Je eenzaam voelen, weinig vrienden/familie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Je eenzaam voelen, weinig vrienden/familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 18:44

En dan denk je: hmm, was ik dit dus waard als vriendin.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 18:46

Klopt inderdaad. Als ik nu een relatie zou krijgen zou ik wellicht in het begin helemaal hoteldebotel zijn met mijn schatje maar ik zou dan echt niet mijn vriendinnen dumpen. Relaties kunnen breken maar vriendschappen kunnen voor eeuwig zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 18:51

Ja of je wordt geclaimd als ze gaan scheiden, ze krijgen een nieuwe vriend en je ziet ze amper nog.... Druk met familie en vrienden van hem, hij komt, gaan in stelletjes formaat leuke dingen doen. Maw je staat weer aan de zijlijn.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 18:57

Zonnetje81 schreef:
Ja of je wordt geclaimd als ze gaan scheiden, ze krijgen een nieuwe vriend en je ziet ze amper nog.... Druk met familie en vrienden van hem, hij komt, gaan in stelletjes formaat leuke dingen doen. Maw je staat weer aan de zijlijn.

Daarom zeg ik zoek selectief je vriendenkring uit....niet de risicodoelgroepen :D
Maar mensen die hun leven op de rit hebben met of zonder partner of kids en dan vooral de ondernemende enthousiaste types :P

Al snap ik dat een 16/18 jarige andere wensen/behoeften heeft dan bv een 55 jarige :+ alhoewel dat hoeft niet...
(kijkend naar mijn vriendenkring, daar zijn er al een paar de 50 gepasseerd en in voor alles :D)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 18:58

Maar ik kon niet weten dat ze ging scheiden, haha.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:12

Zonnetje81 schreef:
Maar ik kon niet weten dat ze ging scheiden, haha.

Die zijn er veel van de middengroep ;) 1 op de 3, meestal tussen de 35 en 45 :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:32

De meiden die ik echt als mijn vriendinnen kan noemen, die zijn inderdaad paar jaartjes ouder dan mij. De ene heeft gewoon een man en kids, maar deur staat altijd open. Ook al heeft ze zelf heel veel gezeur in der leven. Andere vriendin kan ik ook altijd bij terecht, die is vrijgezel, maar happy single en niet geschikt voor een relatie, maar dan nog zou ze me niet laten vallen. En een goede vriend, maar dat gaat met ups en downs, maar weet wel dat als er echt wat is, hij er voor me zal zijn, maar niet het type van, mn deur staat altijd open, of ik kan altijd bij m terecht.

Maar dan komt inderdaad nog het aspect dat ik het mezelf ook aan doe om gewoon thuis te blijven zitten en geen mensen op te zoeken. In de zomer heb ik dat dus wel gedaan, maar nu blijf ik meer thuis. Ik zal toch echt zelf een beetje aan de bel moeten trekken als ik me eenzaam voel, maar stom genoeg doe ik dat dus ook niet altijd...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:52

Ik heb ook geen bergen vriendinnen,maar wel een aantal die zeker 10 jaar ouder zijn dan ik. Gaat echt prima en is altijd gezellig. Idd wel stabieler als de vriendinnen van mijn leeftijd,maar das ook logisch

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:55

Jij woont ook niet ver bij mij vandaan... Ik werk zelfs in Oosthuizen...
Als ik met nieuwemensenlerenkennen.nl uit eten ging, dan gingen we altijd naar Hoorn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:48

Snoevie schreef:
Als mensen in eem sociaal isolement zitten, is het zeker heel erg moeilijk om daaruit op te klimmen. Alleen kan je niet van anderen verwachten dat die je eruit gaan trekken als je weinig of geen mensen om je heen hebt. Dan zal je er zelf wat meer moeite in moeten steken. En afwachten op de bank brengt je niks.

Klopt, maar je kunt wel van anderen verwachten (zou moeten vind ik) dat ze gewoon naar je verhaal luisteren ipv zeggen "joh zet je er even overheen".

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:02

Ik geloof ook niet dat iemand hier dat kort door de bocht heeft gezegd.
Hoeveel begrip je ook kunt hebben voor iemands sociale isolement, feitelijk kan niemand daar iets aan veranderen zonder dat degene in het isolement een uitgestoken hand herkend, accepteert en opstaat (in plaats van wantrouwend naar een hand te blijven zitten kijken).

Zo'n uitgestoken hand kan ook in vele varianten komen. vaak zit iemand in sociaal isolement te wachten op een uitgestoken hand van iemand met wie ze een band voelen. Maar tegenstrijdig genoeg voelen ze met niemand op dat moment een diepgaande band (het lijkt alsof ze niemand hebben). Eigenlijk zitten ze dus dan op 'niemand' te wachten.

Je begint daarom met kleine stapjes, om allereerst weer contacten aan te leggen. En zoals iemand heel goed opmerkte, die zullen zeker in het begin oppervlakkig aanvoelen. Dat is ook niet zo vreemd, je begint immers weer met mensen te leren kennen. Als je jezelf nog niet durft bloot te geven, zal je gezelschap daar ook niet echt toe geneigd zijn.. Op den duur zal iemand 'vanzelf' iets meer over zichzelf vertellen, waarop je dan ook jezelf iets meer kunt openstellen..

--
Goede voorbeelden van initiatieven die een uitgestoken hand reiken die eigenlijk niet als zodanig herkend worden.

zoals bijvoorbeeld meetings voor alleenstaanden zoals hier al genoemd was.
en als je even wat verder bent wellicht een vakantie voor alleenstaanden.

Het is wellicht 'minder leuk' als met een vriend/vriendin.. maar om met een vriend/vriendin lekker op pad te gaan.. zul je uiteindelijk eerst zelf weer energie moeten steken in het leren kennen van mensen tot je mensen tegenkomt die je vriend/vriendin kunt noemen en weer leuke dingen samen kunt doen. als je blijft vasthouden naar 'maar het is leuker met z'n tweeën' dan veranderd er uiteindelijk niets, want als er geen tweede persoon in je leven is, dan zal die er immers ook niet komen door helemaal niets meer te doen omdat alleen iets doen minder leuk is ;).

http://www.mambo.nl/single-reizen/?gcli ... AncJ8P8HAQ

zijn bijvoorbeeld reizen speciaal voor singels van 20-35 jaar.. een kennis van mij is daarop meegeweest en een paar aardige mensen leren kennen waarmee ze nu nog steeds omgaat.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:07

Dat is wel letterlijk gezegd in dit topic.
En wat ik steeds probeer aan te geven is dat mensen soms alleen gehoord willen worden, zonder dat je met een oplossing komt aandragen. Ze weten zelf ook wel wat ze eventueel zouden kunnen doen, maar dit heeft niet gewerkt of het lukt ze nog niet.
Wat jij hierboven doet is ook oplossingen aandragen. Goed bedoeld, maar dat hoeft niet...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:02

Gehoord worden in welke zin? Dat iemand luistert maar er niks op terugzegt?

Ik zal zeker luisteren maar ik zou er ook wel op ingaan

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:11

Het is ook best een lastig onderwerp. Wat voor de 1 geldt, hoeft dat nog niet zo voor de ander te zijn.
Ik hoor ook wel eens mensen die zeggen dat ze eenzaam zijn, vervolgens reik ik ze een hand uit, omdat ik weet hoe het is, en dan krijg je bijv een kort berichtje terug of iets. Ja dan houd het voor mij ook op. Als ik iemand aanbied een stap in mn leven te mogen maken en dat die persoon eventueel mee mag met kerst of oud en nieuw, maar dat dan terzijde word geschoven.... Ja dan denk ik, dan is het wel makkelijk om in de slachtofferrol te blijven hangen. Wat dat geldt namelijk ook wel eens voor mensen, en ook ik heb me daar schuldig aan gemaakt, soms is het erg 'fijn' om in de slachtofferrol te blijven hangen ipv jezelf een schop onder de kont te geven. En nogmaals, zo ben ik ook geweest en weet dus prrecies hoe het is, maar mijn coach heeft me erbewust van gemaakt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:34

Bij mij gaat het dan ook vooral om de wat diepere contacten die ik dan mis. Ik kan erg teleurgesteld zijn als iemand die ik als een hele goede vriend beschouwde ineens liever oud en nieuw met anderen besluit te vieren dan met mij. Iemand die dan zegt 'vier maar oud en nieuw met mij' zou ik heel erg leuk vinden, maar het zou er toch niet helemaal tegen opwegen. Soms wil je bij mensen zijn bij wie je helemaal jezelf kan zijn.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 00:57

Ik heb zelf ook weleens op bokt een huiskamertopic geprobeerd, maar dat heeft verder niet zoveel opgeleverd. Vaak kent iedereen elkaar al en dan voel ik mij toch wat vreemd. Contacten via internet blijven bij mij vaak sowieso al oppervlakkig. Je kunt er zoveel mensen leren kennen, dan vergeet iemand je al gauw denk ik. Zelf hou ik niet van hele lange mails sturen, af en toe in het echt iets doen is leuker.
Ik vind het ook wel een leuk initiatief. Misschien alsnog proberen Zonnetje?
Ik mis het vaak om iemand te hebben die een beetje dezelfde interesses heeft als mij. En dat zijn nogal uiteenlopende interesses, zo houd ik erg van mode, paarden/dieren, oudere muziek en sporten als voetbal. Ik ben een onvoorspelbaar, wispelturig iemand en dus vaak verlegen in het begin, misschien schrik ik mensen daarmee af... Ik heb eigenlijk nog nooit een vriendin gehad die dezelfde interesses heeft als mij, maar vooral wel hetzelfde rustige, eerlijke karakter. Zelfs die twee goede vriendinnen die ik heb, zien het leven heel anders dan mij. Zij willen een vaste relatie, trouwen, gaan bijna nooit uit. Ik net het omgekeerde, (wil wel eens uitgaan, maar heb niemand die mee wil)

Iemand vinden die dezelfde interesses heeft en hetzelfde over denkt over het leven als mij, dat hoop ik nog te vinden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:57

Wie is er vanavond nog meer alleen met oud en nieuw? Ik had eerst een afspraak maar die haakte af... geen zin meer. Er is een feestje in Groningen waar ik heen zou kunnen, maar dat is wel 120 km ver weg en ik ben dan het enige meisje op een feest met 8 onbekende jongens (en 1 bekende). Ben bang dat ik het 5e wiel zal zijn en wil mezelf dat eigenlijk ook besparen... maar dit voelt wel heel stom :(. Ok, ben niet helemaal alleen maar bij mijn ouders, maar op je 27e bij je ouders zitten is echt geen lolletje en zij doen helemaal niets met oud en nieuw.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:45

Sheran schreef:
Wie is er vanavond nog meer alleen met oud en nieuw? Ik had eerst een afspraak maar die haakte af... geen zin meer. Er is een feestje in Groningen waar ik heen zou kunnen, maar dat is wel 120 km ver weg en ik ben dan het enige meisje op een feest met 8 onbekende jongens (en 1 bekende). Ben bang dat ik het 5e wiel zal zijn en wil mezelf dat eigenlijk ook besparen... maar dit voelt wel heel stom :(. Ok, ben niet helemaal alleen maar bij mijn ouders, maar op je 27e bij je ouders zitten is echt geen lolletje en zij doen helemaal niets met oud en nieuw.

Stille meelezer hier. Maar ik ben ook alleen deze avond. Vriendinnen gaan plots iets anders doen, terwijl we samen iets gingen doen. Maar nu woon ik net iets te ver om samen nog iets te doen ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:25

Oudejaarsavond is wat mij betreft bij uitstek geschikt om vroeg met een goed boek mijn bed in te kruipen. Heb r helemaal niets mee.
Maar ja, als je je verheugd hebt op een feestje en je vriendinnen zeggen ineens af, is dat wel zuur.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:26

Ik had dat vorig jaar, ik had kaartjes gekocht etc. Zei dat meisje die middag opeens af want ze was te moe. En had toch niet zoveel geld...

Blijf dit jaar thuis, was graag wezen stappen maar helaas.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:31

Op zich boeit oudejaarsavond bij ook niet echt. Maar het idee dat "iedereen" met vrienden is en ik alleen thuis zit... :) Maar ik zoek zometeen een paar dvd's uit en een goed boek, dan heb ik toch alvast een goede avond ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:32

Ah, fijn, lotgenootjes :). Dan voelt het echt minder vervelend.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:33

De laatste 7 jaar heb ik geslapen met Oud en Nieuw. Ik ben 's avonds doodmoe en ga gewoon mijn bed in. Na het avondeten doe ik vuurwerk met mijn dochtertje en dan gaat zij lekker slapen. Ik ga gewone tijd naar bed, word vaak wel even wakker van het vuurwerk maar slaap dan snel weer door. Prima hoor.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:46

Ik vind t wel beregezellig. Zit bij mn ouders en zusje en de halve familie komt aanwaaien

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:51

Sheran schreef:
Ah, fijn, lotgenootjes :). Dan voelt het echt minder vervelend.

Inderdaad. Geeft even het gevoel alsof ik niet de enige ben dat alleen zit ;)