Jouw ideale kerstpakket?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vind jij het leuk om een traditioneel kerstpakket te krijgen?

Ja, geweldig!
160 (61%)
Ach, wel aardig, zit vaak wel wat bruikbaars tussen.
39 (15%)
Nee, ik gooi het (meeste) altijd zo weg.
3 (1%)
Ik heb liever een alternatief 'pakket' zoals een VVV bon.
57 (21%)
Nee, ik vind kerstpakketten sowieso onzin.
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 260

Stephanie_M

Re: Jouw ideale kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:45

Bij mijn werk doen ze gewoon een kerstborrel:) Huren ze bar af in een restaurant, vol gas drinken en lekker stampot en kleine hapjes erbij. In plaats van een pakket dus.

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:07

Een ouderwets kerstpakket is inderdaad leuk en "spannend'' om uit te pakken.

Van een vorige werkgever heb ik ooit 1500 euro als kerstbonus gehad,
uiteraard was dit nog voor de recessie := .
Laatst bijgewerkt door LiesM op 25-11-14 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:08

Oh die was ook welkom geweest hier. :))

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:30

Stephanie_M schreef:
Bij mijn werk doen ze gewoon een kerstborrel:) Huren ze bar af in een restaurant, vol gas drinken en lekker stampot en kleine hapjes erbij. In plaats van een pakket dus.

Dat is ook leuk zeg!
Vorig jaar heb ik een trolley gehad vol met vreterijen etc die altijd wel bruikbaar zijn, of een jaar later terugvind in de kast en het dan uiteindelijk toch maar weggooit.
Mijn vriend daarentegen krijgt altijd een groot pakket met redelijk prijzige parfum en champagne erin.
Stiekem ben ik wel blij met vreet pakketjes hoor! :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:34

Ik ontvang liever wat geld :o . Van het geld dat een kerstpakket kost kies ik liever zelf iets nuttigs uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:38

Kleemans schreef:
takkie_muis schreef:
Gewoon worst XD , bierpakket?

Dat krijgen ze altijd met hun verjaardag :P

Dan maar ouderwets pakketje , compleet buiten hun comfort zone :') Vlees dan ? Rollade voor de familie met een cadeaubon? , maarja die verjaardagen he pff . Ben blij dat ik geen kerstpakketen bedrijf heb pff..

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:59

LHS13 schreef:
Stephanie_M schreef:

Dat is ook leuk zeg!
Vorig jaar heb ik een trolley gehad vol met vreterijen etc die altijd wel bruikbaar zijn, of een jaar later terugvind in de kast en het dan uiteindelijk toch maar weggooit.
Mijn vriend daarentegen krijgt altijd een groot pakket met redelijk prijzige parfum en champagne erin.
Stiekem ben ik wel blij met vreet pakketjes hoor! :=

Jaa is zeker gezellig elk jaar! Eetpakketjes zijn soms ook wel leuk maar er zitten toch dingen waarvan je denkt ..... hmmm nee lust ik niet haha.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:02

Vorig jaar konden we ook kiezen voor een keuzekado... de kadobon die ik toen uitgezocht heb ligt nog steeds in de kast >;) Dus dit jaar 'gewoon' weer voor het traditionele kerstpakket, gewoon voor de verrassing *\o/*

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:08

Hier een combi 13e maand en daarnaast een borrel waar we een pakket krijgen en dat terwijl het niet heel goed gaat in onze sector. 13e maand is cao bepaald.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:11

Stephanie_M schreef:

Dat doet mijn baas ook, naast het kerstpakket. En niet te zuinig, genoeg om je drie keer misselijuk te eten :Y)
Oh en die eindejaarsbonus kan er ook nog af, al is dat geen 13e maand of zo maar evengoed wel de moeite waard.

Heeft iemand mij ooit horen klagen over mijn baas? }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:15

Hier krijgen we een bon en mogen we online een product uitkiezen. Vorig jaar was dat een keukenrobot bij mij! :)

Is trouwens 1 van de weinige bedrijven hier dat ik dat weet doen. (België)
Misschien omdat het Texaco is en de hoofdzetel in Nederland zit?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 01:04

DeMolenhoek schreef:
Hier krijgen we een bon en mogen we online een product uitkiezen. Vorig jaar was dat een keukenrobot bij mij! :)

Is een kerstpakket in België niet gebruikelijk?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 01:19

Ik weet nog wel hoe opgewonden ik altijd was als klein meisje zijnde, wanneer mijn ouders thuiskwamen met gigantische kerstpakketten en ik ze mocht openen! En soms zat er zelfs iets in wat ik mocht hebben!
Nostalgie..
ik hou nogsteeds van de traditionele kerstpakketen :)). Helaas vallen ze steeds meer tegen.
Ik kreeg vanuit mijn werk een luchtje en de keer daarna een fles rode wijn met een bedankbriefje. Geen pretpakket meer dus om leuk te openen. Heel jammer vind ik dat!

edit: ohja en als ochtendbladbezorgster was het ook niet verkeerd om in de winter kaartjes rond te brengen voor wat extra's. Dat was ook een prima kerstpakket :').

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 01:28

Ik kreeg altijd een persoonlijk kerstpakket van mijn werkgevers (melkveehouders en eigenaar dierenpension). Zij gingen er vaak speciaal op uit om dingen te zoeken die ik leuk zou vinden. Het waren eigenlijk meer kerstcadeautjes als kerstpakketten zegmaar. Dan kreeg ik meestal koeienzooi (ik verzamel alles van koeien), van pantoffels tot theedoeken en van schilderijen tot peper en zoutstelletjes. Ook heb ik eens heerlijke thermolaarzen gehad omdat het in de winter best koud kon zijn smorgens in de melkstal. Een andere keer kreeg ik een cursus insemineren kado. Dat wilde ik altijd nog eens doen maar vond het te duur en toen bedacht mijn werkgever dat dat wel een leuk idee was en ik dan bij hem kon insemineren wanneer hij er niet was zodat de koeien toch optijd gedaan werden. Dat was dus voor beide handig, alleen kon het absoluut niet uit wanneer hij het zou doen om er profijt van te hebben.

Het was dus net waar we het ooit eens over gehad hadden of wat ze dachten wat ik leuk zou vinden. Geen standaard "doe maar makkelijk"-pakket, maar echt persoonlijke cadeaus waar ze echt over nagedacht hebben en tijd voor uittrokken. Het gebaar alleen al vond ik super!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 01:32

wij mogen vaak zelf iets uitzoeken via internet.
vorig jaar een heerlijk pakket van rituals uitgezocht :) daar wordt ik wel vrolijk van hoor!

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 02:16

Bij mijn werkgever is het altijd een pakket met iets wat cliënten van de zorg instelling zelf gemaakt of ontworpen hebben met een cadeau erin en iets wat je zelf mag kiezen. Ik kies altijd een rituals pakket.

Nu bij een andere zorg instelling ook aan het flexen. Geen idee nog wat ik daar krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:15

Alwiene schreef:
DeMolenhoek schreef:

Is een kerstpakket in België niet gebruikelijk?

Nee, niet dat ik weet. Het is de eerste job waar ik het eigenlijk op krijg. Mijn ouders etc krijgen zoiets ook nooit.

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:33

Bij mij in de appie is het zo dat ik een bon krijg van een bepaald bedrag en daar kan ik dan mee "winkelen" in de appie. Wel slim, want je koopt altijd meer dan het bedrag :')

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:50

Mijn ideale kerstpakket zou een fikse kadobon zijn van mijn favo ruitersportzaak :P
Alleen trappen ze op mijn werk waarschijnlijk daar nooit in hihihihihihihi

Laatste jaren krijgen wij een pasje en daarmee kun je dan op een website inloggen en zelf voor een bepaald aantal punten een of meerdere artikelen uitzoeken.
best leuk, want vaak kun je toch wel wat vinden tussen al die dingen op de site.

Zo heb ik al eens een zakmes voor op stal genomen in combinatie met een leesboek wat ik graag wilde.
En afgelopen jaar een mooie rugtas met nog wat kleine dingen.

Een traditioneel pakket vind ik ook nog steeds wel leuk.
Om dan uit te pakken en te kijken wat er allemaal in zit. Het is toch meestal een verrassing wat er uitgezocht is.
(En het is ook een sport om na het uitpakken van de doos ervoor te zorgen dat de katten niet met het vulmiddel ervandoor gaan. Want niets is leuker om in een doos te gaan zitten en deze leeg te graven)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 17:01

Even een schopje, want zou meer reacties heel leuk vinden. Ben zelf druk bezig met het kerstpakket wat ik met een bokker ga uitwisselen n.a.v. dit topic. Erg leuk om te doen :D

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:52

Dit wordt het 3e jaar dat ik een vleespakket krijg (een flinke doos vol)
Ben er erg blij mee want ik hoef de komende weken dan geen vlees te kopen :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:55

Traditioneel kerst pakket vind ik het leukste!
Mijn vriend krijgt ieder jaar een groot vlees pakket!
Ook super blij mee :)
Ik krijg meestal fles champagne van 1,5L wat ik nooit in me eentje op drink dus de helft weg gooi..
Vorig jaar een rituals pakket maar daar waren de mannelijke collega's niet zo blij mee.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:56

Tierania_ schreef:
Dit wordt het 3e jaar dat ik een vleespakket krijg (een flinke doos vol)
Ben er erg blij mee want ik hoef de komende weken dan geen vlees te kopen :)

Hier ook!
Ben de vriezer al leeg aan het maken :P

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:40

DinaxUllie schreef:
Bij mij in de appie is het zo dat ik een bon krijg van een bepaald bedrag en daar kan ik dan mee "winkelen" in de appie. Wel slim, want je koopt altijd meer dan het bedrag :')

Alleen vorig jaar was toch? Jaar daarvoor niet namelijk. Dus ben benieuwd wat het dit jaar is.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:41

Verwacht niet dat ik er een krijg, maar mijn perfecte kerstpakket zou een doos met levensmiddelen zijn. Dus gewoon een dood met eten :+

Dat is mijn idee van een kerstpakket.