Welke auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welke auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:50

Kleine auto's zijn door de kleine motors over het algemeen gewoon langzaam.. misschien dat je een golf of polo met een wat grotere motor kan vinden maar heel snel worden ze niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:57

chaanttaall schreef:
Hmm is er ook een kleine auto die wat sneller optrekt?
Ik rij bijna nooit over de snelweg vandaar dat ik het niet erg vind om zo'n kleine auto te rijden.

Als ik een keer over de snelweg moet dan heb ik al met mijn ouders overlegd dat ik 1 van hun auto's mee mag zodat ik mij wat veiliger voel. Zij hebben dan voor een dagje mijn auto.

Ik heb nagedacht over de renault twingo maar nu ik al deze negatieve reacties lees heb ik die afgeschreven.

De rest van de auto's ga ik nog even bekijken!

Klein en snel kost knaken of is afgejakkerd.
Kijk voor de gein eens voor een 500 Abarth, cinqucento sporting, Panda-met-dikke-motor (85pk twin-air) maar dan zul je echt meer budget mee moeten brengen......

Echt snel: http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehan ... nd/4283690

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:05

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:08

Je hebt voor minder dan 2000 euro een opel corsa. Ik heb mijn gsi nu 3 jaar, hij is snel, licht en betrouwbaar!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:16

Aurelia schreef:
Lous schreef:
Begin absoluut NIET aan het oude type Ford Ka. Deze roesten letterlijk onder je kont vandaan!!!
Heb al heel wat verhalen van monteurs en ex-eigenaren mogen aanhoren.

Ik heb zelf een oude Corsa uit 1996. Ziet er nog netjes uit. Geen moderne auto, maar mag nog zeker gezien worden. Ik heb er niet veel voor betaald,rijd toch zuinig en ik ben dus niet veel aan wegenbelasting kwijt.

Ik heb ook nog het oude model Ka, deze komt alleen uit 2003 en hierbij was het roesten al stukken minder dan de nog oudere. Ik heb echt heel weinig roest voor een ka :j bijna niks eigenlijk.

Oh, en hij trekt ook lekker op :D en was niet duur.
Toch ga ik voor een andere auto kijken omdat er best veel geluid van buitenaf is (op de snelweg) en ik krijg last van de stoel na een tijdje (minimaal 3 kwartier naar me werk). Maar toen ik hem kocht had ik ook niet zo'n groot budget (2000 euro). Maar ik weet niet zo goed wat ik anders wil, ik ben er best aan gehecht en wil eigenlijk absoluut niet een die slechter optrekt hahaha. Want je kunt er wel een beetje lekker mee crossen :))

Ik heb een "oude" KA uit 2008 en daar is ook helemaal niks mis mee hoor! Het lijkt me sowieso niet slim om een auto van voor 2005 te kopen, want toen was de ontwikkeling nog gewoon veel minder ver. Dus ook met de oude KA's van 2005-2009 is niks mis hoor, gewoon kritisch zijn als je ergens gaat kijken zodat je geen oor aangenaaid krijgt.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:39

Stephanie_M schreef:
107,c1 en aygo zijn geen snelle auto's. Maar het prijssegment van 4-5000 is ook niet een segment waarin je snelle auto's moet zoeken. In dit segment kan je beter waarde hechten aan toekomstig onderhoud en veiligheid van de auto. Want al die hele kleintjes zoals seicento, 107, aygo, c1, oude fiat 500 zijn natuurlijk wel mindere snelwegautos en ik zou ze niet adviseren als je elke dag een eind over de snelweg moet rijden. Dan worden het net rammelende koekblikjes en jij hoeft geen ongeluk te veroorzaken dat kan een ander ook doen voor je en je bent niks in zo'n klein wagentje.

Zijn er wel 'snelwegautos' binnen dat budget van TS? Ik ga binnenkort zelf ook rondkijken maar ik rij wel veel over de snelweg. Ik heb zelf niet zo veel verstand van auto's haha.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:48

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:50

Aurelia schreef:
Stephanie_M schreef:
107,c1 en aygo zijn geen snelle auto's. Maar het prijssegment van 4-5000 is ook niet een segment waarin je snelle auto's moet zoeken. In dit segment kan je beter waarde hechten aan toekomstig onderhoud en veiligheid van de auto. Want al die hele kleintjes zoals seicento, 107, aygo, c1, oude fiat 500 zijn natuurlijk wel mindere snelwegautos en ik zou ze niet adviseren als je elke dag een eind over de snelweg moet rijden. Dan worden het net rammelende koekblikjes en jij hoeft geen ongeluk te veroorzaken dat kan een ander ook doen voor je en je bent niks in zo'n klein wagentje.

Zijn er wel 'snelwegautos' binnen dat budget van TS? Ik ga binnenkort zelf ook rondkijken maar ik rij wel veel over de snelweg. Ik heb zelf niet zo veel verstand van auto's haha.

Je hoeft natuurlijk geen 130 te rijden, als je 5 km snelweg moet rijden kun je ook best met 90 achter een vrachtwagen aan tuffen. Je moet eens testen hoeveel benzine dat bespaard, daar sta je echt versteld van!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:39

Ik zou juist in zo'n koekblik niet tussen de vrachtwagens willen rijden. := Levensgevaarlijk!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:44

Konstantine schreef:
Ik zou juist in zo'n koekblik niet tussen de vrachtwagens willen rijden. := Levensgevaarlijk!

Wat is daar gevaarlijk aan?

Aurelia schreef:
Stephanie_M schreef:

Jawel hoor:
http://www.autowereld.nl/land-rover/ran ... tails.html

}:) }:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:53

Lupo's en polo's zijn tegenwoordig ook niet meer zo goed, vaak problemen met de distributieriem. Ook al bij lage km standen, lopen gewoon kapot. Mijn pa is wegenwacht en kan het weten :') Verder geen Renault of Peugeot.. Citroën zou nog kunnen. Verder de japanners zijn tegenwoordig erg goed. Heb zelf sinds kort een micra, vind het zelf geen gezicht maar goed rijd fijn en heeft een distributie ketting en geen riem. (en die loopt ook gewoon 140 op de snelweg 1,3 motor en is zuinig in belasting en redelijk zuinig in benzine als je niet zo jaagt als ik doe)

Oh ja en Ka's rotten sneller weg dan je ze op kan rijden..

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:08

ikke schreef:
Konstantine schreef:

Ze hebben gewoon geen kreukelzone...

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:10

dream_lot schreef:
volkswagen lupo! klein, zuinig & ik vind hem er ook nog leuk uitzien ook

Jep! Erg leuke auto's en voldoet aan al jouw eisen TS! :j

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:12

MarjanB schreef:
Lupo's en polo's zijn tegenwoordig ook niet meer zo goed, vaak problemen met de distributieriem. Ook al bij lage km standen, lopen gewoon kapot. Mijn pa is wegenwacht en kan het weten :') Verder geen Renault of Peugeot.. Citroën zou nog kunnen. Verder de japanners zijn tegenwoordig erg goed. Heb zelf sinds kort een micra, vind het zelf geen gezicht maar goed rijd fijn en heeft een distributie ketting en geen riem. (en die loopt ook gewoon 140 op de snelweg 1,3 motor en is zuinig in belasting en redelijk zuinig in benzine als je niet zo jaagt als ik doe)

Dat heb ik nog nooit gehoord :oo

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:13

Stephanie_M schreef:
ikke schreef:

Daar ben je zelf bij. Als je voldoende afstand houdt is er niks aan de hand. Het risico is net zo groot als wanneer je op de linkerrijstrook tussen twee auto's inrijdt met hogere snelheid.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:22

demo_love schreef:
Stephanie_M schreef:

Daar ben je zelf bij. Als je voldoende afstand houdt is er niks aan de hand. Het risico is net zo groot als wanneer je op de linkerrijstrook tussen twee auto's inrijdt met hogere snelheid.[/quote]

Klopt, dan lig je met zo'n kleintje ook onder de auto voor je gevouwen. Dat soort auto's zijn gewoon echt gebouwd als stadsautos. Jij kan wel voldoende afstand hebben, maar degene achter jou misschien niet. Als die dikke BMW die achter jou zat te drukken erop duikt ben je niet blij.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:28

demo_love schreef:
Je hoeft natuurlijk geen 130 te rijden, als je 5 km snelweg moet rijden kun je ook best met 90 achter een vrachtwagen aan tuffen. Je moet eens testen hoeveel benzine dat bespaard, daar sta je echt versteld van!

Nee dat klopt.
Ik moet echter wel een aardig eindje over de snelweg :=
Maarja wil ook weer niet een te zware ivm wegenbelasting :p

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:30

Ik zou voor een kleine Toyota gaan.
Super fijne auto's, mankeren weinig en zijn zuinig!

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:30

Stephanie_M schreef:
Klopt, dan lig je met zo'n kleintje ook onder de auto voor je gevouwen. Dat soort auto's zijn gewoon echt gebouwd als stadsautos. Jij kan wel voldoende afstand hebben, maar degene achter jou misschien niet. Als die dikke BMW die achter jou zat te drukken erop duikt ben je niet blij.

Maar als je zo denkt kan je beter helemaal de snelweg niet opgaan in een kleine auto. Ben het met je eens dat ongeluk in een klein hoekje zit maar er hoeft niets te gebeuren als je zelf gewoon oplet wat je doet. Ik snap je wel hoor, er zijn genoeg mensen op de weg die hun rijbewijs bij een pakje boter hebben gehaald. Maar je moet er eigenlijk zo min mogelijk aan denken omdat je jezelf anders bang gaat zitten maken achter het stuur en dat is het laatste wat je wilt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:32

LHS13 schreef:
MarjanB schreef:

Zal vanavond vragen vanaf welk bouwjaar maar het gaat om de wat nieuwere modellen.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:37

LHS13 schreef:
MarjanB schreef:

Zal vanavond vragen vanaf welk bouwjaar maar het gaat om de wat nieuwere modellen.

Oke! Heb zelf een lupo uit 1998 waarvan de distributie riem vlak voor ik hem kocht nog vervangen is (bon van gekregen, auto is altijd dealer onderhouden) en heb er eigenlijk nooit geen last van gehad. Komt gewoon door de APK heen, wel heb ik last van andere kwaaltjes (versleten banden etc. kwaaltjes die iedereen wel heeft). Maar ik ben benieuwd naar je antwoord hihi!

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:39

Haha verkeerde quote, sorry @MarjanB!
Maar je begrijpt me wel toch? haha

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:44

Jup :) maar van dat bouwjaar is nog een goede volgens mn pa. Gaat echt om de auto's die net een paar jaar oud zijn. Ik had een golf diesel uit 2002 en 385.000 op de teller dat ding was niet kapot te krijgen motorisch. Mijn ex heeft een golf uit 2000 dacht ik een 1.4 en die geven nog wel eens problemen met olieverbruik. Maar met de DB riem gaat om auto's van 3 jaar oud ofzo

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:45

Stephanie_M schreef:

Als er aan de voorkant niks zit om onder te rijden, hoef je ook niet bang te zijn dat je ergens onder gedrukt wordt. Kwestie van je plek op de weg zorgvuldig uitkiezen en om je heen blijven kijken wat er gebeurt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:50

Je kan met elke auto de snelweg op. Als je gewend bent aan groot en snel, merk je vast verschil, maar bij normaal rijden kun je gewoon de weg op. Natuurlijk zijn er risico's, maar het is echt niet zo dat er elke dag iemand dood gereden wordt in een klein autootje. Flinke ongelukken zijn voor iemand in een grote auto even rot.

Wij zijn met familie een keer met meerdere auto's naar Rome gereden voor een feestje. Toen heb ik mee gereden in een Seicento en dat ging prima.

Later met mn eigen seicento nog eens naar Disney Parijs gereden. 6 uur heen 5,5 uur terug, was prima te doen.

Nu is mn Hyundai i10 echt wel een fijnere auto en die gedraagt zich keurig op de snelweg. Wij hebben ook de USA Ford en gebruiken die ook voor grote stukken, maar het ligt er een beetje aan.

Een kleine auto met in verhouding een flink motortje kan best snel zijn. De arosa 1.4 was in verhouding behoorlijk snel bij de verkeerslichten. Kosten zijn dan wel iets hoger.

Ik zou investeren in een goed autootje en niet per se snel willen rijden en optrekken. Dat kost veel brandstof en je hebt er niks aan. Ik ben ook jong geweest en kon het gaspedaal ook goed vinden, maar met de prijzen van nu, rij ik '' normaal'' Kom je er ook en meestal net zo snel.