Geesten en paranormale dingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:33

drawerlover schreef:
oo en er zijn ook nog eens verhalen over van die enge geesten zoals bloody mary ofzo. Moet je allemaal niet geloven want dat is allemaal hartstikke nep. Geesten bestaan maar zo een als bloody mary bestaat niet

Misschien niet in die vorm, maar waarom zou Queen Mary geen geest kunnen zijn?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:52

Ik heb twee kinderen en een kat en geloof me geen geest die me nog heel erg kan laten schrikken hihi. Het ene kind sluipt soms snachts uit bed om roerloos naast mijn bed te gaan staat en naar me te kijken totdat ik wakker wordt, ik wordt daar wakker van en klik het licht aan staat ze daar een paar cm naast me en je zou denken die schrikt zich kapot, nee hoor hihi
Andere kind sluipt soms ook roerloos uit bed en staat dan als een geest stil in de deuropening (hoe toepasselijk in dit topic :P) totdat wij wakker worden en zijn gedaante zien staan haha of sluipt vanaf het voetend al krakend en heel langzaam richting ons in het pikdonker.
En dan de kat, die deuren laat open gaan en je ziet haar niet want het bed is net te hoog, je ziet alleen de deur heel langszaam open gaan, soms hoor je gekraakt als ze loopt, soms niks. Soms voel je ineens een aanwezigheid, klik je het bedlampje aan en kijk je ineens in een paar grote kattenogen recht voor je. Of ze komt vanaf het voetend langszaam en al krakend richting je hoofd gelopen.
Geen geest die mij snachts nog bang kan maken met die kinderen en kat hihi, ik schrik er ook niet van ookal verbaasd me dat soms van mezelf. Klik ook wel eens het licht aan maar dan is er geen kind of kat, slaap ik gewoon door.
Maar meer ontopic, ja hoor ik geloof in bepaalde dingen, heb zelfs in ons huis zo'n vrouwtje gehad (speciaal uit Duitsland laten komen) die ons huis doorlopen heeft en gezuiverd ofzo, hoe en wat interesseert me niet veel, mijn moeder had dat eens geregeld in mijn vorige huis en daar voelde ze wat personen en heeft ze naar het licht geholpen ofzo, voelde zoveel rustiger in huis en mijn zoontje sliep na 1,5 jaar snachts 2x wakker worden ineens door. En in ons nieuwe huis bleek niet zoveel gedaan te moeten worden maar vond het wel fijn dat ze geweest was.
Verder heb ik zelf een overleden zoontje (tijdens zwangerschap overleden) en zijn as hier in huis, en ik geloof ook dat hij nog ergens is en ook dicht bij ons is.

Toch blijf ik van mening dat er mensen tussen zitten die niet paranormaal zijn maar geestelijk wat mankeren en dingen zien/ voelen die er echt niet zijn. Ga daar niet te licht mee om, sommige mensen zijn echt ziek en hebben daar hulp bij nodig in plaats van te worden aangemoedigd dat ze echt geesten zien en voelen. ...
Denk ook dat de meeste echt paranormaal begaafden niet zo overdreven en gedetailleerd informatie op het Internet knallen en aandacht vragen voor wat ze allemaal wel niet voelen en denken..... zit je in de knoop met jezelf zoek dan hulp, misschien moet dat iemand zijn die zelf al heel wat jaartjes meegaat in de paranormale verschijnselen (het is heus mogelijk een echt goeie en betrouwbare te vinden) of misschien ben je beter af bij een psychiater want ja helaas zijn er echt mensen met psychoses en wanen enz. Of een stuk milder inderdaad gewoon een zeer levendige fantasie......

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:14

hoi,
ik geloof wel dat er iets is maar dat weinig mensen die dit zien of merken er zijn namelijk dingen die je niet kunt en niet wilt begrijpen.
Mij is verteld dat ik hoogsensitief ben dat denken ze omdat ik als klein kind aan mensen vroeg waarom ben je zo boos? en ik bij wild vreemde nu nog zeg wat is er waarom ben je verdrietig. Dit is voor mij best vervelend want als iemand boos is dan trek ik met dat aan en gaat het zo van wat heb ik gedaan?
ik weet niet of dit waar is en of ik het wil ontwikkelen maar als ik er mensen mee zou kunnen helpen zou dat fijn zijn. want nu wordt het vooral beschreven als lastig want ze zeggen: Ik wil je er niet mee lastig vallen.

lijstje met creapydingen
1 toen mijn opa ovelreden was op de plaats waar we hem gingen uit strooien stond een hert.
2 een vriendin van mijn tante was overleden aan kanker en ze had gezegd dat ze graag nog lol wilde maken en dat ze lekker kwam spoken. bij de pakjes die mijn tante had mee gebracht (was sinterklaas) zat allemaal een plakbandje los en stond het in een punt omhoog.
3 de moeder van een vriendin in destijds groep 8 was overleden en we gingen schilderen we deden een doek in de verf en dan wrijven het meisje (de vriendin) deed het toen het de volgende dag opgedroogt was zagen we er een vrouwengezicht in.
4. de gewoonlijke licht tv apparaten trucjes ;)

mijn verzorgpony is heel heel heel gevoelig en wil niet op bepaalde plekken staan vanwege 'aardstralen'zoals mijn grondwerk instructrice ze noemt. en ze rent weg als je boos verdrietige bent (Paarden kunnen niks met menselijke emotie en snappen niet dat als jij boos bent dat niet op hun gericht is) dus wat dat betreft passen we bij elkaar. Ik vertrouw mijn verzorgpony dan ook 100% omdat zij mij behoed voor types met de verkeerde bedoelingen er was een man in de wei van het andere paard en zei heeft dat dus aan het ligt gebracht door onrustig heen en weer te lopen en te staren naar die plek. Ook voorspelt ze feilloos onweer en wil ze niet vaststaan als de buurman voor het raam staat te kijken.

ik denk dus echt dat zij dingen ziet die ik niet zie.
Laatst bijgewerkt door Hannah op 30-12-14 19:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:17

Hannah338 schreef:
lijstje met creapydingen
1 toen mijn opa ovelreden was op de plaats waar we hem gingen uit strooien stond een hert.
2 een vriendin van mijn tante was overleden aan kanker en ze had gezegd dat ze graag nog lol wilde maken en dat ze lekker kwam spoken. bij de pakjes die mijn tante had mee gebracht (was sinterklaas) zat allemaal een plakbandje los en stond het in een punt omhoog.
3 de moeder van een vriendin in destijds groep 8 was overleden en we gingen schilderen we deden een doek in de verf en dan wrijven het meisje (de vriendin) deed het toen het de volgende dag opgedroogt was zagen we er een vrouwengezicht in.

1) En in het gebied waar je opa uitgestrooid werd komen gewoonlijk geen herten voor?
2) Rolletje slecht plakband gebruikt?
3) Toeval, in abstracte dingen kun je altijd wel iets terugzien, en je gaat ook zoeken naar wat je graag wil zien, bewust of onbewust
4) Slechte bekabeling?

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:21

Vjestagirl schreef:
Hannah338 schreef:
lijstje met creapydingen

1) En in het gebied waar je opa uitgestrooid werd komen gewoonlijk geen herten voor?
2) Rolletje slecht plakband gebruikt?
3) Toeval, in abstracte dingen kun je altijd wel iets terugzien, en je gaat ook zoeken naar wat je graag wil zien, bewust of onbewust
4) Slechte bekabeling?

1 nee herten komen niet in dat gebied voor
2 ja dat zou kunnen weet ik niet.
3 ik heb het niet gezien de lerares en het meisje zelf wel dus dat kan.
4 ja dat is het meest logische

ik geloof niet dat geesten dingen kunnen verplaatsen etc. maar ik zie graag het mooie in het feit dat ze laten merken dat ze nog bij je zijn. of ten minste dat er gedacht wordt dat ze nog een beetje bij je zijn

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:38

Kijk die voorbeelden die hierboven genoemd worden lijken meer op het willen en geloven dat het er is maar dat zijn net zulke dingen die alledaags voorkomen. Mensen willen zo graag dat het er is. Ik geloof zeker in aanwezigheden maar sommigen draven er zo in door en vergeten met beide benen op de grond te blijven staan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:42

Daarom wijt ik de dingen die ik heb meegemaakt nog steeds aan toeval. Als er iets raars gebeurt en ik vraag om bevestiging dan krijg ik het niet. Bijvoorbeeld als er een lamp raar knippert en ik stel een vraag van Knipper nog een keer, dan gebeurt er niks. Dus ga ik er vanuit dat het stroomstorinkje was of zoiets. Ik wil het wel geloven maar heb nog te weinig meegemaakt om zeker te weten dat het iets anders was dan toeval.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:46

ik geloof er ergens ook wel in, door sommige dingen die ik soms meemaak, maar zeker weet ik het natuurlijk niet, het blijft iets om altijd over na te denken of discusseren.
dingen die ik heb ervaren;
1. ik zie echt heel erg vaak de kat voorbij lopen, of op de bankleuning liggen. maar als ik dan kijk is ie er niet. dit kan natuurlijk compleet mijn verbeelding zijn, maar ik zou niet weten waarom dan?
2. een keer bij een verjaardag van een vriendin zag ik echt heel helder een gezicht achter het raam, die de rest niet zag toen ik het hun vroeg. maar ik denk dat ik hier gewoon paranoide was ofzoiets, want voor zover ik geloof in geesten, geloof ik wel dat ze alleen voorkomen in een soort van energievormen ofzo, niet in een echte mensen vorm met gezicht enzo.
3. ik heb heel erg vaak als ik alleen in de woonkamer zit het gevoel dat er iemand de kamer in komt lopen en dan in de deuropening blijft staan, dit heb ik al een hele tijd. maar sinds 3 weken heb ik dus een nieuwe puppy, die dus telkens tegen diezelfde deuropening blaft. dit kan natuurlijk ook gewoon mijn verbeelding zijn, en dat het echt totaal niks daarmee te maken heeft dat de puppy blaft, maar toch vind ik het ergens wel iets te toevallig

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:47

ik geloof niet dat geesten dingen kunnen bewegen, zenden en laten horen. Ik weet niet of ze er wel of niet zijn. Ik denk dat bepaalde mensen het kunnen voelen of zien (wie ben ik om te zeggen dat dat niet zo is?) maar helaas ook een deel heeft mentale beperkingen zullen we het maar noemen. Ik geloof sowieso niet in bloody mary enz.

Ja dat dus het lijkt toevallig en dat is het ook maar je weet niet of het je verbeelding of wat anders is.

Slagroomsoes

Re: Geesten en paranormale dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:54

Ik denk dat er zeker 'geesten' zijn. Zal vanavond even uitgebreider reageren als ik een laptop heb ;)

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:08

Ten eerste wilde ik het helemaal niet aantikken maar die verleiding is er toch wel.. & getverderrie, wat een verhalen zeg. Ik geloof ook wel dat er iets is, ik weet eindelijk niet zo goed hoe ik er over moet denken. Vind het wel heel creapy hoe het hier word beschreven af en toe. Ik zal nooit zeggen dat er niet is, maar na het zien van al die horror films met vrienden en vriendinnen. Schrik je toch al sneller en denk je dat er 'wat' is. Ik schrik me af en toe kapot van de kat, zit dan zo diep in gedachten. Of vanmiddag, was op stal en hoorde opeens de deur dicht slaan. Huh, natuurlijk moest ik weer opschrikken want ik was vrolijk met het liedje mee aan het zingen. Dan krijg ik toch even de rillingen, dus dan zet je de radio wat zachter en ga je toch even kijken. Ach, Jessie stel je niet zo aan. Doorgaan jij niks aan de hand. Hup, zo denk ik vaak. Maar soms heb je toch van die dingen waarbij je denkt van hoe kan dit nou weer. Ik zal nooit zeggen dat er niks is, maar vaak maken die horror films het toch een tikkeltje erger waardoor je altijd schrikkeriger bent. Maar dat is menselijk. Zo ben ik niet bang voor geesten maar fijn zal het ook niet zijn.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 21:03

bloody mary bestaat helemaal niet anders zou ik hier nu niet zitten typen. Ik ben echt niet gek in ieder geval. Sinds de oom van me moeder is overleden (ik had daar een grote band mee) Ben ik 1x in zijn kamer gekomen en daar voelde het net of iemand me aankeek. Een hele rare sfeer alsof iemand wil zeggen ga weg hier. Alles wat ik zag toen hij begraven werd enz speelt dan helemaal weer af en in een fractie van een seconde zie ik hem dan voor de raam staan en dan kijkt hij me aan. Sinds dien kom ik nooit meer op zijn kamer. Mijn moeder heeft ook zoiets als ze op zijn kamer komt maar ze moet er wel heen. Ze moet daar ten slotte poetsen. Blehh ik kijk nooit meer naar die kamer. Ik bedoel ik ben niet zo snel bang voor geesten maar dat was wel akelig

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:05

Oei dat is naar @drawerlover staan de meubels en dergelijke van je oom nog op die kamer?
Want misschien helpt het als je deze weghaalt?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 21:30

ja maar het is niet mijn huis. btw het is de oom van mijn moeder haha. Maar ik denk dat die geest van de oom van me moeder niet weet dat hij een geest is maar dat hij denkt dat hij een echt mens is. Hij was zo plotseling overleden en zijn lichaam heeft er een paar dagen gelegen (wel met koeling enzo) Dus hij is niet heengegaan maar op aarde gebleven

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:36

drawerlover schreef:
bloody mary bestaat helemaal niet anders zou ik hier nu niet zitten typen. Ik ben echt niet gek in ieder geval. Sinds de oom van me moeder is overleden (ik had daar een grote band mee) Ben ik 1x in zijn kamer gekomen en daar voelde het net of iemand me aankeek. Een hele rare sfeer alsof iemand wil zeggen ga weg hier. Alles wat ik zag toen hij begraven werd enz speelt dan helemaal weer af en in een fractie van een seconde zie ik hem dan voor de raam staan en dan kijkt hij me aan. Sinds dien kom ik nooit meer op zijn kamer. Mijn moeder heeft ook zoiets als ze op zijn kamer komt maar ze moet er wel heen. Ze moet daar ten slotte poetsen. Blehh ik kijk nooit meer naar die kamer. Ik bedoel ik ben niet zo snel bang voor geesten maar dat was wel akelig

Bloody Mary heeft gewoon bestaan (Queen Mary Tudor), dus waarom zou zij geen geest kunnen zijn?

Dat je je niet fijn voelt in de kamer van je oom hoeft niet te betekenen, je weet immers dat het zijn kamer is dus stap je daar al met n ander gevoel over de drempel.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:38

Ik geloof zeker in bepaalde dingen. Soms heb ik op foto's ook orbs. Ik zie soms ook wazen etc. Maar mij wordt gewoon wijs gemaakt dat ik (figuurlijk) spoken zie en dat het gewoon stof is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:39

rapunzelx schreef:
Ik geloof zeker in bepaalde dingen. Soms heb ik op foto's ook orbs. Ik zie soms ook wazen etc. Maar mij wordt gewoon wijs gemaakt dat ik (figuurlijk) spoken zie en dat het gewoon stof is.

Op foto's zie je ook stof als obs. Dus zo gek is dat niet :P

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:42

Vjestagirl schreef:
LisaFaded schreef:
Mijn opa is twee maanden geleden overleden. Ik voelde me zo schuldig dat ik die dag ervoor niet was geweest. Diezelfde dag zat ik alleen beneden en begon het licht te knipperen van één lamp. Toen ik zei hou is op. Toen stopte het. Me vader kwam beneden en ik belde me vriend op. Toen had ik het over me opa dat ik me zo schuldig voelde. Toen begon de lamp nog heviger te knipperen en uiteindelijk ging die uit terwijl die aan stond. Me vader begon te schelden dat hij geen nieuwe lamp had en hij kapot was volgens hem. Toen hij naar de lamp liep deed hij hem aan, hij was niet kapot. Sindsdien doet ie het gewoon weer. Hij heeft nooit meer geknipperd en hij doet het nog steeds.

Ik geloof er niet zo in maar op dat moment dacht ik wel dat hij wou zeggen dat het goed is.

Verder wil ik er niks mee te maken hebben. Geloof wel dat er meer is maar ik stel me er niet open voor.

Maar dit is toch gewoon het zo interpreteren zoals het jou uitkomt? Voor hetzelfde geld wilde jouw opa je vertellen dat hij iid vindt dat je je kapot moet schamen dat je niet geweest bent. Niet dat ik jou nu graag n schuldgevoel aan wil praten ofzo, maar ik vind t wel erg makkelijk om je rotgevoel van je af te schuiven omdat de lamp knippert.

Nee dat is niet erg makkelijk. Ik weet hoe mijn opa is en hoe hij over zulk soort dingen denkt. Dat geeft me rust. Toevallig knipperde dat licht. Als je overal negatief over gaat denken word je er alleen maar depressief van. Plus me moeder de dochter van me opa zei ook dat me opa niet wil dat ik een schuldgevoel heb.

Het is niet dat ik nooit naar hem toe ging...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:44

Ik geloof niet echt in geesten. Ik denk dat het meer iets is wat je denkt te voelen om te zien, en dat je er daarom ook in gaat geloven. Zegmaar het idee van de selectieve perceptietheorie, dus hetgene waar op dat moment je aandacht ligt, dat gene valt je ook steeds meer en meer op. Ik heb het ook wel eens als ik iets lees, zo las ik vandaag ergens de naam van mijn vader terwijl er iets anders stond, de letters leken er alleen op. Op dat moment zag ik de naam van mijn vader, maar nog een keer goed kijken en je ziet wat er echt staat, en dat is de werkelijkheid en dus iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:17

Laatst had ik wat raars met m'n paard. We waren een buitenrit aan het maken richting een joodse begraafplaats. Dan moeten we een afgelegen paadje in. Dan kom je op een klein grasveld uit en aan het eind van dat veld staat een groot hek, daar achter ligt het kerkhof. We waren halverwege het eerste veld, en m'n paard wou geen stap verder zetten... Ze stond stok stijf stil. Eerste instantie dacht ik dat ze bang was, dus afgestapt, maar ze leek geen angstig gedrag te vertonen. Ik kreeg haar voor geen goud een stap verder, niks deed haar wat. Je zou denken dat er iets was dat zei dat ze niet verder mocht, want de terug weg was geen probleem.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:22

AmoorM schreef:
Laatst had ik wat raars met m'n paard. We waren een buitenrit aan het maken richting een joodse begraafplaats. Dan moeten we een afgelegen paadje in. Dan kom je op een klein grasveld uit en aan het eind van dat veld staat een groot hek, daar achter ligt het kerkhof. We waren halverwege het eerste veld, en m'n paard wou geen stap verder zetten... Ze stond stok stijf stil. Eerste instantie dacht ik dat ze bang was, dus afgestapt, maar ze leek geen angstig gedrag te vertonen. Ik kreeg haar voor geen goud een stap verder, niks deed haar wat. Je zou denken dat er iets was dat zei dat ze niet verder mocht, want de terug weg was geen probleem.

Die van mij deed dat ook weleens in de bak. Of onderweg naar het bos. Of zomaar als ze er zin in had...

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 00:00

Volgens mij zijn er hier mensen die proberen om de 'gelovigen' te overtuigen dat er niks bestaat

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:09

drawerlover schreef:
Volgens mij zijn er hier mensen die proberen om de 'gelovigen' te overtuigen dat er niks bestaat

Nee hoor. Maar dan zou ik wel komen met dingen die echt bewijs zijn.
Paarden blijven regelmatig uit het niets stilstaan. Lichten flikkeren ook regelmatig door kleine storingen. Alle plakband was loszit op een pakje kan nét zo goed duiden op slecht plakband. Iedereen heeft weleens orbs op z'n foto of een ongemakkelijk gevoel als ze in de kamer van een overledene zijn.

Als je wil geloven: prima. Maar jezelf dingen aanpraten omdat je zo graag wil geloven is natuurlijk onzin. Er zijn "ghosthunters" die daadwerkelijk bewijs hebben, geluidsopnames etc. daar wil ik best eens mee om tafel. Maar al dat soort 'losse dingetjes' waarvan je jezelf hebt wijsgemaakt dat het wel een geest moet zijn...

Ik heb jou al 2 keer gevraagd waarom iedereen blijkbaar een geest kan zijn, maar Queen Mary Tudor niet, maar daar geef je geen antwoord op.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:21

Paar keer show van Derek mee gemaakt en geen door gestoken kaart

De een is gevoeliger dan de andere hoe je het ook wil noemen geesten, zielen, is de benaming zelfde als wind of lucht

Ik geloof dat er meer is tussen hemel en aarde mijn zoon van 14 heeft ze gezien maar ooit zo geschrokken en sinds dien soort van afgeschermd
Hij zag mijn opa in de woonkamer ik wist dat die er zat dmv dat ik contact met iemand heeft gehad en die dat zei toen.

En ooit heeft er een meisje in me slaapkamer gezetten die mijn trouwjurk mooi vond die. hing op een paspop ik voelde echt wind maar zag nooit wat
Jurk is inmiddels opgeruimd en nooit meer gevoeld.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:22

Met Derek was er toch een test gedaan? Daaruit bleek inderdaad dat er iets in zijn hersenen zat, wat anders is.