18+ : Het hoe en wat van slet zijn...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:48

Ik denk dat mensen die seks alleen zien als een 'daad uit echte liefde', vooral deze mening daarop nahouden. Als jij seks ziet als iets heel kostbaars en romantisch dan zal je dat sparen voor een speciaal iemand en dan zal je het ook wellicht niet van anderen kunnen snappen dat die seks ook gewoon zien als een lust, niet per se allleen verbonden aan liefde. .
Uiteraard zou het ook voort kunnen komen uit jaloezie, maar ik denk vooral onbegrip. Vergeet niet dat onbegrip 1 van de grootste veroorzakers is van ruzie en zelfs haat..

Ik kan rustig met iemand naar bed, terwijl ik niet verliefd ben op diegene. Als er een lichamelijke klik is en ik vrijgezel ben, prima hoor, komt u maar binnen :)). Dat iemand anders dan ook rustig met meerdere mannen per week het bed deelt, vind ik ook niet raar. Zolang beide partijen genieten, is het toch fijn.

En om een discussie weer over polyamie en monogamie te vermijden (want ik heb zo'n vermoeden..): dat mensen seks zien als lust, wanneer ze single zijn en behoeftes hebben, wil dus niet zeggen dat ze in een relatie seks ook niet als speciaal zien. Waar ik het vooral over heb, is de situatie dat iemand single is en seks wilt.
In een relatie kun je elkaar voorzien in de seks als beide partijen er zin in hebben. :))

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:50

xSwanHeart schreef:
kimberly1995 schreef:

Nou, seks is er dus toch voor de voortplanting? Zoals ik al zei, dat het mooi en lekker is, is alleen maar mooi meegenomen toch? :') Ik zeg ook nergens dat het alleen om voortplanten gaat, zou lekker zwart-wit zijn.. Ik zie dat 'je moet overal van profiteren en genieten' iets meer genuanceerd.. Ik profiteer en geniet van waar ik me prettig bij voel en anders niet..

Dan neem ik aan dat je ook niet aan anticonceptie doet? En dat je primaire doel bij seks is om zwanger te raken?
Of heb je dan misschien toch seks met het doel om het leuk te hebben? (Dat is geen schande hoor :+ :Y) )

Waarom denk jij gelijk zo zwart-wit? Ik zeg nergens dat ik seks alleen voor de voortplanting vind en niet voor het plezier, dus ik vraag me echt af hoe je hier in hemelsnaam op komt. Ik ga er daarom ook maar niet serieus op in, want ik kan dit niet eens serieus nemen..

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:50

eenitraM schreef:
Een vrouw heeft af en toe ook jeuk en moet zich af en toe ook laten krabben. Dat diegene die de vrouw krabt nu elke keer een ander is, moet ook niets uitmaken. Je moet toch je vis uit proberen voordat je hem volledig binnenhaalt?

Mee eens, voordat je aan de kaviaar begint _O-

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:00

kimberly1995 schreef:
xSwanHeart schreef:
Dan neem ik aan dat je ook niet aan anticonceptie doet? En dat je primaire doel bij seks is om zwanger te raken?
Of heb je dan misschien toch seks met het doel om het leuk te hebben? (Dat is geen schande hoor :+ :Y) )

Waarom denk jij gelijk zo zwart-wit? Ik zeg nergens dat ik seks alleen voor de voortplanting vind en niet voor het plezier, dus ik vraag me echt af hoe je hier in hemelsnaam op komt. Ik ga er daarom ook maar niet serieus op in, want ik kan dit niet eens serieus nemen..

Omdat je schrijft 'is alleen maar mooi meegenomen'. Oftewel: leuke bijkomstigheid. Dan ga ik er vanuit dat je het een mooi voordeel vindt dat zwanger raken ook nog lekker voelt :') :Y)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:12

BaileyMix schreef:
miss_lizje schreef:
Ik associeer het word slet niet alleen met seks, maar ook met gedrag. Als ik uitga met mijn vriend (en nee, wij komen nog niet eens in de buurt van die halve gare uitgaans-gelegenheden zoals het Rotterdamse stadhuisplein. Daar willen we nog niet dood gevonden worden) merk je toch echt een verschil in de mensen. (Groepjes) dames die gewoon op zoek zijn naar een banketstaaf, alles doen voor een gratis drankje en expres aan je vriend gaan zitten en alles doen voor aandacht van mannen. Dat noemen mijn vriend en ik de aandachtssletjes. En 9 van de 10 keer, als ik zo'n dame verdwaald in de Ierse pub tegen kom heb ik medelijden omdat ze na mijn idee zo veel beter kunnen dan zich zo te gedragen.
Maar mijn vriend en ik zijn ook misschien ook gewoon heel ouderwets. :o En wij zien liefde en seks dus ook niet los van elkaar.

Dat vind ik al een stuk begrijpelijker klinken, maar nog steeds een beetje gek. Want hoezo 'kunnen ze zich zoveel beter gedragen' en heb je dan medelijden met ze? Is echt een oprechte interesse vraag. Ik merk bijvoorbeeld bij mezelf juist vaak dat ik medelijden heb met mensen in een relatie :')

Omdat 9 van de 10 keer (heb er 1 een keer echt flink gesproken met de vraag ook waarom) deze meiden best wel onzeker zijn. Sommige kicken ook gewoon op de aandacht van mannen en doen daar dus ook alles voor. Terwijl in mijn ogen dit vaak negatieve aandacht is van ook foute mannen. Door dit soort gedag komen ze soms nogal oppervlakkig over (in plaats van bier en tieten, wijn en banketstaaf zeg maar :') ).
Maar 9 van de 10 keer zijn het ook gewoon dames die met een beetje aanpassen juist heel classy kunnen zijn en dus in plaats van negatieve aandacht ook positieve aandacht kunnen krijgen. Dat meisje waar ik toen ook mee sprak vond heb bijv. raar dat ze geen vaste relatie kon krijgen. De meeste jongens waren binnen 2 a 3 maanden al weer weg en het ging eigenlijk alleen om de seks. Die jongens zagen haar ook door haar gedrag en uitingen als een lust object. Even 3 a 4 keer overheen en dan hadden ze alweer een naam voor hun "namenlijstje". Na een tijdje is ze "gestopt" met een aantal dingen en soms als ik haar nog wel eens tegen kom zie ik in plaats van een aandachtsslet nu een hele toffe dame. In vind het namelijk echt oprecht sneu, dat sommige van deze dames echt opzoek zijn naar liefde. Maar dus mede door gedrag etc. daarmee de verkeerde aandacht van de verkeerde mannen treffen. Waardoor ze als lustobject even worden gebruikt om daarna als "wegwerp" artikel weer worden weggegooid.

Nou geldt dit natuurlijk niet altijd. Maar ik ben van mening dat je ook positieve aandacht kan krijgen zonder jezelf als lustobject te koop te zetten, wat dus in mijn ogen negatieve aandacht is.

Maar zoals ik al zei: misschien zijn mijn vriend en ik daar heel ouderwets in. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:44

kimberly1995 schreef:
Tja. Ik vind het raarder dat er over meisjes wordt gezegd dat ze een slet zijn als ze met een jongen zoenen dan dat ze slet wordt genoemd als ze eigenlijk gewoon friends with benefits is met een jongen..
Ik vind zomaar met iemand naar bed gaan, nou ook niet heel erg normaal, als ik even heel eerlijk mag zijn. Ik zou zo'n persoon ook wel benoemen als 'ik vind dat een slet'. Zulke meisjes hoeven op dat gebied van mij ook geen respect, want die heb ik niet voor dat gedrag. Alleen als ze zich totaal niet sletterig gedragen en dan slet genoemd worden, dat vind ik altijd wel een beetje bizar ja..

Maar dat moeten die meiden toch lekker zelf weten? Wie ben jij om die meiden te veroordelen? :?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 23:11

Cinderella schreef:
Als er een lichamelijke klik is en ik vrijgezel ben, prima hoor, komt u maar binnen :)).

Mijn hemel, de woordkeus _/-\o_

Kijk, ook al is het niet je intentie om iemand te kwetsen door diens levensstijl af te keuren, dat vaak toch gebeurt. Net zo min als dat je er een mening over hebt of iemand een blauw of een paars shirt draagt (terwijl je een hekel hebt aan paars en blauw je favoriete kleur is) zou het je iets aan moeten gaan. Als ik hoor hoe er gepraat wordt over een meisje die "DJ-chlamydia" verspreidt in Delft (bij wijze van), dan vraag ik me af hoe er over mij gepraat zou worden als er meer mensen wisten wat ik allemaal uitspook. Nu ben ik ook nog eens lid van een vereniging waar ze wel houden van een sappige roddel ;) dus ik zie ook zomaar gebeuren dat er een hoop meer bij gehaald wordt dan dat er daadwerkelijk aan de hand is, en hoppa, Suus is een slet en oh my, ik hoop maar dat je het veilig hebt gedaan :oo

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:25

Leven en laten leven. Zo lang je maar geen rondhupsende ziekteverspreider wordt ;)

Soms heb je scharrelen 'even nodig', hoe ver je daar in gaat (zoenen/seks) bepaal je geheel zelf. Maar wordt geen hartenbreker.

Het verschil tussen mannen en vrouwen snap ik overigens niet :n
Vrouwen zijn een slet, mannen 'gewoon' vrijgezel. >;)

Edit:
Slet 'zijn' is naar mijn mening ook meer een manier van gedragen dan het aantal bedpartners. Soms zie ik meiden waarvan ik denk 'mag het iets minder opzichtig'?
En ik moet bekennen; als je iedere week speeksel wisselt of het bed in duikt met een ander denk ik vaak, wat is het onderliggende probleem?
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 30-11-14 23:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:27

Oh echt een topic naar m'n hart dit haha.
Zal dan toch ook maar even een boekje open doen als 'opperhoofd' :')

Ligt denk ik, nee weet ik wel zeker, aan de manier waarop..
Als jij 3 keer in de week uitgaat, en 3x met een andere jongen staat te vozen in het openbaar snap ik dat anderen over je zeggen 'jeetje dat is ook een slet zeg'. Of als je er als meid zijnde stoer over staat te vertellen wie je allemaal gehad hebt.

Ik ben daar in mijn jonge vrijgezellentijd heel makkelijk mee geweest. Seks was leuk en lekker, dus waarom niet :P
Terwijl iedereen mij een hele leuke nette dame vind en ik eigenlijk nog nooit de term 'slet' naar mijn hoofd heb gehad. terwijl mijn 'lustpartners' toch al wel op meerdere handen geteld moeten worden.
Achteraf gezien kwam het een heel stuk voort uit onzekerheid, werd erg gepest maar was onder de mannen erg geliefd, en al die aandacht vond ik heerlijk. Flirten zit me echt in het bloed haha. Maar heb een heerlijke tijd gehad. Heb er ook zeker geen spijt van.

Het is maar net hoe je er zelf mee om gaat.
Als jij openlijk tijdens het stappen gaat staan vozen kan ik het begrijpen want persoonlijk vind ik dat ook gewoon ordinair.

Maar lekker met mannen staan flirten en daarna een avontuurtje aangaan is imo niks mis mee, ieder moet lekker doen waar hij/zij zich fijn bij voelt :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:55

Dat heb ik inderdaad ook carr_friesje, een relatief 'onbekende' heeft mij nog nooit slet genoemd, omdat je waarschijnlijk dan toch niet het stereotype ordinair uitstraalt. En in de ogen van vriendinnen ben ik ook lange tijd het lieve onschuldige meisje geweest, en als je dan een boekje open doet "Oooooh dat had ik nooit achter jou gezocht!" .Als ze dan 'grappig' de opmerking slettebak maken kan ik er wel om lachen, maar eigenlijk is het natuurlijk diep triest dat mensen dat dan écht over je denken. Inmiddels weten mijn vriendinnen dat ik een 'slettebak' ( :D ) ben en zelfs de christelijken hebben dat geaccepteerd :))

maximuss

Re: 18+ : Het hoe en wat van slet zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 00:24

Wat een leuk topic :-)!
Zolang het met wederzijdse toestemming is en er niets illegaals gebeurt, doet iedereen maar wat ze willen :D .
Lang leve de liefde en de lust +:)+ }:) :D _/-\o_ ....
Soms is er echt niks mis mee om iemand als een lustobject te zien (vriendlief heeft daar hier in ieder geval echt geen problemen mee: die vertelt vrolijk rond dat ik hem als een lustobject beschouw O:) }:) muhahahaaaa).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 04:04

Maar... waarom zou er een onderliggend probleem moeten zijn? Ondanks dat ik niet echt rondhups van vent naar vent, zou ik ook niet weten wat voor achterliggend probleem ik moet hebben dan, dat ik houd van mannelijke aandacht en me graag laat verleiden en zelf ook echt wel kick op het hele versieringsproces (en bijkomende zaken :o ) .

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 07:09

kimberly1995 schreef:
Indirect wel ja. Je moet het iets genuanceerder zien dan dat, maar ik kan zo'n persoon niet waarderen. Weinig kans ook dat dat een vriendin van mij is. Ik snap niet dat mensen dat kunnen en willen. Naar mijn mening klopt dat niet en hoort dat niet zo. Ik ben niet ouderwets in principe, maar qua dit misschien wel. Ik snap niet dat mensen het niet gewoon kunnen houden bij seks binnen een relatie en verder niet. Het is niet dat je niet zonder kunt. Zelfde geldt voor mannen hoor. Die vind ik bij precies hetzelfde een slet -jammer dat dat woord voor mannen niet gebruikt wordt :') -

Ik ben al een jaar of 7/8 vrijgezel. Had ik dan al die tijd geen sex moeten hebben volgens jou? Is dat in jouw ogen 'hoe het hoort'? Dat vind ik inderdaad een hele ouderwetse gedachte. Een ongezonde gedachte ook. Er is niets mis met sex, sex is gezond. Ook mensen die geen relatie hebben moeten daar van mogen genieten toch?

Overigens val ik dan duidelijk in de categorie opperOPPERslet ben ik bang, dus wij staan hierin lijnrecht tegenover elkaar. :')

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 09:38

Ik begrijp dat oordelen over anderen sowieso nooit zo goed. Laat iedereen gewoon lekker doen waar die zin in heeft. Als Truus met alles wat rondloopt het bed in wil duiken, dan moet ze dat vooral gewoon doen, en als Petra graag maagd blijft tot ze getrouwd is moet ze dat ook vooral doen. Wie ben ik om daar een mening over te hebben? Het is hun leven, niet het jouwe. Accepteer gewoon dat we allemaal een eigen leven hebben en het invullen zoals we zelf goed vinden, ook al is dat anders dan je zelf zou doen. Waarom zou ik iemand een slet gaan noemen als ze gebruik weet te maken van het feit dat ze single is? Is haar keuze. Als het om een vriendin van me zou gaan wens ik haar succes. Pas als ik denk dat ze echt onverstandig bezig is of uit verkeerde motieven op mannenjacht gaat zou ik er over gaan praten met haar, en dan vooral omdat ik haar niet gekwetst wil zien.

En een ander, achter de rug om ook nog, namen gaan zitten geven omdat die zich niet precies gedraagt zoals jij dat graag wilt zien... Nou ja, het zegt in elk geval al een hoop over diegene die de naamjes geeft.

Je bij voorbaat al afkeren van mensen (meiden) die zich op het eerste gezicht of op sommige punten niet zo gedragen als jij graag zou willen kan je trouwens hele fijne vriendschappen door mislopen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 09:55

Ik heb vriendinnen die maar 1 partner hebben (gehad) en zich toch vaak afvragen hoe het met een ander zou zijn, niet omdat ze niet gelukkig zijn. Ik ben blij dat ik weet hoe het met een ander is en heb die gedachte ook totaal niet. Ik ben dus pro-sletten! (en tegen het woord..)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 09:58

Magrathea schreef:
Maar... waarom zou er een onderliggend probleem moeten zijn? Ondanks dat ik niet echt rondhups van vent naar vent, zou ik ook niet weten wat voor achterliggend probleem ik moet hebben dan, dat ik houd van mannelijke aandacht en me graag laat verleiden en zelf ook echt wel kick op het hele versieringsproces (en bijkomende zaken :o ) .

Volgens mij overblijfsel uit het Victoriaanse tijdperk: mannen hebben lusten, een gezonde jongen blabla, vrouwen hebben zedelijkheid.

Dus een meid die gewoon zin in seks heeft en zorgt dat ze het krijgt, tjaaaaaa, daar is wat mis mee.

Er is zon onderzoek waar de lustbeleving en denken over seks vergeleken wordt tussen mannen en vrouwen.
Bij 1 groep werd gezegd dat het openbaar zou worden wat ze schreven, bij 1 groep dat alleen beste vriendinnen mee konden kijken, laatste groep zou anoniem blijven.

Wat bleek? De mannen in de groep namen geen blad voor de mond, geen verschil in antwoorden tussen de 3 groepen.

En bij vrouwen? Maakt het wel degelijk verschil in openhartigheid, waarbij de anonieme groep antwoorden gaf die overeen kwamen met die van de mannen.

Lust is voor mannen en vrouwen gewoon, lust, maar mannen mogen er openlijk voor uitkomen, bij vrouwen zit de opvoeding vaak in de weg.

Wat je in dit topic ook weer terugziet. :)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:38

Ik vind dat je zelf moet doen en laten wat je wil, als je maar achter de keuzes staat die je maakt.

Helaas is het contact met een vriendin mede daardoor wel verwaterd.
Elke keer als we uit gingen, zocht ze aandacht van jongens. Wat mij betreft best, vind ik ook leuk om te krijgen en die aandacht zocht ik ook. Maar ze gaf de mannen(zo'n 5 stuks) de indruk met hen meer te willen. En als dan puntje bij paaltje kwam hield ze de boot af.
Of als ze seks had gehad, was ze soort van te dronken om het zich te herinneren.
Of als jongens mij aandacht gaven, moest ze even laten vallen dat ik 'preuts' was. Want mevrouw was beledigd dat ik niet wilde vertellen met wie ik wel en niet naar bed ging.

Ze was ook vaak bezig over het feit dat jongens geen slet waren en meiden wel. Ik denk dat ze ook ' bang ' was om in plaatje 'slet' te komen.

Tsja, dan begin ik wel te denken heb je een probleem of wat? :+

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:57

Ik heb vriendinnen die mijn sexueel gedrag heel erg afkeuren. Nouja, ik respecteer hun mening en ik vind het voor hun ook soort van zonde dat ze er niet wat vrijer naar kunnen kijken.

Ik geloof eigenlijk niet echt in aura's, maar ik las laatst dit artikel en vond het wel in dit topic passen. Aan de ene kant vind ik het best logisch, aan de andere kant denk ik haha wat een onzin.

http://themindunleashed.org/2013/06/sex ... nergy.html

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:06

Wieldop schreef:
Ik vind dat je zelf moet doen en laten wat je wil, als je maar achter de keuzes staat die je maakt.

Helaas is het contact met een vriendin mede daardoor wel verwaterd.
Elke keer als we uit gingen, zocht ze aandacht van jongens. Wat mij betreft best, vind ik ook leuk om te krijgen en die aandacht zocht ik ook. Maar ze gaf de mannen(zo'n 5 stuks) de indruk met hen meer te willen. En als dan puntje bij paaltje kwam hield ze de boot af.
Of als ze seks had gehad, was ze soort van te dronken om het zich te herinneren.
Of als jongens mij aandacht gaven, moest ze even laten vallen dat ik 'preuts' was. Want mevrouw was beledigd dat ik niet wilde vertellen met wie ik wel en niet naar bed ging.

Ze was ook vaak bezig over het feit dat jongens geen slet waren en meiden wel. Ik denk dat ze ook ' bang ' was om in plaatje 'slet' te komen.

Tsja, dan begin ik wel te denken heb je een probleem of wat? :+

Zo'n "vriendin" had ik ook. Het maakt me echt niet uit dat je elke week met een ander in bed duikt of met twee, of drie.. Maar jezelf zo zat voeren en met iedereen van het mannelijk geslacht met wie je blik kruist gelijk staan zoenen en de rest vervolgens niet meer herinneren.. Dat vind ik toch wel vrij irritant worden. Als je dan toch een definitie bij het woord slet zoekt vind ik dat er ook meer bij passen dan gewoon iemand die met wat meer mannen dan gemiddeld in bed is beland.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:08

Magrathea schreef:

Juist indien het dikgedrukte stukje wel het geval is (en dan vrijwel iedere week) denk ik; wat is het onderliggende probleem. En dan doel ik op meiden in de kroeg die het er zo dik opleggen dat er geen versieringsproces meer nodig is.
Dan is het niet meer 'classy', waar ben je mee bezig? Wat wil je (aan jezelf) bewijzen?
Het is de manier van gedragen, niet het aantal bedpartners.

Met scharrelen, flirten en leuke avontuurtjes heb ik geen énkel probleem. :))

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:36

Tsja ik sta wel met Kimberly1995 op dit punt. Ik vind het ook niet nodig, absoluut niet. Echter, vind ik dit voor mannen en vrouwen gelijk, en zal je nooit iets uit mijn mond horen, tenzij de persoon zelf er om vraagt, en doe ik mijn best niet bewust te oordelen (maar daar werk ik nog aan ;) ). Maar ja ik vind het niet goed hoe seks zo'n algemeen goed is waar je overal mee lastig gevallen wordt, wat met iedereen maar moet kunnen en joh hij heeft een relatie maar wil toch met me naar bed, zijn probleem niet de mijne (ik schrijf het nu even heel erg kort door de bocht he, zit uiteraard nuance in).

Maar geloof van mij, mensen die 'slet' genoemd worden of 'prutsmuts' (ik gebruik zelf nooit termen, zeker niet als deze) veroordelen de "andere kant" net zo hard. Zelf meegemaakt, en je ziet hier ook, Kimberly wordt ouderwets etc. genoemd. Het is gewoon een verschil van normen en waarden. En ja ik was ook anders, al is dat bij 1 iemand gebleven, maar daar heb ik ook de rest van mijn leven spijt van.

Ik ben van het leef en laat leven, maar ik hoef het niet te weten en zeker niet te zien of horen (de daad ;) ).

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:05

@ nies; Klopt helemaal! Dan is het niet meer om de lust, maar waarschijnlijk heeft het met iets anders te maken..

@ pion; Of ze voeren zoveel 'classy' versiertruqs uit, dat er vijf mannen staan te springen om een snel wipje.

Het is inderdaad het gedragen in plaats van het aantal bedpartners.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:21

randalinpony schreef:
Wat ik zo apart blijf vinden aan mensen, is dat ze hun eigen voorkeuren tot norm voor de rest van de mensheid verheffen.

Persoonlijk ben ik strikt monogaam, maar moet ik daarom afkeuren dat andere mensen andere behoeften hebben? Dat is puur omdat dat voor mij het fijnste voelt.

Voor mijn part gaat iemand 4 keer op een nacht de koffer in met een verse aanwinst, waarom zou ik daar überhaupt een mening over moeten hebben, laat staan zo iemand een slet noemen?

Seks is voor iedereen iets anders, dus doe gewoon wat voor jou fijn voelt.

_/-\o_

En wat de seks-alleen-met-liefde betreft: wat is liefde in dit geval? Zijn dat dolle crush-gevoelens? Of is de liefde die hier vereist is enkel gebaseerd op een grondige, diepgaande meer-dan-vriendschappelijke gevoelens? Want oh boy, in mijn tienerjaren was ik werkelijk om de haverklap verliefd. Dat kan dan wel als 'geen echte liefde' beschouwd worden, maar voor mij waren de gevoelens toen even intens hoor :7

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:37

Ik denk ook dat je niet zoveel kunt bereiken met dit topic.
Maar het is nu eenmaal zo.
Nu is het zeker waar wat je zegt.
Dat meisjes maar 1 keer iets hoeven doen in het openbaar, of dat wat ze deden achteraf in het openbaar verteld wordt, en je krijgt direct een stempel.
Maar dat gaat denk ik niet veranderen. Daar kan de hele meid-heid over in opstand komen, maar dat blijft echt zo onder mannen voornamelijk (maar ook onder meisjes die elkaar niet moeten)..
Ik denk ook persoonlijk dat er tegenwoordig veel te makkelijk wordt gedaan over 'liefde'.
Ik zag laatst een plaatje van RUMAG en daar op stond: 'als deze sh*t zo door blijft gaan, dan hebben we binnenkort een nieuw woord nodig voor 'liefde'.. een mét betekenis.'
Alles gaat tegenwoordig zo makkelijk. Zin in seks? app iemand die daar ook voor in is, en tadaa..
Vind je elkaar niet meer zo spannend of leuk in je relatie, maak je het toch uit?
Vind je een jongen of meisje aantrekkelijk? Dan zoen je er toch gewoon mee? en als je nog 5 knapperts tegenkomt, dan probeer je die toch ook even.
Om nog niet te spreken over halve seks op de dansvloer taferelen.
Ik vind dat persoonlijk geen klasse. Omdat ik daar niet naar wil kijken, maar ook omdat ik dan tóch, stiekem, onbewust een stempel druk op zoon meid. Maar ook die jongen die meedoet is dan ook per definitie afgeschreven in mijn woordenboek XD.

Ik ben ook liever gewoon met één iemand en doe ook geen dingen in het openbaar als in heftig zoenen of kledingstukken uittrekken en dat soort gekkigheid. gewoon puur omdat het direct een stempel krijgt. en dat zal echt niet veranderen.

Zelfs gebruik ik de term 'slet' niet, want ik vind dat iedereen waardigheid heeft, ook al gedraag je je wel op die manier..

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 15:44

Ik denk dat er best wel wat aan te veranderen is. In dit topic alleen al zoveel mensen die er anders tegen aan kijken, en eigenlijk van mening zijn dat het woord slet nooit op zijn plaats is. Ook dankzij de documentaire 'Sletvrees' is er al veel meer aandacht op gevestigd, alleen maar goed.

Je gebruikt de term 'slet' niet, maar onbewust dus eigenlijk wel geef je aan?