Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) sokken vouwen, dingen opbergen die je toch om de 2 min nodig hebt etc) dan snap ik ook wel dat niet alle mannen daarin mee gaan Liezel1 schreef:Oh, wat herken ik deze verhalen.... ik werk meer dan hij, maar draai wel op voor het volledige huishouden.
Hoe moeilijk kan het zijn om een kopje ín de vaatwasser te zetten ipv op het aanrecht (of gewoon op de salontafel laten staan totdat de kaboutertjes hem opruimen, grrrrrr).
Toen ik eens flink de de griep had, lag te rillen in bed met 40 graden koorts, kwam hij bij me zitten... "wat eten we vanavond?"
Een maand of 2 terug ben ik geopereerd en mocht de eerste 2 weken niets. Na 3 dagen stond ik weer zelf te koken, want anders kwam er niets op tafel en toen ik bij de huisarts op controle eerlijk vertelde dat ik na 5 dagen alweer stond te zuigen en opruimen, kreeg ik me toch een uitbrander... maarja... het was dat of een baggerbende.
Pion schreef:Ik was laatst bij een cabaretvoorstelling waar een soortgelijke situatie werd besproken.
Onze 'wil je alsjeblieeeeft' oftewel 'paai-praatjes' helpen niet.
Duidelijkheid schijnt dé oplossing te zijn.
Hoognodige informatie, kort en duidelijk.
'Schat, af-was, NU'.
Liezel1 schreef:Toen ik eens flink de de griep had, lag te rillen in bed met 40 graden koorts, kwam hij bij me zitten... "wat eten we vanavond?"
Een maand of 2 terug ben ik geopereerd en mocht de eerste 2 weken niets. Na 3 dagen stond ik weer zelf te koken, want anders kwam er niets op tafel en toen ik bij de huisarts op controle eerlijk vertelde dat ik na 5 dagen alweer stond te zuigen en opruimen, kreeg ik me toch een uitbrander... maarja... het was dat of een baggerbende.

Liezel1 schreef:Oh, wat herken ik deze verhalen.... ik werk meer dan hij, maar draai wel op voor het volledige huishouden.
Hoe moeilijk kan het zijn om een kopje ín de vaatwasser te zetten ipv op het aanrecht (of gewoon op de salontafel laten staan totdat de kaboutertjes hem opruimen, grrrrrr).
Toen ik eens flink de de griep had, lag te rillen in bed met 40 graden koorts, kwam hij bij me zitten... "wat eten we vanavond?"
ik snap niet dat je dat pikt!
duidelijk van huis uit te verwend geweest...
lekker makkelijk....
Dreamybol schreef:Ik schrik echt van het hoge gehalte 'het is nou eenmaal een man' en het 'meneer' noemen van je eigen partner. Het eerste omdat het complete stierenpoep is en het tweede geeft zo'n afstand en ongelijkwaardigheid weer dat ik niet in zo'n relatie zou willen zitten.
Liefdevol je partner 'mijn mneer' noemen daargelaten.
in een relatie waarbij je meer deelt dan zo nu en dan een bed moeten beide partijen volwassenen genoeg zijn om dingen te bespreken en tot een compromis komen. Een partner die zuchtend en steunend met een lang gezicht zijn eigen rommel gaat opruimen klinkt meer als een 8jarige, lijkt me heel erg niet sexy!
Oftewel, ik zou nu wachten tot de gemoederen wat bedaard zijn en dan serieus om de tafel gaan, zo gaat dit ten koste van de relatie.
daarbij.. ik ben volledig afgekeurd en kon al weinig, nu na een ongelukkige val nog minder. Het is mijn man zijn goed recht om daarvan te balen, om de dingen in huis op zijn manier te doen, maar nog nooit hebben we daar in de jaren dat ik ziek ben woorden om gehad. Het is dus helemaal geen mannending dat ze het huishouden niet kunnen. Sommige mannen willen het niet kunnen, das heel wat anders!
Supervixen schreef:Tja ieder heeft zijn mindere kanten.
Ik snap de ts heel goed. Zij heeft frustraties en kan dit niet op een normale manier bespreken omdat haar vriend zich aangevallen voelt. Dit is precies zo met mijn vriend. Betekent niet dat je relatie minder waard is of dat dit dagelijks zo gaat.
Op zulke momenten baal je gewoon en is het even niet je lieve vriend, maar meneer.
Maar dat wil niet zeggen dat hij die klusjes graag doet. Wat hij wel graag doet is dingen met mij samen doen. Dus doen we veel dingen in het huishouden samen, gewoon omdat dat hem motiveert: koken, was, badkamer poetsen,... Kan je nog lekker met elkaar praten ook (een studie wijst uit dat vaste paren gemiddeld 7 minuten per dag met elkaar praten.
)soesita schreef:Amable, dat zou ook mijn voorstel geweest zijn.![]()
Ik mag over mijn man echt niet klagen, die ziet de dingen zelf, doet erg veel in het huishouden en is vaak netter dan ik.Maar dat wil niet zeggen dat hij die klusjes graag doet. Wat hij wel graag doet is dingen met mij samen doen. Dus doen we veel dingen in het huishouden samen, gewoon omdat dat hem motiveert: koken, was, badkamer poetsen,... Kan je nog lekker met elkaar praten ook (een studie wijst uit dat vaste paren gemiddeld 7 minuten per dag met elkaar praten.
)
. En ik vind het zo ook wel leuk, eventjes wat "quality time"...
, hoe kinderachtig het ook is... (weet ie ook, heb er een tijd geleden al eens mee gelachen, dat ik eens stickers moet gaan halen, zodat ie telkens een sticker krijgt als hij iets goed gedaan heeft
). Het hoeft allemaal niet "vanzelfsprekend" te zijn. Bedankt 'm echt als hij iets gedaan heeft, geef'm complimentjes als hij lekker eten heeft gemaakt. Ik heb overlaatst een foto van zijn gerechtje (Thaise soep, toegegeven, ze was ook echt heerlijk!) op facebook gezet, waarbij ik hem getagt had als zijnde chef-kok. Je had 'm moeten zien blinken.....
. Hij heeft afgelopen week 4 x gekookt, alle dagen mee afgewassen, de was mee geplooid, mee naar de supermarkt geweest en heeft de vuilzakken buiten gezet. Kan ik moeilijk over klagen, denk ik dan

..als ik een aantal verhalen hier zo lees vraag ik me af wat de meerwaarde van die relaties is zeg hee..