Jumbo, de 4de wachtende krijgt de boodschappen gratis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

Re: Jumbo, de 4de wachtende krijgt de boodschappen gratis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:06

Bij ons wordt de derving verwerkt, we hebben speciale containers ervoor om het gescheiden te houden :)

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:18

Hier een medewerker van de Jumbo! Wanneer er bij ons een 4e wachtende in de rij is worden de camerabeelden terug gekeken. Tenzij het heel duidelijk is natuurlijk. Klant betaald gewoon, nummer wordt opgeschreven en het geld wordt netjes terug gestort mocht de klant gelijk hebben. Ik vraag er altijd naar bij mijn leidinggevende omdat ik benieuwd ben naar mijn eigen 'fouten'. En hoor heel vaak dat er wel degelijk een 4e klant was en dat diegene de boodschappen gratis heeft gekregen :).

Daarnaast wil ik nog inhaken op een ander discussiepunt hier. Mijn bedrijfsleider heeft mij verteld dat de voedselbank ook producten van na de houdbaarheidsdatum aanneemt. Hij zei dat de voedselbank zelf de spullen selecteert die nog bruikbaar zijn?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:01

Er worden hier twee dingen door elkaar gehaald..
http://voedselbankennederland.nl/nl/voe ... rheid.html
Producten met een THT-datum mogen dus ná die datum nog verstrekt worden.
Producten met een TGT-datum mogen ná die datum NIET meer verstrekt worden aan de consument.

Bovendien hebben niet alleen de verschillende Jumbo’s verschillende regels, bovenstaand kan ook nog pér voedselbank(locatie) verschillen.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:08

Jumbo hier ook erg slechte ervaringen mee..
idd ook vaak genoeg 4 de in de rij?
en gratis boodschappen bij product over datum nee hoor...
ook word je bij de Jumbo niet netjes behandeld zowel bij het hoofdkantoor als bij verschillende filialen in Friesland
met klachten word al helemaal niks gedaan...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 10:16

Bij de Jumbo bij ons word je inderdaad ook slecht behandeld, de bedrijfsleider loopt altijd met een smoelwerk op half zeven en zegt nooit goeden dag.
Laatst ook zag ik een leuk plantje staan samen met een meneer die naast me stond, we pakte allebei zo'n plantje €2,95 stond op het prijsje voor de plantjes.
Maar hij scande iets van €6,-
Dus werd dat die chagrijnige bedrijfsleider erbij gehaald en die vertelde dat het verkeerde prijskaartje bij het verkeerde plantje was gezet.
Die meneer en ik vonden dat eigenlijk niet kunnen, het was niet ons probleem dat hun het verkeerde prijskaartje bij het plantje hadden gezet.
Maar we moesten mooi €6,- in plaats van de €2,95 die op het bordje stond.

Ik las ook dat iemand schreef dat als er iets van een product niet is dat je een vergelijkbaar product gratis mag mee nemen?
Is dat echt zo?
Want bij de Jumbo waar ik kom zijn er regelmatig producten niet meer.
Ik heb een keer een foto gemaakt van een koeling waar salades zouden moesten staan die was op 1 of 2 bakken gewoon leeg.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:23

Dan laat je het plantje toch mooi staan. Veel plezier ermee :') Je 'mot' niks op dat moment.

oh over foto's! Heb ook nog wel een foto van een Jumbomuur. Staat er op de wand keigroot “Mist u iets laat ’t weten. Wij zorgen dan dat t voortaan in huis is."

Half lege bierstelling eronder.. :')

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:31

Hier ook geen fan van onze jumbo, ook paar keer vierde wachtende geweest en gratis ho maar.
Daarnaast is het filiaal te klein en het is is heel druk, dus continue zijn de schappen leeg. Winkelt niet prettig, ik ga voortaan naar de lidl :j

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:37

Hier in ons boerengehucht houdt Jumbo zich absoluut niet asn die regel. Ik ben al meerdere keren de 5e in de rij geweest. Ga er niet om schreeuwen, dat vind ik genant. Maar kreeg niks gratis toen ij het aangaf, want de servicebalie was ook open... en daar stond maar 1 klant. Echt belachelijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:47

servicebalie is toch ook een gewone kassa? Al ben ik wel eens in een Jumbo geweest waar de servicebalie een mandjeskassa is :') Bizar fenomeen. Stervensdruk, rijen tot voorbij de kaasafdeling en dan nog blijven roepen dat je daar alleen met een mandje mag komen :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:47

Ik was er een keer met 3 taarten en kreeg een bosje bloemen voor mijn verjaardag gratis erbij.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:52

hier ook hetzelfde eingelijk, ook al zovaak zoveelste wachtende geweest, 1x zowaar gratis gekregen , doormiddel van een gil ;)
daarna wel aangegeven aan de kassa of een gil gegeven maar zei de kassa medewerker dus ; oh maar dat heb ik niet gezien hoor!! nou ja zeg, ook een keer moest ik maar bij de snelkassa afrekenen, dat gelde ook voor een open kassa, nou dat hadden ze geweten de opvolgende keer , paste der niet op.......

nee ik doe daar geen boodschappen meer , aleen al niet uit principe.
waardeloos concept als de winkels zich er toch niet aan houden.

vriendin overigens precies dezelfde ervaring.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:10

Sammie schreef:
servicebalie is toch ook een gewone kassa? Al ben ik wel eens in een Jumbo geweest waar de servicebalie een mandjeskassa is :') Bizar fenomeen. Stervensdruk, rijen tot voorbij de kaasafdeling en dan nog blijven roepen dat je daar alleen met een mandje mag komen :')

Servicebalie is bij ons inderdaad alleen een mandjes kassa voor kleine producten. Kan daar moeilijk aansluiten met mijn kar vol voor €60 -O-

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:11

Vervelend om al deze reacties te lezen. Wij proberen ons er zo goed mogelijk aan te houden. Onze voedselbank neemt ook echt niks aan wat over datum is.

MeloenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:12

Ik doe er juist graag mijn boodschappen.
Fijne grote filialen in Assen. 4e wachtende ben ik nog niet geweest. Kassa's zijn tijdig open.
Wel heb ik een paar keer gebruik gemaakt van Twitter. Ideaal. Webcare helpt je dan heel goed. En er staat zo een vervangend product voor je klaar!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:17

N0a schreef:
Servicebalie is bij ons inderdaad alleen een mandjes kassa voor kleine producten. Kan daar moeilijk aansluiten met mijn kar vol voor €60 -O-
In een kar kan minder zitten dan in een mandje :D Zowel qua producten als waarde in geld. Voorheen was de servicebalie daar gewoon een volwaardige kassa, alleen de band is korter. Die Jumbo zit middenin een toeristendorp, waar ’s zomers ’t brood om 10 of 11 uur is uitverkocht, je altijd naast de aanbiedingen grijpt, want die zijn uitverkocht (en na tientallen jaren zijn er nog steeds niet achter om het inkoopbeleid aan te passen, want aangevuld wordt het niet ‘oh.. ja dat is dan op’- is het enige dat je dan hoort. Tegoedbon? Tja op is op, hé) en de rijen tot halverwege in de Jumbo staan. Je kan dus niet eens meer fatsoenlijk boodschappen doen, omdat je dan al op de rij mensen stuit die voor de kassa staan te wachten, maar dan moet je vooral van de weinige kassa’s die je hebt er een omtoveren tot mandjeskassa, waar geen hond staat. :j De rijen zijn zo lang dat je maar ergens aansluit en dan vanzelf er een keer achterkomt bij welke kassa je uitkomt. Ik had nog even hoop dat ze bij het ombouwen nog het e.e.a. zouden veranderen, maar ze zijn alleen van formule gewisseld. (met mínder kassa’s!)

’s winters prima winkel om even snel een vergeten boodschap te doen, maar ik ken diverse mensen die er om bovenstaande redenen nooit meer komen. Ik ga nog liever langs een andere winkel van werk naar huis, omdat ik het daar rustiger en overzichtelijker vindt. De zekerheden voor die winkel:

Een deel van het personeel is gewoon écht dom, (en dat zeg ik niet snel, maar er zijn er daar een aantal die geen kaas gegeten hebben van hun eigen regels of van poststukken verzenden en als je dan uitlegt hoe het werkt zitten ze met de geforceerde en aangeleerde glimlach te zeggen nee hoor, dat kan niet en ik kan het nu ook niet navragen, want het is zaterdag dus het hoofdkantoor is gesloten. Dus……..?)

Een deel van het personeel is gewoon echt ongeïnteresseerd, (en achter een kassa vind ik dan nog niet eens zo heel erg, maar als je aangeeft dat bier x of y dat in de aanbieding is op is en of ze achter misschien nog hebben en dan een zombieachtig antwoord krijgt als ‘nee zal wel op wezen’ of ‘als ’t daar niet staat, is het op hé!’)

Het is er zomers druk, echt stampesdruk,

De winkel is klein, dus het assortiment ook, maar verhuizen willen of mogen ze niet,

Zomers brood vinden na het middaguur? Succes!

Zomers een parkeerplaats, een karretje of een mandje vinden? Succes!
Aanbiedingen zijn uitverkocht.

Weet je die hele 7 zekerheden maken mij eigenlijk weinig uit. Ik wil mij gewoon prettig voelen in een winkel. Ik wil best in de rij (net en overzichtelijk) wachten en daar meer dan nummer 4 zijn. Ik hoef mijn boodschappen niet perse gratis dan. Alleen als je die regel hanteert, hanteer het dan. Niet van die vage uitzonderingen op toepassen, camerabeelden terug kijken, adressen noteren, alcohol en weet ik het wat wel moeten betalen. (en dat laatste staat ook niet op de site) Producten die op zijn, dan ook daadwerkelijk aanvullen of een alternatief bieden, niet schouders ophalen en zeggen tja is op en het daar bijlaten. En ja niet tevreden geld terug? Lekker vaag.. En de goedkoopste? Geldt alleen voor A-merken, voor huismerken en budgetmerken zijn ze niet perse altijd de goedkoopste. En producten met een tht tot vandaag, leuk om die gratis mee te geven. Maar als dat achter de schermen betekent dat alle producten dus bij voorbaat uit de schappen worden gehaald, is die regel dus gewoon een wassen neus. Laat dan heel die regel gewoon vervallen en als je dan die producten alsnog uit de schappen haalt, ga je gang. Ik blijf het echter wel zonde vinden, op dat gebied doet de AH het beter. Gewoon een kortingssticker opplakken. Weet iedereen dat ’t beperkt houdbaar is, dus je weet waar je het voor koopt. Dus mijn formule is het gewoon niet. En ik heb mijn ervaring gebaseerd op meerdere Jumbo’s in meerdere vestingen. Ik zie en merk verschillen. Zowel positief als negatief, maar mijn formule is het gewoon niet en heeft meer met die regels te maken dan met iets anders. (Nou behalve dan die ene kleine winkel, daar ligt het dus ook gewoon aan ’t personeel en de drukte icm het winkeloppervlak) :=

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:31

@Sammie, je schrijft dat je je graag prettig wil voelen in een winkel. Maar het enige wat je doet is Jumbo neerhalen. Daar begrijp ik uit dat je je er niet prettig voelt. Dan vraag ik me af, waarom ga je er in hemelsnaam nog boodschapppen doen, je bent niet verplicht om daar heen te gaan he ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:50

Ja als je bij de kassa pas zegt dat je de vierde was kan je er niks meer aan doen natuurlijk :') je mag er zelf ook wel wat moeite voor doen...
Jumbo hier heeft geen super betrokken personeel maar wel in het voordeel van de klant :') laatst lag er wat verkeerd dus toen ik zei dat de verkeerde prijs was gerekend kreeg ik direct al mijn geld terug. Hoefde het niet eens te bewijzen :+ kassa!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:52

Misschien even terug gelezen hoe vaak ik daar kom. Staan geen directe aantallen in, maar t leek mij toch redelijk duidelijk dat ik er zo min mogelijk kom. Voor een grote boodschap rijd ik graag om. Voor kleine dingen niet.

Typisch als je commentaar heb willen ze eerst weten waar dat op gebaseerd is. Op ervaring dus en als t commentaar dan op een andere manier niet wordt gezind dan moet je er zelf maar niet meer komen.

Teneerste strookt dat niet met de zeven zekerheden, tentweede is dat nu net niet t antwoord dat je als formule zou willen geven (ga maar ergens anders heen), tenderde is dat natuurlijk iets dat ik zelf uit mag magen waar ik wel en niet kom. Sommige ergenissen weet ik van te voren, soms zijn ze er wel en soms niet en daar houd ik dan ook rekening mee, voor zover mogelijk. . En een andere winkel is niet altijd mogelijk. Maar mi zouden ze er gewoon niet moeten zijn.(de ergenissen en onduidelijkheden)

En ook wat betreft het enkel neerhalen zou beter lezen. ook geen kwaad kunnen..

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:00

Maar vaak als je de vierde wachtende bent roepen ze: Kassa nummer huppeldepup gaat open.
Dan zouden ze toch ook je boodschappen mee moeten geven?
Vaak is het ook nog eens zo dat áls je dan besluit om aan de te openen kassa gaat staan, dat nog veeeeel langer duurt dan bij de kassa waar je eigenlijk stond.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:10

Hier op zich tevreden over de Jumbo en hoorde pas dat een kennis inderdaad boodschappen mee had gekregen. Ik let er eigenlijk nooit op. Ga in principe naar de Aldi omdat dat best veel scheelt. Wat ik wel erg jammer vind is dat er geen produkten meer afgeprijst zijn als ze tegen het einde van de datum zitten.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:13

Sammie schreef:
Misschien even terug gelezen hoe vaak ik daar kom. Staan geen directe aantallen in, maar t leek mij toch redelijk duidelijk dat ik er zo min mogelijk kom. Voor een grote boodschap rijd ik graag om. Voor kleine dingen niet.

Typisch als je commentaar heb willen ze eerst weten waar dat op gebaseerd is. Op ervaring dus en als t commentaar dan op een andere manier niet wordt gezind dan moet je er zelf maar niet meer komen.

Teneerste strookt dat niet met de zeven zekerheden, tentweede is dat nu net niet t antwoord dat je als formule zou willen geven (ga maar ergens anders heen), tenderde is dat natuurlijk iets dat ik zelf uit mag magen waar ik wel en niet kom. Sommige ergenissen weet ik van te voren, soms zijn ze er wel en soms niet en daar houd ik dan ook rekening mee, voor zover mogelijk. . En een andere winkel is niet altijd mogelijk. Maar mi zouden ze er gewoon niet moeten zijn.(de ergenissen en onduidelijkheden)

En ook wat betreft het enkel neerhalen zou beter lezen. ook geen kwaad kunnen..

ten eerste, het interesseert mij geen biet dat je zo over de jumbo praat :n
ten tweede, je hoeft voor mij niet direct in de verdediging, voor jou zou beter lezen ook geen kwaad kunnen, ik knipoogte aan het einde van mijn zin met de intentie dat het alles met een knipoog bedoeld was. :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:18

Ik heb jouw bericht prima gelezen :j

Geef mij de AH, C1000 (maar die gaat weg) of de Lidl maar {:)

Wel lekker bij de Jumbo zijn de vliegende schotels.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:45

Sammie schreef:

Dat is hier bij de Jumbo in Den Bosch ook het geval (servicebalie is mandjeskassa), bij de Plus trouwens ook.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:47

Service balie bij de Jumbo in Eerbeek zit zo'n draaipoortje dus daar kun je met een kar niet door.. :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:51

Ik denk dat het nieuw is, iig bij deze Jumbo. Voorheen was dat het nl. niet en na de zomer opeens wel. Ik ben erg benieuwd hoe ze dit de komende zomer gaan doen :') Bij de plus hier is het een gewone kassa ook. Moet ook wel, want is 'extra' breed voor rolstoelgangers etc.

De AH heeft het ook een tijdje gehad. Zeven boodschappen ofzo, mocht je bij een bepaalde kassa aansluiten. Die zijn er al jaren geleden van terug gekomen :=

Vind het redelijk onzinnig.. Als je een winkelwagen pakt voor vijf items moet je weg, maar stamp je je mandje tot de nok toe vol mag er je wel komen :') Er vanuitgaande dat er geen draaipoort voor zit. (wtf := )