de nog rond 8/9 buiten en stoer doen ens
nja das hoe ik het zie

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:44

Leven en laten leven. Wel makeup prima, geen makeup ook prima. Kijk als ze dan een houding hebben wat nergens op lijkt, en een asociaal karakter is het wat anders. Maar makeup vind ik een ding dat iedereen lekker persoonlijk moet weten. Het is niet jouw gezicht tenslotte. Jij hoeft het niet mooi te vinden.

LadyMadonna

Eens met goof.
Toen ik 12 was speelde ik in de bagger, klom ik in bomen, hielp ik de boer waar mijn vp stond, en was ik écht niet met make-up bezig. Pas vanaf de brugklas had ik wat klasgenootjes die wat met mascara gingen rommelen, maar op een uitzondering na was dat het wel. Die uitzondering was een soort gothic meisje, zwarte ogen, zwarte kleding, zwarte nagellak.... Die daardoor dus weer gepest werd omdat ze afweek van het standaard plaatje

ElineS

SindyKaya schreef:
Ik snap wat je bedoelt hoor, soms zie ik ook wel eens foto's op Facebook of instagram voorbij komen en dat ik dan denk " jeetje meid dit kan wel wat minder" maar goed eigen keuze.
Ik ben 15 en draag ook wel make-up, foundation, concealer, mascara, oogpotlood en wenkbrauw poeder.
Waarom? Omdat ik dat mooi vind. Zelf heb ik ook een hekel aan die meiden die gewoon dikke stepen op hun hoofd hebben staan. Bah zo lelijk! Maar ik gebruik wel wenkbrauw poeder om het enkel egaal te maken, en dat is net zo met foundation :)

Wauw, meteen een hekel aan iemand vanwege uiterlijk... :') Nou, lekker dan. Zij dragen het toch ook omdat ze het mooi vinden. Net zoals dat jij je foundation, concealer etc draagt omdat je het mooi vind. Een ander hoeft het niet mooi te vinden, zoals dat jij getekende wenkbrauwen niet mooi, maar zolang ze het zelf wel fijn vinden, wie ben jij om meteen een 'hekel' aan ze te hebben.

Ik vind concealer bijvoorbeeld niet mooi. Jij draagt concealer. Heb echt een hekel aan meiden die concealer dragen. Bah zo lelijk. Ik heb dus een hekel aan je.

Zie je hoe belachelijk dat klinkt?

Vjestagirl schreef:
Ik draag geen make-up. Hooguit wat mascara + oogschaduw naar mijn werk, maar verder nooit. Ik vind dat k t niet nodig heb. Foundation laat iedereen eruit zien als een gladgestreken stukje plastic. Ingetekende wenkbrauwen maken je gezicht veel te hard. Geëpileerde wenkbrauwen zijn al helemaal vreemd: 2 van die altijd verbaasde boogjes, dingen met onnatuurlijke puntjes erin etc.

Daarbij snap ik echt niet waarom je er zó onnatuurlijk uit zou willen zien. Behalve een enkeling die het voor elkaar krijgt om make-up daadwerkelijk een aanvulling te laten zijn vind ik het eigenlijk altijd zonde van de persoon.

Je presenteert het als een feit. Foundation laat iedereen eruit zien als plastic, gezicht is te hard door ingetekende wenkbrauwen etc. Nee... Jij vind dat foundation eruit ziet als plastic en dat een gezicht te hard word door getekende wenkbrauwen. Jij snapt het niet waarom iemand er op die manier uit wil zien.

Daarom doe je het ook niet zelf allemaal op je gezicht. Mooi.

Maar een ander wel, want zij vinden foundation geen plastic, maar een mooi egaal gezicht, zij vinden aangepaste wenkbrauwen wel goed staan etc.. Zij snappen het voor zichzelf wel.

En dat is uiteindelijk waar het toch om gaat. Je doet het voor jezelf. En als jij het mooi vind, wat het dan ook is, veel make-up, weinig make-up. Doen. En je niet laten weerhouden door reacties van buitenaf.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:45

viavialover schreef:
nja das hoe ik het zie

Ging jij op je 13e al om half 8 naar bed dan? :')

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:45

Vjestagirl schreef:
Chiave schreef:

Maar je kan er toch ook verzorgd en netjes uitzien in een gewone onderbroek of boxershort. Dat je kant mooier vind: prima. Maar dat maakt al het andere toch niet onverzorgd?

Ik zeg ook niet dat degelijk onverzorgd is, maar dat iedereen zijn eigen keus maakt in lingerie.
Ik draag de lingerie waar ik me comfortabel en prettig in voel en als dat kant is, is dat kant. :)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:46

Vjestagirl schreef:
Cinderella schreef:
Grappig dat je dat bij iedereen kan vinden Vjestagirl, want waarschijnlijk zie je bij de helft van de vrouwen nieteens dat ze het tekenen. Ik ga alleen met een 'donkerblond' kleurtje over mijn lichtblonde wenkbrauwhaartjes. Lijkt gewoon alsof dat mijn normale kleur is. Verder verander ik niets aan mijn wenkbrauw vorm, dat epileer ik gewoon.

Dus je veranderd wel wat aan je wenkbrauw vorm :P

:')

Ik bedoelde, dat ik met een wenkbrauwpotloodje niks bij teken. Hoewel bij sommige mensen die amper wenkbrauw hebben dat niet verkeerd staat, maar in de meeste gevallen vind ik het zonde. Je zei dat je alleen het tekenen niet mooi vond toch of heb ik dat verkeerd begrepen? Daar ging ik op in namelijk.
Epileren is gewoon hard nodig met mijn wenkbrauwen, anders heb ik twee borstels boven mijn ogen. :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:46

Chiave schreef:
Britta31 schreef:

Ik vind lingerie heel mooi, maar niet voor kinderen van 12.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:47

Dat niet, maar ik moest wel om 8 uur binnen zijn en werd zeker niet geacht op straat rond te hangen.
Bij vrienden of sporten prima, maar nutteloos rondhangen no way (damn ik word oud! ;) )

MyLittleLove

Ess_Ramona schreef:
Had mijn zus ook, een make-up party.
Jeutje, kom ik aanzetten met mijn dagcreme, mascara en oogpotlood :').

Sterker nog, ik heb alleen eyeliner :+

Ik ben 17 en wil er niet ouder uitzien hoor, mensen schatten mij meestal iets ouder dan ik ben. Wel wil ik er gewoon verzorgd uitzien. :)

Weggebokt

ElineS schreef:
SindyKaya schreef:
Ik snap wat je bedoelt hoor, soms zie ik ook wel eens foto's op Facebook of instagram voorbij komen en dat ik dan denk " jeetje meid dit kan wel wat minder" maar goed eigen keuze.
Ik ben 15 en draag ook wel make-up, foundation, concealer, mascara, oogpotlood en wenkbrauw poeder.
Waarom? Omdat ik dat mooi vind. Zelf heb ik ook een hekel aan die meiden die gewoon dikke stepen op hun hoofd hebben staan. Bah zo lelijk! Maar ik gebruik wel wenkbrauw poeder om het enkel egaal te maken, en dat is net zo met foundation :)

Wauw, meteen een hekel aan iemand vanwege uiterlijk... :') Nou, lekker dan. Zij dragen het toch ook omdat ze het mooi vinden. Net zoals dat jij je foundation, concealer etc draagt omdat je het mooi vind. Een ander hoeft het niet mooi te vinden, zoals dat jij getekende wenkbrauwen niet mooi, maar zolang ze het zelf wel fijn vinden, wie ben jij om meteen een 'hekel' aan ze te hebben.

Ik vind concealer bijvoorbeeld niet mooi. Jij draagt concealer. Heb echt een hekel aan meiden die concealer dragen. Bah zo lelijk. Ik heb dus een hekel aan je.

Zie je hoe belachelijk dat klinkt?

Haha ik heb het misschien verkeerd verwoord ja :+
Die meiden die bij mij op school rondlopen met zulke wenkbrauwen zijn gewoon ronduit arrogant en proberen niet eens aardig tegen je te doen. Alsof ze willen pronken oid met hun wenkbrauwen :+
Maar ik had beter kunnen zeggen dat ik een hekel had aan die wenkbrauwen ja :j
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 03-01-15 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

UhNee schreef:
viavialover schreef:
nja das hoe ik het zie

Ik loop ook heel vaak stoer over straat rond met mijn 21 jaartjes!! 8-)
Soms zelfs in de nacht!!

:')

Felicxa

viavialover schreef:
nja das hoe ik het zie

Tegenwoordig? Je bent zelf 17 :')

Veel make-up is trouwens ook heel iets anders dan asociaal gedrag en om 8/9 uur nog buiten hangen.

Eunomia

Diablo schreef:
Chiave schreef:

Waarom is lingerie niet mooi voor iemand van 12. Kun je me dat eens uitleggen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:48

ElineS schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik draag geen make-up. Hooguit wat mascara + oogschaduw naar mijn werk, maar verder nooit. Ik vind dat k t niet nodig heb. Foundation laat iedereen eruit zien als een gladgestreken stukje plastic. Ingetekende wenkbrauwen maken je gezicht veel te hard. Geëpileerde wenkbrauwen zijn al helemaal vreemd: 2 van die altijd verbaasde boogjes, dingen met onnatuurlijke puntjes erin etc.

Daarbij snap ik echt niet waarom je er zó onnatuurlijk uit zou willen zien. Behalve een enkeling die het voor elkaar krijgt om make-up daadwerkelijk een aanvulling te laten zijn vind ik het eigenlijk altijd zonde van de persoon.

Je presenteert het als een feit. Foundation laat iedereen eruit zien als plastic, gezicht is te hard door ingetekende wenkbrauwen etc. Nee... Jij vind dat foundation eruit ziet als plastic en dat een gezicht te hard word door getekende wenkbrauwen. Jij snapt het niet waarom iemand er op die manier uit wil zien.

En dat is uiteindelijk waar het toch om gaat. Je doet het voor jezelf. En als jij het mooi vind, wat het dan ook is, veel make-up, weinig make-up. Doen. En je niet laten weerhouden door reacties van buitenaf.

Ik vind dat n feit. Voor mij is het een feit dat het je eruit laat zien als n plastic pop. Dat voor jou de feiten anders liggen: prima, iedereen leeft zijn eigen versie van de waarheid.

Uiteraard doet iedereen het voor zichzelf. Ik hoef een ander niet mooi te vinden, een ander hoeft mij niet mooi te vinden. Simpel, je leeft allemaal voor jezelf, en moet doen waar je je zelf goed bij voelt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:49

Diablo schreef:
Chiave schreef:

Aangezien de borsten zich dan, of eerder zelfs, al ontwikkelen, kan het dragen van een beha dan noodzakelijk zijn. :) Waarom geen lingerie op je 12e? Lingerie is namelijk ook een witte slip + een witte beha.

LadyMadonna

Omdat in mijn ogen mooie lingerie toch wel een erotisch punt kan hebben. En daar hoort een kind van 12 imo nog helemaal niet mee bezig te zijn.
Maar daarin zie je wel dat de maatschappij doorlopend veranderd

viavialover

UhNee schreef:
viavialover schreef:
nja das hoe ik het zie

ja toen lag ik er al zo vroeg in mede door school ik kwam alleen buiten om naar de winkel te gaan of naar vriendinnen anders totaal niet