HannahFrouk schreef:Maar ze hebben toch helemaal geen reden (excuus) nodig om iemand aan de kant te zetten, dat mag toch gewoon ook willekeurig. En op een stopteken MOET je volgens mij reageren, zou wat worden als iedereen daar naar eigen willekeur op gaat reageren.
Maar dit is geen willekeur. Ze houden mensen stil omdat ze op dat tijdstip van de nacht rondrijden. Dat is natuurlijk een drogreden. Er is geen reden om aan te nemen dat jij iets verkeerd doet, zelfs al zijn er misschien wel mensen die dat doen.
Daarnaast moet je jezelf nooit in gevaar brengen en dat moet een agent ook niet van jou verwachten. Sterken nog hun werk is ook om vooruit te denken en te weten dat mensen daarvan kunnen schrikken.
__Robijn__ schreef:Ik ga niet eens meer in op alles wat hier gezegd wordt. Het enige wat ik kwijt wil, is dat we voertuigen een stopteken snachts geven om te kijken wie er in de auto zit en waar die naar toe gaat. Nu de dagen weer vroeg donker worden, stijgen de woning inbraken enorm!!
Dus serieus.. Waar the ... Zijn mensen toch in hemelsnaam over aan t zeuren?
Waar mensen over zeuren? Ik zeur over mijn privacy, het gaat jou geen moer aan waar ik heen ga en waarom ik dat doe. Sterker nog, het gaat jou geen moer aan dat ik daar rondrij. Het feit dat ik daar rondrij is mijn zaak. 99,9% van de mensen in dit land is onschuldig. Die behandel je als criminelen alleen maar omdat je er misschien eens 1 kan vangen.
Daarnaast wordt ik er al helemaal niet gelukkig van dat je iemand dan stilzet en dan eens lekker gaat zitten rondkijken in een auto. Het feit dat ik de gordijnen moet openzetten wil niet zeggen dat jij dan naar binnen moet kijken.
Privacy is ook wat.