Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kaatjemuts schreef:we hebben nog nooit zoveel verkopers aan de deur gehad in de dagen nadat mijn moeder net was overleden tot en met de begrafenis...
Ze lezen gewoon wie er overleden is en gaan dan hun kisten, bloemstukken e.d. aan de deur verkopen. Buiten dat mijn hoofd er totaal niet naar stond, vond ik het ook nog ronduit onbeschoft!
Als je zo je geld moet verdienen...
Mews schreef:kaatjemuts schreef:we hebben nog nooit zoveel verkopers aan de deur gehad in de dagen nadat mijn moeder net was overleden tot en met de begrafenis...
Ze lezen gewoon wie er overleden is en gaan dan hun kisten, bloemstukken e.d. aan de deur verkopen. Buiten dat mijn hoofd er totaal niet naar stond, vond ik het ook nog ronduit onbeschoft!
Wow, serieus?Als je zo je geld moet verdienen...
kaatjemuts schreef:we hebben nog nooit zoveel verkopers aan de deur gehad in de dagen nadat mijn moeder net was overleden tot en met de begrafenis...
Ik heb dus ook de deur voor hun neus dichtgegooid...
Dat is echt heel leuk, als je gewoon een leuk iemand hebt.
Kan me haast niet indenken dat als je gewoon als een normaal persoon aangeeft geen interesse te hebben dat iemand door blijft drammen... Dan heb je echt wel een hele rare snuiter en zou ik ook zéker aanraden om naar diens betreffende werkgever te bellen.
En kwam op mijn vader aflopen terwijl hij zijn mouwen omhoog deed.
Nienke89 schreef:Hier ook een keer een enge situatie.
Bij mijn ouders thuis heb je eerst de inrit, dan een klein hekje, dan een schutting deur en dan kom je bij ons achter.
Een man belde aan bij de voordeur en mijn moeder ging achterom en bij het kleine hekje staan om te vragen wat die man kwam doen.
Hij begon heel vriendelijk, of wij niet wilde overstappen op een andere energiemaatschappij. Toen mijn moeder zei geen interesse te hebben probeerde hij het met een ander verhaal nog eens. Mijn moeder zei nog steeds geen interesse te hebben. En toen begon hij echt vervelend te worden, op een hele agressieve toont te praten, mijn moeder zei hier niet van gediend te zijn en draaide zich om. En ineens liep hij naar voren in de inrit en drukte zich door het hekje heen en riep dat hij het binnen nog eens zou vertellen.
Ik weet nog dat ik als kind toen echt heel bang was en heel snel mijn vader ging roepen die boven aan het klussen was.
Toen werd het verhaal helemaal mooi, mijn vader zei tegen de man dat hij heel snel van ons terrein af moest of dat hij anders de politie ging bellen. Begon die man te schreeuwen dat hij zich niet liet bedreigen.En kwam op mijn vader aflopen terwijl hij zijn mouwen omhoog deed.
Toevallig kwam net mijn oom op visite en samen met mijn vader hebben ze die man van ons erf af gekregen en daar "gezellig" samen met hem op de politie gewacht.
Later bleek die man helemaal niet eens te werken voor die energiemaatschappij.
Cayenne schreef:Nu we het toch over bedelen hebben, straks komen de folderbrengers weer met de kaartjes voor geld. Geven jullie aan hen wel? En dan ook aan de folderbezorgers waar je niet om hebt gevraagd?
Hier komen er echt bergen weekkrantjes voorbij. De pakketbezorger wil ik dan weer wel iets geven, want hij bezorgt hier nogal wat. Maar die wil ik dan een doos Merci geven.
Maar al die folders en weekkranten vraag ik niet om en belanden direct in de krantenbak. Ook zo zonde

Nienke89 schreef:Hier ook een keer een enge situatie.
Bij mijn ouders thuis heb je eerst de inrit, dan een klein hekje, dan een schutting deur en dan kom je bij ons achter.
Een man belde aan bij de voordeur en mijn moeder ging achterom en bij het kleine hekje staan om te vragen wat die man kwam doen.
Hij begon heel vriendelijk, of wij niet wilde overstappen op een andere energiemaatschappij. Toen mijn moeder zei geen interesse te hebben probeerde hij het met een ander verhaal nog eens. Mijn moeder zei nog steeds geen interesse te hebben. En toen begon hij echt vervelend te worden, op een hele agressieve toont te praten, mijn moeder zei hier niet van gediend te zijn en draaide zich om. En ineens liep hij naar voren in de inrit en drukte zich door het hekje heen en riep dat hij het binnen nog eens zou vertellen.
Ik weet nog dat ik als kind toen echt heel bang was en heel snel mijn vader ging roepen die boven aan het klussen was.
Toen werd het verhaal helemaal mooi, mijn vader zei tegen de man dat hij heel snel van ons terrein af moest of dat hij anders de politie ging bellen. Begon die man te schreeuwen dat hij zich niet liet bedreigen.En kwam op mijn vader aflopen terwijl hij zijn mouwen omhoog deed.
Toevallig kwam net mijn oom op visite en samen met mijn vader hebben ze die man van ons erf af gekregen en daar "gezellig" samen met hem op de politie gewacht.
Later bleek die man helemaal niet eens te werken voor die energiemaatschappij.
Cayenne schreef:Ik woon in de buurt van Den Bosch, maar wel flink achteraf.. hier geen collectant / donateurwerver te bekennenHet probleem is dat je bij ons niet goed kunt zien wie er voor je deur staat. Onze buurman komt ook weleens 's avonds wat vragen, dus die wil ik dan ook niet voor de deur laten staan. Er zit van dat gemarmerde glas in de deur waardoor je er helaas ook niet doorheen kunt kijken.
Een clown? Was het geen Halloween?
Het bedrijf werkt ook met dagcontracten. heb je je target niet gehaald? dan moet je morgen niet terugkomen
Ik kan ook zeggen dat ik nooit, nooit agressief ben geweest!
Thea_Ste schreef:Dit lijkt weinig, maar ik kan je verzekeren dat dat enorm moeilijk is. Is een job waar je wel een 'NEE' moet kunnen verdragenHet bedrijf werkt ook met dagcontracten. heb je je target niet gehaald? dan moet je morgen niet terugkomen
Een collecte is tot daar aan toe, maar aan dit soort dingen wil ik in elk geval niet meewerken, zelfs niet als ik het doel wel de moeite waard vind. 
Albert schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar wil meer op wijzen dat de Amnesty collecte pas in februari is.
Misschien heb je dus gewoon een ordinaire oplichter aan de deur gehad want dit is geen normaal gedrag voor een collectant.
Hier kun je het collecterooster vinden om te controleren of er idd wel gecollecteerd wordt.
http://www.cbf.nl/collecterooster/roosters/
Telpeva schreef:Bizar dat mensen gewoon binnen dringen in huizen zeg! Lijkt mij dood eng!