Sint maarten , verwachten jullie of niet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:33

Ik ben 8 maanden geleden hier bij mijn vriend ingetrokken dus ik heb hier nog geen Sint Maarten meegemaakt. Volgens mij vriend is hier vorig jaar niemand aan de deur geweest dus ik verwacht eigenlijk ook niets.
Wij hebben er vroeger nooit aan gedaan, mijn ouders vonden het maar een schooierbende en zo denk ik er nu eigenlijk ook over. Wij kregen thuis genoeg te eten, dus daar hoefden we niet voor bij anderen aan te kloppen. Wel hadden we altijd snoep in huis voor de kinderen die aan de deur kwamen, maar de laatste jaren zaten er steeds meer grote kinderen bij die je normaal gesproken ook nooit in de buurt zag. Dus sindsdien deden we eigenlijk nooit meer de deur open met Sint Maarten. En eerlijk gezegd ben ik nu hetzelfde van plan, dan gaan ze maar naar de buren toe. :')
Ik wist mezelf trouwens ook nooit zo goed een houding te geven als die kids aan de deur stonden te zingen. En het werd pas echt genant als het de ouders waren die zongen en de kids er wat glazig bij stonden te kijken.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:34

Liezel1 schreef:
Wij zijn deze zomer verhuisd en weet dus niet hoeveel er gaan komen. Heb t zekere voor t onzekere genomen en 8 zakken mini's in huis gehaald....

Hier hetzelfde, weten ook niet hoeveel we gaan krijgen voor de deur.. Ben benieuwd.

tinkert_tje

hier komen er minimaal 60 dus er word hier in ploegendienst open gedaan :+
ik meestal eerst dan manlief en dan ombeurten mijn dochters _O-

hier word niet aangebeld maar net zo hard zingen tot we open doen
je hoort ook niet aan te bellen vind ik je moet gewoon goed je best doen om hard genoeg te zingen :j

leeneliefje

Yucca schreef:
leeneliefje schreef:
bij ons uut de achterhoek heet het niet sint maarten maar foekepotterie
weet niet of dat het zelfde is.
ben benieuwd of er iemand komt nu we in Arnhem wonen. wel een buurtje met veel kinderen

Foekepotterie hebben wij pas vlak voor carnaval (en dan is het voor ongetrouwde mannen...niet voor kids, want het gaat dan om worsten ophalen + borrels drinken)

oh hahaha , bij ons gaat het wel om de kindjes :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Sint maarten , verwachten jullie of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:35

Hier in Den Bosch helaas ook geen Sint Maarten :\ :(

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:35

nee ik heb nog nooit kinderen hiervoor aan de deur gehad en dat zal dit jaar niet anders zijn.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:40

Sint Maarten was trouwens altijd ontzettend slecht voor de lijn: 2/3 van het snoep ging bij onszelf naar binnen. We hadden meestal een grote bak spekjes in de gang staan en dat ging dan altijd zo: *deurbel gaat* opweg naar de voordeur even een spekje meepikken, na het zingen spekjes uitdelen en vervolgens op de weg terug naar de woonkamer ook nog even een spekje. :')

Mijn zus heeft trouwens een keer gehad dat er tegen haar voordeur werd geschopt toen ze niet opendeed. Dat was een bovenwoning en ze kon niet zo snel beneden zijn om de deur te openen, maar ik had ze toch echt even van onderuit de zak gegeven. En nee, geen snoepzak. ;)

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:47

Hier meestal rond de 70 kinderen. Tas vol met snoep gekocht.. Ben er na 20 kinderen altijd weer helemaal klaar mee, maar ja. Eigen kids lopen ook en vinden het ook leuk als er Open gedaan wordt.
Al moet ik zeggen dat wij, als het rond half acht is, de gordijnen dicht doen, kaarsjes buiten uit en ganglamp uit en dan doe k de deur niet meer Open. Tijd voor rust

SlagroomsoesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:49

Ik woon op een industrieterein dus hier komt bijna niks hooguit 1 of 2

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:52

hahaha dat van dat snoep zelf op eten probleem bestaat hier ook:( en maar zeggen is voor de kids maarja ze roepen je gewoon he: eet me...eet me op :P

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:55

Hier word het geregeld door de plaatselijke basisschool, ja dus. Vanavond verwachten een vriendin en ik ongeveer 125 kinderen :)

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:55

Wij wonen achteraf en elk jaar wordt het groepje steeds kleiner daar er in het naast gelegen dorp 'grootst gevierd' wordt.
Vorig jaar kwamen er 7 kinderen aan de deur, waar 4 van ons zijn.
Dit jaar ga ik uit van 6 kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:57

125 :oo , damnnn

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:00

takkie_muis schreef:

Vrij grote basisschool is het. Ik denk in totaal zo'n 250 kids erop.
Hier worden dan blaadjes uitgedeeld in een bepaalde gebied die je dan voor je raam moet plakken. Anders word er ook niet aan gebeld. Ik hen vroeger jaaaaaaren mee gelopen en nu vind ik het vooral leuk om mijn neefjes te zien die nu mee doen :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:01

Nog nooit iemand aan de deur gehad, dus dit jaar vast ook niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:02

xBerber schreef:
takkie_muis schreef:

Vrij grote basisschool is het. Ik denk in totaal zo'n 250 kids erop.
Hier worden dan blaadjes uitgedeeld in een bepaalde gebied die je dan voor je raam moet plakken. Anders word er ook niet aan gebeld. Ik hen vroeger jaaaaaaren mee gelopen en nu vind ik het vooral leuk om mijn neefjes te zien die nu mee doen :)

Wel goed georganiseerd :j , wel leuk idd je neefjes!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:03

Ik woon in een ghetto dus verwacht geen zingende kindjes :') En mocht er wel iemand aanbellen kunnen ze...ehm... een boterham krijgen?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:06

takkie_muis schreef:
Wel goed georganiseerd :j , wel leuk idd je neefjes!

Nog leuker; vuurkorf zetten we buiten neer, hebben ongeveer 300 spekjes en wat overblijft gaan we er dus lekker boven houden en dan opeten.
Da's nog t allerleukste eraan, opeten wat overblijft :')

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:07

Bij ons komen alleen soms n paar kindjes uit de straat langs. Er is een gemeenschappelijke optocht om 7 uur waarbij iedereen loopt met zijn lampion. De jeugd carnavals prins zit tijdens deze tocht op zijn 'ridderpaard'. Er is net buiten het dorp een kampvuur waar we met zijn allen heenlopen.onder begeleiding van de fanfare...erg leuk :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:32

Wij woonden eerst in een appartement, waar niemand langskwam. Sinds de zomer in een huis in een dorp, waar het wel gevierd wordt. Erg kindvriendelijke wijk, dus we verwachten er wel een aantal, maar hebben geen idee hoe druk het wordt.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:50

Vroeger altijd met veel plezier gelopen en nu met veel plezier uitdelen. Hier in de straat heeft iedereen kaarsjes aan, er staat een vuurkorf en we staan gewoon allemaal buiten totdat het klaar is. Vet gezellig!

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:54

Hier zijn de eerste 4 geweest. Meestal komen er een stuk of 14...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:56

Nog niks := , verwacht het ook niet meer zou wat te dramatisch zijn maar zie ook niks lopen

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:58

Ik heb er net 1 gehad! Dat is al meer dan vorig jaar... Dat was 0 :P

Ik woon in Groningen, net buiten de stad, maar alsnog stad... Vooral veel studenten die hier wonen dus dan is het niets. Wel snoep in huis gehaald, maar heel snel pas tegen de avond. Toen was al het snoep al weg, behalve rozijntjes en kinder chocola. Dat maar gehaald.. Er waren geen mix zakken meer.. Of wat voor zakken dan ook met apart verpakte dingen, behalve dan die doosjes rozijntjes.

Maar goed, verwacht ook geen storm hier.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:01

4 so far.. Ik heb er een hard hoofd in dat er nog heel veel meer gaan komen :=