Bijzondere vriendschappen. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Bijzondere vriendschappen. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:33

Ik heb een video van Oma Jannie zoals wij haar noemde.Ze heeft mijn oudste op schoot en zingt 'hoppa hoppa paardje' met een oude vrouwe kraakstem.Superleuk om soms af te spelen.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:57

Nirvana_ schreef:
Wat een verschrikkelijk leuk topic!

Ik vind ons verhaal ook wel apart. We kennen elkaar via een paarden rpg, toen we nog 11/12 waren. Aan de praat geraakt via MSN. Jaar niet gesproken. Weer tegen gekomen op een rpg, weer gechat, weer een tijd niet gesproken. Nog een keer. Enkele keer op een meeting gezien. Tot, na zo'n 5/6 jaar het contact niet meer vervaagde.

Nu spreek ik haar al drie jaar (als ik goed tel...) bijna dagelijks, proberen we ondanks drukke levens toch af en toe een gaatje te vinden voor elkaar en kan ik me écht niet voorstellen hoe mijn leven eruit zou zien als ik haar nooit had ontmoet.

Mooie verhalen hier!

En ik zou jou ook voor geen goud meer willen missen :+:
Ik zou niet weten waar ik gestrand was als jij er niet was geweest deze afgelopen drie jaar en spijt heb ik er absoluut niet van. Je bewijst keer op keer dat ik niet bang hoef te zijn om je te verliezen en je geduld is oneindig. Een betere, lievere, toffere en geweldige vriendin kan ik me niet wensen. Het is en blijft alleen jammer dat je niet om de hoek woont, haha.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:45

Ik heb een goede vriendin die ik al sinds de kleuterklas ken, en waar ik nog steeds enorm goed en vaak contact mee heb.

Mijn andere vriendin leerde ik kennen in de klas, ik kon haar niet uitstaan en zij mij niet (zij heeft een handicap en ik spotte ermee, en zij lachtte mij uit en zei dat ik gothic was)Maar toen we voor school naar polen moesten vliegen en wij twee de enige waren die nog nooit gevolgen hadden belandde we naast elkaar in het vliegtuig en daar is onze hechtte vriendschap ontstaan :) We spreken elkaar soms weken of maanden niet, maar ALTIJD kunnen we bij elkaar terecht.

Nog een andere vriendin leerde ik kennen toen ik stage deed op een meisjesinternaat, zij was daar leerling (14) en ik was begeleidster (19). Ik herkende mezelf enorm in haar, waardoor ik haar enorm heb kunnen steunen in een voor haar moeilijke periode. Inmiddels is zij 20 en ik 25 en nog steeds zijn wij bevriend met elkaar. Ik kan alles met haar bespreken, ook al hebben we onze relatie gedurende de jaren moeten aanpassen (ik veranderde van opvoedster in vriendin, zij leerde mij als vriendin zien ipv begeleidster) Blij dat die professionaliteit na die tien maanden langzaam wegebte en we nu normaal met elkaar kunnen/mogen omgaan :) (want ik moest altijd wel professioneel blijven en mijn privéleven dus voor haar verzwijgen)

En sinds september heb ik er ook een fantastisch goeie vriendin bij. Ik zag haar en dacht : Wat een volwassen oude meid... maar nu, wij gaan echt veel leuke dingen doen, wij werken samen dus wij hebben elke dag acht u aan een stuk de grootste lol en de idiootste gesprekken. Ik denk dat zij ook wel een blijvertje is, griezelig hoe gelijkend wij zijn :)

En een goeie vriend van me leerde ik anderhalf jaar geleden kennen doordat ik een ticket overhad en dit aan hem verkocht, en nu zitten we wekelijks samen, leert hij me fotograferen, doorzoeken we grotten, of spotten we kometen :)

Fijn als je goede langdurige vriendschappen hebt :D

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:10

Bijzondere vriendschap! Ja zeer zeker. Mijn bijzondere vriendinnetje heeft hier al gereageerd :)

We hebben elkaar niet op een heel bijzondere manier leren kennen, maar het woord bijzonder is eigenlijk te simpel om onze vriendschap te beschrijven.

Ik heb haar ontmoet toen we samen op de middelbare school in dezelfde klas kwamen.. Elke dag samen, heel veel samen doen, altijd samen in de pauze naar mijn toen zo hippe discman luisteren, waar zij dan de cd'tjes voor brandde. Veel naar de paardjes samen, dat was toch wel onze grootste gemeenschappelijke hobby op dat moment!

Daarna heeft ze een andere richting gekozen dan mij, en uiteindelijk ben ik nog verder gegaan met een andere opleiding. Wat de tijd samen aanzienlijk verminderde, maar onze vriendschap niet. We hebben periodes gehad dat we heel veel minder contact hadden. Maar ook dat heeft me nooit 't gevoel gegeven dat ze er niet voor me zou zijn waar nodig.

We hebben elkaar door zware periodes heen geholpen en gesleept soms. Van de scheiding van mijn ouders, tot het overlijden van haar moeder. En recent het overlijden van onze honden. En zo heel veel meer. Al hadden we elkaar soms weken niet gesproken, wanneer d'r een berichtje of telefoontje kwam, wisten we oké, ze heeft me nodig! En soms is daar zelfs geen telefoontje voor nodig.

Na n periode van het mindere contact kwam er een periode van weer heel veel tijd samen. Samen sporten, samen reizen, samen eten, film enzovoorts enzovoorts. Heerlijk! Met iemand samen dingen doen waarbij je meer dan jezelf kan zijn. Geen schaamte, veel plezier, heel veel lachen en soms ook huilen.

Ik zou haar voor geen goud meer willen missen in mijn leven. Ze is belangrijker dan menig familielid, eigenlijk als een zus die ik nooit heb gehad!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:16

Beste vriendinnetje in de rij bij een concert van Votown (3j's, Nick en Simon, Jan Smit) leren kennen.
Zij was toen die-hard fan en wilde graag de foto's hebben die ik had gemaakt, die opgestuurd via de mail en via de mail contact gehouden.
Daarna overgestapt over op WhatsApp. Dat is nu ongeveer vijf jaar geleden en ik spreek haar nog elke dag.
Leuke dingen meegemaakt, allebei ons eigen paardje gekocht in die vijf jaar, maar ook moeilijke, zoals het overlijden van haar moeder.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 13:41

Zo leuk om al jullie verhalen te lezen! :D

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:46

Ik heb mijn beste vriendin op de kleuterschool leren kennen.
4 feb precies 35 jaar geleden ging ik voor de eerste keer naar de kleuterschool en vanaf het moment dat we naar binnen liepen waren we vriendinnen.
We zijn elkaars tegenpolen maar juist daardoor vullen wij elkaar super aan.
Zelfs na 35 jaar zijn we nog steeds als zussen al is zij indish en ik gewoon nederlands dus qua kleur kunnen we dan geen zussen zijn maar zoals wij elkaar dan noemen duo pinotti of mayo en pindasaus.....

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:50

Een van mn vriendinnetjes heb ik leren kennen doordat ik in introweek een hele middag aan haar geknoopt was met een ti-wrap om onze polsen heen.. Als we aan het einde vd middag niet genoeg over elkaar zouden weten moesten we ook die avond aan elkaar vast blijven zitten.

Bleken we ook nog huisgenoten te zijn :P
Wie zegt dat dwang geen goede basis is voor vriendschap haha?

edit; en ik heb genoeg andere bijzondere vriendschappen maar die zijn niet perse bijzonder vanwege de manier van ontmoeten ;)