Gratis spullen aanbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:29

Ik begrijp wat je bedoelt Alwiene, je voelt je dan echt een hebberd tussen al die zielige verhalen, maar de meeste van die mensen zijn eigenlijk ook gewoon hebberds, die er de boel nog voor bij elkaar liegen ook. :P

Hier op de hoek zetten veel mensen er tegenwoordig al bij "Geen zielige verhalen, alleen 'graag' of 'meeloten' in de reacties a.u.b., anders krijg je niks!", maar sommige mensen lezen dat volgens mij niet eens en komen alsnog met gejammer en gezeur :')

Kirsha

Re: Gratis spullen aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:36

Ik lach me kapot om alle verhalen hier :') Denk dat ik me ook maar eens ga aanmelden voor zo'n groep. Heb ik ook nog wat te lachen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:37

Zeker doen, geen beter vermaak dan leedvermaak!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:40

Zal even een geschikte groep zoeken :P

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:46

Meestal levert weggeefhoek + je kentgetal of je woonplaats wel een leuke hoek op. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:47

Alwiene schreef:
Meestal levert weggeefhoek + je kentgetal of je woonplaats wel een leuke hoek op. :)

kentgetal? :+
Dat woord ken ik niet, is dat een ander woord voor postcode?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:49

Het voorste stukje van je huistelefoonnummer, bijvoorbeeld 013 voor Tilburg. :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:00

Ik heb dat nu al op de tweedehands groepen :')
Maar als ik me een dag verveel dan zal ik eens kijken of ik ook wat vermaak kan hebben := wat een verhalen

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 01:05

Mayflower_ schreef:
Zelfs daarna kreeg ik nog berichtjes 'Ja je hebt het zelf gehouden he! Je gunt het gewoon niemand.'' :')

Wàt een niveau zeg _O-

Op de weggeefhoek van mijn regio gaat het er helaas uiterst beschaafd aan toe, iemand reageert met graag en dan nog 1 of 2 reserves en that's it.. Iemand nog aanraders? :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 01:38

SummerRemedy schreef:
Naar aanleiding van dit topic maar even lid geworden van zo'n fb :D

Ik zou dit topic juist een goede aanleiding vinden héél ver weg te blijven van zulke groepen, maar als je op leedvermaakjacht bent... :')
Had me er vorig jaar eens bij aangemeld maar je durft gewoon amper meer wat aan te bieden omdat je gewoon van voor tot achter uitgescholden gaat worden door die mensen... :')
Heb vorige maand wel iemand gehad die een enorm knaagdierhok (het staat me een beetje in de weg, dus heb er een symbolisch bedragje voor gevraagd...) wou overnemen, of ik het even naar Rotterdam wou brengen, op mijn kosten. Ding is bijna anderhalve meter lang, en ik woon in Friesland, dus, euh, wat dacht je van "nee"...? :Y)

Mayflower_: dat is helemaal mooi, dat ze zeggen "je gunt het gewoon niemand" :wow: Alsof die mensen ooit iets (nuttigs) gratis aan zouden bieden, en als ze dan stomweg te laat zijn leven ze de frusties lekker op jou uit.. :r

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 02:28

Ik zit ook bij zo'n groep, heel aparte verhalen komen er voorbij ja... Gelukkig is het beheer bij ons heel actief, en hangt er ook echt een sfeer dat elke reden om iets wel of niet aan persoon X te geven helemaal prima is, jouw spul, het is gratis, dus een ander moet niet zeuren. En mensen die wel zeuren en/of dreigen worden er zonder pardon afgegooid :)

Zielige verhalen komen we wel heel regelmatig tegen, maar die negeer ik gewoon. Waar ik me wel aan stoor, is dat mensen ook beginnen vragen om bepaalde dingen, en dan nog niet de goedkoopste of eender wat. Broodbakmachines, naaimachines, banken of kasten in een bepaalde stijl, ... Dat is toch heel wat anders dan wc rolletjes of schoendozen...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:57

Brutale mensen hebben de halve wereld hè :=

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:04

Ik kocht twee jaar geleden een 3D TV voor in de woonkamer, TV uit de woonkamer verhuisde naar de slaapkamer en de kleine kon weg. Iedereen in mijn omgeving had iedereen al een goede TV en ik had geen zin om ermee te gaan leuren.
Ik heb eerst de kringloop gebeld maar die voelden zich te goed om hem te komen halen, graag of niet dus op Marktplaats, gratis.
Wat kwam daar een ellende op af zeg. Uiteindelijk heb ik gekozen om hem aan een bijstand gezin gegeven waarvan hun zoon jarig was zodat ze de mooie TV aan het kereltje konden geven als cadeau.
Ik wil best iets gratis weggeven maar het moet wel ergens terecht komen waar mensen er écht iets aan hebben.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:45

Ik moet wel lachen om jullie verhalen maar ergens vind ik het best wel triest dat mensen zo ondankbaar zijn.
En dat voor iets wat gratis is.... :o

Ben zelf geen lid van dat soort groepen maar ben het nou wel aan het overwegen n.a.v jullie verhalen. :+

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:06

Ik ben lid van een weggeefhoek van mijn dorp (ga ook verhuizen dus makkelijk om van m'n zooi af te komen haha!). En daar mag je alleen reageren met 'graag' en er wordt geloot.
Tot nu toe geen gezeik gehad en ik heb al best veel erop gezet.
Met loten check ik overigens de fb profielen en kies dan uit wie ik aan mijn deur wil hebben :))

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:25

ja leuk he dingen gratis wegdoen.
Ik heb laatste een stoel weggegeven. Een wat luxere.
Ding stond in de weg, moest er echt vanaf.
Kreeg ook reacties in trant van: "jaaa ben een bijstand moeder. waar woon je?"
bleek dat ze in de buurt woont, fijn! Maar ze dacht dat ik hem wel even kwam brengen. Ammehoela zeg

Kan mij echt niet schelen hoe zielig iemand is. Stoel is voor de eerste beste die hem op komt halen.
Hoef ik echt geen zielig verhaal bij te lezen.
Uiteindelijk kreeg ik een mailtje: "Heb je de stoel nog? Zo ja, kan ik hem dan vandaag na 16.00u ophalen?"
Van zulke reacties houd ik! 's avonds was ik de stoel kwijt :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:48

Ernstig die hebberigheid en brutaliteit van mensen. bah!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:55

Ik zou bij weggeefspullen altijd eerst vrienden en daarna de plaatselijke 2ehandswinkel bellen (zoals opnieuw en co). Zelfs zij komen het vaak (als het groot is) nog netjes halen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:20

Ik gooi alles wat ik kwijt wil maar niets oplevert gewoon op zo'n weggeefhoek.
Zij blij met mijn zooi en ik blij want weer meer ruimte. :)

Laatst wel iemand even terechtgewezen, die wilde op de koffie komen en vriendjes worden en weet ik veel wat en ik had zoiets van 'donder op creep >;)'.
En ongeveer diezelfde tijd nog een of ander krijswijf die liep te gillen dat zij die vlinderspiegeltjes wilde want zij hep een vlindurtatoe en zij is so gek op vlindurs terwijl de spiegeltjes al vergeven waren. :=
Die bleef ook doorgillen dat zij die vlindurspiegols wou. :')
Heb haar maar wijselijk genegeerd, leek me wel zo verstandig.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:23

Zo, net een tv opgehaald bij iemand via de weggeefhoek en ben binnen een half uur m'n oude tv alweer kwijt (wilde ik vanaf omdat hij de woonkamer enorm overheerst door z'n formaat).
Was maar goed dat ik gewaarschuwd had dat 'ie loeizwaar is want ze hadden er met 2 man nog moeite mee. :=
Kreeg gelijk na het plaatsen al een reactie en diegene stond binnen een kwartier op de stoep.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:31

Aanrader voor een groep? De gratis ophalen Utrecht! Grootste groep van Nederland, gegarandeerd plezier :') Meest zinloze discussie en 'sielughe' verhalen.

Af en toe meng ik me in een discussie, gewoon voor de fun. Zelf ook weleens iets weggeven aan iemand die er blij mee was en het meteen kwam ophalen. Zelf ooit ook een kast opgehaald voor mijn vriend :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 19:19

:')

Zojuist stond er een iPad op de pagina te koop aangeboden met 1 reactie eronder. "Welk merk? ".

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 19:54

_O- Hoezo ik heb er verstand van? :')

Las van de week zo'n mooie. Iemand zocht op de WEGGEEFhoek, een paar zwempampers in maat 5. Bij de winkels waren ze uitverkocht. Reageert er iemand: De Jumbo. Als ze er om vraagt op de weggeefhoek, neem ik eigenlijk aan dat ze ze op de 1 of andere manier niet kan betalen, ondanks dat erbij staat dat ze uitverkocht waren...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:26

Bizzybijtje schreef:
:')

Zojuist stond er een iPad op de pagina te koop aangeboden met 1 reactie eronder. "Welk merk? ".

_/-\o_ :') :') :')

Dan ben je serieus te dom om je reet af te vegen. :j :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:27

Hahaha geweldig!! Ik heb me ook aangemeld voor zo'n groep ben benieuwd!!