piezze schreef:Tja ik heb vele wedstrijden verloren en weinige gewonnen, het zijn altijd dezelfde mensen die (terecht hoor) winnen. Ik ben geen wedstrijd mens en zal dat ook niet worden. Ik geloof niet dat ik slecht rijdof dressuur niet kan. Aan de paarden ligt het ook niet. Het is onzekerheid, zenuwen niet in bedwang hebben en te graag goed willen doen. Dit zou ik graag nog eens willen overwinnen. Maar sommige dingen kun je niet afdwingen en zal je moeten accepteren denk ik. Maar je geluk moet je er niet vsn af laten hangen.
Precies! Als iets je ongelukkig maakt, dan heel snel stoppen!
Ik ben wel een wedstrijdmens, ik heb ook wel de nodige lintjes in mijn kamer hangen. Ik ga ook pas op wedstrijd als ik zeker weet dat ik thuis, op de top van ons kunnen, twee winstpunten kan halen.
Kan het nog steeds gebeuren dat ik met 165 punten thuis kom... Tsjah, dan is het jammer, maar aan de voorbereiding heeft het dan niet gelegen
Natuurlijk heb ik ook altijd zenuwen en zie ik mensen op wedstrijd die met super fijne paarden rijden... Tsjah, dat hoort erbij. Ik word er niet jaloers van, ik benijd een enkeling. Maar benijden betekent niet dat ik het ze misgun.
Maar ik probeer achteraf altijd een overwinning te zoeken in elke wedstrijd die ik heb gereden. Al zijn het maar de gemaakte kilometers voor de ervaring! En ik denk dat die instelling heel belangrijk is en uiteindelijk ook gaat leiden tot overwinningen.
Over terecht of onterecht winnen, tsjah... daar zijn de meningen over verdeelt. Ik heb genoeg geschreven bij jury's om te weten dat het niet vooraf bepaald is en dat de punten zeker in de breedtesport heel erg bewust worden gegeven. In de breedtesport heb je namelijk genoeg juryleden op veel combinaties. Hoevaak kom je nu dezelfde jury tegen? En als je een jury vaak tegen komt, dan is het niet zo dat die jury nog weet wat je de vorige keer voor punten hebt gehad, omdat de jury zelf heel veel combinaties moet jureren.
Terwijl een jury in de topsport maar weinig combinaties ziet en de combinaties weinig jury's.
Kortgezegd heb je in de breedtesport niet de garantie dat je gepunt word op wat de jury zich nog weet te herinneren van de vorige keren of van wat andere jury's van jou vinden.

Dat hoort niet zo!!! En daarom word je raar aangekeken. Of je nu rijk bent of arm.