Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Merel_Brit schreef:Als je Gorinchem heel leuk vind, vind je Dordrecht misschien ook wel geweldig. Oudste stad van Holland, heel gezellig druk, maar veel minder aso dan bijv. Rotterdam. (vind ik) Mocht je eens een rondleiding willen ben je hier welkom hoor!
Lizzyy schreef:Wat leuk dat je zo enthousiast bent over NL![]()
zelf woon ik ook in Nederland en helemaal gek op 'mijn' dorpje..
Binnen 13 minuten in Amsterdam, zo in Alkmaar, Haarlem, Utrecht, Rotterdam.
En mijn paard? Die staat op tien minuten fietsafstand heerlijk overdag buiten. Midden in de weilanden.
Beter kan je het niet hebben, toch?
Tenzij Limburg dan.
manzano schreef:Grappig trouwens........ ik vlucht graag NL uit naar Gent/Brugge etc als ik een keer naar een leuke stad wil haha.

Judith_ schreef:manzano schreef:Grappig trouwens........ ik vlucht graag NL uit naar Gent/Brugge etc als ik een keer naar een leuke stad wil haha.
Ik ben verliefd op Gent, zonder twijfel mijn nummer één stad. Maar geen haar op mijn hoofd dat ik mij definitief hier zou willen vestigen. België is een chaos land 'Klinkt het leuk? Dan is het vast een goed plan' met als gevolg dat de gemiddelde stoep niet te bewandelen is dankzij een drie langs elkaar werkende bedrijven die ieder afzonderlijk een lantarenpaal, een brievenbus en een kastje op de stoep plaatsen. Of een stoplicht op een mega kruispunt wat patsboem groen voor iedereen! doet. En zo kan ik wel even doorgaan.
Nee, een prachtige stad maar hoe langer je hier vertoeft hoe meer je de 'graag in drievoud indienen' mentaliteit van Nederland gaat waarderen.
De zorg schijnt hier voor Nederlanders ook erg tof te zijn, maar hoe vaak een huisarts wel niet 'Full body CT want fysio voelt een spierknoop' aanvraagt.![]()
Nee hoor, zo slecht is Nederland niet, snap heel goed dat je daar heen zou willen emigreren.

.
. Citaat:Maar vooral de mentaliteit hier bevalt me wel.
Denk je wat dan zeg je dat gewoon, niet rond de pot draaien en half zeggen wat je bedoelduiteraard wel op een nette, respectvolle manier
Al denk ik dat dat wel gedeeltelijk vast hangt aan Brabant, mensen uit de randstad zijn weer anders denk ik.
Maar ik wens je sowieso veel plezier met je plannen, er is helemaal niks mis met je dromen najagen!
En mocht het niet bevallen dan is je baan en de huur zo weer opgezegd, toch?
TurdusMerula schreef:Citaat:Maar vooral de mentaliteit hier bevalt me wel.
Denk je wat dan zeg je dat gewoon, niet rond de pot draaien en half zeggen wat je bedoelduiteraard wel op een nette, respectvolle manier
Al denk ik dat dat wel gedeeltelijk vast hangt aan Brabant, mensen uit de randstad zijn weer anders denk ik.
Maar ik wens je sowieso veel plezier met je plannen, er is helemaal niks mis met je dromen najagen!
En mocht het niet bevallen dan is je baan en de huur zo weer opgezegd, toch?
Mijn ervaring is dat die mentaliteit nog een tikje 'duidelijker' is in de Randstad, juist wat 'harder' nog dan in Brabant (en dus al helemaal tov B)...
(al ondervindende
) 
purny schreef:Ik zou je alvast willen adviseren om je nu alvast in te schrijven bij de plaatselijke woningbouw verenigingen. De wachtlijsten zijn ontzettend lang hier in de randstad. Ik heb 2 jaar ingeschreven gestaan en heb vandaag een studiootje geaccepteerd in hartje centrum Den haag
mocht je in Amersfoort willen kijken (iemand noemde het) dan leid ik je graag rond