Forbidden places(urbex)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oliiviia

Re: Forbidden places(urbex)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:56

Haha ja, misschien wel geen locaties om een meeting te organiseren, ietsje ver :+

Als er ooit een meeting zou komen, wil ik wel mee! (als het niet te ver uit de richting is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:00

ik las dat er ook veel krakers wonen in doel :j iig voor het in de media kwam, nu hebben volgens mij een paar krakers besloten om het te huren..

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:08

Ja gaaf. :) Als ik de kans krijg wil ik wel weer eens ergens naartoe. Tot nu toe alleen naar Doel geweest, helaas tijdens een groot feest..
Vrienden zijn laatst naar Hasard Cheratte geweest, een oude steenkoolfabriek in België. Die wordt nu geloof ik afgebroken helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:43

Oradour is met die kerk met die kinderwagen erin toch? Ik ben daar ooit geweest toen ik +- 10 jaar was. En dat heeft echt heel veel indruk gemaakt. Wil daar graag nog eens naar terug om het nog eens bewuster te zien. Toen was ik al diep onder de indrik, maar nu denk helemaal.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:48

Hier nog zo iemand! Helaas is er bij mij in de buurt niet zo veel interessants te zien buiten een verlaten kazerne.

Ik heb gehoord dat er in Brussel een oude dierenartsenschool al een aantal jaar leegstaat, maar dat de meeste apparatuur er nog staat en ook nog enkele dode dieren op sterk water, ik zou er echt eens een keertje heen willen, het wordt zelfs "The Horror Labs" genoemd :))

Hier is een linkje met foto's, ik weet niet als het vandaag de dag nog steeds zo uitziet want de foto's zijn van 2008.. http://www.forbidden-places.net/urban-exploration-the-veterinary-school-of-brussels-anderlecht-#galhorror

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:55

Het lijkt mij heel gaaf om dit soort locaties te bezoeken!
Er heeft lange tijd een fabriek leeg/stil gestaan in Hengelo voordat deze weer in gebruik werd genomen en daar zijn wij toen ook naar binnen gegaan.
Ben alleen wel een scheiterd eerste klas.. :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:01

Superleuk zeg! Hele mooie foto's ook Goof!

Er was toch ook een tijdje terug op fb zo'n link naar een oud autokerkhof? Vond ik ook van die prachtige foto's met fantastisch sfeertje! Alleen hebben ze volgens mij erna al die auto's weggehaald :/

Ik zou er zelf ook graag eens heen gaan, maar zou echt mn god niet weten waar je zulke dingen kunt vinden. Hier heeft vroeger het spookhuis héééél lang leeggestaan en uiteraard is iedereen daar in geweest, maar daar was geen sfeer meer. Overal lege bierflesjes en op een gegeven moment was het meer een plek om elkaar te ontmoeten :'). Totdat het echt plat ging en er een nieuw huis kwam :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:05

@Snollygoster.. zover ik weet is alles daar leeggehaald. Omdat ze nu ook dat gebouw in woningen gaan veranderen.

Charlerois heeft aantal "verlaten"/nooit in gebruik genomen metrostations. En lege fabrieken veel. Ik zal een zoeken in m'n favorieten. Er is iemand die daar rondleidingen geeft. Wil evt. wel eens met hem contact opnemen als er animo is om heen te gaan

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:18

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:20

Oeh, ik meld me ook! Ik zit nu dan in Engeland, maar als ik weer terug ben zou ik graag een meeting willen doen :D

Altijd zo fascinerend zulke gebouwen en steden...

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:47

Jaa hier nog een fan !

Heb veel verhalen gehoord over Doel inderdaad.
Misschien binnenkort een bezoekje brengen met vrienden van m'n vriend.

Veel locaties worden idd geheim gehouden door de urbexers.
Logisch ook, want alles word getrashed door krakers of junkies.

Ook ik ben een schijterd eerste klas hoor :')
Maar wat zou ik graag een keer een aantal plekken bezoeken om te fotograferen.

In het buitenland lijken er meer plekken te zijn.
Amerika, Polen , Tsjechie etc.
Helaas allemaal ver weg.

Als er ooit een meeting komt, wil ik ook zeker mee.
Maar bedenk wel, de meeste plekken zijn verboden te betreden.
Denk aan instortingsgevaar etc.
Dat wil je liever ook niet hebben.

Een aantal maanden geleden heb ik veel t internet afgespeurd naar locaties in NL.
Helaas maar een paar kunnen vinden, die gingen vrijwel allemaal plat.
Tropicana had geweldig geweest, lekker dichtbij, maar helaas.
In NL laten ze leegstaande gebouwen niet zo lang staan.
Via Ghosthunters kun je wel 't één en ander vinden.

Bij mij in de buurt heb ik een tijdje bedrijven in te gaten gehouden die mogelijk failliet werden verklaard.
Maar ook dan word er faillissement op uitgesproken door de rechter, en blijft er vrijwel niks over in het gebouw.

M'n vriend en ik hebben destijds geprobeerd om de broodfabriek binnen te treden.
Liepen we om het gebouw heen, toen gingen er al alarmen af. Scheet in m'n broek :')

Dit vond ik;
https://www.google.com/maps/d/viewer?ms ... 4lBK2115fo

Bizar hoeveel spooksteden er nog zijn eigenlijk

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 01:01

Interessant topic! Mooi al die links waar je prachtige foto's kunt bekijken, ik lees mee..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 01:04

Het leuke van urbex is natuurlijk de spanning. Maar houd er rekening mee dat je minder leuke dingen kunt aantreffen. Dat is ook iets wat mij er tot nu toe van heeft weerhouden. Er zal maar net iemand zo'n afgelegen plek hebben uitgekozen voor zijn laatste rustplaats (of die van iemand anders), om het maar even netjes te formuleren. Hoewel je dat tijdens een buitenritje in het bos natuurlijk ook kan gebeuren.

Spookstations... Ook zoiets intrigerends. Berlijn had er maar liefst zestien in de tijd dat de Muur bestond. Volgens mij zijn de meeste inmiddels weer in gebruik.

In België hebben ze trouwens de 'Grote nutteloze werken'. Ook leuk. :D

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:30

Erg interessant :j
Ben zelf niet echt bezig met het fotograferen ervan, maar verlaten plekken en vooral het verhaal erachter trekken toch wel erg mijn aandacht :) Leuk al die linkjes!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:51

"Het horror lab" lijkt mij erg interessant. Vind de foto's al indrukwekkend..

Hier in de buurt stond ook een verlaten huis.
Verhaal ging dat de bewoners zelfmoord hadden gepleegd en dat er een vloek rustte op dat huis.
Mensen die er gingen wonen verdwenen zomaar.. Of werden dood teruggevonden..

Helaas scheet ik toen in mijn broek en durfde ik er niet in, en nu staat er nieuwbouw op..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 10:51

Horror lab lijkt mij ook heel bijzonder inderdaad :j

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:12

Wauw, wat een leuk topic. Ik heb van alle links genoten. <3

Ik had zelfs geen idee dat je zo van die dingen kon/mocht bezoeken.
Ben niet echt een reiziger, maar voor zulke dingen te kunnen zien wil ik wel wat reizen.

Vriend zegt altijd dat hij zulke dingen wil opkopen en terug een doel geven als we de lotto winnen. ;)

Edit: wat wij vaak doen is gaan kijken naar huizen die te koop staan die al jaren leeg staan.
Zo hebben we echt alle vette dingen gezien. Vaak is in zo'n huizen ook geen elektriciteit meer, dus moet alles met een lamp. Niet te vergelijken met dit, maar toch een gelijkaardig gevoel.
Vraag me altijd af waarom mensen zulke dingen achterlaten.
Meestal staat de mensen hun adres dan ook nog op het pand dat absoluut al jaren onbewoonbaar is. Waar zijn ze dan naartoe, waarom laten ze zoveel achter etc etc etc.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 02:32

Even een stipje, het is laat en dan kan ik morgen de mooie fotoseries bekijken :)

Ik vind dit soort dingen ook supertof. Hou er wel rekening mee dat bezoeken vaak niet mag, ik ben een keer aangehouden in een verlaten pand! Zonder gevolgen gelukkig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:52

Horror Lab ziet er gaaf uit zeg!!
Bizar hoeveel van dat sterke water is verdampt...

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:56

WiancaR schreef:
Jaaa i'm in! Vind het onwijs jammer dat Dadi park in België is afgebroken en dat ze Chateau Wolvenstein hebben gerestaureerd. Was daar graag eens heen gegaan.

Dadi Park ben ik ettelijke keren in geweest (ook toen het nog gewoon open was :D ) Helaas de enige keer dat ik er met camera naartoe ging, waren ze al aan het slopen _O-

Het fascineert mij ook enorm, verlaten steden/gebouwen/...

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:58

Echt super toevallig, ik ben net aant googlen geweest op dit onderwerp en nu kom ik het hier tegen :')

Ik vind het erg fascinerend en het lijkt mij heel leuk om eens naar zoiets toe te gaan en foto's te maken :D
Dus voor een meeting houd ik me aanbevolen ;)

Prachtige foto's komen er voorbij _/-\o_

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:46

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:30

Wauw die fabriek Warboel , zoo zonde maar wow

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:34

Ik meld me ook. Ik heb een aantal jaren urbex gedaan en ben op heel wat mooie plekken geweest. Ik ben van plan het weer op te gaan pakken, zeker nu ik non stop reis, kom ik nogal eens ergens.