Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lizzle schreef:Brainless schreef:En ja wij hebben een alleenstaande moeder in het groepje die graag mee gaat maar wel op haar geld moet letten.
Maar in jouw ogen is dat jammer; moet ze maar thuis een boterham eten en niet meegaan.
In dat geval snap ik dat zij zegt dat ze niet naar een dure tent wil, maar als vrienden zou ik het bedrag dan aanvullen zodat ze kan kiezen wat ze wil. Dat vind ik juist normaal. Zelf lekker het ervan nemen terwijl iemand tegenover je misschien ook liever wat anders had gegeten, maar dat niet 'kon' kiezen. Juist bij vrienden ga je toch niet bitchen over rotgeld.
Niece schreef:Als ik hier met vrienden ergens heen ga, trakteren we elkaar of we betalen het gewoon zelf. Maar dit is dan ook niet in een super de luxe 5 sterren restaurant.
Fitii: Maar dan zeker de zeep niet in 4 gelijke bakjes verdelen![]()

Fitii schreef:Ik zit op kot (kamers) en kwam enkele weken geleden dit tegen:
[ [url=m/W04O2h.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar dat is vooral door de hele historie die er al aan vast zit, het is absoluut niet dat zij het niet kan missen maar ze kan nogal pinnig zijn. Dat krijgt ze dan ook genadeloos van ons terug, ze zit echt wel goed in de slappe was met d'r fulltime baan en ik werk met een ander maar parttime, dus vinden het echt geneuzel om dan over een paar euro moeilijk te gaan doen... F_Orumster schreef:Ik ben vaak het goedkoopst uit en deel mee. Maar op kroeg vind ik dat minder leuk, de mannen zuipen echt heel hard en ik drink naar behoefte en soms zijn dat er maar drie. Beetje jammer dan, maar wil de sfeer niet verpesten dus tot nu toe niks van gezegd.

jes_sira schreef:Fitii schreef:Ik zit op kot (kamers) en kwam enkele weken geleden dit tegen:
[ [url=m/W04O2h.jpg]Afbeelding[/url] ]
Snap je reactie....
Maar toch, als diegene die dit heeft gedaan altijd degene is die de gezamenlijk spullen betaald vindt ik het een ander verhaal.
Al zou ik de moeite niet eens nemen om een briefje te schrijven voor dat bedrag....
heidy_wilco schreef:Hoe sommigen zo inhalig kunnen zijn zeg![]()
Ik help mijn buurvrouw in Engeland mee met de paarden, af en toe helpen we dan ook mee op een andere stal. Als we daar wegkomen gaan we altijd wel ergens heen om te eten en/of drinken. Maar zij trakteert altijd en ik heb al gezegd dat ik ook wel wil trakteren! Ze doet al zoveel voor mij en dan wil ze ook nog niet dat ik trakteer, omdat ik te gast ben. Daarbij krijg ik ook nog eens ontzettend veel geld voor het meehelpen met haar paarden. Ik voel me daar zo schuldig over. Om het voor mijzelf even wat beter te maken zeg ik dat ik minder lang gewerkt heb in de stallen dan ik eigenlijk doe. Dat is ook het enige wat ik kan doen, want ze laat me gewoon niet trakteren
annepaardoes schreef:heidy_wilco schreef:Hoe sommigen zo inhalig kunnen zijn zeg![]()
Ik help mijn buurvrouw in Engeland mee met de paarden, af en toe helpen we dan ook mee op een andere stal. Als we daar wegkomen gaan we altijd wel ergens heen om te eten en/of drinken. Maar zij trakteert altijd en ik heb al gezegd dat ik ook wel wil trakteren! Ze doet al zoveel voor mij en dan wil ze ook nog niet dat ik trakteer, omdat ik te gast ben. Daarbij krijg ik ook nog eens ontzettend veel geld voor het meehelpen met haar paarden. Ik voel me daar zo schuldig over. Om het voor mijzelf even wat beter te maken zeg ik dat ik minder lang gewerkt heb in de stallen dan ik eigenlijk doe. Dat is ook het enige wat ik kan doen, want ze laat me gewoon niet trakteren
ik snap het gevoel. Anders kom je toch een keer met een leuk cadeau aan zetten of neem je haar een keer mee uit eten. Neemt misschien je "schuldgevoel" wat weg
Narya schreef:jes_sira schreef:
Snap je reactie....
Maar toch, als diegene die dit heeft gedaan altijd degene is die de gezamenlijk spullen betaald vindt ik het een ander verhaal.
Al zou ik de moeite niet eens nemen om een briefje te schrijven voor dat bedrag....
Ik zou dan inderdaad eens even serieus naar je eigen aandeel hierin gaan kijken, want ik kan mij niet goed voorstellen dat er echt mensen zijn die 15 cent terug willen voor afwasmiddel. Zo uit de context gehaald ziet het er inderdaad wel gierig uit, maar ik gok dat er toch wel meer achter zit.
? Ik ben niet zo'n grote eter of drinker dus voor mij zou het ook constant voor andere mensen betalen zijn.
.