"My Life Sucks"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: "My Life Sucks"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:58

Wanneer vind jij dat mensen medelijden hebben met zichzelf?

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:26

Een groot aantal mensen hier heeft het over het gebruik van mobiele aparatuur, computer, etc., dat zou leiden tot de (extreme) vermoeidheid bij pubers, maar ook ik ben echt behoorlijk moe, maar die éne keer dat ik op mijn computer/telefoon bezig ben (oke, nu :D), lijkt mij nou niet de grootste oorzaak.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:44

Joh, laat vooral leven. Ik zeg het ook wel eens en meen ik het serieus? Nee. Maar heb gewoon zin om het te zeggen. Bevalt het je niet, jammer dan. Kunnen nuanceren is zo slecht nog niet. ;)

Bovendien denk ik dat het klagen zich totaal niet beperkt tot pubers. Wie klaagt nu niet? Kom is op de gemiddelde werkvloer en het is één bak ellende aan mensen die klagen over de kids/puinzooi/belasting/overheid etc.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:51

Is het sowieso niet dat mensen vaak overdrijven met bepaalde woorden of zinnetjes?
Zoals het fenomeen 'LOL' eerst 'Laughing out loud' betekende, dus als ze heel hard moesten lachen,
wordt nu al gebruikt als ze iets een beetje grappig vinden.

Zo dus ook met 'fiets my life'. Er wordt niet degelijk mee bedoeld dat ze zich (meestal dan) superrot voelen, maar meer dat ze gewoon van het een en ander balen.

Zo zeg ik ook altijd 'yolo' om er mee te spotten. Betekent ook niet direct dat ik echt YOLO denk :')

Wat neem je het allemaal serieus op. Als je nou dagelijks klasgenoten zag janken terwijl ze 'fiets my life' murmelen, vond ik het een ander verhaal :')

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:37

Ja, ik zeur vaak, veel en graag tegen andere mensen. En ja, dat zal vast komen door de puberteit. Maar ik ben ook gigantisch positief. Ik probeer er (bijna) altijd het beste van te maken.
Iedereen is anders, neem alles met een korreltje zout als mensen dat zeggen.
+ wat is er mis met zelfmedelijden hebben? Kan toch zijn dat je je klote voelt om iets of niets (aangezien je dat gewoon niet weet) en dat je gewoon ff lekker wilt huilen en zielig zijn en denken "Geez, ik heb het zwaar en heb medelijden met mezelf."

Ik denk mensen met een flink verhaal, gaan echt niet tegen iedereen zeggen van "Ik haat m'n leven", tenzij het aandachttrekkers zijn :+

En tis maar waar je inderdaad een probleem van maakt :+

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 02:58

SindyKaya schreef:
DynamiteS schreef:
Oef dat hoor ik hier veel, vooral BSO (laagste niveau). Stoor ik me zo ontzettend aan! Ben zelf 15 maar mij hoor je het niet zeggen hoor. Is hier op school (vooral meiden met lager IQ zegmaar) echt zo van 'oh het regent en nu gaat mijn kapsel naar de knoppen. fiets my life!' Die zou je toch wat doen... :n

Ha! Dat zeg ik ook :') Maar ik meen het dan ook echt :+.
Maar wat wil je die mensen gaan doen dan die dat zeggen ? :')

En '' vooral meiden met een lager IQ''.. ?
Dit komt ook over alsof jij door regen, weer en wind een perfect kapsel hebt en op gymnasium zit?

Figuurlijk bedoelt dan he :+
Nee dat is waar, maar ik zeg dan niet dat ik een rotleven heb. En wat ik met dat lager IQ zei is ook niet banketstaaf bedoelt, maar denk dat zij daar gewoon simpeler over denken ofzo? De mensen van ASO en TSO hoor je zulke dingen niet zeggen.
Ik word ook zeker chagrijnig als het regent en ik zeiknat word, maar ik zeg dan niet dat mijn leven een ramp is. Vind dat zo... aanstellerig tegenover mensen die wel wat meer hebben meegemaakt.. of heb ik dat gewoon?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 04:59

Ik word gek van mensen die hun humeur laat beïnvloeden door het weer xD "oh het regent, nu ben ik echt chagerijnig" of als iets anders even nirt meezit.

Ik heb best een moeilijke jeugd gehad, nee niet mishandeld ofzo, was ook echt blij met wat ik had. En het was ook niet heftig in de zin dat ik dacht van "goh, wat een poedersuiker, ik wil niet meer". Heb een meervoudig gehandicapt broertje en ja, dat beïnvloed een gezin nou eenmaal. Maar ik had het daardoor niet per definitie zwaar. Mijn ouders wel. Verder uiteraard ook gewoon puber geweest en (veeel) fouten gemaakt. Hoort er bij.

Altijd als ik dan weer mensen hoor zeiken over hoe erg het is dat ze dit niet mogen van ouders of dat zus en zo denk ik"wees blij met wat je hebt"

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:12

Ik ben iemand die regelmatig zeg: wat een poedersuiker. en ja, op dat moment voelt dat ook zo.

Ik ben iemand die best gelukkig is, fijn huisje, leuke mobiel of andere materiale bezittingen, laptop, tablet noem maar op. Heb fijne familie. het gaat goed.

en toch, heb ik soms van die momenten dat ik vind dat ik een poedersuiker heb. gewoon omdat mijn hoofd dan niet naar behoren functioneert, omdat ik moe ben, omdat dingen niet gaan zoals ze horen te gaan of omdat mijn rooster mij gewoon te zwaar is.

ik ben 21. ik ga 3 dagen in de week naar school en ik ga 2 dagen in de week naar stage. gewoon een volle werkweek dus. ik heb een 4 kant rooster op schoo.l wat in houd dat ik van 8.45-15.45 op school zit. ik vind dat erg lang. zeker als je er nog bij denkt dat ik 2 uur heen en weer reis. wat in houd dat ik smorgens voor 7 uur vertrek en savonds tegen 6en weer thuis kom. ik ben zon 11 uur per dag naar school. Daarna moet ik ook nogm et huiswerk bezig. dus ja, zo af en toe heb ik echt een fiets my life gevoel. gewoon omdat ik het dan even niet meer trek. En dan moet je na gaan dat ik al mijn pubertijd over ben :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:38

Achjah, ik had dagen van 08:30 tot 18:00 op school. Ook niet fantastisch maar Hey, je moet wat :p ook anderhalf uur reizen. En geloof me op school voerde ik geen drol uit. Totaal niet gemotiveerd, deed alles op het laatste moment en bij bepaalde lessen kwam ik niet eens, alleen als er toetsen waren. Maar poedersuiker?

Nee hoor. Na school ging nog even lekker naar de bios, pizza eten in de walle en noem maar op. Je creëert je eigen geluk.

(Opleiding overigens wel gewoon gehaald :) )

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:29

DynamiteS schreef:
Figuurlijk bedoelt dan he :+
Nee dat is waar, maar ik zeg dan niet dat ik een rotleven heb. En wat ik met dat lager IQ zei is ook niet banketstaaf bedoelt, maar denk dat zij daar gewoon simpeler over denken ofzo? De mensen van ASO en TSO hoor je zulke dingen niet zeggen.
Ik word ook zeker chagrijnig als het regent en ik zeiknat word, maar ik zeg dan niet dat mijn leven een ramp is. Vind dat zo... aanstellerig tegenover mensen die wel wat meer hebben meegemaakt.. of heb ik dat gewoon?

Nee? :') Ik nodig je eens uit bij mij op school, of zitten al die mensen gewoon allemaal op het verkeerde niveau?
Vind je nogal denigrerend overkomen naar de mensen van het BSO. Net alsof die mensen allemaal achterlijk zijn omdat ze op het BSO zitten. :+

lieveli schreef:
Ik vond de pubertijd echt verschrikkelijk. Ik was (zonder aanwijsbare reden) echt doodongelukkig. Al die hormonen die door mijn lijf gierden en ik beleefde al mijn emoties door elkaar heen en extra intens. De pubertijd was voor mij echt het ontdekken van mijn eigen grenzen en wat ik nou exact wilde.

_/-\o_ Amen! Toen ik in mijn pre-pubertijd zat heb ik me ook echt zó poedersuiker gevoeld, en dan niet gewoon een alledaags dipje dat iedereen wel eens heeft.
Maar ik moet wel zeggen, in die tijd heb ik het misschien één keer luidop gezegd dat ik liever dood wou zijn, werd natuurlijk gewoon weggelachen, terwijl ik het toen wel serieus meende. Maar hé, ik leef nog steeds..

Nu gebruik ik 'Life sucks, and then you die' nog wel eens als iets niet goed gaat, maar dat staat dan meestal echt wel los van zelfmoordgedachten zelf, en ik denk dat dat bij de meeste mensen wel zo is.
Sommige mensen zijn nu eenmaal sneller geïrriteerd dan anderen, als ze dan hun leven haten en het hardop uit willen spreken, dan is het zo, ze mogen mij gerust gebruiken als klaagmuur voor al hun problemen. :j

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:40

Als je aan een klasgenootje van mij vraagt of ik vaak zeur zegt ze gegarandeerd ja. Ze heeft een heel jaar naast me gezeten ivm vaste plaatsen door een of andere muts als mentor, kon haar echt niet uitstaan, maar de gros van de klas vond haar aardig. Tsja als ik een hekel aan je heb moet je toch echt wel iets heel verkeerds doen :')

Maar als ik dan zo loop te zeuren dat ik geen tijd heb denk ik altijd aan een oud-klasgenoot die een maand voor de kampioenschappen (zwemmer) elke dag voor en na school twee uur trainde

Ik scheld echt te veel, meen ik het, nee. Soms vind ik het zelf wel echt te erg worden :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:44

Momenteel zie ik de zin niet in het leven... maar iedereen zegt dat het goed komt en vanzelf bij trekt, de natuur maakt de balans weer recht. Dus laten we het hopen en die mantra herhalen. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:49

Wat een grappig topic. Ik heb blijkbaar geen rotleven, omdat ik dat gewoon uitspreek. Blijkbaar kan je alleen een poedersuiker leven hebben als je mooi weer speelt :')

Het 'fiets my life' moet je zien met een xd of :') emotiocon erachter, niet serieus bedoelt. Ik zeg het ook wel eens, gewoon om onnozele dingen, zoals een teennagel die ik tekort heb afgeknipt. :+

En hee, het leven is voor pubers vaak een stuk minder leuk. Ik kan me best voorstellen dat je dat soms even kwijt wilt en dus uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:03

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen hoe simpel -vooral de oudere onder ons- over het leven van een 14-18 jarige denken. Nee, het is niet zo dat je moet werken, verantwoordelijk bent voor een kind of voor het huishouden, maar er zijn genoeg andere factoren die het af en toe best zwaar maken.

Je zit van 8 tot 5 op school (incl fietsen) daarnaast moet je dan ook nog zeker 2 of 3 uur huiswerk maken. Tegenwoordig ben je zo ongeveer 'verplicht' om een sport te doen, anders ben je lui/ongezond bezig/etc. Je bent dus 5 uur thuis, tel daar 3 uur huiswerk bij op. Dat is 8 uur 's avonds, eten erbij, 9 uur 's avonds. Zeker nog een uur sporten = 10 uur 's avonds voordat je überhaupt in je bed ligt. Volgende morgen mag je er weer om half 7 uit. Tuurlijk is dat deels planning, maar denk maar niet dat dat altijd mogelijk is. Daar boven op MOET je tegenwoordig zó veel. Er ligt zo veel druk op alles! Af en toe zit ik onwijs veel te stressen dat het gewoon ongezond is.

Tuurlijk ben ik me bewust wat voor fijn leven ik over het algemeen heb. Heerlijke paardjes die ik mag verzorgen, leuke vrienden, het gaat redelijk goed op school, ik heb genoeg te eten, heb het absoluut niet slecht thuis. En toch... Af en toe zou ik gewoon mijn bed niet meer uit willen komen tot alles voorbij is. :Y)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:04

Ik zeg dit nooit en er speelt een heleboel bij mij wat bijna niemand weet :o

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:46

Deetjeeuh schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen hoe simpel -vooral de oudere onder ons- over het leven van een 14-18 jarige denken. Nee, het is niet zo dat je moet werken, verantwoordelijk bent voor een kind of voor het huishouden, maar er zijn genoeg andere factoren die het af en toe best zwaar maken.

Je zit van 8 tot 5 op school (incl fietsen) daarnaast moet je dan ook nog zeker 2 of 3 uur huiswerk maken. Tegenwoordig ben je zo ongeveer 'verplicht' om een sport te doen, anders ben je lui/ongezond bezig/etc. Je bent dus 5 uur thuis, tel daar 3 uur huiswerk bij op. Dat is 8 uur 's avonds, eten erbij, 9 uur 's avonds. Zeker nog een uur sporten = 10 uur 's avonds voordat je überhaupt in je bed ligt. Volgende morgen mag je er weer om half 7 uit. Tuurlijk is dat deels planning, maar denk maar niet dat dat altijd mogelijk is. Daar boven op MOET je tegenwoordig zó veel. Er ligt zo veel druk op alles! Af en toe zit ik onwijs veel te stressen dat het gewoon ongezond is.

Tuurlijk ben ik me bewust wat voor fijn leven ik over het algemeen heb. Heerlijke paardjes die ik mag verzorgen, leuke vrienden, het gaat redelijk goed op school, ik heb genoeg te eten, heb het absoluut niet slecht thuis. En toch... Af en toe zou ik gewoon mijn bed niet meer uit willen komen tot alles voorbij is. :Y)

De dagen zullen echt niet allemaal van 8.00 uur tot 17.00 uur zijn.
Huiswerk hoort erbij. En sporten hoeft echt niet elke dag.
Het is maar weer net hoe je het bekijkt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:50

Nou, bij ons op school hebben we één dag altijd maximaal tot 14.20. Maar als je echt pech hebt, zit je de rest tot van 8.30 tot 16.15, met iedere dag tussenuren, en veel mensen hebben dan echt geen puf meer om te leren of huiswerk te maken.
Ik woon maar een kwartier fietsen, maar je hebt ook mensen die 45 minuten moeten fietsen, dan ben je echt niet blij :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:52

Nee dat is waar, maar dan nog steeds tot 4 uur. :) Dat wisselt ook heel erg per school. Vele zullen veel tussenuren hebben of gewoon veel uren. Ik heb 16/17 vakken.
Sporten hoeft niet voor iedereen elke dag, maar voor veel mensen wél. Er zijn een boel dingen die je buiten school 'moet' doen. Tuurlijk hoort huiswerk erbij, je hoort mij niet klagen. Ik doe het graag zodat ik later een fatsoenlijke baan krijg. Betekent niet meteen dat het niet zwaar is.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:53

Mm ik hoor het ook wel eens, zeker bij de mensen die nog weer iets ouder zijn als ik. Maar hoewel ik dit soort dingen niet (of tenminste zo sta ik er nu voor) zeg omdat ik blij ben dat ik leef en met mijn leven opzich, kan ik het bij sommige mensen best begrijpen. Ik ken enkele mensen die het echt heel moeilijk hebben, mensen die overlijden in een korte tijd, hoge verwachtingen, stress, drugsgebruik, noem maar op. En hoewel het niet mijn type uiting van emotie is neem ik ze het echt niet kwalijk als die mensen zoiets zeggen. :)

Anders vind ik het bij mensen waarbij niks aan de hand is en bij elk klein dingetje al zelfmedelijden hebben, maar dan nog erger ik me er niet echt aan. Want dat ik denk dat er niks is betekend niet dat er ook niks is.
@Eskegirl, ik vind 45 minuten nog weinig eigenlijk. := Maar je hebt gelijk.
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 11-11-14 21:58, in het totaal 2 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:54

AnnemiekvM schreef:
Deetjeeuh schreef:

Nogmaals de studielast van HAVO/VWO/HBO is gewoon 40 uur, gymnasium en vwo soms zelfs richting de 50.

Tel daar sport + weekend baantje bij op. Want ja, pubers zijn tegenwoordig lui wanneer ze niet werken.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:55

Ik woon in dezelfde stad als de school, andere wonen een paar dorpen verderop, wat een flink stuk fietsen is :+
Het hoort er inderdaad allemaal bij, maar ik vind dat er veel van ons wordt gevraagd, maar ja, ik wil graag een goede baan :)
Ik heb nu ook geen bijbaantje. Zou het qua tijd wel kunnen, maar niet qua stress en wat ik al moet doen.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 11-11-14 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:55

AnnemiekvM schreef:
Deetjeeuh schreef:

Klopt, ik zit om 7 uur al op de fiets, 5 uur thuis omdat ik tot 4 uur op school blijf vaak voor nog huiswerk te maken vrijwillig.

Toch vind ik dat het als scholier zijnde goed onderschat wordt soms. Je hebt namelijk 2 soorten leerlingen. Leerlingen die een boek open doen en na 10 minuten klaar zijn (valt ook weer onder te verdelen) en leerlingen die écht alle aandacht vestigen op het leerwerk en ook gewoon écht voor mooie cijfers gaan. Ik vind dat je leerlingen die er écht voor gaan met deze uitspraak wel te kort doet. Niet in de zin van dat je direct bedoelt dat ze niets doen, maar sommige mensen gaan boven hun uiterste dus om dat een keer goed te balen van een onvoldoende of dat zij het proberen maar de druk zo hoog is dat het niet lukt.

@hannah41, 45 is voor velen relatief veel hoor. Ik fiets zelf elke dag een uur heen en een uur terug, maar ik vind drie kwartier ook niet niks hoor. Als je elke dag dat riedeltje doet ben je er gauw een keer zat van. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:56

Ik moest aan het begin van de middelbare elke dag om 7 uur op het station staan, 8 uur beginnen en was dan vrij laat weer thuis. ik heb trouwens ook nooit wat hoeven doen voor de havo. :) Pas in mijn examenjaar.

Ja, er was wel een school dichterbij. Maar daar durfde ik niet heen ivm pesten. (durfde nauwelijks het dorp in, naar de jumbo)

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:03

AnnemiekvM schreef:

Maar zelfs al neem je het sporten weg, en wat huiswerktijd (niet iedereen werkt 2-3 uur per dag voor school, ik zeker niet) dan zijn het gewoon nog zoveel hormonen die je hebt, en de mensen om je heen die, ook al doen ze niks fout, een enorme invloed op je hebben.
Ik doe vaak een hallf uur per dag iets voor school, ga ik er echt goed mee bezig een uur, twee uur en het gaat allemaal wel makkelijk. Toch voel ik vaak een druk en met tijden wel een ongelukkig gevoel. Dan vind ik dat ik best eens mag denken van 'fiets my life' Erin blijven hangen moet niet, maar het wegduwen ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:03

Ik zou het ook absoluut niet redden wanneer ik er ook nog een 'echte' bijbaan bij zou moeten nemen. Dat wordt me allemaal gewoon veel te veel. Op dit moment pas ik op en daar verdien ik toch redelijk wat geld aan. Ik kom niets te kort, ik leer met geld omgaan dmv kleedgeld. Maaarrrr, ik zorg er voor dat ik op school goede cijfers haal, niet ziek wordt door stress en dan neem ik later wel een bijbaan. ;) Daarnaast heb je tot laat school, loop ik 2/3x per week bij de fysio (de 3, soms 2 haal ik niet eens) en ga ik ook nog 3/4x per week naar de paarden. Daarnaast is het ook zo sociaal om met je vrienden af te spreken ("Joh, die jongeren communiceren te veel via whatsapp, ga nou eens naar elkaar toe" *Zit 30/45/60 minuten enkele reis op de fiets om bij een vriendin te komen). Tja, die reistijd moet je ook meerekenen! Paarden is voor mij ook al uur retour.

Verder ben ik harstikke positief ingesteld. :D Ik zie het beste van het leven in, ik ben over het algemeen altijd blij, geniet ervan. Maar af en toe mag het van mij écht wel veel minder. Maar dat maakt niet meteen dat ik niet blij ben met mijn leven en wat ik allemaal heb. :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-14 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt