Uiteraard zou het ook voort kunnen komen uit jaloezie, maar ik denk vooral onbegrip. Vergeet niet dat onbegrip 1 van de grootste veroorzakers is van ruzie en zelfs haat..
Ik kan rustig met iemand naar bed, terwijl ik niet verliefd ben op diegene. Als er een lichamelijke klik is en ik vrijgezel ben, prima hoor, komt u maar binnen
. Dat iemand anders dan ook rustig met meerdere mannen per week het bed deelt, vind ik ook niet raar. Zolang beide partijen genieten, is het toch fijn.En om een discussie weer over polyamie en monogamie te vermijden (want ik heb zo'n vermoeden..): dat mensen seks zien als lust, wanneer ze single zijn en behoeftes hebben, wil dus niet zeggen dat ze in een relatie seks ook niet als speciaal zien. Waar ik het vooral over heb, is de situatie dat iemand single is en seks wilt.
In een relatie kun je elkaar voorzien in de seks als beide partijen er zin in hebben.
Ik zeg ook nergens dat het alleen om voortplanten gaat, zou lekker zwart-wit zijn.. Ik zie dat 'je moet overal van profiteren en genieten' iets meer genuanceerd.. Ik profiteer en geniet van waar ik me prettig bij voel en anders niet..
)
En wij zien liefde en seks dus ook niet los van elkaar.
dus ik zie ook zomaar gebeuren dat er een hoop meer bij gehaald wordt dan dat er daadwerkelijk aan de hand is, en hoppa, Suus is een slet en oh my, ik hoop maar dat je het veilig hebt gedaan

) ben en zelfs de christelijken hebben dat geaccepteerd