Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
), lijkt mij nou niet de grootste oorzaak.

SindyKaya schreef:DynamiteS schreef:Oef dat hoor ik hier veel, vooral BSO (laagste niveau). Stoor ik me zo ontzettend aan! Ben zelf 15 maar mij hoor je het niet zeggen hoor. Is hier op school (vooral meiden met lager IQ zegmaar) echt zo van 'oh het regent en nu gaat mijn kapsel naar de knoppen. fiets my life!' Die zou je toch wat doen...
Ha! Dat zeg ik ookMaar ik meen het dan ook echt
.
Maar wat wil je die mensen gaan doen dan die dat zeggen ?
En '' vooral meiden met een lager IQ''.. ?
Dit komt ook over alsof jij door regen, weer en wind een perfect kapsel hebt en op gymnasium zit?

) DynamiteS schreef:Figuurlijk bedoelt dan he
Nee dat is waar, maar ik zeg dan niet dat ik een rotleven heb. En wat ik met dat lager IQ zei is ook niet banketstaaf bedoelt, maar denk dat zij daar gewoon simpeler over denken ofzo? De mensen van ASO en TSO hoor je zulke dingen niet zeggen.
Ik word ook zeker chagrijnig als het regent en ik zeiknat word, maar ik zeg dan niet dat mijn leven een ramp is. Vind dat zo... aanstellerig tegenover mensen die wel wat meer hebben meegemaakt.. of heb ik dat gewoon?
Ik nodig je eens uit bij mij op school, of zitten al die mensen gewoon allemaal op het verkeerde niveau?
lieveli schreef:Ik vond de pubertijd echt verschrikkelijk. Ik was (zonder aanwijsbare reden) echt doodongelukkig. Al die hormonen die door mijn lijf gierden en ik beleefde al mijn emoties door elkaar heen en extra intens. De pubertijd was voor mij echt het ontdekken van mijn eigen grenzen en wat ik nou exact wilde.
Amen! Toen ik in mijn pre-pubertijd zat heb ik me ook echt zó poedersuiker gevoeld, en dan niet gewoon een alledaags dipje dat iedereen wel eens heeft.
emotiocon erachter, niet serieus bedoelt. Ik zeg het ook wel eens, gewoon om onnozele dingen, zoals een teennagel die ik tekort heb afgeknipt.
Deetjeeuh schreef:Ik vind het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen hoe simpel -vooral de oudere onder ons- over het leven van een 14-18 jarige denken. Nee, het is niet zo dat je moet werken, verantwoordelijk bent voor een kind of voor het huishouden, maar er zijn genoeg andere factoren die het af en toe best zwaar maken.
Je zit van 8 tot 5 op school (incl fietsen) daarnaast moet je dan ook nog zeker 2 of 3 uur huiswerk maken. Tegenwoordig ben je zo ongeveer 'verplicht' om een sport te doen, anders ben je lui/ongezond bezig/etc. Je bent dus 5 uur thuis, tel daar 3 uur huiswerk bij op. Dat is 8 uur 's avonds, eten erbij, 9 uur 's avonds. Zeker nog een uur sporten = 10 uur 's avonds voordat je überhaupt in je bed ligt. Volgende morgen mag je er weer om half 7 uit. Tuurlijk is dat deels planning, maar denk maar niet dat dat altijd mogelijk is. Daar boven op MOET je tegenwoordig zó veel. Er ligt zo veel druk op alles! Af en toe zit ik onwijs veel te stressen dat het gewoon ongezond is.
Tuurlijk ben ik me bewust wat voor fijn leven ik over het algemeen heb. Heerlijke paardjes die ik mag verzorgen, leuke vrienden, het gaat redelijk goed op school, ik heb genoeg te eten, heb het absoluut niet slecht thuis. En toch... Af en toe zou ik gewoon mijn bed niet meer uit willen komen tot alles voorbij is.
Dat wisselt ook heel erg per school. Vele zullen veel tussenuren hebben of gewoon veel uren. Ik heb 16/17 vakken. 
Maar je hebt gelijk. AnnemiekvM schreef:Deetjeeuh schreef:Ik vind het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen hoe simpel -vooral de oudere onder ons- over het leven van een 14-18 jarige denken. Nee, het is niet zo dat je moet werken, verantwoordelijk bent voor een kind of voor het huishouden, maar er zijn genoeg andere factoren die het af en toe best zwaar maken.
Je zit van 8 tot 5 op school (incl fietsen) daarnaast moet je dan ook nog zeker 2 of 3 uur huiswerk maken. Tegenwoordig ben je zo ongeveer 'verplicht' om een sport te doen, anders ben je lui/ongezond bezig/etc. Je bent dus 5 uur thuis, tel daar 3 uur huiswerk bij op. Dat is 8 uur 's avonds, eten erbij, 9 uur 's avonds. Zeker nog een uur sporten = 10 uur 's avonds voordat je überhaupt in je bed ligt. Volgende morgen mag je er weer om half 7 uit. Tuurlijk is dat deels planning, maar denk maar niet dat dat altijd mogelijk is. Daar boven op MOET je tegenwoordig zó veel. Er ligt zo veel druk op alles! Af en toe zit ik onwijs veel te stressen dat het gewoon ongezond is.
Tuurlijk ben ik me bewust wat voor fijn leven ik over het algemeen heb. Heerlijke paardjes die ik mag verzorgen, leuke vrienden, het gaat redelijk goed op school, ik heb genoeg te eten, heb het absoluut niet slecht thuis. En toch... Af en toe zou ik gewoon mijn bed niet meer uit willen komen tot alles voorbij is.
De dagen zullen echt niet allemaal van 8.00 uur tot 17.00 uur zijn.
Huiswerk hoort erbij. En sporten hoeft echt niet elke dag.
Het is maar weer net hoe je het bekijkt.

AnnemiekvM schreef:Deetjeeuh schreef:Ik vind het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen hoe simpel -vooral de oudere onder ons- over het leven van een 14-18 jarige denken. Nee, het is niet zo dat je moet werken, verantwoordelijk bent voor een kind of voor het huishouden, maar er zijn genoeg andere factoren die het af en toe best zwaar maken.
De dagen zullen echt niet allemaal van 8.00 uur tot 17.00 uur zijn.
Pas in mijn examenjaar.AnnemiekvM schreef:De dagen zullen echt niet allemaal van 8.00 uur tot 17.00 uur zijn.
Daarnaast heb je tot laat school, loop ik 2/3x per week bij de fysio (de 3, soms 2 haal ik niet eens) en ga ik ook nog 3/4x per week naar de paarden. Daarnaast is het ook zo sociaal om met je vrienden af te spreken ("Joh, die jongeren communiceren te veel via whatsapp, ga nou eens naar elkaar toe" *Zit 30/45/60 minuten enkele reis op de fiets om bij een vriendin te komen). Tja, die reistijd moet je ook meerekenen! Paarden is voor mij ook al uur retour.
Ik zie het beste van het leven in, ik ben over het algemeen altijd blij, geniet ervan. Maar af en toe mag het van mij écht wel veel minder. Maar dat maakt niet meteen dat ik niet blij ben met mijn leven en wat ik allemaal heb.