Gierende babyhormonen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:42

Natuurlijk is het nooit ideaal. Maar er is een groot verschil tussen niet ideaal en bijna zeker verkeerd. bijv in mijn geval weet ik vrijwel zeker dat ik op dit moment een baby/kind niet kan geven van het nodig heeft, op emotioneel niveau dan. Zit gewoon nog teveel met mezelf in de knoop. Stabiele partner aanwezig, huis geschikt, financieel kan het prima, daar ligt het allemaal niet aan. Maar je moet het psychisch wel aankunnen en ik zie veel te veel mensen dat vergeten en dan is het kind daar de dupe van. Praktische zaken is altijd wel een oplossing voor te vinden, in een plaggehut groeit een kind ook wel op.

Voor mij helpt de nadelen benadrukken dus echt helemaal niks. Ik ben me goed bewust van wat het is om een kind te hebben, geen overdreven romantisch beeld hier. Maar ik vind de voordelen nog altijd opwegen tegen de nadelen. Lijkt me niks mooiers dan een kind van jezelf te begeleiden in de moeilijke maar mooi reis die het leven is :-) (oei dat klinkt heel zoetsappig en zweverig....)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:49

Sammie schreef:
Tja ja.. Mensen kondigen tegenwoordig met trots aan dat ze aan klussen zijn, dus em.. jouw partner heeft dat gewoon heel letterlijk genomen :P

Whahaha, die vond het klussen zo leuk dat hij gewoon verder heeft gedaan. Zonder mij dan :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:52

Iris82 schreef:
Jankende baby? Whats wrong?

Geen idee, We kwanen er eerst achter dat ze verborgen reflux had ( dat voeding naar boven komt, soort maagzuur idee), hier alle maatregelen voor getroffen.
Erna ingebakerd omdat ze zich steeds wakker sloeg met haar handen en nu is ze elke ochtend vanaf uur of 4 wakker. Ligt dan eerst vrolijk te brabbelen en jankt erna. geen idee wat er nu aan de hand is met haar. Inslapen gaat prima met haar maar doorslapen wil nog steeds niet lukken. na 10 maanden niet kunnen slapen wordt je daar behoorlijk vermoeid van kan ik zeggen.

[size=7]daarbij is de combinatie met eigen paardenen 2 kinderen en een man in ploegendiensten erg onhandig als je daarbij ook nog eens 32 uur werkt, dus pfff, erg vermoeiend momenteel allemaal. Kom niet meer aan rijden toe, voer snel tussendoor en dan weer rennen en vliegen [/size]

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:58

Zou toch een langs de dieren huisarts gaan op hoge poten. Overdrijf je klachten dan maar, maar dit lijkt klinkt mij niet als gezond in de oren. Voor je kind niet en voor jou niet.

[/doctor Sammie]

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:25

Lynn_Nikita schreef:
Iris82 schreef:
Jankende baby? Whats wrong?

Geen idee, We kwanen er eerst achter dat ze verborgen reflux had ( dat voeding naar boven komt, soort maagzuur idee), hier alle maatregelen voor getroffen.
Erna ingebakerd omdat ze zich steeds wakker sloeg met haar handen en nu is ze elke ochtend vanaf uur of 4 wakker. Ligt dan eerst vrolijk te brabbelen en jankt erna. geen idee wat er nu aan de hand is met haar. Inslapen gaat prima met haar maar doorslapen wil nog steeds niet lukken. na 10 maanden niet kunnen slapen wordt je daar behoorlijk vermoeid van kan ik zeggen.

[size=7]daarbij is de combinatie met eigen paardenen 2 kinderen en een man in ploegendiensten erg onhandig als je daarbij ook nog eens 32 uur werkt, dus pfff, erg vermoeiend momenteel allemaal. Kom niet meer aan rijden toe, voer snel tussendoor en dan weer rennen en vliegen [/size]

Geen nekproblemen? Al laten bekijken door manueel?

Blacky94

Re: Gierende babyhormonen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:38

Hier ook wel een beetje :')
Nu mag het rustig nog even 4 a 5 jaar wachten, ben ik zelf vrij nuchter en heb ik een berg andere dingen die eerst moeten gebeuren (school en mogelijk emigratie) dus de aankomende jaren zal er hoe dan ook niks gebeuren.
Maar na de afgelopen 1,5 jaar tussen een hele berg zwangere mensen en pasgeboren babies te hebben gezeten voel ik het ook wel een beetje, en dat terwijl ik vroeger ook altijd een ontiegelijke hekel aan babies en kinderen had :')

Nu moet ik wel zeggen dat ik wel graag liever vroeger dan later een kind zou willen krijgen. Moet er niet aan denken op mn 50e nog met een 16 jarige te moeten zitten; laat ze dan maar lekker 25 en het huis uit zijn :')

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:51

Blacky94 schreef:
Nu moet ik wel zeggen dat ik wel graag liever vroeger dan later een kind zou willen krijgen. Moet er niet aan denken op mn 50e nog met een 16 jarige te moeten zitten; laat ze dan maar lekker 25 en het huis uit zijn :')

Hihi ik zit op mijn 50e met een 14 en 13 jarige en het lijkt me geweldig

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:10

Iris82 schreef:
Ik herken het heel erg.

Ben op dit moment alleenstaande mamma met peuter, maar ik word gewoon kotsmisselijk van de hormonen. Ik wil ook zoooooo graag. Maar het valt heel erg tegen om weer een nieuwe partner te vinden want ik zou niet weten waar ik de tijd voor het daten vandaan haal. :=

heb je oppas nodig? :D ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:38

Maartje1990 schreef:
heb je oppas nodig? :D ;)

:j :))

Mijn oppassen roepen altijd dat ze heel graag willen oppassen maar ze kunnen nooit. ^)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:44

Hihi bij mij is het juist andersom...
Toen ik met mijn ex samen was, wou ik echt graag kinderen, waren we ook goed opweg.
Alles was dan ook wel echt stabiel.
Nu ik meer als een half jaar daar weg ben, op me zelf woon en een heel ander leven heb.
denk ik no way haha !

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:51

Sammie schreef:
Zou toch een langs de dieren huisarts gaan op hoge poten. Overdrijf je klachten dan maar, maar dit lijkt klinkt mij niet als gezond in de oren. Voor je kind niet en voor jou niet.

[/doctor Sammie]

Suusenmalvin schreef:
Geen nekproblemen? Al laten bekijken door manueel?

Al gedaan, meerdere keren, laatste keer huisarts vorige week zondag ochtend zelfs ( huisartsenpost ivm vermoeden oorontsteking) alles was in orde, niks te vinden.

Ze is overdag ook vrolijke baby nu hoor, alleen snachts ( heel vroeg in de ochtend) slaapt ze gewoon niet. Heeft alleen nu vaak last van oortjes, is constant verkouden, spuiten al neusspray, en heeft daardoor druk op de oortjes en vocht achter trommelvlies.

Maar ts, het ging mij erom om ook nadelen te laten zoen, nu is dit misschien een uitzondering, maar ik ken weinig ouders van jonge kinderen die genoeg slapen. Je bent 365 dagen per jaar mama en kan niet even zeggen, zo nu doe ik zin in heb

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:04

Hier ook een ervaringsdeskundige van klapperende eierstokken. YouTube ook eens op het stukje hierover van Jochem Myer. Echt hilarisch!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:03

Hier al ruim 4 jaar mama van twee, waaronder de jongste net 2 geworden is.
Sommigen verklaren mij voor gek dat ik maar blijf roepen gauw weer zwanger wil raken.

Ik vind het heerlijk dat 24 uur moederen, mijn kinderen zijn mijn alles en ga voor ze door het vuur. Ben er dag en nacht voor ze. Nee ik kan mijn geen leven meer voorstellen zonder kinderen, vind het zo zoveel leuker en als zij verdrietig zijn overdag als in de nacht dan ben ik/wij er voor ze.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:29

Heel herkenbaar, bij mij wordt het ook steeds erger momenteel.
Alleen ben ik nu 25 en ik wil echt niet wachten tot mijn 30ste.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:44

XFiemoX schreef:
Hier al ruim 4 jaar mama van twee, waaronder de jongste net 2 geworden is.
Sommigen verklaren mij voor gek dat ik maar blijf roepen gauw weer zwanger wil raken.

Ik vind het heerlijk dat 24 uur moederen, mijn kinderen zijn mijn alles en ga voor ze door het vuur. Ben er dag en nacht voor ze. Nee ik kan mijn geen leven meer voorstellen zonder kinderen, vind het zo zoveel leuker en als zij verdrietig zijn overdag als in de nacht dan ben ik/wij er voor ze.

Heeeeel herkenbaar.. Bij ons voelde het na twee kinderen nog steeds niet 'compleet''. Dat is ook zo'n onbeschrijfbaar gevoel. Na nummer 3 hadden we dat wel direct. En ook bij ons de kids vlot op elkaar! Heerlijk..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 07:56

Inowa. Ik was 25 dat ik ben
bevallen van mijn eerste en 28 dat ik beviel van onze 2e, ben nu 30 en wil zo graag weer zwanger zijn alleen gaat het bij ons niet zo even. Voordat ik van onze eerste zwanger raakte nou dat heeft 4 jaar geduurd dat het dan eindelijk was gelukt, 2e keer was zo gepiept wel met hormonen dat wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 07:59

inowa schreef:
Heel herkenbaar, bij mij wordt het ook steeds erger momenteel.
Alleen ben ik nu 25 en ik wil echt niet wachten tot mijn 30ste.

Maar waarom is het voor veel mensen dan zo belangrijk om voor je dertigste een kind te hebben? :? Het is maar een getal..
Ik ben zelf bijna 34 maar zie dat probleem niet zo. Ik zou me eerder om de juiste omstandigheden druk maken ipv druk op je leeftijd te leggen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-11-14 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:04

Ik had als heel jong meisje al een kinderwens maar ben pas op mijn 31ste voor het eerst moeder geworden, waarom???
Ik had tot mijn 26ste nooit een lange relatie gehad of de relaties waren niet goed en financieel zat het ook niet super.
toen ik 26 was leerde ik mijn man kennen en met mijn 30ste zijn we getrouwd en 2 maanden later waren we zwanger van de eerste. 3 jaar later kwam nummer twee en ze zijn nu 7 en 4 jaar jaar.

Je doet er goed aan dat je nu niet gelijk een kind wilt aangezien je zelf al zegt dat het niet allemaal even goed uitkomt nu qua huis financieen en dergelijke.
Geloof me als de tijd rijp is dan weet je het en ben je er aan toe.
Je hebt dus een goede beslissing gemaakt wat dat betrefd en ja ook bij mij gierden de hormonen door mijn lichaam maar ben net als jou verstandig geweest en heb gewacht tot alles in orde was voor ik aan kinderen begon.

Maar snap je punt over je hormonen maar al te duidelijk

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:06

Heeft verder niks te maken met standaard leeftijd hoor, ik wil gewoon graag jong moeder zijn.

Denk dat het voor iedereen verschillend is.

het is ook niet zo dat ik straks met 30 jaar zeg dat ik het niet meer wil omdat het voor mijn 30ste niet gelukt is.
eerst maar eens een stabiele relatie opbouwen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:08

Dat is idd veel belangrijker. Liever boven de 30 en een fijne relatie en goede leefomstandigheden, als 25 en druk erop zetten omdat het voor je gevoel nu moet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:16

Tja maar vanaf 34 worden de risico s groter dat er problemen optreden, dus dat speelt ook mee

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:36

Inderdaad grotere risico's op problemen en ik wil gewoon geen 'oude' moeder zijn. Dus niet dat ik bejaard ben als het kind net wel / net niet het huis uit is. Volgens mij heb je dan ook meer een generatiekloof. Zie ik ook in mijn familie. Ik ben 6,5 jaar na mijn oudste zus geboren (ouders hadden liever eerder gehad, maar dat ging niet) en ik heb een halfbroertje die weer 8 jaar jonger is dan ik. Mijn vader, is nu bijna 61 jaar terwijl mijn broertje 18 is.. Dat gaat dus vind ik niet goed samen.

Edit: te jong moeder worden vind ik ook weer niet goed. Je hersenen zijn pas op je 25e volledig uitgegroeid, waardoor je pas na je 25e bijvoorbeeld langetermijngevolgen van beslissingen goed kunt inschatten. Dus moeder worden tussen je 25e en 30e vind ik het beste. En dan praat ik met name over de geboorte van het eerste kind.
Laatst bijgewerkt door dorientjuh op 28-11-14 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:38

Mijn moeder was 32 toen ze mij kreeg. Niet veel van gemerkt hoor :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:42

Ik zei altijd dat ik voor mijn 30e kinderen wilde, maar dat gaat zeker niet meer lukken :+
Maar eerlijk is eerlijk, rammelende eierstokken heb ik ook nooit gehad, ik vond mijn leven altijd wel prima zoals t was. Inmiddels zou ik het wel leuk vinden maar komt het niet goed uit ivm weer gaan studeren. Dus we wachten nog een poosje.

Op mijn 23e was ik nog met heeeeele andere dingen bezig dan kids :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:46

Die dromen zouden voor mij nachtmerries zijn.... Ik blijf baby's gewoon eng vinden, babykleertjes zijn wel cute, maar mjah...

Ik roep al sinds mijn 15e dat ik het liefst alles er uit laat halen omdat ik toch geen kids wil... Verandert ook niet meer :') (Haha merk nu wel dat het bij mannen ook steeds meer een issue is :') en ik heb altijd iets van "NOOIT"... Te veel beperkingen, te veel gezeik, te weinig vrijheid. In mijn leven passen ze gewoon simpel weg niet...

(En gevoelsmatig vertoon ik nog steeds vluchtgedrag bij baby's, durf ze niet vast te houden en alles... geef mij maar kindjes van ouder :') die zijn wel leuk, zolang ze mijn pony leuk vinden...)