Politie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Politie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:26

En al wil TS haar vader laten bellen tot ze 25 is, lekker haar zaak toch?
Niet iedereen doet dat even.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:30

Huh ik heb gister bijna hetzelfde meegemaakt, behalve dat de politie niet aggressief bonkte op het raam en het was overdag. Ze vroegen mij ook of meneer X hier woonde tot ze op het blaadje keken en zagen dat ze het verkeerde adres hadden. Moesten een paar huizen verderop zijn.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:29

Ik hoefde het ook niet flikken hoor op 18 jarige leeftijd iets te doen waarvan mijn vader of moeder had gezegd dat ik dat niet mocht doen. Ook al was de reden nog zo vreemd, dan was gewoon je woont onder onze dak en je luisterd maar naar ons. Mijn ouders zouden dus ook boos worden als ik gebeld had en ze hadden duidelijk gezegd dat het niet wouden hebben. En nee, ook zij hebben niks te verbergen maar zouden het gewoon zinloos vinden om te bellen.

Het tijdstip is niet zo vreemd, als ze iemand moeten halen is dat vaak sochtends heel vroeg of savonds heel laat ivm dat de meeste kans is dat degene thuis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 09:52

Hoe is het inmiddels afgelopen, is er al meer duidelijkheid?

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:27

Gea99 schreef:
Zo jammer weer he? Dat je elkaars problemen niet kunt ruilen.
Een ander weet vaak beter hoe het op te lossen ;)

Citaat van de maand.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:36

Poiuytrewq schreef:
ZeSteigert schreef:
TS vader wil niet bellen want stiekem is hij degene die ze zoeken <<)

Mhihi :P.

Je kunt idd ook niét open doen, maar dan heb je kans dat ze de deur zelf open gaan maken :').

Dat mogen ze niet ;).
Dat is namelijk huisvredebreuk.
Ze mogen alleen je huis binnenkomen zonder jou toestemming als ze een huiszoekingsbevel hebben.
Maar over het algemeen hebben ze die niet meteen het eerste bezoek bij zich.

TS, ik vind dat je goed gehandeld hebt!
Mijn vader is agent geweest en heeft mij altijd op het hart gedrukt niet savonds de deur open te doen. Praat maar door het raam oid, maar de deur gaat niet open.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:47

ik snap echt niets van de afhankelijkheidsrelatie van ts naar haar vader..en ik begrijp ook echt niet in wat voor situatie je opgegroeid moet zijn om zo bang te zijn als de bel in de avond gaat...dat je nie opendoet okee, maar ik zou gewoon denken: dan maar via het raam.

Lieve ts Een paar dagen geleden gluurde ik ook al in dit topic. Nog diezelfde dag zag ik op telegraaf volgens mij dat er een inbraak/overval was geweest door verkleden agenten. Geen idee waar het was, maar ik moest wel nog even aan dit topic denken.

Over het algmeeen komt de politie niet om elf uur aan deur..doen ze dat wel krijg je als het goed is een hele duidelijke uitleg..mischien is het niets. Maar draai gewoon 0900 8844, leg kort uit wat er gebeurd is en dat je graag zeker wilt zijn dat het de politie was..kost je wat beltegoed, maar meer niet. Je vader hoeft natuurlijk niets te weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:00

Blijkbaar ben ik dan ook in een vreemde situatie opgegroeid. Maar hier gaat 's avonds laat de deur echt niet meer los. Helemaal omdat hier laatste tijd veel word ingebroken. En enkele meiden zijn lastig gevallen door Polen. Nee ik kijk wel uit hoor...

Bij mijn moeder thuis zou ik open durven te doen. Maar dan staat de mechel ook naast mij aan de riem. Volgend jaar komt er bij mij een mechel bij en bij mijn moeder waarscheinlijk ook 1.

Zou mij dan een stuk veiliger voelen in huis :j En ik heb al een waakse lab :D

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:22

love_western schreef:
Blijkbaar ben ik dan ook in een vreemde situatie opgegroeid. Maar hier gaat 's avonds laat de deur echt niet meer los. Helemaal omdat hier laatste tijd veel word ingebroken. En enkele meiden zijn lastig gevallen door Polen. Nee ik kijk wel uit hoor...

Bij mijn moeder thuis zou ik open durven te doen. Maar dan staat de mechel ook naast mij aan de riem. Volgend jaar komt er bij mij een mechel bij en bij mijn moeder waarscheinlijk ook 1.

Zou mij dan een stuk veiliger voelen in huis :j En ik heb al een waakse lab :D

opendoen..nee, maar ik zou ook echt niet als een bang vogeltje reageren...Ik heb eem brievenbus, een raam..alles *D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:35

Groot gelijk dat je de deur niet zomaar open doet. Zeker niet als ze agressief staan te bellen en kloppen. Iedereen in een blauwe jas kan wel zeggen dat ie van de politie is. En die politie pas zegt mij niks. Ik weet niet hoe zo'n ding eruit hoort te zien en wat er op hoort te staan. Juist als ik niks te verbergen heb moet je me niet op die manier lastig vallen 's avonds. Noem het maar een soort ochtend humeur in de avond. Maar ik had wel gelijk gebeld met de politie wanneer ze nog voor de deur stonden om het een en ander te verifiëren.

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:44

Wij hebben een keer hetzelfde meegemaakt. Wij wonen al 8 jaar waar we nu wonen.
's avonds laat rond een uur of 10 de deurbel, me broer deed open en inderdaad politie of x hier ook woonde. nou nee die woont hier niet. Dus weer weg. Half uur later nog meer politie met honden en alles erop en eraan.
Wat bleek nou. Wij hebben voordat we hier kwamen wonen 2 jaar in een huurhuis gewoond. en die man die er voor ons woonde had de boel nogal bond gemaakt.
En ze dachten dat die was verhuist naar waar wij nu wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:12

¿ TS, je moet echt bellen hoor. En ik zeg dat omdat dat beter voor je is. Omdat je al 18 bent....en groot en zelfstandig.... En omdat je gerust gesteld moet worden. En niet meer afhankelijk mag zijn van je vader.... En.... En... Nouja...het is gewoon in jouw belang. Je moet dit écht gewoon doen voor jezelf, want.....eh...eh..dat is gewoon beter voor je. Ofzo. Dus ik hoop dat je belt. En ons daarna alles vertelt. Dat vertellen moet je ook echt doen. Dan kan je het verwerken. Snap je?

En ik zeg dit natuurlijk niet omdat je mij als bokker enorm in spanning houdt. Of omdat ik altijd moeite heb met cliffhangers en open eindes. Want ik ben verder natuurlijk helemáál niet nieuwsgierig naar waarom ze voor je deur stonden. Echt niet! En ook niet naar wie die agenten zochten en waarom ze op dat late tijdstip bij je aanbelden en zelfs op de deur bonkten... Dat ik dat nooit te weten zal komen, daar kan ik echt heel erg goed mee omgaan.

Echt heel erg goed.

Heel goed.
:+

;) ;) ;) ;) :D

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:28

safina schreef:
¿ TS, je moet echt bellen hoor. En ik zeg dat omdat dat beter voor je is. Omdat je al 18 bent....en groot en zelfstandig.... En omdat je gerust gesteld moet worden. En niet meer afhankelijk mag zijn van je vader.... En.... En... Nouja...het is gewoon in jouw belang. Je moet dit écht gewoon doen voor jezelf, want.....eh...eh..dat is gewoon beter voor je. Ofzo. Dus ik hoop dat je belt. En ons daarna alles vertelt. Dat vertellen moet je ook echt doen. Dan kan je het verwerken. Snap je?

En ik zeg dit natuurlijk niet omdat je mij als bokker enorm in spanning houdt. Of omdat ik altijd moeite heb met cliffhangers en open eindes. Want ik ben verder natuurlijk helemáál niet nieuwsgierig naar waarom ze voor je deur stonden. Echt niet! En ook niet naar wie die agenten zochten en waarom ze op dat late tijdstip bij je aanbelden en zelfs op de deur bonkten... Dat ik dat nooit te weten zal komen, daar kan ik echt heel erg goed mee omgaan.

Echt heel erg goed.

Heel goed.
:+

;) ;) ;) ;) :D

_/-\o_ _/-\o_

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:48

Gadverdamme zit ik alles door te lezen is er nog niks bekend. -O-

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:50

Sorry, maar wat een rare reacties van sommige in dit topic.

Dat TS schrikt en niet gelijk naar de deur rent als de bel om 11 uur in de avond gaat, kan ik me goed voorstellen. Ik zal ook niet zomaar open doen als ik 2 mannen op dat tijdstip voor mijn deur zag staan, die ook nog eens op een agressieve manier aanbellen.
Dat je van schrik wat trager reageert en niet zo goed kan nadenken is ook heel goed te begrijpen.

Dat haar vader niet naar beneden rent, die net wakker is gemaakt, maar eerst even wil verwerken wat er gebeurt, vind ik ook goed te begrijpen.

En dat TS gewoon respect heeft voor haar vader, en gewoon naar hem luistert lijkt mij ook niet meer dan normaal. Ook al is ze 18+ ze heeft gewoon te luisteren naar haar ouders hoor.

Maar ja, fijn dat jullie het (bijna) allemaal beter weten, maar geloof me als de situatie zich voordeed weet je helemaal niet hoe je reageert.

En dan die rare speculaties vind ik helemaal nutteloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:53

Petrichor schreef:

:')

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 14:55

Petrichor schreef:

:D

Jij zegt het tenminste eerlijk {:)

Petrichor