Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ikbencarmen schreef:Ik denk dat de kerstpakketten die de meeste mensen krijgen dan ook maar afgeschaft moeten worden, want ja die krijgen toch ook gewoon salaris.
Waarom zou je een bezorger (die geen kerstpakket krijgt) ook niet iets extra's gunnen.

xxCYNNxx schreef:ikbencarmen schreef:Ik denk dat de kerstpakketten die de meeste mensen krijgen dan ook maar afgeschaft moeten worden, want ja die krijgen toch ook gewoon salaris.
Waarom zou je een bezorger (die geen kerstpakket krijgt) ook niet iets extra's gunnen.
nou gezien de bedragen die hier gemiddeld genoemd worden door (ex)bezorgers; mijn kerstpakket komt echt niet in de buurt van 400 euro waarde....of 65 for that matter (laagste bedrag die hier genoemd werd). Ook bij bedrijven gewerkt waar je helemaal niks kreeg.

Sammie schreef:Ik werk ook hard, maar ik krijg ook niet de gelegenheid om bij alle klanten langs te gaan
Ik vind het zo'n onzinNet als fooi bij een restaurant geven.. Je krijgt salaris.. verder is het gewoon klaar. En als ik wat extra wil geven, maak ik dat zelf wel uit. Maar verwachten? Nope
Dreamybol schreef:Hier krijgen ze niets, moet zelf te veel op de centen letten en man krijgt ook niet even een paar 100 euro extra omdat hij zijn werkgever een gelukkig nieuwjaar wenst. Las laatst serieus over een 14 jarige die zo 300 euro binnenhengelde.
Daarbij werken de folderbezorgers niet in mijn opdracht, maar voor de winkeliers, laat ze daar dus maar gaan bedelen.

Cayenne schreef:Jaja, met de kerst voor de deur is het ook weer tijd voor de bedelende kranten en folderlopers. En dan komt de jaarlijks terugkerende discussie: wat moeten we ze geven?
Tegenwoordig hebben wij op de deur een 'geen collectanten, huis aan huis verkoop of geloofsovertuigers' sticker op de deur, maar blijkbaar weerhoud dit de bezorgers niet om bij ons aan te bellenEen aantal van hen die het weekkrantje en het folderpakket van een halve kilo bezorgen, krijgen ieder jaar wel wat, maar ik wist serieus niet dat we zoveel folderlopers in de wijk hadden
Ik heb er de afgelopen week al 8 geteld en ik gok dat we er nog meer krijgen.
Wat geven jullie aan kranten/folderbezorgers? En waarom wel of juist niet geven?
De buurvrouw geeft ze een mandarijntje. Ik gok dat ze daar niet heel erg blij mee zijn
. purny schreef:@veulen84. Maar waarom zou een folderbezorger er wel recht op hebben en een medewerker in de zorg of een ander zwaar beroep niet? Ik vind dat je nu met 2 maten meet.