Nu al vuurwerk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nu al vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:17

Ik heb vanmiddag de politie gebeld toen de hele parkeerplaats achter blauw stond en ze met iets van tienklappers bezig waren. Alleen heb ik niet de indruk dat ze geweest zinn want een uur later waren ze nog bezig.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:21

Hier knallen ze al anderhalve maand iedere avond .....
Politie al gebeld, maar nog steeds word er afgestoken en dan van die enorme knallen...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:26

Joolien meer doen dan de politie bellen kan je niet.

Wij hebben een zoon van 14. Hij kijkt er naar uit om vuurwerk te mogen afsteken.
Mag echt pas op 31-12 om middernacht.
Met bril op, aansteeklont en speciaal ding voor vuurpijlen.
Mijn man en ik staan er bij. De troep wordt netjes opgeruimd.

Mijn zoon zou het erg jammer vinden als vuurwerk verboden wordt voor consumenten.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:29

keona schreef:
_Nancy schreef:
Ah leuk vuurwerk!

Kan me er niet aan irriteren.. In januari is het allemaal weer voorbij!

Precies,ik deed vroeger ook vuurwerk knallen ik stoor me er niet aan.honden en paarden hebben er geen last van

Wat geen last van?!?! Dus wel he!!!!
Wij hebben sinds eind maart een herplaatser die compleet in paniek raakt bij het horen van harde knallen. We zijn aan het trainen gegaan en het is inmiddels ietwat minder maar nog lang niet genoeg! Dat is niet zomaar eventjes geleerd!!

TS, gewoon steeds weer de politie bellen! Vroeg of laat krijgen ze die rotjong wel in het vizier en kunnen ze die aanpakken.
Belachelijk dat vuurwerk nu al in de winkel te koop is, ook al is het "klein" vuurwerk.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:42

het enigste probleem wat ik met oud en nieuw heb is het melkbus schieten wat ze hier doen, maar alleen omdat ik nogal gevoelig ben aan de oren en dat melkbus schieten knalt toch wel heel hard :p

en vuurwerk is niet de oorzaak van de ongelukken, de mensen die er verkeerd mee omgaan zijn de oorzaak van de ongelukken

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:50

Bij mij in het duin lopen ze ook geregelt rotjes en/of babypijltjes af te steken,ik vraag ze meestal gewoon of ik er veilig langs mag en als ik 20 meter veder ben mogen ze van mij weer veder gaan, weet ondertusse ook wel dat zulk soort dingen niet te stoppen zijn

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:53

tja, wat kun je er tegen doen ?
bij ons vanmiddag ook kinderen bezig geweest met vuurwerk in het speeltuintje.
als hun dat leuk vinden laat ik het maar.
maar als ze tegen mensen of dieren gooien kom ik ook in actie hoor.
dat is gewoon levensgevaarlijk !

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:03

Ik denk ook dat de politie er weinig mee kan doen.
Ze kunnen moeilijk die jongetjes in de cel zetten tot 31 december zodat jij geen last meer hebt van het vuurwerk.
Heb je er echt heel veel last van stap eens op de jongens of ouders af en vertel wat er aan de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:22

Ik ben vandaag ook begonnen met het afsteken van illegaal vuurwerk, verkregen via de Lidl-dealer.

Afbeelding

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:24

Als ik dit allemaal zo lees, ben ik blij dat ik in het buitengebied woon, afgezien van oudejaarsmiddag carbid afschiet feest bij de buren, word hier in z'n geheel geen vuurwerk afgeschoten. Ik mis het voor geen meter eerlijk gezegd. Voor degene die in woonwijken wonen, en er nu al vol op last van hebben, wil ik sterkte wensen, lijkt me erg vervelend. Vind het belachelijk dat er nu al afgestoken wordt. Dacht dat dit verboden was, maar blijkbaar kan hier in Nederland alles.

northequest1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 05:19

Wow dat is vroeg! Tja, missen doe ik het 100% niet! Hier met guy falkes day mag je vuurwek afsteken. Dit jaar twee pijltjes gezien bij "buuren" verder op _O- . Met oud en nieuw is het te droog dus al het vuurwek is verboden. Ze zijn hier dit jaar een hele grote petitie gestart om alleen public displays te doen en al het andere vuurwekt te bannen (de public display doen ze in Whangarei op het grote rugby stadion) je betaald $2 om binnen te komen en ze hebben dan voor duizended aan vuurwerk wat ze professioneel afsteken. Dit doen ze ook in Australie. Ik vind public displays een geweldig idee. Niemand raakt zijn handen of oogen kwijt, honden en paarden hebben nergens last van en niemand heeft last van dat geknal. Zouden ze in NL ook moeten doen!

Mijn vader zat 15 jaar in NL bij de brandweer en ik kan me nog goed herinneren als klein meisje mee naar weer 1 van de vele container branden waar ze vuurwerk naar de brandweer stonden te schieten _-:( .
Mijn oma woont in Nl en heeft geen familie meer, zij is nu al bang om alleen naar buiten te gaan, erg sneu.

Missen, NOOIET :n :n

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:19

Van mij mogen ze het volgend jaar voor particulieren verbieden. Ik woon ook in het buitengebied en sinds vandaag wordt hier ook al veel geknald en dan ook gewoon echt zwaar vuurwerk. Het is net alsof ze een bom afsteken. Zolang er nog zoveel mensen niet kunnen omgaan met de verantwoordelijkheid mogen ze het van mij verbieden.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:22

ik denk dat als ze het verbieden er juist meer illegaal en gevaarlijker vuurwerk gaat komen waardoor er nog meer ongelukken gebeuren.
ik haal zelf al jaren geen vuurwerk meer, vind het maar zonde van mijn geld

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:42

Dat heeft alles te maken met het naleefgedrag. Als dat erg laag is zal je daar als overheid in moeten investeren. Het eerste jaar veel controle en hoge boetes.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:03

dat word lastig naleven, als iedereen het doet zoals het hier gaat
steek wat vuurwerk af als je buiten bent en niemand die weet wie het gedaan heeft, of, even snel naar buiten, melkbus afschieten en weer naar binnen.

Nee dat lijkt mij onbegonnen werk en gaat meer geld kosten dan het oplevert

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:04

Hmm hier ookal vuurwerk. Je kan geen eens normaal een rondje lopen met de hond zonder vuurwerk achter je kont te worden gesmeten. Leuk hoor vuurwerk, alleen op oudjaarsdag/nacht.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:27

Op zich snap ik beide kanten van vuurwerk.
Maar het kost zo veel geld en ook veel overlast. Wat mij betreft mag het georganiseerd gaan worden.
Of strengere regels die strenger gecontroleerd worden.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:51

BarryPlopper schreef:
ik denk dat als ze het verbieden er juist meer illegaal en gevaarlijker vuurwerk gaat komen waardoor er nog meer ongelukken gebeuren.
ik haal zelf al jaren geen vuurwerk meer, vind het maar zonde van mijn geld

Dan is het voor de afstekers "eigen schuld dikke bult". En die mogen dan van mij betreft hun hele leve lang betalen voor de mogelijke omstanders die door hun dom gedrag ook gewond zijn geraakt.

Maar zolang je zelf nog vuurwerk mag afsteken ben ik voor een andere maatregel. Pas 2 a 3 dagen voor oudjaarsnacht pas vuurwerk verkopen.
En om te zorgen dat er genoeg op voorraad is, kunnen mensen online of in de winkel een bestellingsformulier invullen, gelijk betalen en dan pas 2 dagen voor oudjaar mogen ze het ophalen. Dan heb je hoogstens maar 2 a 3 dagen last en alles wat daarvoor word afgestoken in dan gewoon illegaal en komt een lekkere boete op. En ook boete voor de winkeliers als ze eerder leveren aan hun klanten dan die 2 a 3 dagen van te voren.

Is voor de winkels ook makkelijker, ze kunnen inkopen op bestelling en blijven met minder onverkochte spullen achter.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:14

hier is het al zolang ik mij kan herinneren 2-3 dagen van te voren dat je pas vuurwerk kan kopen(op die sterretjes en kleine plof zakjes na maar dat spul knalt niet eens).
Het meeste wat je nu zal horen knallen is denk ik over van vorig jaar of illegaal vuurwerk vanuit andere landen.

En ik probeer het niet goed te praten, ik heb er zelf geen last van, maar veel mensen denken dat ls je vuurwerk gaat verbieden dat er dan geen ongelukken meer zullen gebeuren, maar de meeste ongelukken gebeuren door het volk dat het IQ van een visstick heeft en dat zelf gaat lopen kloten met illegaal vuurwerk, dikke bommen maken en niks is te gek. Het vuurwerk wat hier legaal is is gewoon veilig zolang mensen het normaal gebruiken

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:20

2 uurs zat ik recht op in bed, leek wel een bom!
Groote licht flits die zelfs door het gordijn flink heen scheen!

Vorigjaar schoten ze vanaf dit tijdstip al kabit.
Ze doen dat in een weiland vlakt bij ons huis.
daar stonden een groepje paarden die doods bang warem en de mensen maar laggen als de paarden op hol vloogen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:20

Ik vind wel dat er veel te weinig op gecontroleerd wordt. Als ik nu in de avond buiten ben zie ik al zo veel mensen vuurwerk afsteken waarvan ik denk de politie hoeft echt geen moeite te doen om te zoeken. Gewoon een kwestie van voldoende surveilleren.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:23

Vreselijk hè :+. Ben er echt bang voor. Hier in het centrum van Hilversum is het voor het eerst sinds dit jaar vuurwerk vrij, ben benieuwd of het helpt.
Maar ze knalden hier in september al hoor :=. En als mn hond dan een knal hoorde zat ze de rest van de dag in dr mand. En als ze toevallig buiten was, was ze binnen twee tellen thuis.
Woon ook in een dorp waar bijna niet gecontroleerd wordt. Toen ik nog op mn vorige stal stond werden er rotjes in het weiland naast de mijne gegooid :r.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:27

Ze steken hier echt ontzettende harde vuurwerkbommen af, de grond trilt ervan en mensen kijken geregeld uit het raam of er geen ongeluk is gebeurd.
Die vuurwerkbommen beginnen 's ochtends en ook 's nachts wordt er nog wel wat afgestoken.
Rotdingen zijn het :n

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:31

Ik vind niet dat je zeurt hoor. Ik vind vuurwerk prima, op oudjaarsdag en nieuwjaarsdag. Voor de rest hoef ik het niet te zien of te horen.

Maar inderdaad, meer doen dan de politie bellen kan je niet doen...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:31

Hier is het juist opvallend stil momenteel. Normaal hebben we standaard elke vrijdagavond laat vuurwerk in de straat. Al een jaar of 2 :') Je raakt er aan gewend hoor :j
Ander voordeel: Huisdieren zijn vuurwerkproof :j

Maar nu ik het topic lees bedenk ik mij dat ik al 2 weken geen vuurwerk heb gehoord :oo

En troost je, over een paar weken is het bij jou weer voorbij ;)