Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
chaanttaall schreef:Hmm is er ook een kleine auto die wat sneller optrekt?
Ik rij bijna nooit over de snelweg vandaar dat ik het niet erg vind om zo'n kleine auto te rijden.
Als ik een keer over de snelweg moet dan heb ik al met mijn ouders overlegd dat ik 1 van hun auto's mee mag zodat ik mij wat veiliger voel. Zij hebben dan voor een dagje mijn auto.
Ik heb nagedacht over de renault twingo maar nu ik al deze negatieve reacties lees heb ik die afgeschreven.
De rest van de auto's ga ik nog even bekijken!

Aurelia schreef:Lous schreef:Begin absoluut NIET aan het oude type Ford Ka. Deze roesten letterlijk onder je kont vandaan!!!
Heb al heel wat verhalen van monteurs en ex-eigenaren mogen aanhoren.
Ik heb zelf een oude Corsa uit 1996. Ziet er nog netjes uit. Geen moderne auto, maar mag nog zeker gezien worden. Ik heb er niet veel voor betaald,rijd toch zuinig en ik ben dus niet veel aan wegenbelasting kwijt.
Ik heb ook nog het oude model Ka, deze komt alleen uit 2003 en hierbij was het roesten al stukken minder dan de nog oudere. Ik heb echt heel weinig roest voor een kabijna niks eigenlijk.
Oh, en hij trekt ook lekker open was niet duur.
Toch ga ik voor een andere auto kijken omdat er best veel geluid van buitenaf is (op de snelweg) en ik krijg last van de stoel na een tijdje (minimaal 3 kwartier naar me werk). Maar toen ik hem kocht had ik ook niet zo'n groot budget (2000 euro). Maar ik weet niet zo goed wat ik anders wil, ik ben er best aan gehecht en wil eigenlijk absoluut niet een die slechter optrekt hahaha. Want je kunt er wel een beetje lekker mee crossen
Stephanie_M schreef:107,c1 en aygo zijn geen snelle auto's. Maar het prijssegment van 4-5000 is ook niet een segment waarin je snelle auto's moet zoeken. In dit segment kan je beter waarde hechten aan toekomstig onderhoud en veiligheid van de auto. Want al die hele kleintjes zoals seicento, 107, aygo, c1, oude fiat 500 zijn natuurlijk wel mindere snelwegautos en ik zou ze niet adviseren als je elke dag een eind over de snelweg moet rijden. Dan worden het net rammelende koekblikjes en jij hoeft geen ongeluk te veroorzaken dat kan een ander ook doen voor je en je bent niks in zo'n klein wagentje.
Aurelia schreef:Stephanie_M schreef:107,c1 en aygo zijn geen snelle auto's. Maar het prijssegment van 4-5000 is ook niet een segment waarin je snelle auto's moet zoeken. In dit segment kan je beter waarde hechten aan toekomstig onderhoud en veiligheid van de auto. Want al die hele kleintjes zoals seicento, 107, aygo, c1, oude fiat 500 zijn natuurlijk wel mindere snelwegautos en ik zou ze niet adviseren als je elke dag een eind over de snelweg moet rijden. Dan worden het net rammelende koekblikjes en jij hoeft geen ongeluk te veroorzaken dat kan een ander ook doen voor je en je bent niks in zo'n klein wagentje.
Zijn er wel 'snelwegautos' binnen dat budget van TS? Ik ga binnenkort zelf ook rondkijken maar ik rij wel veel over de snelweg. Ik heb zelf niet zo veel verstand van auto's haha.
Levensgevaarlijk! Konstantine schreef:Ik zou juist in zo'n koekblik niet tussen de vrachtwagens willen rijden.Levensgevaarlijk!
Aurelia schreef:Stephanie_M schreef:107,c1 en aygo zijn geen snelle auto's. Maar het prijssegment van 4-5000 is ook niet een segment waarin je snelle auto's moet zoeken. In dit segment kan je beter waarde hechten aan toekomstig onderhoud en veiligheid van de auto. Want al die hele kleintjes zoals seicento, 107, aygo, c1, oude fiat 500 zijn natuurlijk wel mindere snelwegautos en ik zou ze niet adviseren als je elke dag een eind over de snelweg moet rijden. Dan worden het net rammelende koekblikjes en jij hoeft geen ongeluk te veroorzaken dat kan een ander ook doen voor je en je bent niks in zo'n klein wagentje.
Zijn er wel 'snelwegautos' binnen dat budget van TS? Ik ga binnenkort zelf ook rondkijken maar ik rij wel veel over de snelweg. Ik heb zelf niet zo veel verstand van auto's haha.
Verder geen Renault of Peugeot.. Citroën zou nog kunnen. Verder de japanners zijn tegenwoordig erg goed. Heb zelf sinds kort een micra, vind het zelf geen gezicht maar goed rijd fijn en heeft een distributie ketting en geen riem. (en die loopt ook gewoon 140 op de snelweg 1,3 motor en is zuinig in belasting en redelijk zuinig in benzine als je niet zo jaagt als ik doe)MarjanB schreef:Lupo's en polo's zijn tegenwoordig ook niet meer zo goed, vaak problemen met de distributieriem. Ook al bij lage km standen, lopen gewoon kapot. Mijn pa is wegenwacht en kan het wetenVerder geen Renault of Peugeot.. Citroën zou nog kunnen. Verder de japanners zijn tegenwoordig erg goed. Heb zelf sinds kort een micra, vind het zelf geen gezicht maar goed rijd fijn en heeft een distributie ketting en geen riem. (en die loopt ook gewoon 140 op de snelweg 1,3 motor en is zuinig in belasting en redelijk zuinig in benzine als je niet zo jaagt als ik doe)
Oh ja en Ka's rotten sneller weg dan je ze op kan rijden..
demo_love schreef:Stephanie_M schreef:
Wat is daar gevaarlijk aan?
Ze hebben gewoon geen kreukelzone...
demo_love schreef:Je hoeft natuurlijk geen 130 te rijden, als je 5 km snelweg moet rijden kun je ook best met 90 achter een vrachtwagen aan tuffen. Je moet eens testen hoeveel benzine dat bespaard, daar sta je echt versteld van!

Stephanie_M schreef:Klopt, dan lig je met zo'n kleintje ook onder de auto voor je gevouwen. Dat soort auto's zijn gewoon echt gebouwd als stadsautos. Jij kan wel voldoende afstand hebben, maar degene achter jou misschien niet. Als die dikke BMW die achter jou zat te drukken erop duikt ben je niet blij.
LHS13 schreef:MarjanB schreef:Lupo's en polo's zijn tegenwoordig ook niet meer zo goed, vaak problemen met de distributieriem. Ook al bij lage km standen, lopen gewoon kapot. Mijn pa is wegenwacht en kan het wetenVerder geen Renault of Peugeot.. Citroën zou nog kunnen. Verder de japanners zijn tegenwoordig erg goed. Heb zelf sinds kort een micra, vind het zelf geen gezicht maar goed rijd fijn en heeft een distributie ketting en geen riem. (en die loopt ook gewoon 140 op de snelweg 1,3 motor en is zuinig in belasting en redelijk zuinig in benzine als je niet zo jaagt als ik doe)
Oh ja en Ka's rotten sneller weg dan je ze op kan rijden..
Dat heb ik nog nooit gehoord
LHS13 schreef:MarjanB schreef:Dat heb ik nog nooit gehoord
Zal vanavond vragen vanaf welk bouwjaar maar het gaat om de wat nieuwere modellen.
maar van dat bouwjaar is nog een goede volgens mn pa. Gaat echt om de auto's die net een paar jaar oud zijn. Ik had een golf diesel uit 2002 en 385.000 op de teller dat ding was niet kapot te krijgen motorisch. Mijn ex heeft een golf uit 2000 dacht ik een 1.4 en die geven nog wel eens problemen met olieverbruik. Maar met de DB riem gaat om auto's van 3 jaar oud ofzo Stephanie_M schreef:Klopt, dan lig je met zo'n kleintje ook onder de auto voor je gevouwen. Dat soort auto's zijn gewoon echt gebouwd als stadsautos. Jij kan wel voldoende afstand hebben, maar degene achter jou misschien niet. Als die dikke BMW die achter jou zat te drukken erop duikt ben je niet blij.