Het is weer zover: bedelende kranten/folderbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 19:30

Ik denk dat de kerstpakketten die de meeste mensen krijgen dan ook maar afgeschaft moeten worden, want ja die krijgen toch ook gewoon salaris.
Waarom zou je een bezorger (die geen kerstpakket krijgt) ook niet iets extra's gunnen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 19:34

Ik geef ze niets meer, vorig jaar 2x verschillende bezorgers aan de deur gehad voor dezelfde krant!!????
Uiteraard gemeld bij de krant, maar die konden er ook niets aan doen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 19:37

Ik werk in een verpleeghuis en daar krijgen we nu ook regelmatig een waardering van familie van bewoners.
Dat gebeurt elk jaar eigenlijk wel.
Vaak chocola, geld voor de personeelspot, zelfs wel eens alle collega's een VVV bon gehad.
Het gaat er niet eens om wat iemand geeft, het is leuk als mensen waardering hebben voor wat je doet en dat laten blijken.
Of je nu kranten in de bus gooit of een bewoner verzorgt. :+
Natuurlijk is het ons werk waar we voor betaald krijgen, net als de krantenbezorger.
Maar het is altijd fijn als je werk gewaardeerd wordt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 19:46

ikbencarmen schreef:
Ik denk dat de kerstpakketten die de meeste mensen krijgen dan ook maar afgeschaft moeten worden, want ja die krijgen toch ook gewoon salaris.
Waarom zou je een bezorger (die geen kerstpakket krijgt) ook niet iets extra's gunnen.

nou gezien de bedragen die hier gemiddeld genoemd worden door (ex)bezorgers; mijn kerstpakket komt echt niet in de buurt van 400 euro waarde....of 65 for that matter (laagste bedrag die hier genoemd werd). Ook bij bedrijven gewerkt waar je helemaal niks kreeg.

Dreamybol

Re: Het is weer zover: bedelende kranten/folderbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 19:55

kerstpakket krijgt mijn man van zijn baas (ik ben ziek, dus krijg niets), als hij van alle klanten waar hij indirect het werk voor doet zouden we een hoop meer krijgen. ;)

Overigens stuur ik binnenkort wel een compliment naar het ziekenhuis waar ik onlangs heel fijn geholpen ben, en wens ik de bezorgers echt wel gemeend wat ze mij ook wensen, als ik bij de deur kom. Grof en onbeleefd worden doe ik niet bij een kerst/bedelkaart.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 20:47

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 20:55

Wat een negatieve insteek, zo een titel.

Hier bedelt er niemand. Men wenst mij het beste. En ik doe hetzelfde. En als ik wil, kan ik wat geven als extra blijk van waardering. Maar niets moet.

Dus wat is het probleem? Leven en laten leven lalalalaaaaalaaaa lalalala enz.

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:26

xxCYNNxx schreef:
ikbencarmen schreef:

nou gezien de bedragen die hier gemiddeld genoemd worden door (ex)bezorgers; mijn kerstpakket komt echt niet in de buurt van 400 euro waarde....of 65 for that matter (laagste bedrag die hier genoemd werd). Ook bij bedrijven gewerkt waar je helemaal niks kreeg.

De bedragen gaan idd te ver.
Het gaat mij eerder over het principe, als de een iets krijgt waarom de ander dan niet.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:40

Ik bezorg sinds een jaartje zelf de plaatselijke krant.
Ik kreeg vorige week bij de kranten ook een stapeltje kaarten waarop stond; 'uw bezorger wenst u prettige feestdagen'.
Ik heb een tijdje na zitten denken of ik die in de brievenbus zou gooien of met krant en kaartje langs de deuren te gaan. Want stiekem vind ik het zelf toch wel een beetje schooien...
Ik hoorde van een vriendin die dezelfde krant al langer in een andere buurt rond brengt dat ze vorig jaar over de 100 euro had opgehaald.
Toen ben ik toch maar gegaan, want een extratje is nooit verkeerd! :P

De meeste mensen gaven me 1 of 2 euro.
Er was een oudere vrouw die me 10 euro gaf en er waren een stuk of 4 mensen die me 4 of 5 euro gaven!
:)

Er waren toch ook nog redelijk wat mensen die niks gaven maar ach, ze wensten mij ook goede feestdagen dus dat is helemaal niet erg!
Maar.. Ik heb bij 3 adressen gehad dat er gewoon mensen in de huiskamer zaten (ze keken me recht aan) en toen ik aanbelde deden ze gewoon niet open.... Dat vond ik wel wat raar maar ja.

Ik heb 70 (!) euro opgehaald. En ik had niet eens al mijn adressen want ik heb 9 flats in mijn wijk en die heb ik niet gedaan.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:44

Hier liggen er elke dag wel reclame en krantjes in de bus, ik geen flauw idee wie wat bezorgd!
Ze hebben hier ook nooit aangebeld, mochten ze dat wel doen krijgen ze een euro.
De bezorger van de medicijnen krijgt ook altijd een euro (komt twee keer per jaar ofzo)
Echte collectanten krijgen meestal 50 eurocent in hun bus.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:54

Ik heb vroeger zelf met de Telegraaf gelopen.
Maar sinds dit jaar hebben wij een nee-nee sticker welliswaar een doorzichtige sticker waardoor ze wel eens in verwarring komen hihi...

Maar dan nog ook al hebben wij een nee nee sticker, wij kennen de folder bezorger en geef ik ze zo ook wel 1a2 euro.

Laatst nog zo' n straatverkoper 5 euro gegeven gewoon zomaar, hij glunderde van oor tot oor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:00

Sammie schreef:
Ik werk ook hard, maar ik krijg ook niet de gelegenheid om bij alle klanten langs te gaan :+

Ik vind het zo'n onzin :') Net als fooi bij een restaurant geven.. Je krijgt salaris.. verder is het gewoon klaar. En als ik wat extra wil geven, maak ik dat zelf wel uit. Maar verwachten? Nope :n

Duidelijk iemand die nooit in de horeca heeft gewerkt :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:03

Sinds wij weten wat voor p*kke werk dat kranten lopen is geven mijn ouders ze gewoon 50 cent of soms wel een euro.

Toen ik nog een wijk had van ruim 700 huizen had ik toch wel mooi even 500 euro extra opgehaald :p

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:29

Als krantenbezorger krijg je geen kertpakket maar is dit in het leven geroepen.

Het lijkt me juist leuk een x de persoon te zien die iedere ochtend de kracht bezorgd.

1,- vind ik een prima bedrag. Met 200 krantjes bezorgen heeft hij/zij toch een mooi bedrag bij elkaar.

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:41

Ik denk wel dat het een beetje afhankelijk is van waar je woont en hoe je woont.. Krantenbezorgers binnen de bebouwde kom hebben vaak veel meer huizen dan buiten de bebouwde kom.

Ik was met mijn wijk (á 70 huizen) ongeveer 1,5 uur aan het fietsen, terwijl een vriendin een wijk had van 200 huizen en binnen een uurtje klaar was.
Ik woon nu zelf binnen de bebouwde kom, dus zal 1 of 2 euro geven, mijn ouders geven eerder 5 euro.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:42

Er is hier dit jaar niemand langs geweest, maar anders had ik 1 of 2 Euro gegeven.

Ik heb zelf ook ooit een krantenwijk gehad 2x per week. Het verdiende echt niet goed en het was behoorlijk zwaar werk. In de krant moesten folders gevouwen worden, die zaten toen nog niet in het plastic.
De kerstkaartjes die kregen we niet van het bedrijf, maar moesten we bij het bedrijf kopen. Ik ging toen toen wel langs de deur. Dat was ook heel gebruikelijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:50

Dreamybol schreef:
Hier krijgen ze niets, moet zelf te veel op de centen letten en man krijgt ook niet even een paar 100 euro extra omdat hij zijn werkgever een gelukkig nieuwjaar wenst. Las laatst serieus over een 14 jarige die zo 300 euro binnenhengelde.
Daarbij werken de folderbezorgers niet in mijn opdracht, maar voor de winkeliers, laat ze daar dus maar gaan bedelen.

+1. Zo grijpt de folderjongen al een paar keer mis omdat ik nog niet in mijn nieuwe huis woon

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:19

Ik geef ook gewoon wat. Ze werken er hard voor, dus beetje waardering kunnen ze heus krijgen. 300 of 400 klinkt als veel. Maar de bezorgers van de plaatselijke krant hier heeft 350 huizen. Dan loopt dat wel op. De bezorger van de ochtendkrant krijgt dit jaar niks. Maar dat is omdat ze al maanden de krant slecht bezorgt. Uitstekend uit de bus, soms gewoon niet en vaak nat of gescheurd... Die heeft pech, je moet wel wat doen om het te verdienen.

Overigens, pakketbezorgers en postbezorgers mogen er niet om vragen. De gene die ik hier vast heb lopen krijgen ook gewoon wat. Meestal een kerstbrood/fles wijn/doosje chocola. Ik waardeer die mensen en ik vind dat ze we iets als waardering mogen hebben. Het is geen gemakkelijk werk, de gemiddelde brievenbus is lastig en nederland heeft een grillig klimaat... En voor mij is die 10 euro die het jaarlijks kost helemaal niet zo veel, en de bezorgers geeft het een goed gevoel.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:22

Ik geef 50 cent tot een euro.

Een van de krantenlopers is een buurmeisje van me. Die heeft 2 euro gekregen.

De folderloper krijgt niets want die brengt m niet op tijd. :n
Horen m in het weekend te krijgen en krijgen m pas dinsdag of woensdag.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:27

Cayenne schreef:
Jaja, met de kerst voor de deur is het ook weer tijd voor de bedelende kranten en folderlopers. En dan komt de jaarlijks terugkerende discussie: wat moeten we ze geven?
Tegenwoordig hebben wij op de deur een 'geen collectanten, huis aan huis verkoop of geloofsovertuigers' sticker op de deur, maar blijkbaar weerhoud dit de bezorgers niet om bij ons aan te bellen :+ Een aantal van hen die het weekkrantje en het folderpakket van een halve kilo bezorgen, krijgen ieder jaar wel wat, maar ik wist serieus niet dat we zoveel folderlopers in de wijk hadden :wow: Ik heb er de afgelopen week al 8 geteld en ik gok dat we er nog meer krijgen.

Wat geven jullie aan kranten/folderbezorgers? En waarom wel of juist niet geven?
De buurvrouw geeft ze een mandarijntje. Ik gok dat ze daar niet heel erg blij mee zijn :')

Ik erger me kapot dat ik ondanks die sticker toch al die rotzooi bezorgd krijg, dus van mij krijgen zeker niks!!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:32

Ik vind de titel ook wel een beetje flauw. Persoonlijk vind ik dat de bezorgers (van zowel kranten, folders e.d.) best een extraatje verdienen na al het fietsen en lopen door weer en wind.

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar de opmerking 'maar ik krijg zoiets ook niet als op mijn werk' vind ik persoonlijk appels met peren vergelijken.

Nee, ik kreeg het ook niet, maar ik hoefde niet door weer en wind te fietsen en ik had wel de hele dag gratis koffie/thee/warme chocomel ed tot mijn beschikking. Daar wegen die luttele paar euro niet tegenop wmb, dus ik geef met alle liefde een klein extraatje.

Ook nu ik het zelf verre van breed heb, want dankzij de reclame folders hebben me al een hoop geld bespaard dit jaar :D .

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:55

Als de folderbezorger hier aan de deur komt, dan kan krijgt ie alleen de vraag waarom ik mn folders vaker niet dan wel krijg.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:57

@veulen84. Maar waarom zou een folderbezorger er wel recht op hebben en een medewerker in de zorg of een ander zwaar beroep niet? Ik vind dat je nu met 2 maten meet.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 00:11

purny schreef:
@veulen84. Maar waarom zou een folderbezorger er wel recht op hebben en een medewerker in de zorg of een ander zwaar beroep niet? Ik vind dat je nu met 2 maten meet.

Zeg ik dat die er geen recht op hebben? Als die iets voor mij zouden doen, zou ik ze daar net zo goed iets voor geven. Misschien geen geld, maar wel Iets. Maar gelukkig heb ik geen opa's/oma's/ouders die zorg nodig hebben (*zoekt even een houten tafel)

De jongens van de plantsoenendienst komen hier in de zomer altijd limonade en koek halen. Dat weten ze precies. En ik kan me nog tal van momenten bedenken wanneer ik eens iets extra's geef of doe. Ik leef met het moto dat als je iets goed doet je dat altijd mag zeggen en mag tonen. Dat doe ik dus ook. Overigens vind ik de andersom ook, je mag het ook zeggen als je er niet blij mee bent. Dat geeft mensen de kans zich te verbeteren.

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 00:49

Toevallig de folderjongen gisteren aan de deur gehad en heb hem €2 gegeven. Vind het toch wel een beetje de kerstgedachte. Jongen komt door weer en wind folders bezorgen, het is een bijbaantje. Ik vind het een goede zaak dat hij zijn eigen geld verdiend. Heb het vroeger zelf ook gedaan als eerste bijbaantje. En wat is nou €2. Hoop dat hij een mooi bedrag heeft verzameld en een fijn extraatje heeft.